taavetti 995 v.73
Sivu 1 / 1
taavetti 995 v.73
Moro! Osaisko joku viisaampi neuvoa mikä miun taavetin nostolaitteissa on vikana. se nostaa ja laskee ne hyvin mut alkaa siin ylhäällä pompottaa ihan hemmetisti ei meinaa jakkaralla pysyä
vieraili- Vierailija
Vs: taavetti 995 v.73
Siinä saattaa olla paha vuoto männän tiivisteessä tai jos pompotus on aivan tolkuton, mutta saattaa rauhoittua kun nostovivun kanssa sopivasti pelailee niin voi olla ns. lukkoventiilin ruuvi löystynyt. Löystynyt lukkoventtiilin ruuvi oireilee niin, että kun nostaa niin se jää hyssyttämään taakkaa, mutta kun vivusta päästää varovasti varsia hieman laskemaan niin hyssytys saattaa loppua.
Vuotava nostomäntä on sellainen että se pilkkii kaikissa asennoissa. Vuotavan mänän voi testata niin, että kun nostolaite on taakan kanssa ylhäällä, niin napsauta kolmetieventtiili istuimen vasemmalla puolella asentoon "1" tai "2" ja työnnä nostovipu eteen. Jos männän tiiviste on kunnossa niin varret pysyy ylhäällä tuntikausia ja päiväkausia. Jos 0-rengas vuotaa niin varret tulee alas muutamassa minuutissa.
Vuotava nostomäntä on sellainen että se pilkkii kaikissa asennoissa. Vuotavan mänän voi testata niin, että kun nostolaite on taakan kanssa ylhäällä, niin napsauta kolmetieventtiili istuimen vasemmalla puolella asentoon "1" tai "2" ja työnnä nostovipu eteen. Jos männän tiiviste on kunnossa niin varret pysyy ylhäällä tuntikausia ja päiväkausia. Jos 0-rengas vuotaa niin varret tulee alas muutamassa minuutissa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
taavetti 995 v73
Kuulostais et vika olis siin lukkoventtiilissä.. mistäs sellaisen venttiili löytyy? ja onkohan se hankala laittaa kuntoon.. Kiitoksia jo etukäteen neuvoista
vieraili- Vierailija
Vs: taavetti 995 v.73
Venttiilipesä kokonaisuudessaan on taka-akselikotelon sisällä. Nostovivun takana on pieni luukku, jonka kannesta törröttää pudotusventtiili. Venttiilipesä on suoraan siinä alapuolella. Koko laitos on nyrkinkokoinen mutikka, jossa on kaikki venttiilit.
Lukkoventtiilin ruuvin kiristäminen on siinä ihan rajamailla, että onnistuuko ottamatta koko venttiilipesää ulos, mutta kokeilla kannattaa aina.
Irrota ensin lohko, jossa on kiinni käsijarru ja nostovipu. Ensin peltiluukku edestä auki ja avaa mutteri, joka on nostovivun alapäässä. Muista laskea kierrokset, että mutteri tulee alkuperäiseen säätöön kun laitat sen takaisin. Kun lohko on irti niin takaa näkyy kahden putken liittyminen venttiililohkoon. Niiden yläpuolella on lohkon otsapinnassa parin sentin syvyinen porras ja lukkoventtiili on sen portaan etupinnassa kiinni.
En ole ihan varma, että näkyykö sinne yhtään tai saako portaalle tungettua ruuvimensseliä. Mensselillä venttiiliä pitelevän ruuvin joka tapauksessa saa kiristettyä jos se on löystynyt. Jos sinne ei saa työkalua menemään, niin kaupungin miehet säästää purkamisen vaivaa niin, että ne poraavat valuun reijän jokseenkin meno- ja tuloputkien keskikohtaan, mutta sen verran ylemmäksi, että reijän kautta saa ruuvimensselin pukattua lukkoventtiilin uraan. En tietenkään tätä suosittele, mutta on niinkin kuulemma tehty. Reijän voi sitten tulpata vaikka kumi- tai muovitulpalla. Jos ruuvi on tiukalla niin sitten voi herätä epäilys että venttiilistä on jousi poikki. Venttiilin kara jousineen löytyy sen ruuvin alta.
Lukkoventtiilin ruuvin kiristäminen on siinä ihan rajamailla, että onnistuuko ottamatta koko venttiilipesää ulos, mutta kokeilla kannattaa aina.
Irrota ensin lohko, jossa on kiinni käsijarru ja nostovipu. Ensin peltiluukku edestä auki ja avaa mutteri, joka on nostovivun alapäässä. Muista laskea kierrokset, että mutteri tulee alkuperäiseen säätöön kun laitat sen takaisin. Kun lohko on irti niin takaa näkyy kahden putken liittyminen venttiililohkoon. Niiden yläpuolella on lohkon otsapinnassa parin sentin syvyinen porras ja lukkoventtiili on sen portaan etupinnassa kiinni.
En ole ihan varma, että näkyykö sinne yhtään tai saako portaalle tungettua ruuvimensseliä. Mensselillä venttiiliä pitelevän ruuvin joka tapauksessa saa kiristettyä jos se on löystynyt. Jos sinne ei saa työkalua menemään, niin kaupungin miehet säästää purkamisen vaivaa niin, että ne poraavat valuun reijän jokseenkin meno- ja tuloputkien keskikohtaan, mutta sen verran ylemmäksi, että reijän kautta saa ruuvimensselin pukattua lukkoventtiilin uraan. En tietenkään tätä suosittele, mutta on niinkin kuulemma tehty. Reijän voi sitten tulpata vaikka kumi- tai muovitulpalla. Jos ruuvi on tiukalla niin sitten voi herätä epäilys että venttiilistä on jousi poikki. Venttiilin kara jousineen löytyy sen ruuvin alta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Similar topics
» dB 880 nostolaitevivusto
» Taavetti 25
» Nykyisten traktorinrenkaiden kesto
» Taavetti 996 -77 nostolaiteongelma
» Taavetti 950
» Taavetti 25
» Nykyisten traktorinrenkaiden kesto
» Taavetti 996 -77 nostolaiteongelma
» Taavetti 950
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa