Vettä öljyssä
4 posters
Sivu 1 / 1
Vettä öljyssä
Jaahas
Tuli siten vissiin tehtyä maailmanennätys vaihdelaatikon vesivoitelussa. Aloin katseleen talven varalta taavettia (880 Sel v.1966). Laatikkoöljyt oli lisääntyneet pari sormenleveyttä. Kone oli seisonut melkein kuukauden, niin ajattelin vain raottaa pohjaproppua ja päästää vedet pois. Ja tulihan sitä sieltä. Kahdeksan ( litraa ihan kirkasta ja vajaa kaksi semmoista sekoitusta, sitten alkoi oikea öljy. Huh sanon vaan. Öljyt oli vaihdettu vuosi sitten kesällä löpöhuuhtelujen kanssa, eli tuotos oli käytännössä tämän kesäisistä sateista (plus mitä oli jäljellä viime syksyn polttoaineen jäänestosta, 2 litraa). Tarinan opetus: laatikkoon osaa mennä uskomaton määrä vettä lyhyellä aikaa ja suurin syyllinen varmasti on vaihdekepin tyven donitsit. Kone seisoi kesän taivasalla, vain piipunsuun suoja peittonaan, talvella oli perä pressun alla.
Onneksi ei tullut paljon ajeltua kesällä.
Tuli siten vissiin tehtyä maailmanennätys vaihdelaatikon vesivoitelussa. Aloin katseleen talven varalta taavettia (880 Sel v.1966). Laatikkoöljyt oli lisääntyneet pari sormenleveyttä. Kone oli seisonut melkein kuukauden, niin ajattelin vain raottaa pohjaproppua ja päästää vedet pois. Ja tulihan sitä sieltä. Kahdeksan ( litraa ihan kirkasta ja vajaa kaksi semmoista sekoitusta, sitten alkoi oikea öljy. Huh sanon vaan. Öljyt oli vaihdettu vuosi sitten kesällä löpöhuuhtelujen kanssa, eli tuotos oli käytännössä tämän kesäisistä sateista (plus mitä oli jäljellä viime syksyn polttoaineen jäänestosta, 2 litraa). Tarinan opetus: laatikkoon osaa mennä uskomaton määrä vettä lyhyellä aikaa ja suurin syyllinen varmasti on vaihdekepin tyven donitsit. Kone seisoi kesän taivasalla, vain piipunsuun suoja peittonaan, talvella oli perä pressun alla.
Onneksi ei tullut paljon ajeltua kesällä.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Vettä öljyssä
Vaseliinia vaihdekäpin juuret täyteen ja uudet suojakumit.
Ite ainakin oon niin laiska että en viitsis huonojen suojakumien takia laatikkoa särkeä tai alvariinsa öljyjä vaihdella.
Vaihdekäpit on kyllä melkoinen ränni.
Ite ainakin oon niin laiska että en viitsis huonojen suojakumien takia laatikkoa särkeä tai alvariinsa öljyjä vaihdella.
Vaihdekäpit on kyllä melkoinen ränni.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Vettä öljyssä
Just näin. On ollut meiningissä vaihtaa donitsien tilalle hammastangon haitarit, mutta.... Selitystähän tämä tietysti on, mutta kun on ollut melkein koko kesän lounaassa ja se aika, mikä on tullut oltua keskisuomessa, on ollut tarkkaan ohjelmoitua. Mutta niinkuin sanottu -seli seli.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Vettä öljyssä
kyllä just sentakia meillä onkin avovehkeet katonalla,muuten on kyllä vettä siel sun tääl!
Mut hankalaahan se on jollei tallia ole,meilläkin rakennettiin Natikalle pressukatos kesäks kun tallissa tulee muuta tehtyä
Mut hankalaahan se on jollei tallia ole,meilläkin rakennettiin Natikalle pressukatos kesäks kun tallissa tulee muuta tehtyä
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Vettä öljyssä
Pidän peräkärrytkin katon alla. Ei oo sateessa ruostuttaminen mitenkään terveellistä.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Vettä öljyssä
Tääl kans kun on pienet koneet niin katonalla,oli vanhalla isännällä aina kaikki tapana säilyttää pois sateesta. jospa niillä vielä joskus jotain sitten tekeekin?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Vettä öljyssä
Ainakin tunne arvoa omille koneilleni kertyy. Ja monelle ihan käyttöarvoa Vesisateessa vuosien kuluessa niin käyttö - kuin tunnearvokin liukenee maan uumeniin.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa