Hydrauliikka "takapuolen" hytin alle....
+2
erkki
Karl_
6 posters
Sivu 1 / 1
Hydrauliikka "takapuolen" hytin alle....
Keväällä asenetutin toisen 2-piirisen hydrauliikan 1490 Browniin. Tänään siirtelin koivurunkoja juontokouralla ja sitten suhahti pehvan alla ja öljythän ne takaa katsottuna, oikealle seinämälle oli lentänyt. En pysty paikantamaan mistä öljy on tullut läpi, mutta kuulin että hydrauliikan lisäkannen pitävyydessä oli ollut vaikeuksia asennusvaiheessa. Epäilen, että sieltä öljy olisi nyt tullut ulos, siis uuden kannen välistä. Onko joku kuka osaisi sanoa mitä tuan hydrauliikka kannen alla on ? (mahdollisia tippuvia tai liikkuvia osia mahdollisesti).
Mahtaako kannen välissä olla metalli tai jokin muu tiiviste joka olisi pettänyt ? Tai sitten tiivistemassa laitettu kannen väliin. Millaisia ohjeita joku viisaampi voisi antaa tuan mahdollisen vuodon korjaamiseksi. Uskoisin että kannen kiristyksessä olisi joitain huomioitavia tekijöitä, mm. momentti ja tai kiristysjärjestys. No, kaikki neuvot on tervetulleita ja taavettilaisille hyvää joulun odotusta ja kiitos mahdollisesti hyvistä neuvoista.
Mahtaako kannen välissä olla metalli tai jokin muu tiiviste joka olisi pettänyt ? Tai sitten tiivistemassa laitettu kannen väliin. Millaisia ohjeita joku viisaampi voisi antaa tuan mahdollisen vuodon korjaamiseksi. Uskoisin että kannen kiristyksessä olisi joitain huomioitavia tekijöitä, mm. momentti ja tai kiristysjärjestys. No, kaikki neuvot on tervetulleita ja taavettilaisille hyvää joulun odotusta ja kiitos mahdollisesti hyvistä neuvoista.
Karl_- David Brown : 1490 4WD
Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Tampere
Vs: Hydrauliikka "takapuolen" hytin alle....
Minusta siellä on 0-renkaat tiivisteenä. Pultit uskaltaa aukoa ja kurkistaa väliin, sieltä ei pongahda mitään pakosalle.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Hydrauliikka "takapuolen" hytin alle....
Eli siellä ei ole kannen välistä tiivistettä ? Saattaisiko O-rengas pettää niin, että paine päästää läpi ? Osaisitko sanoa kannen momentistä ?
Karl_- David Brown : 1490 4WD
Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Tampere
Vs: Hydrauliikka "takapuolen" hytin alle....
Suuresti epäilen ettei o-renkaan pettäminen sieltä välistä aikaansaa persuksissa tuntuvaa meteliä, tihkumista korkeintaan. Oisko kumminkin letku tai letkun liitos kun on pettänyt? Kaveri vääntelemään hanikoita ja itte kattelet taskulampulla mistä hää vuotaa (hydrauliikka siis, ei kaveri)
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Hydrauliikka "takapuolen" hytin alle....
Kuinkahan paksut pultit siinä mahtaa olla? 5/16" eli noin 8 milliset ei kestä mahdottomia, jotain 3,5 kpm saattaa olla yläkanttiin pehmeille pulteille. 3/8" eli noin 10 milliset kestää vetää melkein sen mitä pienellä lenkkiavaimella jaksaa.
Kiristysmomentista se ei kuitenkaan ole kiinni. 0-rengasta varten porauksen yläpäässä on ura, jonka rengas täyttää ja sisäpuolinen paine pullistaa 0-rengasta sitä enemmän mitä korkeampi paine sisällä vaikuttaa. Saattaa ne liitokset joskus alkaa vuotamaan kun kumiseos kovettuu aikaa myöden.
Kiristysmomentista se ei kuitenkaan ole kiinni. 0-rengasta varten porauksen yläpäässä on ura, jonka rengas täyttää ja sisäpuolinen paine pullistaa 0-rengasta sitä enemmän mitä korkeampi paine sisällä vaikuttaa. Saattaa ne liitokset joskus alkaa vuotamaan kun kumiseos kovettuu aikaa myöden.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: Hydrauliikka "takapuolen" hytin alle....
Jos letku räjähtää, se tuntuu kuin moukarilla kumauttais kopin lattiaan, vuodonetsinnässä kaveri tarpeeksi kauas sitten! ettei tule haavoja. Hattukin lentäny multa päästä kun letku posahtanu halkomakoneella. Kyllä yleensä ne o-renkaat pitää kaikki vaihtaa jos originaalit olleet. Helppo homma.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Hydrauliikka "takapuolen" hytin alle....
Tässä hommassa näytti asiat olevan niin, että oikean puolen keskimmäinen pultti oli jatkettu hitsaamalla. Oli löysä irrottaessa ja ajattelin että hitsaajamestari oli jättänytkin pultin niin, koska oli pelännyt että pultti voisi katketa... kaksi muuta pulttia oli itse sorvattu ja kierteet osittain vaurioituneet, koska kierreosuus ei ollut suora johtuen huonosta kierretyöstö. Löysälle jätetyn pultin molemmin puoleiset o-renkaat olivat lähteneet omille matkoilleen kohti ulkoisempaa ilmaa. Taidan tilata kaikki pultit ja muut tarvikkeet uudet. En tiedä onko väliä mistä ostaa o-renkaat, mutta en ostaisi niitä kuitenkaan "Biltemasta". Hyvää Joulun odotusta kaikille lukijoille ja kiitos vielä vastanneille !
Karl_- David Brown : 1490 4WD
Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Tampere
Vs: Hydrauliikka "takapuolen" hytin alle....
O-renkaiden ostolle paikallinen hydrauliikkaosa-liike on ainaki täälä suuntaa paras vaihtoehto (mallit vaan mukaan), mutta kyllähän ne O-renkaat laadultaan käyvät ihan "halpis O-rengassarjastakin" koska nämä kyllä yleensä kestävät normaalit öljyt (ainaki meillä "halppis O-renkaat" ovat kestäneet). 2-toimilohkojen väliin löytyy kyllä alkuperäiset O-rengassarjatki, mutta en äkkiseltään suosittele näitä, koska sarjat ovat "vissiin" tuntuvan hintaisia
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Vs: Hydrauliikka "takapuolen" hytin alle....
Jollei pultteja löydy niin osta 3/8 unc kierretankoa ja tee siitä sopivat pultit.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Similar topics
» Hytin kumityynyt
» Taavetin hytin kunnostusprojekti
» hytin kunnostus
» hytin kumityynyt
» Hytin tiivisteet.
» Taavetin hytin kunnostusprojekti
» hytin kunnostus
» hytin kumityynyt
» Hytin tiivisteet.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa