taakapään purku
2 posters
Sivu 1 / 1
taakapään purku
miten saa purettua David brownin 1390 takapään? olisiko kellään siihen purkukaavioita?
Db- Vierailija
Vs: taakapään purku
Ensin täytyy kysyä tarkentava kysymys, mitä tarkoitat "takapäällä"? Minkälaisten oireiden takia täytyy alkaa purkutyöhön? Liittyykö vika hydrauliikkaan vai voimansiirtoon?
Jos tarkoitat voimanulosoton vaihdetta eli peräkoteloa niin sen irroitus ei ole iso tai aikaa vievä homma jos työkalut ovat tallessa. Olisikohan kymmenkunta "5/8 pulttia jotka pitelevät koppaa paikallaan, niitä ei kauaa surauta pulttipyssyllä irti. Työntövarren korvakkeesta roikkumaan taljaan tai moottorinostimeen, on vähän liian painava miehen pidellä sitä. Voa akseliin joku ainesputki jatkoksi jolla voi nitkutella peräkotelon irti, kätevä myös takaisin laitto vaiheessa. Voa kotelon irroituksen jälkeen pääsee sitten käsiksi perään/tasauspyörästöön.
Jos tarkoitat takapään purkamisella vaihteistoa niin sen irroittaminen on hiukan työläämpi homma, helpoin tapa on nostaa ohjaamo ja vaihteiston kansi irti, sitten kytkinakselin holkki irti ja vaihteisto pois. Vaihteiston irroitus vaatii toki edellä mainitun peräkotelon irroituksen.
Ainiin, ainakin vanhemmissa malleissa peräkotelon pohjalla on suodattimen tukkeutumisen anturi joka täytyy irroittaa ennen voa vaihteen irroitusta. En usko että 1390:stä löytyy kyseistä anturia koska siinä hydr. pumppu sijaitsee nokalla eikä voa vaihteen sisällä. En kyllä ole satavarma asiasta, tietäjät kyllä oikaisevat asian jos olen väärässä
Takapäällä voi toki myös tarkoittaa nostolaite vermeiden tai vähennys pyörästöjen remontointia mutta odotellaa nyt ensin infoa että mitä täytyisi purkaa ennenkuin annetaan lisää ohjeita..
Jos tarkoitat voimanulosoton vaihdetta eli peräkoteloa niin sen irroitus ei ole iso tai aikaa vievä homma jos työkalut ovat tallessa. Olisikohan kymmenkunta "5/8 pulttia jotka pitelevät koppaa paikallaan, niitä ei kauaa surauta pulttipyssyllä irti. Työntövarren korvakkeesta roikkumaan taljaan tai moottorinostimeen, on vähän liian painava miehen pidellä sitä. Voa akseliin joku ainesputki jatkoksi jolla voi nitkutella peräkotelon irti, kätevä myös takaisin laitto vaiheessa. Voa kotelon irroituksen jälkeen pääsee sitten käsiksi perään/tasauspyörästöön.
Jos tarkoitat takapään purkamisella vaihteistoa niin sen irroittaminen on hiukan työläämpi homma, helpoin tapa on nostaa ohjaamo ja vaihteiston kansi irti, sitten kytkinakselin holkki irti ja vaihteisto pois. Vaihteiston irroitus vaatii toki edellä mainitun peräkotelon irroituksen.
Ainiin, ainakin vanhemmissa malleissa peräkotelon pohjalla on suodattimen tukkeutumisen anturi joka täytyy irroittaa ennen voa vaihteen irroitusta. En usko että 1390:stä löytyy kyseistä anturia koska siinä hydr. pumppu sijaitsee nokalla eikä voa vaihteen sisällä. En kyllä ole satavarma asiasta, tietäjät kyllä oikaisevat asian jos olen väärässä
Takapäällä voi toki myös tarkoittaa nostolaite vermeiden tai vähennys pyörästöjen remontointia mutta odotellaa nyt ensin infoa että mitä täytyisi purkaa ennenkuin annetaan lisää ohjeita..
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: taakapään purku
Pyörä pois ja portaalin pultit auki, niin siitä tulee jarru näkyviin kun kotelon koputtelee löysälle ja vetää ulos. Kun oikean puolen portaalin avaa, niin ensin kannattaa lukita tasauspyörästön lukko pohjaan ettei holkki putoa kotelon pohjalle. Portaali painaa sen verran, että alle kannattaa tehdä teline, jossa pystyy liikuttamaan vanerilevyä tai trukkilavaa poikittain, niin vetoakselin saa reijästä tulemaan ilman että se sahaa stefat rikki.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Similar topics
» Ohjaussylinterin purku DB 996 4WD -79
» jakajapumpun purku
» 1490 4WD selectamatic;in purku irti
» 950 purku, korjaus, maalaus ja kokoaminen kesällä 2013
» jakajapumpun purku
» 1490 4WD selectamatic;in purku irti
» 950 purku, korjaus, maalaus ja kokoaminen kesällä 2013
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa