1200 db -72
5 posters
Sivu 1 / 1
1200 db -72
Laitetaan uusi otsikko ettei tarvi kokoajan tehä uusia aiheita.
Mikä on kun DB 1200 nostolaitteet toimii paremmin kylmänä mutta lämpimänä nosto/lasku vipu alkaa elämään omaa elämää.
Eli on kun olis joku jousi kun vetää ton vivun nostoasentoon heti kun nostovarret alkaa vähänkin nostamaan.
Nosto/laskusäätöventtiilin säätö ei vaikuta ongelmaan ollenkaan
Nosto ja lasku toimii ihan normaalisti mutta joutuu vipua pitämään laskuasennossa väkisin
Mikä on kun DB 1200 nostolaitteet toimii paremmin kylmänä mutta lämpimänä nosto/lasku vipu alkaa elämään omaa elämää.
Eli on kun olis joku jousi kun vetää ton vivun nostoasentoon heti kun nostovarret alkaa vähänkin nostamaan.
Nosto/laskusäätöventtiilin säätö ei vaikuta ongelmaan ollenkaan
Nosto ja lasku toimii ihan normaalisti mutta joutuu vipua pitämään laskuasennossa väkisin
boozer- Viestien lukumäärä : 13
Vs: 1200 db -72
Käyttövivun löysyyttä ja tiukkuutta voi säätää kiertämällä vivun akselilla olevaa isoa mutteria (huom. tuplamutteri). Ei kuitenkaan kannata kiristää määräänsä enempi. Akselilla on kaksi kitkaprikkaa, jotka pitävät vivun paikallaan. Ne saattaa kyllä sieltä hävitäkin ja saattavat olla vähän hakusessa. Ei kaikki kaupat tunne niitä.
Jos nostolaite nostaa kylmillä öljyillä paremmin kuin lämpimillä, niin minusta se viittaisi harvaan pumppuun. En sitten tiedä kuinka herkkä tonnikaksisatasen pumppu on kulumaan, sehän on siellä nokalla
Jos nostolaite nostaa kylmillä öljyillä paremmin kuin lämpimillä, niin minusta se viittaisi harvaan pumppuun. En sitten tiedä kuinka herkkä tonnikaksisatasen pumppu on kulumaan, sehän on siellä nokalla
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 1200 db -72
Vivun juuressa on tuplamutteri, muistaakseni 19 mm avainvälillä. Löysää ulompi mutteri ja kokeile kiristää sisempää että saat tuntumaa, että lisääntyykö kitka nivelessä. Jos lisääntyy, niin mutteri sitten vaan sopivan tiukalle ja lukkomutteri varmistamaan. Jos kiristäminen ei tunnu auttavan niin siellä on kitkapinta kulunut ohueksi. Yksi kikka siihen on, että irrotat kitkapinnan taustalevyn ja poraat siihen vastapäätä tuleville tapeille tarkoitettuja reikiä syvemmiksi. Se alkaa usein vastaamaan tappien päillä reikien pohjiin vaikka kitkapintaa olisi hieman vielä jäljellä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1200 db -72
Kitkalevyn varaosanumero K909582 taitaa vaihtaa numerolle K262715 muutama vuosi takaperin löytyi vielä alkuperäisvaraosana.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: 1200 db -72
Siis nostolaite toimii yhtähyvin sekä lämpimänä että kylmänä,mutta toi em.vika lisääntyy kun öljyt lämpenee.
Onko se nosto/laskuvipu jotenkin jousikuormitettu pyrkimään aina nostoasentoon?
Nyt aamulla lopetti nostolaite kokonaan toimimasta,jäi yläasentoon mutta kun kerran käänteli TCU vipua oikeelle ja takaisin keskiasentoon
rupes taas nostot ja laskut toimimaan,toisin vivun vika ei poistunu
Onko se nosto/laskuvipu jotenkin jousikuormitettu pyrkimään aina nostoasentoon?
Nyt aamulla lopetti nostolaite kokonaan toimimasta,jäi yläasentoon mutta kun kerran käänteli TCU vipua oikeelle ja takaisin keskiasentoon
rupes taas nostot ja laskut toimimaan,toisin vivun vika ei poistunu
boozer- Viestien lukumäärä : 13
Vs: 1200 db -72
Juu, systeemissä on pieni jousi joka heittää vivuun eteen jos kitkalevy on kovin löysällä.
Tuollainen käyttökatkos, että ei ala toimia, mutta sitten elpyy kun käyttää valitsinta TCU:lla on erittäin epätodennäköinen. Jospa kysymys on sittenkin yhteensattumasta? Vastaisen varalle: Jos aamulla ei tahdo hydeen tulla eloa, niin aja traktori alamäkeen niin, että etupää on reilusti takapäätä alempana ja anna käydä siinä asennossa muutamia minuutteja. Jos sillä tempulla öljyt alkaa taas liikkua, niin vika löytyy pumpun ilmavuodosta. Silloin ylämäkeen tai jopa tasaiselle parkkeerattuna pumppuun tulee yön aikana ilmaa eikä se jaksa imeä uutta öljyä sisään jos öljyn pinta on pumppua alempana. Ilmavuoto voi olla imuputkistossa tai pumpun stefoissa jos ilmestyy sellainen oire.
Tuollainen käyttökatkos, että ei ala toimia, mutta sitten elpyy kun käyttää valitsinta TCU:lla on erittäin epätodennäköinen. Jospa kysymys on sittenkin yhteensattumasta? Vastaisen varalle: Jos aamulla ei tahdo hydeen tulla eloa, niin aja traktori alamäkeen niin, että etupää on reilusti takapäätä alempana ja anna käydä siinä asennossa muutamia minuutteja. Jos sillä tempulla öljyt alkaa taas liikkua, niin vika löytyy pumpun ilmavuodosta. Silloin ylämäkeen tai jopa tasaiselle parkkeerattuna pumppuun tulee yön aikana ilmaa eikä se jaksa imeä uutta öljyä sisään jos öljyn pinta on pumppua alempana. Ilmavuoto voi olla imuputkistossa tai pumpun stefoissa jos ilmestyy sellainen oire.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1200 db -72
mutta kun se nortovipu ponnahtaakin taakseppäin eli nosto asentoon.
ja se toimimattomuus hytikassa tulee välillä ei aina. 20-30 kertaa nosto ja lasku toimii mut sit yht äkkiä nada
tcu räplääminen ja taas toimii
ja se toimimattomuus hytikassa tulee välillä ei aina. 20-30 kertaa nosto ja lasku toimii mut sit yht äkkiä nada
tcu räplääminen ja taas toimii
boozer- Viestien lukumäärä : 13
Vs: 1200 db -72
Oops, tuli oikosulku, vipu siis tietenkin pyrkii taakse jousen voimalla.
Satunnainen hydrauliikan pois päältä putomainen johtuu erittäin todennäköisesti likaantuneesta ohjausventtiilistä, joka pyrkii takertelemaan ylös, eli laskuasentoon. TCU:lle napsautus voi täräyttää sen verran venttiililohkoa, että ohjausventtiili pluiskahtaa alas. Venttiiliä voi kokeilla herkistää seuraavasti: avaa peltiluukku nostoakselin oikeasta päästä. Alareunan tuntumissa näkyy valitsimen akselin alapäässä oleva muovinen siirtohaarukka, jonka välissä on keinuvivun takapää. Vedä nostovipu taakse ja tunge ruuvimensseli haarukkaan keinuvivun yläpuolelle. Sopivasti kampeamalla vivun vastapäinen pää nousee ja nostaa samalla ohjausventtiiliä. Siinä pitäisi tuntua jousipaine vastaan koko ajan. Edestakaisin nitkuttelemalla kara voi herkistyä porauksessaan sen verran että takertelu loppuu. Jos ohjausventtiilin poraukseen on kulkeutunut esim tiivisteliiman purseita tai muuta kiinteää tavaraa niin vaivaa ei saa poistettua juuri muuten kuin ottamalla venttiilin pöydälle ja puhdistamalla se kunnolla. Tai oikea tee-se itse -mies laittaa pienen lisäjousen ohjausventtiilin yläpuolelle painamaan karaa alas. Mutta se onkin jo oma tarinansa.
Satunnainen hydrauliikan pois päältä putomainen johtuu erittäin todennäköisesti likaantuneesta ohjausventtiilistä, joka pyrkii takertelemaan ylös, eli laskuasentoon. TCU:lle napsautus voi täräyttää sen verran venttiililohkoa, että ohjausventtiili pluiskahtaa alas. Venttiiliä voi kokeilla herkistää seuraavasti: avaa peltiluukku nostoakselin oikeasta päästä. Alareunan tuntumissa näkyy valitsimen akselin alapäässä oleva muovinen siirtohaarukka, jonka välissä on keinuvivun takapää. Vedä nostovipu taakse ja tunge ruuvimensseli haarukkaan keinuvivun yläpuolelle. Sopivasti kampeamalla vivun vastapäinen pää nousee ja nostaa samalla ohjausventtiiliä. Siinä pitäisi tuntua jousipaine vastaan koko ajan. Edestakaisin nitkuttelemalla kara voi herkistyä porauksessaan sen verran että takertelu loppuu. Jos ohjausventtiilin poraukseen on kulkeutunut esim tiivisteliiman purseita tai muuta kiinteää tavaraa niin vaivaa ei saa poistettua juuri muuten kuin ottamalla venttiilin pöydälle ja puhdistamalla se kunnolla. Tai oikea tee-se itse -mies laittaa pienen lisäjousen ohjausventtiilin yläpuolelle painamaan karaa alas. Mutta se onkin jo oma tarinansa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1200 db -72
Anterolta ,Koneliike Pihlajaniemi, löytynee noita nostolaitevivun kitkalevyjä.Jos on vanhat loppu tai halki.
Vivuston säätöohjeet löytyy myös info-osiosta.En tarkoita kitkalevyjen säätöä.
Vivuston säätöohjeet löytyy myös info-osiosta.En tarkoita kitkalevyjen säätöä.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Similar topics
» 1200 S sammui
» DB 1200 nostolaitteet
» 1200 s -71 venttiilinvälyset
» DB 1200 polttoainemittari
» O.DB 1200 sivupellit
» DB 1200 nostolaitteet
» 1200 s -71 venttiilinvälyset
» DB 1200 polttoainemittari
» O.DB 1200 sivupellit
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa