David brown
+4
taavettimies
Paulig
jouto
DAVID BROWN 900
8 posters
Sivu 1 / 1
David brown
Onko kellään jäänyt jonnekin pellon reunaan seisomaan vaik db 25 ja jos olisi myynis voisin ehk ostaa hintaa saisi olla 100-200€ projekti.
DAVID BROWN 900- David Brown : David-Brown 950 Impelmatic -61
Viestien lukumäärä : 50
Paikkakunta : Juuka,Polvela
Juu
Tässa Mäntsälän alueella on tiedoissani yksi 25 diisseli. Jumi tiemmä koneessa, ottaisin kyllä lukuun mahiksen, että on jäätynyt halki. Hinnasta en tiedä. On kuitenkin ihmisellä, joka harrastaa käyttö- ja entisöinti-entsöintiäkin, mutta sanoi ettei tuo nyt oikein kiinnosta.
Voin esitiedustella.
Niin ja siis missäs päin kysyjä asustaa, tämähän laitos on tasan Helsingin ja Lahden puolivälissä. Että tuo kuljetushomma aateltava sen mukkaan.
Mutta jos ylärima on kokonaiselle tuommoiselle 200 euroa, niin ei lähde sillä.
t. Kauko Ollila
Voin esitiedustella.
Niin ja siis missäs päin kysyjä asustaa, tämähän laitos on tasan Helsingin ja Lahden puolivälissä. Että tuo kuljetushomma aateltava sen mukkaan.
Mutta jos ylärima on kokonaiselle tuommoiselle 200 euroa, niin ei lähde sillä.
t. Kauko Ollila
jouto- Viestien lukumäärä : 123
Vs: David brown
eipä tuohon hintaan saa edes ympäri pyörähtävää moottoria. Laita nolla vielä perään.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: David brown
Lainaan nyt tätä aihetta niin ei tarvitse uutta tehdä. Eli, kaksvitosessa on öljyt ja vedet sekaisin ja vikaa pitäisi lähteä paikallistamaan (jahka saan koneen(t) tontille)
Moottoriin on vaihdettu kansipahvi ilman kannen koneistusta. Tietysti on mahdollista myös halkeama kannessa. Koneella on ajettu viimeiset ajat pelkillä vesillä ja ne on laskettu aina ajon jälkeen pois. Tikussa ei näkynyt harmaata, vedet ovat ilmeisesti painuneet öljypohjaan. Pakkasvaurio on tapahtunut nykyistä myyjää edeltävän omistajan aikana. Lohko on hitsattu ulkopuolelta syöttöpumpun takaa ammattilaisen toimesta ja (tutun) myyjän mukaan paikkaus pitää. . Seuraavaksi sitten mahdolliset syöpymät putkessa tai putkien tiivisteet, nämähän on ihan korjattavia hommia. Mutta onko mahdollista että itse lohko olisi syöpynyt korjauskelvottomaksi, tai haljennut sisäpuolelta? Koneella on tehty lumitöitä jokunen vuosi sitten ja kaikki muu pelaa paitsi sotkee nesteet öljyihin. Mukaan tulee myös varaosa kaksvitonen jossa on hyvin suurella todennäköisyydellä kone jumissa, varaosatraktorin mahdollisista pakkasvaurioista ei ole vielä tarkempaa tietoa. Pakoputkien päällä on kummassakin traktorissa ollut hattu joten ei ole sadevedet päässeet mäntien päälle.
En katsonut vielä runkonumeroa mutta kummassakin koneessa on "tähtikeskiöt" takana ja akku oikealla sivulla. Oiskohan -54 kovin kaukana?
Moottoriin on vaihdettu kansipahvi ilman kannen koneistusta. Tietysti on mahdollista myös halkeama kannessa. Koneella on ajettu viimeiset ajat pelkillä vesillä ja ne on laskettu aina ajon jälkeen pois. Tikussa ei näkynyt harmaata, vedet ovat ilmeisesti painuneet öljypohjaan. Pakkasvaurio on tapahtunut nykyistä myyjää edeltävän omistajan aikana. Lohko on hitsattu ulkopuolelta syöttöpumpun takaa ammattilaisen toimesta ja (tutun) myyjän mukaan paikkaus pitää. . Seuraavaksi sitten mahdolliset syöpymät putkessa tai putkien tiivisteet, nämähän on ihan korjattavia hommia. Mutta onko mahdollista että itse lohko olisi syöpynyt korjauskelvottomaksi, tai haljennut sisäpuolelta? Koneella on tehty lumitöitä jokunen vuosi sitten ja kaikki muu pelaa paitsi sotkee nesteet öljyihin. Mukaan tulee myös varaosa kaksvitonen jossa on hyvin suurella todennäköisyydellä kone jumissa, varaosatraktorin mahdollisista pakkasvaurioista ei ole vielä tarkempaa tietoa. Pakoputkien päällä on kummassakin traktorissa ollut hattu joten ei ole sadevedet päässeet mäntien päälle.
En katsonut vielä runkonumeroa mutta kummassakin koneessa on "tähtikeskiöt" takana ja akku oikealla sivulla. Oiskohan -54 kovin kaukana?
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: David brown
1-2 ja 3-4 pyttyjen välissä lohkon alapäässä on ohuet kannakset,sieltä saattaa napsahtaa.Toiset on kokeillu saada pitämään syylärisementillä.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: David brown
Sylinterin alapäään O-renkaat rikki, sylinterissä pikku reikä tai sitten nuo Exon mainitsemat kannakset hiushalkeamalla.
Selviää vain tutkimalla.
Anteron ohje on että öljypohja pois ja nesteet sisään.Sitten vain alakautta seuraa mistä tiputtaa,voi olla että vaatii yön yli nukkumisen että vuotokohta löytyy.
Anterolla oli myös tiedossa myös 990imple josta on kannaksen hiusmurtuma korjattu onnistuneesti kemiallisella metallilla .
Toinen kokenut taavetti-huoltomies Nääppä neuvoi aikanaan että putkia ei kannata ottaa irti lohkosta jollein ole ehdoton pakko.
Kannas saattaa katketa huolimattomassa putken irroituksessa.
Itsellä ei ole kokemuksia kannaksen korjaamisesta mutta tuntuis noin maalasijärjellä ajateltuna että onnistuu.
Korjausalue pitää varmaan pudistaa huolella ja saako siihen esim rälläkällä vedetyksi vaon johon korjausmassan saa hyvin
Onnea yritykselle
Selviää vain tutkimalla.
Anteron ohje on että öljypohja pois ja nesteet sisään.Sitten vain alakautta seuraa mistä tiputtaa,voi olla että vaatii yön yli nukkumisen että vuotokohta löytyy.
Anterolla oli myös tiedossa myös 990imple josta on kannaksen hiusmurtuma korjattu onnistuneesti kemiallisella metallilla .
Toinen kokenut taavetti-huoltomies Nääppä neuvoi aikanaan että putkia ei kannata ottaa irti lohkosta jollein ole ehdoton pakko.
Kannas saattaa katketa huolimattomassa putken irroituksessa.
Itsellä ei ole kokemuksia kannaksen korjaamisesta mutta tuntuis noin maalasijärjellä ajateltuna että onnistuu.
Korjausalue pitää varmaan pudistaa huolella ja saako siihen esim rälläkällä vedetyksi vaon johon korjausmassan saa hyvin
Onnea yritykselle
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: David brown
Moi,
Minulla kokemus auton kannen vuodosta. Kansi vuosi ulospäin nestettä ja olisi ollut kansipahvin vaihto edessä. Menin kuitenkin paikalliseen tarvikeliikkeeseen mistä sain tölkin "korjausnestettä". Tölkki oli noin oluttölkin kokoinen ja sitä piti ravistella 10 min ennen nesteeseen kaatamista. Töhnä oli kuin tervaa ja seassa vielä rakeita. Epäilin ihmeaineen toimivuutta, mutta hämmätys kummastus. Vuoto lakkasi ja ajoin autolla pari vuotta ennenkuin vaihdoin sen. En muista aineen nimeä mutta tölkki oli keltainen.
Minulla kokemus auton kannen vuodosta. Kansi vuosi ulospäin nestettä ja olisi ollut kansipahvin vaihto edessä. Menin kuitenkin paikalliseen tarvikeliikkeeseen mistä sain tölkin "korjausnestettä". Tölkki oli noin oluttölkin kokoinen ja sitä piti ravistella 10 min ennen nesteeseen kaatamista. Töhnä oli kuin tervaa ja seassa vielä rakeita. Epäilin ihmeaineen toimivuutta, mutta hämmätys kummastus. Vuoto lakkasi ja ajoin autolla pari vuotta ennenkuin vaihdoin sen. En muista aineen nimeä mutta tölkki oli keltainen.
Hente- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Kajaani
Vs: David brown
Sitä tarvitaan. Miun tuurilla molemmat lohkot ovat enempi vähempi korjattavia. Ensi perjantaina meinasin hakea "pojat kotiin" ja alkaa etsimään vuotopaikkoja. Itse rojekti ajoittuu varmaankin tuonne talvelle 2013-2014, olisi tarkoitus tehdä moottorin kunnostus opinnäytetyönä.outsider kirjoitti:Onnea yritykselle
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: David brown
Hente kirjoitti:Moi,
Minulla kokemus auton kannen vuodosta. Kansi vuosi ulospäin nestettä ja olisi ollut kansipahvin vaihto edessä. Menin kuitenkin paikalliseen tarvikeliikkeeseen mistä sain tölkin "korjausnestettä". Tölkki oli noin oluttölkin kokoinen ja sitä piti ravistella 10 min ennen nesteeseen kaatamista. Töhnä oli kuin tervaa ja seassa vielä rakeita. Epäilin ihmeaineen toimivuutta, mutta hämmätys kummastus. Vuoto lakkasi ja ajoin autolla pari vuotta ennenkuin vaihdoin sen. En muista aineen nimeä mutta tölkki oli keltainen.
Olisko ollut joku BARKS ,tms, vai mitäsenyoli.... litkua, keltainen pellipurkki, luvataan tiivistävän jopa 0,9mm halkeamat, hintaa oli viikko sitten paikallisella korjaamolla n.16€ 150g purkki, riittää n.12 litran järjestelmään
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Similar topics
» David Brown 996 -77
» DAVID BROWN 25 D
» david brown 990 venttiilienvälys
» David Brown 880
» David Brown 990 vm.71
» DAVID BROWN 25 D
» david brown 990 venttiilienvälys
» David Brown 880
» David Brown 990 vm.71
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa