Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DB 880 polttoainesuodattimien vaihto

3 posters

Siirry alas

DB 880 polttoainesuodattimien vaihto Empty DB 880 polttoainesuodattimien vaihto

Viesti  Jokunen Su Syys 23 2012, 11:48

Katselin ohjekirjasta, että suodattimet pitäisi vaihtaa 1000 tunnin välein. Toisessa kohdassa sanottiin, että 1-suodatin 500 tunnissa. Taitaa olla jo tuo 1000 tuntia kun suodattimet viimeksi vaihdettiin. Ajattelin kuitenkin ajella syksyllä muutama kymmenen tuntia kevyttä ajoa, ja vaihtaa suodattimet keväällä.

Hyvin kone käy, mutta onko mahdolista että kone käy liian vähällä polttoaineella suodattimien tukkoisuuden takia, ja mitä seurauksia sillä voi olla.

Katselin aihetta netistä, ja taitaa pakkanen aiheuttaa useinkin dieseleille sen, että suodattimet osittain tai kokonaan tukkeutuvat.

Jokunen
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

DB 880 polttoainesuodattimien vaihto Empty Vs: DB 880 polttoainesuodattimien vaihto

Viesti  otsoni Su Syys 23 2012, 12:48

Jakajapumppuinen kone sammuu tukkoisesta suodattimesta herkästi, jonka jälkeen täytyy ilmata että saa käyntiin.Rivipumppukoneesta hiipuu tehot sudattimen tukkeutuessa.Mikäli on talviajoa, suodattimet kannattaa vaihtaa kerta vuoteen syksyllä, niin välttyy ongelmilta.Kesälaatuinen polttoöljy saostuu pakkasilla ja tukkii suodattimen.Ongelmalta vältyy siirtymällä talvilaatuun hyvissä ajoin ennen pakkasia.Kesä ja talvilaatuja ei kannata sekoittaa keskenään talviajossa, kesällä ei haittaa.

otsoni

Viestien lukumäärä : 445

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 880 polttoainesuodattimien vaihto Empty Suodattimista

Viesti  Jokunen Su Syys 23 2012, 14:44

Kiitos vastauksesta. Muutama kymmenen litraa minulla palaa vuosittain polttoainetta, ja otan sen syksyisin autojen tankkauspaikasta kanistereilla. Tuossa määrässä hinta on samantekevä. Täyttyyhän siten lain kirjainkin, kun ajelen muutakin kuin metsänhoitoon liittyvää ajoa.
Jakajapumppuhan tuossa Taavetissani on, joten kokeilen suodattimien läpäisykykyä kuormittamalla konetta muualla kuin maantiellä. Keväällä sitten ennen hyttysten tuloa filtterit vaihtoon. Talvisin en ajele. Käytän vain parin kuukauden välein konetta Koneviestissä olleen ohjeen mukaan.

Jokunen
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

DB 880 polttoainesuodattimien vaihto Empty Vs: DB 880 polttoainesuodattimien vaihto

Viesti  otsoni Su Syys 23 2012, 15:27

Noin pienillä ajoilla ei ole aivan välttämätöntä joka vuosi suodatinta vaihtaa.Talvella pitää tankin täynnä, ettei tule kondenssivettä sekaan.Tankin puoleisen suotimen kun ottaa irti niin voi miettiä pumpun puoleisen vaihtotarvetta.Mikäli kupissa on paljon likaa tai vähänkin vettä kannattaa toinenkin suodin vaihtaa.Mikäli linjassa on lasikuppi, voi siitäkin seurailla veden ja roskan kertymistä.Keväällä ennen suodattimien vaihtoa kannattaa kone käyttää lämpimäksi ja ladata akku täyteen, niin on helpompi ilmailla käyntiin.Jakajapumppu voi pyörityttää melko pitkään ennekuin starttaa.

otsoni

Viestien lukumäärä : 445

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 880 polttoainesuodattimien vaihto Empty Suodattimista

Viesti  Jokunen Su Syys 23 2012, 16:03

Taisi olla 90-lukua, kun suodattimet viimeksi vaihdettiin. Ilmaus sujui käsipumpulla silloin hyvin. Pitää toki homma tehdä sellaisessa paikassa, että tarvittaessa saan yhteyden työpaikalle, eli lisää sähköä akkuun.

Jokunen
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

DB 880 polttoainesuodattimien vaihto Empty Vs: DB 880 polttoainesuodattimien vaihto

Viesti  mattkau Su Syys 23 2012, 19:54

Tekijän vallassa tietysti on milloin hommat tekee. Mutta minä kyllä vaihtaisin ne ennen talvea vaikka ei olisi tiedossakaan ajoja. Silloin se on valmiina lähtöön tai vaikka noita koekäynnistyksiä varten. Suodatinparin tiivisteineen saa alle kympillä ja lämpimän moottorin suodinvaihdon sakkakupin putsauksineen ilmauksineen kaikkineen tekee vartissa. Ja ei se ilmaus niin katala ole suotimia vaihdettaessa. Paljon pahempi rasti on kun on ajanu tankin tyhjäksi ja päälle vielä startannu kun ei usko etta kuoli se nälkään.

Tämä ihan siksi kun on kokemusta miltä tuntuu vaihtaa jäätyneitä suodattimia 25 asteen pakkasessa maastossa 25Dhen. Voin kertoa, että nafta on kylmää siinä lämpötilassa, kynsiä palelee ja lisäksi lehmät ootti heinää.

matti
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 880 polttoainesuodattimien vaihto Empty Vs: DB 880 polttoainesuodattimien vaihto

Viesti  outsider Su Syys 23 2012, 21:12

Tuossa oon Matin kanssa samoilla linjoilla.Nafta osaa olla pirun kylmää .Kerran jäi 1394:een kesänaftat liian kylmille.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa