David Brown 990 nostolaite jäänty yläasentoon.
+2
erkki
Jammu74
6 posters
Sivu 1 / 1
David Brown 990 nostolaite jäänty yläasentoon.
Moikka hommasin just tommosen David Brown 990 vuosimallia 1969.Nosto varret ei laske vaikka on kiinni 200litran tynnyri betonia täynnä.
Kun liikuttaa ohjausyksikköä niin varret liikkuu ihanvähän.Kiitos etukäteen vastauksista .
Kun liikuttaa ohjausyksikköä niin varret liikkuu ihanvähän.Kiitos etukäteen vastauksista .
Jammu74- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: David Brown 990 nostolaite jäänty yläasentoon.
Nostoakselin vasemmassa päässä on mekaaninen lukko jolla nostolaitteen voi lukita yläasentoon esim. vastapainon kannattamista varten.
Alkuperäinen vipu on kuunsirpin muotoinen ja nostolaite on ylös lukittu kun vipu osoittaa vasemmalle. Paina nostovipu ihan taakse jousipainetta vasten ja käännä vipu osittamaan ylös niin lukko on auki.
Nostolaitteen saa uudelleen lukittua kun käännät vivun vasemmalle ja sen jälkeen nostat nostolaitteen ihan ylös painamalla nostovivun taas ihan taakse.
Alkuperäinen vipu on kuunsirpin muotoinen ja nostolaite on ylös lukittu kun vipu osoittaa vasemmalle. Paina nostovipu ihan taakse jousipainetta vasten ja käännä vipu osittamaan ylös niin lukko on auki.
Nostolaitteen saa uudelleen lukittua kun käännät vivun vasemmalle ja sen jälkeen nostat nostolaitteen ihan ylös painamalla nostovivun taas ihan taakse.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Kiitos avusta ,koita huomenna irrottaa lukon.
Toivottavasti vika oli siinä.
Jammu74- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Kiitos Erkki
Nosto laite toimii oli lukossa ,t:Jammu
Jammu74- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: David Brown 990 nostolaite jäänty yläasentoon.
Lukko on hyvä olemassa kun on tarpeen varmistaa mekaanisesti varret ylös. Sen saa kuitenkin rikki sillä jos lataa lukon varaan raskaan työlaitteen, esim. kylvökoneen täyden laatikon kanssa ja ajaa reippaasti koloista tietä. Rysähdykset on sille liikaa. Lukko on ensisijasesti tarkoitettu pitämään varret ylhäällä kun moottoria ei ole mitään syytä pitää käynnissä. Kun männän tiiviste on kunnossa niin varret pysyy kyllä tuntikausia ja jopa päiväkausia ylhäällä öljyn varassa, mutta ainahan on riski, että lapsukaiset pääsevät huomaamatta ohjaamoon ja kokeilevat joka vipua.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: David Brown 990 nostolaite jäänty yläasentoon.
erkki kirjoitti:Kun männän tiiviste on kunnossa niin varret pysyy kyllä tuntikausia ja jopa päiväkausia ylhäällä öljyn varassa.
Jopa viikkokausia,koskahan olen lingonnut pihaa??? 4 viikkoa sitten.
kasikasikympin nostovarsissa alatalkkarin iso linko ja kokoajan ilmasssa.
Lasehtinut ehkä sentin kaks voi olla että ei yhtään.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: David Brown 990 nostolaite jäänty yläasentoon.
Tuntus olevan meijänkin 850 Taavista tuo lukko rikki kun ei siitä mitään tapahdu missään asennossa?
Ainut lukko on se tappi mikä menee nostolaitteen sylinterin alapuolella läpitappina ja lukitsee taas ala-asentoon,mikähän merkitys tuollakin oikein on ollu?
Kerran kun sitä kokeiltiin niin huomattiinkin että katos vaan kun ei lähekkään pois liukumaan kun puree vastaan kun oli lasehtinu nostolaitteet ja piti oikein millitarkkaan nostolaitteita nostaa kun ei tiedä miten käy?
No eipä noilla merkitystä enää ole kun käyttö vähäistä mutta aina on ihmetelly kun kaikkee on jolle ei löydä käyttöä heh!
Ainut lukko on se tappi mikä menee nostolaitteen sylinterin alapuolella läpitappina ja lukitsee taas ala-asentoon,mikähän merkitys tuollakin oikein on ollu?
Kerran kun sitä kokeiltiin niin huomattiinkin että katos vaan kun ei lähekkään pois liukumaan kun puree vastaan kun oli lasehtinu nostolaitteet ja piti oikein millitarkkaan nostolaitteita nostaa kun ei tiedä miten käy?
No eipä noilla merkitystä enää ole kun käyttö vähäistä mutta aina on ihmetelly kun kaikkee on jolle ei löydä käyttöä heh!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: David Brown 990 nostolaite jäänty yläasentoon.
Englannissa käytettiin ja kai edelleen käytetään yleisesti kitavetolaitteita, jotka saatetaan liittää traktoriin niin, että nostolaitteella voi nostaa ja laskea kitaa tarvittaessa. Vanhemmissa traktoreisa ei ollut nostolaitteessa asennonsäätöä, joten vetolaite piti saada lukittua mekaanisesti väliasentoon, johon yksi ratkaisu oli tuo kiväärinlukko -mallinen salpatappi. Joidenkin koneiden kanssa saattaa tosiaan olla niinkin päin, että vetopiste pitää olla matalalla. Kun kita on nostolaitteen varassa niin kovempi veto nostaa vetovarsia köysiefektinä. Sen takia on kai joskus ollut tarpeen lukkotappi varmistamaan varsien alhaalla pysymisen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: David Brown 990 nostolaite jäänty yläasentoon.
Minun DB 850 on "kiväärinlukko" tyyppinen lukko ja kyllä siinä lukitaan nostolaite yläasentoon. Isä käytti sitä paljon pitämään juuri tyhjiä varsia yläasennossa kärryjenkin vedossa. Taavetissa on vain kiinteä sepäntekenä vetokoukku ja vetovarsissa oli aina vahva ketju kärryn aisan koukkuun tai koukusta pios nostamista varten. Samalla ketju esti vetovarsien hakkaamisen renkaisiin sillä siinä on vain ketjut sivurajoittimina alennusvaihteesta vetovarsiin.Tessu kirjoitti:Tuntus olevan meijänkin 850 Taavista tuo lukko rikki kun ei siitä mitään tapahdu missään asennossa?
Ainut lukko on se tappi mikä menee nostolaitteen sylinterin alapuolella läpitappina ja lukitsee taas ala-asentoon,mikähän merkitys tuollakin oikein on ollu?
Kerran kun sitä kokeiltiin niin huomattiinkin että katos vaan kun ei lähekkään pois liukumaan kun puree vastaan kun oli lasehtinu nostolaitteet ja piti oikein millitarkkaan nostolaitteita nostaa kun ei tiedä miten käy?
No eipä noilla merkitystä enää ole kun käyttö vähäistä mutta aina on ihmetelly kun kaikkee on jolle ei löydä käyttöä heh!
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: David Brown 990 nostolaite jäänty yläasentoon.
joo nyt en ulkoa enää muista kumpaan asentoon se lukittiin mutta kummiskin jumiin ne sai
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: David Brown 990 nostolaite jäänty yläasentoon.
Kaksviitosessa oli pultti nostosylinterin puolella ylös lukitusta varten. Se oli esimerkiksi matka-ajossa tarpeellinen, koska männän falskaus oli ominaisuus eikä nostolaitteessa ollut asennon tunnistelua. Jostain syystä oikealle puolelle oli pantu samanlainen säppi alas lukitusta varten ja käyttöohjeessa erityinen maininta ettei sitä tule käyttää.
Ysiviiskympissä ja kasiviiskympissä oli edelleen samanlainen säppi vasemmalla puolella mutta se oikeanpuoleinen alaslukitus oli poistettu (en muista varmalle oliko valuissa tai nostoakselissa osia siitä lukituksesta mutta pultti ainakin puuttui).
Valkoisiin tuli sitten se kuunsirppimallinen säppilaite.
Ysiviiskympissä ja kasiviiskympissä oli edelleen samanlainen säppi vasemmalla puolella mutta se oikeanpuoleinen alaslukitus oli poistettu (en muista varmalle oliko valuissa tai nostoakselissa osia siitä lukituksesta mutta pultti ainakin puuttui).
Valkoisiin tuli sitten se kuunsirppimallinen säppilaite.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Similar topics
» David Brown 990 Selectamatic nostovarret jäi yläasentoon
» David Brown 990 nostolaite venttiili
» David Brown 950 nostolaite
» david brown 25D nostolaite
» David Brown 885 nostolaite.
» David Brown 990 nostolaite venttiili
» David Brown 950 nostolaite
» david brown 25D nostolaite
» David Brown 885 nostolaite.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa