880 implen pakoventtiilit
5 posters
Sivu 1 / 1
880 implen pakoventtiilit
Kaivuulaitteiden jatkeena olevasta kasikasikympistä porsi 2. ja 3. sylinterin pakoventtiilit.
Lahtelainen Ikh jälleenmyyjä myi ei oota.
Venttiileitä löytyi kyllä,mutta ne olivat aivan eri mitoilla.
Olisi pitäneet käydä vuosimallista 61 vuoteen 68 asti.
Olen epäillyt tuon omani olevan jotain vuoden 62 paikkeilta.
Moottori on 4 sylinterinen ad 4d/40 ja aikaisemmin avaamaton.
Ajettu noin 6000 mittari tuntia.
Pakoputkesta satanut vesi jo edellisten omistajien aikana oli syönyt 2 pakoventtiiliä kelvottomaan kuntoon.
Venttiilillä on mittoja: lautanen 34,5mm varsi 8,6mm pituutta löytyy 141mm.
Konedata ilmoittaa 880 implematikkia valmistetun vuosina 62-64.
Mistä siis uusia venttiileitä 4kpl?
Lahtelainen Ikh jälleenmyyjä myi ei oota.
Venttiileitä löytyi kyllä,mutta ne olivat aivan eri mitoilla.
Olisi pitäneet käydä vuosimallista 61 vuoteen 68 asti.
Olen epäillyt tuon omani olevan jotain vuoden 62 paikkeilta.
Moottori on 4 sylinterinen ad 4d/40 ja aikaisemmin avaamaton.
Ajettu noin 6000 mittari tuntia.
Pakoputkesta satanut vesi jo edellisten omistajien aikana oli syönyt 2 pakoventtiiliä kelvottomaan kuntoon.
Venttiilillä on mittoja: lautanen 34,5mm varsi 8,6mm pituutta löytyy 141mm.
Konedata ilmoittaa 880 implematikkia valmistetun vuosina 62-64.
Mistä siis uusia venttiileitä 4kpl?
Paroni- Vierailija
Vs: 880 implen pakoventtiilit
Konedata siis ilmoittaa tuolla ad4/40 moottorilla valmistetun silloin.
Marjakankaalta näköjään löytyy mitoilla olevia venttiileitä,mutta aika erikoisesti ilmoitettu:SOPII PENSA/PETROOLI KONEET PAKOVENTTIILIKSI VENTIILIN MITAT LAUTANEN 34.5MM PITUUS 141MM PAKSUUS 7.9/8.6/8.4MM.
Käykö nuo siis minun härveliini?
Vai eroavatko dieselin venttiilit miten noista?
Marjakankaalta näköjään löytyy mitoilla olevia venttiileitä,mutta aika erikoisesti ilmoitettu:SOPII PENSA/PETROOLI KONEET PAKOVENTTIILIKSI VENTIILIN MITAT LAUTANEN 34.5MM PITUUS 141MM PAKSUUS 7.9/8.6/8.4MM.
Käykö nuo siis minun härveliini?
Vai eroavatko dieselin venttiilit miten noista?
Paroni- Vierailija
Vs: 880 implen pakoventtiilit
Kas tästä. Katso myös jos tarvitset jotakin muuta osaa, niin tosta lafkasta kannattaa ostaa!
E: Perkeles, löysit osan jo ite Mitat ovat tärkeimmät. Ei se rakenne niin paljoa eroa diisselin ja pensavehkeen välillä.
E: Perkeles, löysit osan jo ite Mitat ovat tärkeimmät. Ei se rakenne niin paljoa eroa diisselin ja pensavehkeen välillä.
Vs: 880 implen pakoventtiilit
Pihlajaniemen Anterolta löytyy todennäköisesti venttiilit hyllystä.
Minkälaista kaivuulaitetta olet sillä perässä vetänyt?
Minkälaista kaivuulaitetta olet sillä perässä vetänyt?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 880 implen pakoventtiilit
Kaivuulaitteena on Case/David Brown Maatilakaivuri vuodelta 81.
En tiedä onko miten harvinainen nykypäivän suomessa?
Ollut alunperin 990 implematicin perässä,mutta sen huonon kunnon takia vaihdettu 880 jatkeeksi ehkä joskus 85 tai 86 vuonna?
Mutta ongelmat eivät loppuneetkaan tähän.
2 suutinkärkeä rikki,ja Ikh ei tunne kyseisiä kärkiä.
Vanhojen kärkien numero on bdll 140s 6276,ja Ikh:n uusien on bdll 140s 6592.
Eli eivät taida olla käypäisiä? Ostin ne kuitenkin,koska ne käyvät varmuudella muihin projekteihini.
Osaako kukaan neuvoa,mistä tuota vanhempaa mallia mahtaisin löytää?
Ikh:lta ei löydy. Eikä Marjakankaalta ainakaan netin mukaan,muutakuin tuota 6592 mallia.
Mitenkä tuo Pihlajaniemi?
Täytyy kai soittaa ja kysyä?
En tiedä onko miten harvinainen nykypäivän suomessa?
Ollut alunperin 990 implematicin perässä,mutta sen huonon kunnon takia vaihdettu 880 jatkeeksi ehkä joskus 85 tai 86 vuonna?
Mutta ongelmat eivät loppuneetkaan tähän.
2 suutinkärkeä rikki,ja Ikh ei tunne kyseisiä kärkiä.
Vanhojen kärkien numero on bdll 140s 6276,ja Ikh:n uusien on bdll 140s 6592.
Eli eivät taida olla käypäisiä? Ostin ne kuitenkin,koska ne käyvät varmuudella muihin projekteihini.
Osaako kukaan neuvoa,mistä tuota vanhempaa mallia mahtaisin löytää?
Ikh:lta ei löydy. Eikä Marjakankaalta ainakaan netin mukaan,muutakuin tuota 6592 mallia.
Mitenkä tuo Pihlajaniemi?
Täytyy kai soittaa ja kysyä?
Paroni- Vierailija
Vs: 880 implen pakoventtiilit
Mikä se muuten se Osmon neuvoma varaosapaikka olisi ollut?
Vai juuriko Marjakangas?
Vai juuriko Marjakangas?
Paroni- Vierailija
Vs: 880 implen pakoventtiilit
Kiitos Osmo avusta,mutta nyt ei oikein skulaa.
En ole mikään ihmelapsi näiden härveleiden kanssa,mutta tuosta klikatessa en saa tapahtumaan mitään.
En ole mikään ihmelapsi näiden härveleiden kanssa,mutta tuosta klikatessa en saa tapahtumaan mitään.
Paroni- Vierailija
Vs: 880 implen pakoventtiilit
Noh, kuitenkin, samaan venttiiliin linkki, minkä sinä kerroit just ennenku minä postasin ton oman.
Vs: 880 implen pakoventtiilit
Kone käy ja kukkuu!
Mutta ongelmat eivät siihen loppuneet..
Vesipumppu aivan sohlo..
Äänen perusteella voi arvuutella,että poistuu kohta potkureineen maisemaan. Ei kuitenkaan vuoda nestettä,eikä rasvaus enää auta.
Ja uutta löytyy.. Niin mistä niitä saa?
Mutta ongelmat eivät siihen loppuneet..
Vesipumppu aivan sohlo..
Äänen perusteella voi arvuutella,että poistuu kohta potkureineen maisemaan. Ei kuitenkaan vuoda nestettä,eikä rasvaus enää auta.
Ja uutta löytyy.. Niin mistä niitä saa?
Paroni- Vierailija
Vs: 880 implen pakoventtiilit
Mahtaisko Isojoen konehalli tai Marjakangas auttaa asiaa? Todella nuuka jä kätevä asentaja laakeroi koko pumpun itse jos niinkseen tulee.
Vs: 880 implen pakoventtiilit
Tuota info osiota kun selailee niin ensimmäisenä löytyy asiaa käsittelevä aihe https://www.taavetti-talli.net/t310-david-brown-osatoimittajat
Kannattaa selvittää paljon korjaussarja maksaa suhteessa uuteen pumppuun, laitoin 995:een uuden vesipumpun joka oli huimat 10e kalliimpi kuin korjaussarja, näin siis marjakankaalla. Jälkikäteen huomasin että ikh:n kautta olisi saanut reilusti halvemmalla korjaussarjan Mutta toisaalta uusi pumppu on aina parempi vaihtoehto.
http://www.traktorimies.fi/david-brown Tässä tuoreempi verkkokauppa josta näyttäisi saavan hyvin myös taavetin osia.
Kannattaa selvittää paljon korjaussarja maksaa suhteessa uuteen pumppuun, laitoin 995:een uuden vesipumpun joka oli huimat 10e kalliimpi kuin korjaussarja, näin siis marjakankaalla. Jälkikäteen huomasin että ikh:n kautta olisi saanut reilusti halvemmalla korjaussarjan Mutta toisaalta uusi pumppu on aina parempi vaihtoehto.
http://www.traktorimies.fi/david-brown Tässä tuoreempi verkkokauppa josta näyttäisi saavan hyvin myös taavetin osia.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 880 implen pakoventtiilit
Paroni kirjoitti:Kiitos Osmo avusta,mutta nyt ei oikein skulaa.
En ole mikään ihmelapsi näiden härveleiden kanssa,mutta tuosta klikatessa en saa tapahtumaan mitään.
Nuo linkit kun ei näy, jos ei ole kirjautunut sisään. Olen monessa muussakin viestissä havainnut tämän saman ongelman. Eli saisiko nuo linkit aktiivikseksi myös kirjautumattomille?
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: 880 implen pakoventtiilit
Asia korjattu!Jyryytin kirjoitti:Nuo linkit kun ei näy, jos ei ole kirjautunut sisään. Olen monessa muussakin viestissä havainnut tämän saman ongelman. Eli saisiko nuo linkit aktiivikseksi myös kirjautumattomille?
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 880 implen pakoventtiilit
DB maatilakaivuri on meillä aika harvinainen kuokka. Aikoinaan niihin sai kai pelkästään DB:een käypäsiä tuppisovitteita, joten potentiaalisella asiakkaalla täytyi olla ainakin yksi DB, että kuokan saa töihin.
880 varmaan tarvii keulaan reippaan vastapainon, teho riittää muuten kevyesti siihen hommaan. Kaivurin peruskoneesa on muuten ryömintänopeudet todellä hyvät olemassa. Välillä pitää tasapainoilla niin tarkassa paikassa, ettei siinä passaa hätäillä.
880 varmaan tarvii keulaan reippaan vastapainon, teho riittää muuten kevyesti siihen hommaan. Kaivurin peruskoneesa on muuten ryömintänopeudet todellä hyvät olemassa. Välillä pitää tasapainoilla niin tarkassa paikassa, ettei siinä passaa hätäillä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 880 implen pakoventtiilit
Katos katos!
Nyt näyttää olevan samanlaiset kaivuulaitteet nettikoneessa,tosin Valmetin jatkeena..
Tuo öljysäiliö joka tuossa on perän kupeessa,löytyy minulta keulalta.
Ja 4*40kg rautapainoja,joten ei mahdottoman massiivisia lisäpainoja vaadi.
Tukijalat on myös käännetty hieman takaviistoon paremman painojakauman takia.
Nuo ryömintävaihteet saisi jossain tilanteissa olla vieläkin pienemmät.
Takapyörät on 18,4*34..
http://www.nettikone.com/valmet
Nyt näyttää olevan samanlaiset kaivuulaitteet nettikoneessa,tosin Valmetin jatkeena..
Tuo öljysäiliö joka tuossa on perän kupeessa,löytyy minulta keulalta.
Ja 4*40kg rautapainoja,joten ei mahdottoman massiivisia lisäpainoja vaadi.
Tukijalat on myös käännetty hieman takaviistoon paremman painojakauman takia.
Nuo ryömintävaihteet saisi jossain tilanteissa olla vieläkin pienemmät.
Takapyörät on 18,4*34..
http://www.nettikone.com/valmet
Viimeinen muokkaaja, Paroni pvm Pe Loka 12 2012, 22:49, muokattu 1 kertaa
Paroni- David Brown : 880 implematic,990 implematic,996 selectamatic
Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 49
Paikkakunta : Päijät-Häme
Vs: 880 implen pakoventtiilit
No ei tuo näköjään linkinkään laitto lahjattomilta onnistu!
Mutta kuitenkin Valmet 700 mark2 ja kaivuri näytti olevan...
Mutta kuitenkin Valmet 700 mark2 ja kaivuri näytti olevan...
Paroni- David Brown : 880 implematic,990 implematic,996 selectamatic
Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 49
Paikkakunta : Päijät-Häme
Similar topics
» M:implen käyntinopeusmittari
» 990 implen pisteosia
» 880 Implen sivurajoittimet
» 990 implen tunnistus?
» M. 990 implen purkuosia
» 990 implen pisteosia
» 880 Implen sivurajoittimet
» 990 implen tunnistus?
» M. 990 implen purkuosia
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa