Ilmavaivaa
+11
Riku
TIKO
Karl_
otsoni
Paulig
hannutt
ikilika
OlleK
outsider
jounitapio
PJT
15 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Ilmavaivaa
On alkanu ilma kiusaamaan tota meidän 1294, tälläkin hetkellä odottaa metässä hinausta, kun jäi sinne, onneks aika lähellä tietä! Jostain imee
järjestelmään ilmaa, polttoainelinjassa en ole havainnu vuotoja, tankista siirtopumpulle tulevan letkun uusin ja jonkin aikaa toimi hyvin, luulin jo vian
poistuneen. Tämä i.vaiva on ilmenny joka kerta samalla tavalla, eli kun sammuttaa koneen ja n. puolen tunnin kuluttua käynnistää, hörähtää vain
muutaman kierroksen ja sammuu. Ilmattu on ensi pumpusta ja sitten suutinputkista, moneenkin kertaan, joskus tulee vähän savua, muttei jää
käymään. Akku on lähes tyhjä, naapuri lupas tulla hinaamaan koneen pihalle! Onko tuttua Taavettimiehille ja mistä kaikista paikoista olette vikoja
löytäneet? nimim. vitsit vähissä
järjestelmään ilmaa, polttoainelinjassa en ole havainnu vuotoja, tankista siirtopumpulle tulevan letkun uusin ja jonkin aikaa toimi hyvin, luulin jo vian
poistuneen. Tämä i.vaiva on ilmenny joka kerta samalla tavalla, eli kun sammuttaa koneen ja n. puolen tunnin kuluttua käynnistää, hörähtää vain
muutaman kierroksen ja sammuu. Ilmattu on ensi pumpusta ja sitten suutinputkista, moneenkin kertaan, joskus tulee vähän savua, muttei jää
käymään. Akku on lähes tyhjä, naapuri lupas tulla hinaamaan koneen pihalle! Onko tuttua Taavettimiehille ja mistä kaikista paikoista olette vikoja
löytäneet? nimim. vitsit vähissä
PJT- Viestien lukumäärä : 45
Vs: Ilmavaivaa
Saahan tankit ilmaa? Minä ainakin päädyin tankin alipaine tulokseen omassani. Kävi pitkänkin aikaa hyvin ja sitte sammu, aina piti ilmata. Mulla on irrallaan se "kuulaventtiili" mistä tankkiin pääsee ilmaa, se roikku alaspäin. Pistin nippuseteellä kiinni ja venttiili ylöspäin, sen jälkeen pelannu.
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: Ilmavaivaa
Joo, se vois olla yks mahdollisuus. Onko se venttiili jossain siellä paluu putkien yhteydessä? Tosin tuo meidän kone ei ole koskaan ajosta
sammunu, aina jonkin ajan kuluttua kun yrittää uudelleen käynnistää, niin silloin sammahtaa. Siirtopumpussa näkyy pientä kuplaa, mielestäni ei ole aina näkynyt.
sammunu, aina jonkin ajan kuluttua kun yrittää uudelleen käynnistää, niin silloin sammahtaa. Siirtopumpussa näkyy pientä kuplaa, mielestäni ei ole aina näkynyt.
PJT- Viestien lukumäärä : 45
Vs: Ilmavaivaa
Tuo Jounitapion mainitsema huohotinputki kannattaa tosiaan tarkistaa.
Sitten tuloputken liitokset.Voi myös vaihtaa kumisen uuden POLTTOAINEputken ,jolloin saa kunnon klemmarit liitoksiin.
Siirtopumppu voi olla entinen.
Voi myös laittaa kokonaan uuden tuloputken siirtopumpulle sieltä tankkien yhdysputkesta.Siellä pitäisi olla tyhjennystulppa.
Taavetit alkaa olla senikäisiä että tankin sisäpuolella oleva osa tuloputkesta voi olla osittain irti tai siihen on syöpynyt reikiä.
Onko suodattimet vaihdettu ajallaan
Sitten tuloputken liitokset.Voi myös vaihtaa kumisen uuden POLTTOAINEputken ,jolloin saa kunnon klemmarit liitoksiin.
Siirtopumppu voi olla entinen.
Voi myös laittaa kokonaan uuden tuloputken siirtopumpulle sieltä tankkien yhdysputkesta.Siellä pitäisi olla tyhjennystulppa.
Taavetit alkaa olla senikäisiä että tankin sisäpuolella oleva osa tuloputkesta voi olla osittain irti tai siihen on syöpynyt reikiä.
Onko suodattimet vaihdettu ajallaan
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Ilmavaivaa
Polttoainesäiliöiden välissä oleva poikittaisputki voi olla täynnä "moskaa". Tyhjennä polttoainesäiliöt ja irrota koko poikittaisputki traktorin alta. Se kuulaventtiili josta jounitapio kirjoitti on asennettu Suomessa maahantulohuollon yhteydessä. Syy tähän oli viranomaisten vaatimus siitä, että polttoainetta ei saanut vuotaa ulos, kun traktori on nurinpäin. Tehtaan jäljiltä oli vain huohotinletku ja 90 asteen kulma.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Ilmavaivaa
Vieläkään ei kukaan kertonut kysyjälle missä tämä kuulaventtiili sijaitsee?! Kertoisin jos tietäisin
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Ilmavaivaa
Mulla lähtee se venttiilin putki oikeapuoleisen tankin ylä/etuosasta hytin alta. En tiiä missä se pitäs virallisesti olla, kun se roikku irtaallaan letkunsa nokassa. Sori en oo päässy vastaan, kun piti käydä tuulenkaatoja pieniin, jotta pääsee taavetin kans viettään kahdenkeskistä laatua-aikaa juontokoura hommissa.
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: Ilmavaivaa
No niin, saatiin kone metästä, aika hyvin tuli,vaikka ensin piti perä edellä vetää ja sivujarrulla ohjata! Sitten kun saatiin se tielle ja nokka
menosuuntaan, sovittiin, että yritän tasamaalla käynnistää. Kuutosella pyöri ja heikosti savutti, vaihdoin sitte viitoseen ja hetken kuluttua
se käynnistyi ja pysyi käynnissä.
Kateltiin sitä kaverin kanssa ja todettiin, että aika paljon tulee kuplia siihen siirtopumpun lasikupuun. Mielestäni ei ennen ole sitä tehnyt ja
kaverin mielestäkin ei sais kuplia, hän touhuaa koneitten kanssa ammatikseen, joten uskoisin häntä. Ajelin sitte pari tuntia tuulenkaatoja,
enkä kertaakaan sammuttanut konetta, sai akkukin latausta. Sen huomasin , että muutaman kerran kävi oudosti, kuin kolmella, ja
muutaman kerran nosti itekseen kierroksia parin sekunnin ajaksi, ilman syytä kai?
Polttoaineletkun tankista siirtopumpulle uusin, kun hieman tihkui. Se tankkien yhdistäjäputki oli irti keväällä, kun ajoin kantoon. Kyllä sieltä
jonkin verran moskaa tuli. Suodattimet ei ole aivan uudet, mutta vähän ajetut. En äkkiä katsoen löytänyt mitään venttiilin näköistä sieltä
tankkien päältä, oli vain ne tankin yläreunoista lähtevät yhdistäjäputket ja niistä T-haaralla putki täyttöputkeen.
Semmoista olen joskus huomannu, että kun raottaa tankin korkkia, kuuluu sihahdus tai kurlutusta, kun paine tankeissa tasaantuu.
Käytin tänäänkin aika kauan ilman korkkia, mut en huomannu eroa kuplien tulossa. Olisko sittenkin siirtopumppu?
No, ehkä pitää hommata uusi siirtopumppu, menee sitten paikalleenasennus ensi viikonloppuun, kun töissäkin pitää käydä.
menosuuntaan, sovittiin, että yritän tasamaalla käynnistää. Kuutosella pyöri ja heikosti savutti, vaihdoin sitte viitoseen ja hetken kuluttua
se käynnistyi ja pysyi käynnissä.
Kateltiin sitä kaverin kanssa ja todettiin, että aika paljon tulee kuplia siihen siirtopumpun lasikupuun. Mielestäni ei ennen ole sitä tehnyt ja
kaverin mielestäkin ei sais kuplia, hän touhuaa koneitten kanssa ammatikseen, joten uskoisin häntä. Ajelin sitte pari tuntia tuulenkaatoja,
enkä kertaakaan sammuttanut konetta, sai akkukin latausta. Sen huomasin , että muutaman kerran kävi oudosti, kuin kolmella, ja
muutaman kerran nosti itekseen kierroksia parin sekunnin ajaksi, ilman syytä kai?
Polttoaineletkun tankista siirtopumpulle uusin, kun hieman tihkui. Se tankkien yhdistäjäputki oli irti keväällä, kun ajoin kantoon. Kyllä sieltä
jonkin verran moskaa tuli. Suodattimet ei ole aivan uudet, mutta vähän ajetut. En äkkiä katsoen löytänyt mitään venttiilin näköistä sieltä
tankkien päältä, oli vain ne tankin yläreunoista lähtevät yhdistäjäputket ja niistä T-haaralla putki täyttöputkeen.
Semmoista olen joskus huomannu, että kun raottaa tankin korkkia, kuuluu sihahdus tai kurlutusta, kun paine tankeissa tasaantuu.
Käytin tänäänkin aika kauan ilman korkkia, mut en huomannu eroa kuplien tulossa. Olisko sittenkin siirtopumppu?
No, ehkä pitää hommata uusi siirtopumppu, menee sitten paikalleenasennus ensi viikonloppuun, kun töissäkin pitää käydä.
PJT- Viestien lukumäärä : 45
Vs: Ilmavaivaa
Minulla teki vähän tollasta oisetta, kierrokset nousi välillä ittekseen, luulin että jotenkin johtu kuormaajan kanssa touhutessa. Sitten sammu kun saunalyhty. Ilmasin ja sain jotenkin käyntiin ja kohta taas sammu. Sitten otin siirtopumpun lasikupin irti ja kappas vaan oli uusi siirtopumppu imassu moskat tankinta, oli niin löpön väristä se ruoste mössö etten heti arvannut kun lasikupua katsoin. Nyt on pelannut puhdistuksen jälkeen ihan ok.
hannutt- Viestien lukumäärä : 618
Vs: Ilmavaivaa
No jos sihahdus kuuluu korkkia avatessa, tulee heti mieleen että tankissa on yli -tai alipaine --> huohotin ei voi toimia. Kannattaa nyt etsiä se huohotin ja varmistaa tämä asia. Kun seuraavan kerran sammuu (jos et vikaa ole löytänyt) niin kokeilepa avata korkki ja sitten käynnistää.
Toinen aika ovela vika olisi jo aikaisemminkin mainittu tuloputki tankin sisällä. Jos siinä on reikä, osaa ilmavaiva olla vaikeasti havaittava jos reikä on just sopivalla kohtaa. Onko vika esiintynyt useammin tyhjällä tankilla kuin täydellä?
Toinen aika ovela vika olisi jo aikaisemminkin mainittu tuloputki tankin sisällä. Jos siinä on reikä, osaa ilmavaiva olla vaikeasti havaittava jos reikä on just sopivalla kohtaa. Onko vika esiintynyt useammin tyhjällä tankilla kuin täydellä?
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Ilmavaivaa
Jos tankin korkkia irrotettaessa sihahtaa on se merkki siitä, että tankkeihin ei pääse ilmaa. Tästä seuraa alipainetta (siirtopumppu on kunnosa jos se pystyy saamaan aikaan alipainetta tankkeihin) ja löpöä ei pääse kulkemaan.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Ilmavaivaa
Niimpä niin. Huohotusta peliin.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Ilmavaivaa
Se tankin tuloputki lähtee sieltä alta tankkien yhdistäjäputkesta, senhän ei oikeastaan tarvitse jatkua tankin sisään. Mielestäni riittää, että tankkien
yhdysputki on täynnä. En ole kyl huomannu eroo täyden ja tyhjän välillä. ( tosin ei ole meillä koskaan ollutkaan ihan tännä) Siirtopumppu tuntuu toimivan,
tuo hyvin polttoainetta ruiskupumpulle, tulee myös ilmaa mukana.
yhdysputki on täynnä. En ole kyl huomannu eroo täyden ja tyhjän välillä. ( tosin ei ole meillä koskaan ollutkaan ihan tännä) Siirtopumppu tuntuu toimivan,
tuo hyvin polttoainetta ruiskupumpulle, tulee myös ilmaa mukana.
PJT- Viestien lukumäärä : 45
Vs: Ilmavaivaa
Niin 1294:ssa polttoaineputki taitaakin vakiona lähteä sieltä yhdysputkesta.
Huohotinputki-ongelmalta tuo vaikuttaa.
Huohotinputki-ongelmalta tuo vaikuttaa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Ilmavaivaa
Voisiko olla pikkasen jäähilettä yhdysputkelta pumpulle menevässä metalliputkessa.Sehän taitaa kaventua vaihtuessaan letkuksi.Lämpöpuhaltimella lämmittäminen saattaisi auttaa
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: Ilmavaivaa
Ehkä tämä ei koske tätä palstaa innovoittavaa vaivaa, mutta koin sellaista että koneen sammutuksen jälkeen paineen kadotessa putkisto sai letkun murtumakohdasta ilmaa ja sen jälkeen kävi huonosti ja sammui. ilmatessa tuli aina ilmaa ja saattoi taas käydä normaalisti kun paine oli putkistossa. Alussa ei vuotoa huomattu sen ollessa pieni, mutta reijän suuretessa vuotokohta havaittiin. Myös uuden polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä tiiviste päästi ilmaa järjestelmään, eikä vuotoa voinut lainkaan havaita. Lopuksi vaihdoin vanhan suodattin tiivisteen takaisin ja siten vaiva poistui. No, hyvä jos tästä kertomuksesta on jollekin joskus apua.
Karl_- David Brown : 1490 4WD
Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Tampere
Vs: Ilmavaivaa
Kyllä kannattaisi varoiksi vaihtaa se muovinen polttoaineletku(tankista siirtopumpulle) itellä oli murtunut/ taittunut metsäs rymytessä, tänäkeväänä vaihoin siirtopumpunkin, sammui ja oikutteli vaikka pumppu oli 2v vanha ja ehjän oloinen! suodatinjalkaa ym vaihettiin, ei auttanut.. ilmavaivat loppui välittömästi vasta pumpun vaihdon jälkeen.. 1390 vehje kyseessä.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Ilmavaivaa
Joo, vaihdoin sen tiistaina, vanha oli kovettunut ja murtunut,TIKO kirjoitti:Kyllä kannattaisi varoiksi vaihtaa se muovinen polttoaineletku(tankista siirtopumpulle) itellä oli murtunut/ taittunut metsäs rymytessä, tänäkeväänä vaihoin siirtopumpunkin, sammui ja oikutteli vaikka pumppu oli 2v vanha ja ehjän oloinen! suodatinjalkaa ym vaihettiin, ei auttanut.. ilmavaivat loppui välittömästi vasta pumpun vaihdon jälkeen.. 1390 vehje kyseessä.
tihkui vähän löpöökin. Hetken kävi hienosti, luulin vian korjaantunee, eikä näkynyt silloin kupliakaan pumpussa, mut taas eilen alko temppuilemaan.
Pumppu kai pystyy imemään ilmaa mukaan, jos kalvossa tai niissä pienissä venttiileissä on jotain vialla?
PJT- Viestien lukumäärä : 45
Vs: Ilmavaivaa
http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=6&products_id=32310&type=1667&brand=1532&model=139&cPath=6 ja http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=6&products_id=38919&type=1667&brand=1532&model=139&cPath=6
Tuossa ei kyllä konkurssi tule, kun siirtopumpun remppaa. Ite tuon remontin pari viikkoa sitte tein.
Tuossa ei kyllä konkurssi tule, kun siirtopumpun remppaa. Ite tuon remontin pari viikkoa sitte tein.
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska
Vs: Ilmavaivaa
Tuo käyttötappi pitäis omaan koneeseen varmaan uusia. Kylmänä aika kuuluvasti ilmaisee olemassaoloaan.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Ilmavaivaa
PJT kirjoitti:Joo, vaihdoin sen tiistaina, vanha oli kovettunut ja murtunut,TIKO kirjoitti:Kyllä kannattaisi varoiksi vaihtaa se muovinen polttoaineletku(tankista siirtopumpulle) itellä oli murtunut/ taittunut metsäs rymytessä, tänäkeväänä vaihoin siirtopumpunkin, sammui ja oikutteli vaikka pumppu oli 2v vanha ja ehjän oloinen! suodatinjalkaa ym vaihettiin, ei auttanut.. ilmavaivat loppui välittömästi vasta pumpun vaihdon jälkeen.. 1390 vehje kyseessä.
tihkui vähän löpöökin. Hetken kävi hienosti, luulin vian korjaantunee, eikä näkynyt silloin kupliakaan pumpussa, mut taas eilen alko temppuilemaan.
Pumppu kai pystyy imemään ilmaa mukaan, jos kalvossa tai niissä pienissä venttiileissä on jotain vialla?
Oletkos koittanut puhaltaa paineilmalla säiliöön päin, , joku ampiaisenraatokin voi jumittaa ym heinänpätkät.. kokemusta noista kaikista.. Ei tartte kun hetken olla korkki pois tankista niittohommissa ym, niin ilmavaivat jne taattu vuosiksi eteenpäin ellei totaaliputsausta tee tankeille. Ilmaa vetää silloin kun jokin pistää hanttiin siellä tankin päässä(alipaine/tukos) tai jostai hörii. Veemäisiä etsittäviä nuo on.
Toissakeväänä 1594 hyytyi äestyspellolle, pikkuvaihteelle jaksoi kotiin asti käydä, rivipimppukuutonen siinä mielessä hyvä kun ei kauhean arka ilmalle. Tyhjäsin tankit,kaikki irti yhdysputkia myöten.. kauhea määrä sakkaa ym paskaa jäi saavien pohjalle. Sitten alkoi hevoset löytyä koneesta taas.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Ilmavaivaa
Minulla nelikko 1394 oli heti ilmavaivoja, kun saapui minulle. Vaihdoin heti uuden siirtopumpun ja vika häipyi. Kesämmällä purin pumpun ja huomasin viaksi vain noiden venttiilien välissä oli likaa että ne jatkuvasti molemmat auki ja siksi ei saanut polttoainetta eteenpäin.PJT kirjoitti:Joo, vaihdoin sen tiistaina, vanha oli kovettunut ja murtunut,TIKO kirjoitti:Kyllä kannattaisi varoiksi vaihtaa se muovinen polttoaineletku(tankista siirtopumpulle) itellä oli murtunut/ taittunut metsäs rymytessä, tänäkeväänä vaihoin siirtopumpunkin, sammui ja oikutteli vaikka pumppu oli 2v vanha ja ehjän oloinen! suodatinjalkaa ym vaihettiin, ei auttanut.. ilmavaivat loppui välittömästi vasta pumpun vaihdon jälkeen.. 1390 vehje kyseessä.
tihkui vähän löpöökin. Hetken kävi hienosti, luulin vian korjaantunee, eikä näkynyt silloin kupliakaan pumpussa, mut taas eilen alko temppuilemaan.
Pumppu kai pystyy imemään ilmaa mukaan, jos kalvossa tai niissä pienissä venttiileissä on jotain vialla?
Nytkin tulen juuri ilmavaivoja korjaamasta, mutta kone Sakemanni Case. Sen huomasin ettei Boshin syöttöpumppu ole hetikään niin herkkä ilmalle kuin CAV, vaikkakin kyllä sekin ilmoittelee ilmasta huomattavasti huonommalla käyntiin lähdöllä.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: Ilmavaivaa
Tankkiin päin en ole puhaltanut ilmaa, kun ei ollu paineilmaa käsillä. Silloin, kun vaihdoin putken tankilta pumppuun sieltä valui nafta,
piti puutappi veistellä tukkeeksi, kun otin vanhan letkun malliksi. Keväällä oli tosiaan yhdysputki ja toinen tankki irti, kun tuli pohjakosketus.
Silloin tuli sitä kuraa jonkin verran ja huuhtelin sen irtotankin ja putken mahd. hyvin.
Tänään vielä yritin käynnistää, mut kävi vaan muutaman kierroksen ja sammui, kuten ennenkin. Polttoainetta ja ilmaa tuntuu molempia
tulevan ilmauksen yhteydes. Se mainitsemani kuplien määrä siinä lasikuvussa tuntuu vaan lisääntyneen, huomasin, että joku kupla tulee vielä,
vaikkaa lopettaa pumppauksen. Voisko se imeä sitä ilmaa siirtopumpun sisäkautta?
Taidan kyl huomenna käydä pumppuostoksilla, kovin kauan ei olis aikaa remonttia tehdä, luntakin joutuu kohta auraamaan!
piti puutappi veistellä tukkeeksi, kun otin vanhan letkun malliksi. Keväällä oli tosiaan yhdysputki ja toinen tankki irti, kun tuli pohjakosketus.
Silloin tuli sitä kuraa jonkin verran ja huuhtelin sen irtotankin ja putken mahd. hyvin.
Tänään vielä yritin käynnistää, mut kävi vaan muutaman kierroksen ja sammui, kuten ennenkin. Polttoainetta ja ilmaa tuntuu molempia
tulevan ilmauksen yhteydes. Se mainitsemani kuplien määrä siinä lasikuvussa tuntuu vaan lisääntyneen, huomasin, että joku kupla tulee vielä,
vaikkaa lopettaa pumppauksen. Voisko se imeä sitä ilmaa siirtopumpun sisäkautta?
Taidan kyl huomenna käydä pumppuostoksilla, kovin kauan ei olis aikaa remonttia tehdä, luntakin joutuu kohta auraamaan!
PJT- Viestien lukumäärä : 45
Vs: Ilmavaivaa
Kyllä taitaa olla sekin mahdollista, että jos siirtopumpun kalvossa on perstuma niin ehkä se voi vetää ilmoja sieltä. Yhdessä 502 Valmetissa oli aikoinaan sitkeä ilmavaiva joka lopulta korjaantui suodattimien vaihdolla. Systeemi sai ilmoja suodattimen kovettuneen tiivisteen välistä.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ma Joulu 10 2012, 19:47, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Ilmavaivaa
Jos pumpun kalvo on rikki, niin siellä nurjalla puolella on varmasti löpöä, huomaa viimestään kun irrottaa, kokemusta on. Suodattimien tiivisteet tietysti saattaa vuotaa (siellä patruunan kiinnitysruuvin kaulalla on o-rengas, joka josku saattaa unohtua), mutta ne on vähän väärässä suunnassa virtausta, kun kerran siirtopumpun kupissa kuplii. Se siirtopumpun irrottaminen ihan vaan lähempää tarkastelua varten ei oo kummonen juttu.
Jos nyt jotain pitää arvata niin vuotokohta on tankin ja siirtopumpulta suodattimille lähtevän putken välillä. Tai sitten samalla välillä on tukko.
Jos nyt jotain pitää arvata niin vuotokohta on tankin ja siirtopumpulta suodattimille lähtevän putken välillä. Tai sitten samalla välillä on tukko.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1657
Paikkakunta : Saarijärvi
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa