880 Implen sivurajoittimet
+3
1690 metsä
Jyryytin
käyttäjä
7 posters
Sivu 1 / 1
880 Implen sivurajoittimet
Kyseessä 880 Implematic missä alkuperäiset vetovarsien sivurajoitinketjut tiensä päässä. Porttaalien poskissa kierrereijät murtuneet ja parissa reijässä pultti poikki. Tarvis tehdä uudet sivurajoittimet. Millä konstin arvon taavetistit ovat ko asian totauttaneet. Its ehunttailin että jos jatkaisi sitä levyä siviulleppäin, missä vetovarsien etupäät kiiinni, ja sinne päihin korvakot yleismallin sivurajoittimille.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: 880 Implen sivurajoittimet
Itänaapurissa Belaruksissa käytävät sivurajottimina vetovarsien väliin ristikkäin kiristettyjä ketjuja, mutta systeemi toiminee huonosti esim. lumilinkoa käytettäessä. Ketjut ahdistelee nivelakselia.
Jos sivurajottimet kiinnittää pelkästään vetovarsien kiinnityskorvakkeissiin. Lisääntyy rasitus noille korvakkeille jonkinverran, mutta jos saa rakennettua korvakkeet niin että ne tukeutuu edes jollain tavalla
alkuperäisiin sivurajottimen kiinnitys reikiin saa systeemistä kestävän.
Yhdestä Taavetista olen nuo sivurajottimen korvan katkenneet pultit kaivanu ullos. Melkeen koko päivän projekti
Jos sivurajottimet kiinnittää pelkästään vetovarsien kiinnityskorvakkeissiin. Lisääntyy rasitus noille korvakkeille jonkinverran, mutta jos saa rakennettua korvakkeet niin että ne tukeutuu edes jollain tavalla
alkuperäisiin sivurajottimen kiinnitys reikiin saa systeemistä kestävän.
Yhdestä Taavetista olen nuo sivurajottimen korvan katkenneet pultit kaivanu ullos. Melkeen koko päivän projekti
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: 880 Implen sivurajoittimet
En nyt jaksa muistaa, että onko 880 implessä portaalit suoraan vaihtokelpoiset, mutta jos näin on, niin kotelossahan on todennäköisesti ehyet reijät oikeissa kohdissa jos portaalit vaihtaa keskenään. Siitäkään en ole varma, että onko vetoakselit molemmin puolin samanlaiset kun oikealla on tasaspyörästön lukko. Vaihtohan ei ole kovin monen tunnin juttu jos ne vaan sopii ristiin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 880 Implen sivurajoittimet
eikös ne levyt lähde sieltä pulteilla irti? vai onko nekin erilaiset kuin esim. 850 ja 900.sen?? kun en nyt muista millaset ne 880 on...
ainakin noissa lähtee levyt pöydälle niin voi tehdä vaikka kokonaan mallin kanssa uudet,en nyt ihan kävis koko portaaleja irrottelemaan ekaksi,on mielestän isotyö, jos taas ei levyjä erikseen irtisaa niin kai sinne jotain hitsailla voi?
Toiseksi tulee mieleen että jos voi tehdä rajottimille paikat muualle jotenkin
ainakin noissa lähtee levyt pöydälle niin voi tehdä vaikka kokonaan mallin kanssa uudet,en nyt ihan kävis koko portaaleja irrottelemaan ekaksi,on mielestän isotyö, jos taas ei levyjä erikseen irtisaa niin kai sinne jotain hitsailla voi?
Toiseksi tulee mieleen että jos voi tehdä rajottimille paikat muualle jotenkin
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 Implen sivurajoittimet
Toki lähtee irti. Helpoinhan olisi,ehkä, tehdä kokonaan uudet levyt.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: 880 Implen sivurajoittimet
Tuota, eikös siinä mallissa jo ole se portaalin takakansi valua, jossa myhky isoa hammaspyörää varten (vanhemmissa malleissa oli tasainen (teräs?)levy, jossa nämä rajoitinketjujen kiinnitysreiät). Rajotinta varten sitten on portaalin "sisäposkessa" kolme 1/2" kierrereikää.
Minulla (880 Sel) on tehtaan jäljiltä (typerät) rajoitinketjut kummallekkin varrelle erikseen keskelle päin ja kiinni vetolaitteen raudoissa. Tein semmoisen muutoksen, että oikeanpuoleisen riimun päästin irti ja korvasin sinne portaaliin kiinnitettävällä säädettävällä teleskooppirajoittimella. Se yksi teleskooppi pätee molempiin suuntiin ja riittää ihan hyvin meikäläisen töissä kun on työkone kiinni. Vasemmanpuoleinen ketju on vielä paikallaan ja estää tyhjän varren heilahtamisen renkaaseen. Toimii ainakin minulla ihan hyvin ja sen teleskoopinkin päästän kyntäissä vapaalle niin ei vänkää mihinkään suuntaan sitä aatraa.
Tämä siis vain ideaksi. Sen yhden teleskoopin voi laittaa ihan kummalle puolelle vaan kummalla nyt sattuu nuo reiät olemaan paremmassa hapessa.
Minulla (880 Sel) on tehtaan jäljiltä (typerät) rajoitinketjut kummallekkin varrelle erikseen keskelle päin ja kiinni vetolaitteen raudoissa. Tein semmoisen muutoksen, että oikeanpuoleisen riimun päästin irti ja korvasin sinne portaaliin kiinnitettävällä säädettävällä teleskooppirajoittimella. Se yksi teleskooppi pätee molempiin suuntiin ja riittää ihan hyvin meikäläisen töissä kun on työkone kiinni. Vasemmanpuoleinen ketju on vielä paikallaan ja estää tyhjän varren heilahtamisen renkaaseen. Toimii ainakin minulla ihan hyvin ja sen teleskoopinkin päästän kyntäissä vapaalle niin ei vänkää mihinkään suuntaan sitä aatraa.
Tämä siis vain ideaksi. Sen yhden teleskoopin voi laittaa ihan kummalle puolelle vaan kummalla nyt sattuu nuo reiät olemaan paremmassa hapessa.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 880 Implen sivurajoittimet
mattkau kirjoitti:Tuota, eikös siinä mallissa jo ole se portaalin takakansi valua, jossa myhky isoa hammaspyörää varten (vanhemmissa malleissa oli tasainen (teräs?)levy, jossa nämä rajoitinketjujen kiinnitysreiät). Rajotinta varten sitten on portaalin "sisäposkessa" kolme 1/2" kierrereikää.
Minulla (880 Sel) on tehtaan jäljiltä (typerät) rajoitinketjut kummallekkin varrelle erikseen keskelle päin ja kiinni vetolaitteen raudoissa. Tein semmoisen muutoksen, että oikeanpuoleisen riimun päästin irti ja korvasin sinne portaaliin kiinnitettävällä säädettävällä teleskooppirajoittimella. Se yksi teleskooppi pätee molempiin suuntiin ja riittää ihan hyvin meikäläisen töissä kun on työkone kiinni. Vasemmanpuoleinen ketju on vielä paikallaan ja estää tyhjän varren heilahtamisen renkaaseen. Toimii ainakin minulla ihan hyvin ja sen teleskoopinkin päästän kyntäissä vapaalle niin ei vänkää mihinkään suuntaan sitä aatraa.
Tämä siis vain ideaksi. Sen yhden teleskoopin voi laittaa ihan kummalle puolelle vaan kummalla nyt sattuu nuo reiät olemaan paremmassa hapessa.
Juu on kolme kierrereikäää mutta niissä poltteja poikki ja uloimmat kierrereijät murtuneet. Omassa oli myös lisäketjut sinne ulosoton alle keskelle mutta sinnekkin katkesi pultit sisään. Oma työkunto,lue polvet, ei anna tehdä yhtään töitä polvillaan. Tarvis taavetti saada jonnekkin raampillle että päääsis seisovilteenh tekjemään mitä ikinä tekeekin. Miettiny että veis Soukkio OY.n pajalle mutta saattaa tulla hinnakkaaksi jos teetättää siellä.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: 880 Implen sivurajoittimet
oikeassa olet ei ole kiva tehdä polvillaan,juurikin auton takapyörän laakerin vaihdoin JA ei ole aina kivä kyykkiä,ei toki maata allakaan ahtaissa paikoissa,eikä ainakaan sillon jos lunta jossain ja laite lämpimässä tallissa,pitää homma siirtää kunnes lumet sulanu.
Joo sittenhän se onkin eriasia jos se levy ei oel tasainen ja on valua... välillä hommat menee hankalaksi ja pienestäkin rempasta tulee iso,näin on käyny toisinaan
Joo sittenhän se onkin eriasia jos se levy ei oel tasainen ja on valua... välillä hommat menee hankalaksi ja pienestäkin rempasta tulee iso,näin on käyny toisinaan
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 Implen sivurajoittimet
Mikähän mahtaa olla pultin koko siellä portaallien poskessa? mihin tulee sivurajoittimet ?
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: 880 Implen sivurajoittimet
Oheinen linkki selvittää asian https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr48582ar1038747
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 880 Implen sivurajoittimet
OlleK kirjoitti:Oheinen linkki selvittää asian https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr48582ar1038747
Kiitos. Tuolta näköjään näkee kaiken. Täytyy ostaa noita jostain ja hommata kierretappi millä pääsee sipistelemään jengat auki.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Similar topics
» O: sivurajoittimet 990 selectaan.
» 880 implen hehkutus
» M:implen käyntinopeusmittari
» O: Implen vetokoukku
» 880 implen ilmaus
» 880 implen hehkutus
» M:implen käyntinopeusmittari
» O: Implen vetokoukku
» 880 implen ilmaus
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa