david sammui eikä käynnisty
+3
mattkau
DeeBee
david69
7 posters
Sivu 1 / 1
david sammui eikä käynnisty
menopeli on david brown 990 selectmatic. traktori sammui tyhjäkäynniltä kun keula oli hieman ylöspäin, luulin että löpö loppui kun sellaisessa asennossa on. no löpöä lisää tankkiin ja suutin putkia auki ja kohta hörähti käyntiin pyöri noin 20sek ja sammui ei enää käynnisty. pumpulle asti tulee löpöä mut pumpulta lähtevistä putkista vaan yhdestä ja huonolla paineella. onko koko pumppu sökö vai joku pumpussa vaan jumissa vai mitä?? pitäisi saada kone käyntiin kun käyttöä olisi. ollut meillä ainakin 20vuotta ja tähän asti pelannut ongelmitta.
david69- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6
Vs: david sammui eikä käynnisty
Tarkista ensin jumittaako sammuttimen vaijeri, tai onko vaijerin kiinnitys pumpussa löystynyt.
DeeBee- Viestien lukumäärä : 7
Vs: david sammui eikä käynnisty
Jakajapumppu on joskus vähän juonikko ilmattavaksi. Sinne saattaa jäädä kupöa pyörimään jonnekkin ja koska sama elementti syöttää kaikkia suuttimia, mikään ei saa soppaa jos yksi ei saa.
Edellisen viestin nälkääntappovivun lisäksi siis kannattaisi käydä läpi koko ilmausjuttu uudelleen ja oikeassa järjestyksessä. Suodattimen ilmaruuvi auki ja ilmat pois, syöttöpumpun molempien ilmaruuvien ilmaus, alempi ensin, kunnes ei tule kuplia. Sitten voi avata yhden suutinputken ja startilla kokeilla tuleeko mitään.
Ja käsipumpullahan tuli ainetta (siis ettei ole tankin putki tai suodatin tukkeutunut jostain vanhasta töhkästä)
Edellisen viestin nälkääntappovivun lisäksi siis kannattaisi käydä läpi koko ilmausjuttu uudelleen ja oikeassa järjestyksessä. Suodattimen ilmaruuvi auki ja ilmat pois, syöttöpumpun molempien ilmaruuvien ilmaus, alempi ensin, kunnes ei tule kuplia. Sitten voi avata yhden suutinputken ja startilla kokeilla tuleeko mitään.
Ja käsipumpullahan tuli ainetta (siis ettei ole tankin putki tai suodatin tukkeutunut jostain vanhasta töhkästä)
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1653
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: david sammui eikä käynnisty
Jakopumpulta eteenpäin pitääkin ilmata startilla,käsipumpulla saa litkuttaa tuomiopäivään asti ennenkun suutinputkista mitää tulee,voipi olla viel nokka-akselikin nousulla et pyöräytä mottia niin saa enempi käsipumpun kahvaan varaa!
Semmosenkin olen kuullu että just ylämäessä on lppunu polttoaineen tulo vaikka tankissa ainetta on, onkin siinä jakopumpunpäällä olevas kotelossa siirtyny sammutin osat niin että on päällä kokoajan vaikka sammutusvipu on poispäältä.
NIIN kai siel sammutinvipu ON pois päältä? jos se on jääny vetoasentoon ei polttoainetta tuu,kyllä se pitäs sylkeä suutinputkista ainetta kun starttaa ja sitä mukaa putkia vaan kiinni kun tarpeeks ainetta sylkee eikä ilmaa enää näy.
Semmosenkin olen kuullu että just ylämäessä on lppunu polttoaineen tulo vaikka tankissa ainetta on, onkin siinä jakopumpunpäällä olevas kotelossa siirtyny sammutin osat niin että on päällä kokoajan vaikka sammutusvipu on poispäältä.
NIIN kai siel sammutinvipu ON pois päältä? jos se on jääny vetoasentoon ei polttoainetta tuu,kyllä se pitäs sylkeä suutinputkista ainetta kun starttaa ja sitä mukaa putkia vaan kiinni kun tarpeeks ainetta sylkee eikä ilmaa enää näy.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1937
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: david sammui eikä käynnisty
pitää ruveta tutkimaan ja edetä nyt näillä ohjeilla. sunnuntaina vasta kerkee katsomaan.
suodattimienkin läpi tulee ainetta, pumpulle asti tulee kun siitä irrotin putken ja kokeilin.
sammutin on oikeassa asennossa.
tosi huonosti polttoainetta putkesta tuli. ei kyllä ole oikea oppisesti ilmattukaan voihan ihan siinäkin olla et on vaan ilmaa, jos kerran noin tarkka ilmaamisesta on. päivittelen tänne miten käy.
suodattimienkin läpi tulee ainetta, pumpulle asti tulee kun siitä irrotin putken ja kokeilin.
sammutin on oikeassa asennossa.
tosi huonosti polttoainetta putkesta tuli. ei kyllä ole oikea oppisesti ilmattukaan voihan ihan siinäkin olla et on vaan ilmaa, jos kerran noin tarkka ilmaamisesta on. päivittelen tänne miten käy.
david69- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6
Vs: david sammui eikä käynnisty
Ei varmaan liity tähän ongelmaan, mutta sama oire, sammu yhtäkkiä. Linkki omaan kokemukseen.
https://www.taavetti-talli.net/t1777-taavetti-saikaytti-kun-sammui-kun-saunalyhty#18525
https://www.taavetti-talli.net/t1777-taavetti-saikaytti-kun-sammui-kun-saunalyhty#18525
hannutt- Viestien lukumäärä : 618
Vs: david sammui eikä käynnisty
no nyt on david saatu vihdoin kuntoon.
elikkä sain sen käyntiin kun ilmailin tarpeeksi. vika löytyi siirtopumpusta, siirtopumpun kalvo oli rikki ja vuoti polttoainetta läpi ja myös rupesi työntämään pumpusta suihkuamalla pihalle päin. oli vuotanut jonkun aikaa kun moottori öljyt olivat ihan litkua. nyt uusi siirtopumppu, suodattimet ja öljyt. ja hyvin pelaa.
elikkä sain sen käyntiin kun ilmailin tarpeeksi. vika löytyi siirtopumpusta, siirtopumpun kalvo oli rikki ja vuoti polttoainetta läpi ja myös rupesi työntämään pumpusta suihkuamalla pihalle päin. oli vuotanut jonkun aikaa kun moottori öljyt olivat ihan litkua. nyt uusi siirtopumppu, suodattimet ja öljyt. ja hyvin pelaa.
david69- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6
Vs: david sammui eikä käynnisty
Toivottavasti ei ehtinyt aiheuttaa laakereille isompaa vahinkoa. Jos siirtopumpun kalvo saa vuotaa rauhassa pitkiä aikoja niin öljypohja tulee tikun reikään asti polttoainetta täyteen. Siitä kun sen hurauttaa käyntiin niin aikamoinen hulina käy kampikammiossa. Öljy on sitten lisäksi käytännössä pelkkää naftaa eikä sen voitelukyky riitä liukulaakereille kovin pitkäksi aikaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: david sammui eikä käynnisty
Samaa oon minä pelänny kun tuo meijän Taavi on höyrynny jo vuoskymmeniä väljä kun on että kuinkahan paljon se ohipuhallus ohentaa öljyä jo?
siirtopumpun kalvo on tostakin kerran menny,eipä lähteny yhtenä keväänä tallista enää tulille.
Öljyt kyl kannatata vaihtaa väljäänkin koneeseen aika ajoin,ettei ole sitten pelkkää pesulitkua tosiaan vaan moottorissa heh!
siirtopumpun kalvo on tostakin kerran menny,eipä lähteny yhtenä keväänä tallista enää tulille.
Öljyt kyl kannatata vaihtaa väljäänkin koneeseen aika ajoin,ettei ole sitten pelkkää pesulitkua tosiaan vaan moottorissa heh!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1937
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: david sammui eikä käynnisty
Tuohon oikukkaaseen ilmaamiseen takerrun minäkin nyt sen verran, että tiukassa paikassa voi perusilmaamisen jälkeen suihkuttaa startipilottia niin lähtee käyntiin. Tämä siis jos sammuu vaikkapa pakkasilla metsään ja huono akku. Sellaistakin huhupuhetta kuulin, että nykypilotit on pehmeämpiä startatessa kuin ennen vanhaan. Tiedä häntä sitten.
Mutta hankala tuo on yksin ilmata, kokemusta viime talvelta ja lopussa sitten piti hakea pilotipullo niin lähti heti käyntiin! Harkiten suihkuteltava tietysti että ei tule vahinkoa.
Mutta hankala tuo on yksin ilmata, kokemusta viime talvelta ja lopussa sitten piti hakea pilotipullo niin lähti heti käyntiin! Harkiten suihkuteltava tietysti että ei tule vahinkoa.
Jarkki- Viestien lukumäärä : 118
Vs: david sammui eikä käynnisty
Mitä itse olen noita joskus joutunut ilmaamaan niin aika hyvin ne lähtee kun päästää pumpun pikkuruuveista ensin ilmat pois ja löysää sitten yhden suutinputken ennenkuin starttaa. Mutaman sekunnin hinkkaamisella ne yleensä lähtee. Jos siirtopumppu ei pummpaa niin sitten ei kyllä ilmaaminen taida kovin hyvin onnistua.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Similar topics
» 995 ei käynnisty
» 990 ei käynnisty
» DB 850 ei käynnisty, vm-73
» 880 implematic -63 ei käynnisty omin voimin
» DB 990 sammui ajosta
» 990 ei käynnisty
» DB 850 ei käynnisty, vm-73
» 880 implematic -63 ei käynnisty omin voimin
» DB 990 sammui ajosta
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa