880 implen hehkutus
+5
imppu880
OlleK
mattkau
jusape
TH880imple
9 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Vs: 880 implen hehkutus
Onko siellä ylipäätään imusarjassa edes thermostart hehkutulppaa ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 880 implen hehkutus
Jos on nelisylinterinen niin ei ole edes paikkaa imusarjassa, jos joku ei ole sattunut askarteleen. Kolmepyttysessä saattaa olla muovikorkki. Sen sijaan luultavasti on ilmanputsarin hatun päässä huopa mihin on tarkotus käynnistysavusteeksi laittaa eetteriä (kamferitippoja ennen pantiin)
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 880 implen hehkutus
Milloinkohan mahtoi muuten tulla thermostart-laite ns.vakiovarusteeksi ( suomikoneissa ) ?
Joskus ihan -60 lopulla ? vaiko vasta -70 alkupuolella ?
Ja mihin malleihin alkujaan tulikaan ?
Joskus ihan -60 lopulla ? vaiko vasta -70 alkupuolella ?
Ja mihin malleihin alkujaan tulikaan ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 880 implen hehkutus
Uudemmissa Implematic malleissa on imusarjassa eetteritulppa, vanhemmissa ei sitäkään. Minkäänlaista hehkua ei löydy Implematic malleista ja ensimmäisissä Selectamatic malleissa oli edelleen sama eetteritulppa, eikä hehkua. Eetteritulpassa on vaahtomuovinpala, jota kastellaan eetteriin ja tulppa ruuvataan paikalleen, eetyteriä ei tiputeta imusarjaan. Thermostart tuli mahdolliseksi tilata tehtaalta silloin, kun synkrovaihteisto tuli tuotantoon (1972), jolloin kaikki Suomeen tulevat koneet tilattiin Thermostart laitteella. Taavetin virtalukko ei ole missään mallissa käännettävissä vasemmalle. Ohjekirjan voi kysyä seuraavasta osoitteesta https://www.ohjekirja.org/ Kuvassa näkyvät varoitrusvalot ovet moottorin öljynpaineen ja latauksen merkkivalot, ylempi on latauksen merkkivalo. Kumpikin valo tulee sammua melkein heti sen jälkeen kun moottori on lähtenyt käyntiin. Moottorin öljynpaine on syytä mitata ennen traktorin käyttöä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 880 implen hehkutus
Kiitos tiedoista. Kone käy ja kukkuu hyvin, mutta täytynee talveksi uusia akku ja vaikka laittaa lämmitin alle, ettei ihan kylmänä tartte starttailla. Lohkolämmitin on, mutta rikki, enkä sitä enää ehdi korjailla. Valot tosiaan sammuu molemmat hetken päästä ja on nelipyttynen.
TH880imple- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 880 implen hehkutus
Laitoin YV:n koskien tuota ohjekirjaa.
imppu880- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 23
TH880imple likes this post
Vs: 880 implen hehkutus
Kaikki eetterikäynnistykset ovat aikamoisia rasituksia moottorille. Paras kikka lyhentää startteja on laittaa ilmanputsarin ja imusarjan väliseen letkuun haaroitus jotain noin 15 ...20 mm putkesta, että siihen voi puhaltaa kuumaa ilmaa kuumailmapistoolilla kun starttaa. Siihen sitten vaan sitten tulppa päähän kun kone käy. Oma 1200 lähtee kovastakin kelistä käymään tuolla niksillä kun kone kerran pyörähtää.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 880 implen hehkutus
Lämmittimet kuntoon niin ei ongelmaa käyntiin lähdössä.
Kerroit että koneessa on lohkolämmitin,miten se on sinne saatu,täällä ainakin kerrottu ettei ole sellasia pakkasproppuja mihin sen laittaisi?
Letkulämmittimestäkään ei oltu hyvää mieltä...
Kylmä starttauksilla kyllä paikat kuluu
Kerroit että koneessa on lohkolämmitin,miten se on sinne saatu,täällä ainakin kerrottu ettei ole sellasia pakkasproppuja mihin sen laittaisi?
Letkulämmittimestäkään ei oltu hyvää mieltä...
Kylmä starttauksilla kyllä paikat kuluu
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 implen hehkutus
Toivotaan että saat toimimaan,lämmitin suuriapu jo pienemmälläkin pakkasella.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
TH880imple likes this post
Vs: 880 implen hehkutus
Minä laitoin omaan 25D:hen alavesiletkuun lokilämmittimen esabilla liimasin ja hyvä tuli.
Make25D- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 57
Vs: 880 implen hehkutus
Make25D kirjoitti:Minä laitoin omaan 25D:hen alavesiletkuun lokilämmittimen esabilla liimasin ja hyvä tuli.
Kyllä hyvin on sähköliimaustaidot hallussa, jos Esabilla letkuun lämmitintä liimailee
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 880 implen hehkutus
Tarkennetaan sen verran että,siinä on pakoputken käyrä mallia motonet kumi letkujen välissä,jossa on lokilämmitin
kiinni.
kiinni.
Make25D- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 57
Vs: 880 implen hehkutus
Mitäs mieltä olette, kun kesällä öljynpainevalo sammui nopeasti mutta nyt ei sammukaan, vaikka hetken käyttää kierroksilla? Öljyt 10-30 ja suodattimen vaihdoin. Käyntiäänessä en ole huomannut muutosta, eli uskaltaako ajaa vaan, jos on vaan anturi viallinen, vaiko jääköhän jokin kohta ilman voitelua ja saa sitten hinata Taavetin romuttamolle? Ei viittisi kesällä toimivaa pilata talvella.
TH880imple- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 880 implen hehkutus
Hieman Taavien ominaisuus näyttäny olevan,ei muuta kuin uusi antura niin ei tartte arpoa,sekin voi tosin välkkyä pikkukierroksilla.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 implen hehkutus
Kiitos neuvosta. Jospa sitten uskaltaisi sillä lumia tuupata...
TH880imple- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 880 implen hehkutus
Riskinotto voi tuntua jännältä. Suosittelen kuitenkin öljynpaineen mittausta ennen pitempiä ajorupeamia. Lämpöisillä öljyillä ja tyhjäkäynnillä vähintään 1 bar ja kierroksilla noin 2,5 bar.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 880 implen hehkutus
Kiitos tästäkin neuvosta.
Ihmettelen vain, kun kesällä ei valo pala, mutta talvella palaa, joten oisko vaan liian jäykkä öljy...?
Ihmettelen vain, kun kesällä ei valo pala, mutta talvella palaa, joten oisko vaan liian jäykkä öljy...?
TH880imple- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 880 implen hehkutus
Vai olisiko öljyn seassa ja/tai öljypohjassa vettä. Vesi pääsee mäntien päälle ja siitä valumalla öljypohjaan jos traktori seisoo sateessa pakoputken pää auki.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 880 implen hehkutus
Saattaa öljykello olla sen verran tahmainen ettei pakkaskelissä tahdo kytkeä valoa pois. Ittellä kahden DB:n öljynpainevalo on lopettanut temppuilun kellon vaihdolla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 880 implen hehkutus
Tsekkaan nämä. On suojassa pressukatoksessa.
TH880imple- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 880 implen hehkutus
Kellon vaihto auttoi .
Mutta nyt pakkasella ei perälevy noussutkaan tai nousi sentin, mutta sitten ei enää.
Auttaisko öljyjen vaihto, vai kopautus johonkin?
Mutta nyt pakkasella ei perälevy noussutkaan tai nousi sentin, mutta sitten ei enää.
Auttaisko öljyjen vaihto, vai kopautus johonkin?
TH880imple- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 880 implen hehkutus
Juu, avaa proppu ulosottovaihteen päältä, se on lähellä laatikon etureunaa. Propun alla näkyy pultin pää. Kun pultti on alhaalla, systeemi nostaa ja kun pultti on ylhäällä, varret laskee ja siinä välissä on pitoasento. Pultti laskeutuu jousivoimalla, mutta jos on paikat hiukan tahmaiset, niin sitä pitää joskus hiukan jumpata. Älä nuiji kovin lujaa. Pultin alapäässä on t-mallinen latta joka liikuttaa venttiilien karoja. Se latta voi taipua kaarelle jos käyttää liikaa voimaa.
Nykyöljyt ovat lähes kaikki emulgoituvia jolloin peräöljyyn joutunut vesi kiteytyy ja kiteet tukkii imusihdin kun vettä on riittävästi. Öljyn vaihto voi olla tarpeen jos öljy on harmaata mössöä. Sinne jää kyllä seinämiin vesisekaista tavaraa, joten vaihdelaatikko kannattaa huuhdella vaikka polttoöljyllä pariin kertaan ennen uuden öljyn lisäystä. semmoinen kymppilitra löpöä laatikkoon ja ajelua pihamaalla niin että löpö huuhtelee pinnat. Ensiapuna saattaa toimia öljyn lämmittäminen.
Nykyöljyt ovat lähes kaikki emulgoituvia jolloin peräöljyyn joutunut vesi kiteytyy ja kiteet tukkii imusihdin kun vettä on riittävästi. Öljyn vaihto voi olla tarpeen jos öljy on harmaata mössöä. Sinne jää kyllä seinämiin vesisekaista tavaraa, joten vaihdelaatikko kannattaa huuhdella vaikka polttoöljyllä pariin kertaan ennen uuden öljyn lisäystä. semmoinen kymppilitra löpöä laatikkoon ja ajelua pihamaalla niin että löpö huuhtelee pinnat. Ensiapuna saattaa toimia öljyn lämmittäminen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» Davis Brown 990 hehkutus
» M:implen käyntinopeusmittari
» Implen ohjaustehostin
» 880 implen pakoventtiilit
» 880 Implen sivurajoittimet
» M:implen käyntinopeusmittari
» Implen ohjaustehostin
» 880 implen pakoventtiilit
» 880 Implen sivurajoittimet
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa