880 implematic -63 ei käynnisty omin voimin
5 posters
Sivu 1 / 1
880 implematic -63 ei käynnisty omin voimin
Terve!
Eli jätin tuon meidän taavetin normaalisti, niinkuin aina, riihiin viimesyksynä seisomaan ja odottamaan kevättä. Akut otin pois ja eipä siinä sen ihmeempiä.
No nytten keväällä nuo hyvät 6 voltin akut pistin täydessä latingissa kiinni ja kokeilin startata: kuuluu vaan pieni naksaus kun solenoidi kopasee siellä ja sitten semmoista tärinää startilta kuin akuissa olisi virta vähissä. Startti ei pyöri oikein ollenkaan. Ehkä kierroksen joskus. Kokeilin sitten suoraan pistää solenoidiin virtaa 12v akusta: sama homma.
Vedettiin se sitten käymään ja ihan normaalisti lähti.
On tullut ajeltua sitten sillä vähäsen jo, mutta aina mäkistartilla joutuu lähtemään.
Ajossa poikkeuksena viimekesään: valot tyhjäkäynnillä vähän himmeät ja särisee, kun viimekesänä toimi normaalisti kirkkaina tyhjäkäynnilläkin.
Mikähän voisi olla vikana? Mitään sille ei tosiaan talven aikana tehty ja talvea ennen toimi täysin normaalisti. Voisiko akkukengät olla huonosti kiinni tai hapettumaa päässyt johonkin?
Nyt ei ole mahdollisuutta tarkistaa, kun en ole maalla, mutta ajattelimpa nyt kysyä.
Kiitoksia jo valmiiksi vastauksista!
Eli jätin tuon meidän taavetin normaalisti, niinkuin aina, riihiin viimesyksynä seisomaan ja odottamaan kevättä. Akut otin pois ja eipä siinä sen ihmeempiä.
No nytten keväällä nuo hyvät 6 voltin akut pistin täydessä latingissa kiinni ja kokeilin startata: kuuluu vaan pieni naksaus kun solenoidi kopasee siellä ja sitten semmoista tärinää startilta kuin akuissa olisi virta vähissä. Startti ei pyöri oikein ollenkaan. Ehkä kierroksen joskus. Kokeilin sitten suoraan pistää solenoidiin virtaa 12v akusta: sama homma.
Vedettiin se sitten käymään ja ihan normaalisti lähti.
On tullut ajeltua sitten sillä vähäsen jo, mutta aina mäkistartilla joutuu lähtemään.
Ajossa poikkeuksena viimekesään: valot tyhjäkäynnillä vähän himmeät ja särisee, kun viimekesänä toimi normaalisti kirkkaina tyhjäkäynnilläkin.
Mikähän voisi olla vikana? Mitään sille ei tosiaan talven aikana tehty ja talvea ennen toimi täysin normaalisti. Voisiko akkukengät olla huonosti kiinni tai hapettumaa päässyt johonkin?
Nyt ei ole mahdollisuutta tarkistaa, kun en ole maalla, mutta ajattelimpa nyt kysyä.
Kiitoksia jo valmiiksi vastauksista!
mäkikärry- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: 880 implematic -63 ei käynnisty omin voimin
Tarkista ekaksi nuo kaapeleitten liitokset, erityisesti maattokaapelin rungon puolinen kiinnitys. Voipi olla ruostetta välissä.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: 880 implematic -63 ei käynnisty omin voimin
Joo, Ikilika on oikeassa. Liitoksista saattaa löytyä vikaa ja varsinkin maapuoli on yleisemmin huonommin huollettu. Ja jos siinä on kuusvolttiset alkuperäisillä paikoillaan, niin kaapelointia on vielä pikkasen enemmän. Tai voihan olla, että akut on kuolleet talven aikana. Näyttävät kuormittamattomana oikeaa jännitettä, mutta virtaa ei saa ulos.
Jos sinulla on se irtoakku ja apukaapelit on tukevat, niin molemmat kaapelit startin päähän kiinni, toinen solenoidiin ja toinen maattoruuviin. Jos ei edelleenkään toimi, niin vika on startissa. Jos se naksahtaa muttei yritäkkään pyöriä, niin kuulostaa ihan hiilivialle.
Startin pyörimistä voi kokeilla yhdistämällä solenoidin isot navat vaikkapa meisselillä, tai sillä apuakulla koskemalla itse starttiin sisään menevää ruuviliitintä toisella apukaapelilla ja se toinen, mustahan on edelleen kiinni startin päädyn maattoruuvissa. Jos startti tästä pyörähtää, niin vika kuitenkin on solenoidin kärjissä.
Jos sinulla on se irtoakku ja apukaapelit on tukevat, niin molemmat kaapelit startin päähän kiinni, toinen solenoidiin ja toinen maattoruuviin. Jos ei edelleenkään toimi, niin vika on startissa. Jos se naksahtaa muttei yritäkkään pyöriä, niin kuulostaa ihan hiilivialle.
Startin pyörimistä voi kokeilla yhdistämällä solenoidin isot navat vaikkapa meisselillä, tai sillä apuakulla koskemalla itse starttiin sisään menevää ruuviliitintä toisella apukaapelilla ja se toinen, mustahan on edelleen kiinni startin päädyn maattoruuvissa. Jos startti tästä pyörähtää, niin vika kuitenkin on solenoidin kärjissä.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 880 implematic -63 ei käynnisty omin voimin
Joo o, täytyypä tutkia tarkemmin!
Akut olivat kyllä latingissa ennen säilöön laittoa ja olivat lämpimässä talven yli. Toissa kesänä ostetut akut, joten ei nyt niissä luulis vikaa olevan.
Kiitoksia!
Akut olivat kyllä latingissa ennen säilöön laittoa ja olivat lämpimässä talven yli. Toissa kesänä ostetut akut, joten ei nyt niissä luulis vikaa olevan.
Kiitoksia!
mäkikärry- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: 880 implematic -63 ei käynnisty omin voimin
Yks huomaamaton murheen syypää onpi uskomattoman monasti maakaapelin ja rungon väli, päällisin puolin täysin moitteeton, mut siellä raossa, liitinpinnassa, onkin sanottavaa koko seurakunnalle.....
Ja toinen, akunkengät voi näyttää sisäpinnoiltaankin hyviltä, mut onkin kerännyt hapettumaa ( vaikka akut olis irtikin ) , niin niiden napoja vasten tulevien pintojen puhdistus....
Ja toinen, akunkengät voi näyttää sisäpinnoiltaankin hyviltä, mut onkin kerännyt hapettumaa ( vaikka akut olis irtikin ) , niin niiden napoja vasten tulevien pintojen puhdistus....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 880 implematic -63 ei käynnisty omin voimin
Voipi siellä olla solenoidi hieman homeessa talvenjäljiltä,itte avasin aikanaa B-Kadetin solenoidin kun ei vetäny,oli täynnä kaikenmoista ruostemuhjua MUTTA molemmat kuparilaatat oli kuin uudet,ei muuta kuin tein uuden tiivisteen väliin ja tinasin kiinni ja hyvin pyöri!
Sen jälkeenkin on joskus pitkän seisonta-ajan jälkeen kuulunu vaan naps mutta on sittemmin pyörittäny,kyllä se usein on solenoidissa vika.
Kaapelit tietty pitää olla puhtaat ja hyvin kiinni jokapaikoissaa ja myöskuin startin hiilet,kollektori,laakerit ok.
Mulla muutes 850 Taavissa loppu kans akku heti kun laitoin talven jäljiltä kiinni,nyt sitte näkee että onko jo laturi lopussa vai onko akku jo kuiva? akkua kyllä epäilen kun on jo ylivanha
Sen jälkeenkin on joskus pitkän seisonta-ajan jälkeen kuulunu vaan naps mutta on sittemmin pyörittäny,kyllä se usein on solenoidissa vika.
Kaapelit tietty pitää olla puhtaat ja hyvin kiinni jokapaikoissaa ja myöskuin startin hiilet,kollektori,laakerit ok.
Mulla muutes 850 Taavissa loppu kans akku heti kun laitoin talven jäljiltä kiinni,nyt sitte näkee että onko jo laturi lopussa vai onko akku jo kuiva? akkua kyllä epäilen kun on jo ylivanha
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 implematic -63 ei käynnisty omin voimin
Jep, kiitoksia vinkeistä!
Tuossapa vielä kuvaa meitin taaveista (klikkaa isommaksi):
Tuossapa vielä kuvaa meitin taaveista (klikkaa isommaksi):
mäkikärry- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Similar topics
» DB 850 ei käynnisty, vm-73
» 995 ei käynnisty
» 990 ei käynnisty
» david sammui eikä käynnisty
» DB 880 implematic
» 995 ei käynnisty
» 990 ei käynnisty
» david sammui eikä käynnisty
» DB 880 implematic
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa