1200 S sammui
5 posters
Sivu 1 / 1
1200 S sammui
Sammui kesken ajon. Meneekö noista siirtäjäpumput helposti?jäi keskelle metsää niin on vähän paha korjata. Millä paineella jakajapumpun päähän pitäisi löpö kulkeutua?
tapiootti- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi
Vs: 1200 S sammui
Loppuiko löpö? menikö siirtopumppu? hieman selvittäis enempi kun osais sanoa että mitä kävi?
Vanha dieseli kun ei monesta suustä iteksee sammu
Vanha dieseli kun ei monesta suustä iteksee sammu
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1936
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 1200 S sammui
Mikäli on pakkaskelilla oltu liikkeellä, epäilisin ensiksi veden jäätymisen aiheuttamaa harmia:roll: Suotimet voi tukkeutua jäähileestä.Tankin pohjalla voi olla hilettä joka tukkii putken. Aukeaa yleensä puhalluksella mutta uusii helposti, jos ei putsaa tankkia. Siirtopumppu voi kerätä vettä joka jäätyy. Putken mutkassa voi olla jäätulppa. Kesälaatu löpö tukkii suotimet jo pikkupakkasilla. Kaasutoho metsään ja varovasti lämmittelemään. Ylemmästä pumpun ilmaruuvista pitäisi löpö suihkuta komiasti kun käsipumpulla pumppaa
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1200 S sammui
Omia kokemuksia. Ylivoimaisesti yleisin on kun imaisee tyhjää polttoaineen loppuessa. Varsinkin metsässä koneen kallistellessa voi käydä näin vaikka ainetta olisikin vielä pohjalla. Sitten on useamman kerran menneet suotimet tukkoon, kerran traktorissa mutta useammin autossa kun sain huoltikselta vedensekaista ainetta, luulisin tämän syyksi ja kerran mennyt nälkääntappovaijeri poikki. Ilmailu pakkasella on kivaa, kun paljain käsin koskettelee -30 asteista nestettä.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1653
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 1200 S sammui
Juu siirtopumpun ja lohkon välistä tihkuu löpöä kun pumppaa...tankki on putsattu, täynnä talvilaatua jossa loraus bensaa ja kaksitahtiöljyä.Jonkun putken oli ilmeisesti kuitenkin jäätänyt kun hörähti taas käyntiin suojaisemmalla. Kaikki suodattimetkin on uudet. Tilasin marjakankaalta pumpun korjaussarjan josko auttaisi. Mukavaa korjata metsässä vehkeitä näin talvella
tapiootti- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi
Vs: 1200 S sammui
Vilkase öljytikkuun ettei ala kerätä löpöä öljyn sekaan, menee liian laihaksi. Reipas nuotio koneen viereen luo tunnelmaa ja antaa valoa näin kaamoksella.Pääsee näppejakin välillä lammittelemään
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1200 S sammui
Jos talvilaatua tankissa niin ei se kaipaa lisukkeita,ehkä se 2tahtiöljy voitelee mutta bensa vastaavasti tuhoaa kun kuivattaa paikat ja tulee leikkautumia!
Meillä ei oo ikinä laitettu mitään muuta kuin puhdasta ainetta tankkiin ilman lisukkeita,siirtopumppu siellä sitten vialla on jos vuotaa?
Meillä ei oo ikinä laitettu mitään muuta kuin puhdasta ainetta tankkiin ilman lisukkeita,siirtopumppu siellä sitten vialla on jos vuotaa?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1936
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 1200 S sammui
Joo eipä siitä välttämättä hyötyä ole mutta loraus kakstahtilöpöä ei käsittääkseni kuivaa mitään sen enempää kuin dieselin jäänestoaine joka on etanolia. Voi olka että olen väärässäkin käy sitäkin useasti
tapiootti- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi
Vs: 1200 S sammui
Etanoli todella estää veden jäätymisen. Etanoli näet sekoittuu veteen ja tuloksena on seos joka pääsee ainakin suodattimiin asti. Jos seos pääsee suodattimista läpi löytyy se syöttöpumpusta ja tekee siellä tuhoaan. Jäätymisen estoainetta ei tarvita, kunhan pidetään huolta siitä, että tankissa ei ole vettä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1200 S sammui
Saman tekee bensiini kuivattaa ja syö metallit kun häviii rasvakalvo välistä!
Eikös siinä Dieselin jäänestossa ole jotain rasva-ainettakin mukana? ei se ainakaan samaa ole kuin vanhoissa bensamoottoreissa käytettiin,on semmosta kellertävää dieselin jäänesto kun bensiinin on ihan pelkkää isopropyylialkoholia ja täysin kirkasta.
Parasta on tosiaa pitää tankki täydempänä ja putsata sakkakuppi vedestä/liasta useammin ja poistaa vedet suodattimien pohjapropuista,kaikissa vermeissä noita ei aina ole.
Se on muutes nää nykyautotkin aika arkoja pelejä kun ruiskukoneita ovat,sitten kun alkavat kulua ja lorottelevat eivätkä sumuta onkin leimalla ihmeessä kun pitää puolet ruiskukalustoa uusia HUH sitä hintaa!
Eikös siinä Dieselin jäänestossa ole jotain rasva-ainettakin mukana? ei se ainakaan samaa ole kuin vanhoissa bensamoottoreissa käytettiin,on semmosta kellertävää dieselin jäänesto kun bensiinin on ihan pelkkää isopropyylialkoholia ja täysin kirkasta.
Parasta on tosiaa pitää tankki täydempänä ja putsata sakkakuppi vedestä/liasta useammin ja poistaa vedet suodattimien pohjapropuista,kaikissa vermeissä noita ei aina ole.
Se on muutes nää nykyautotkin aika arkoja pelejä kun ruiskukoneita ovat,sitten kun alkavat kulua ja lorottelevat eivätkä sumuta onkin leimalla ihmeessä kun pitää puolet ruiskukalustoa uusia HUH sitä hintaa!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1936
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 1200 S sammui
Jep täytyy odotella että tuo diesel saab (opel)alkaa temppuilemaan...no onneksi on hevonen tallissa se käy kauralla ja riittävällä kasalla heinää
tapiootti- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi
Similar topics
» 996 sammui yhtäkkiä
» DB 990 sammui ajosta
» 990 sammui vauhdista
» Taavetti säikäytti kun sammui kun saunalyhty
» david sammui eikä käynnisty
» DB 990 sammui ajosta
» 990 sammui vauhdista
» Taavetti säikäytti kun sammui kun saunalyhty
» david sammui eikä käynnisty
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa