Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
+4
jusape
outsider
Harpo
T.Nieminen
8 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Olisiko joku ystävällinen ja kertoisi tärkeimmät momentit, kansi, kampura, kanget?
Ja miten kanteen/vipoille menee öljy?
T.Nieminen
th.nieminen(at)hotmail.com
Ja miten kanteen/vipoille menee öljy?
T.Nieminen
th.nieminen(at)hotmail.com
Viimeinen muokkaaja, T.Nieminen pvm La Loka 12 2013, 17:29, muokattu 4 kertaa
T.Nieminen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Terve
Huoltotiedote 8.2.1973 kertoo:
* Sylinterikansi kolmessa vaiheessa; 1. 5,0 kpm
2. 9,0 kpm
3.12,5 kpm
* Kiertokangen alapää 5,5 kpm
* Runkolaakerin kannet 1/2"pulteilla 12,0 kpm
7/16" pulteilla 8,5 kpm
* Vauhtipyörän pultit 7,0 kpm
* Hihnapyörän mutteri 14,0 kpm
Joku muu osaa kertoa tuosta voiteluasiasta.
-Harpo-
Huoltotiedote 8.2.1973 kertoo:
* Sylinterikansi kolmessa vaiheessa; 1. 5,0 kpm
2. 9,0 kpm
3.12,5 kpm
* Kiertokangen alapää 5,5 kpm
* Runkolaakerin kannet 1/2"pulteilla 12,0 kpm
7/16" pulteilla 8,5 kpm
* Vauhtipyörän pultit 7,0 kpm
* Hihnapyörän mutteri 14,0 kpm
Joku muu osaa kertoa tuosta voiteluasiasta.
-Harpo-
Harpo- David Brown : DB 950 / 1960
DBTCF:n jäsen nro : 017
Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : Salo
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Moottorin oikealla puolen ,siis ukopuolella ,takapäässä on ohut putki jota pitkin öljy kulkee kanelle.
Tarkista myös että venttiilien keinuvipusysteemissä on tulppa paikoillaan.Se on sellainen ruuvimeisselillä ruuvattava noin 8mm:n pultin pätkä.
Monesti näkee että se on pois jolloin öljy pääsee pois väärästä paikasta.
En nyt ulkoa muista onko se etummaisessa vai takimmaisessa vivuston kiinnityspalassa.
Tarkista myös että venttiilien keinuvipusysteemissä on tulppa paikoillaan.Se on sellainen ruuvimeisselillä ruuvattava noin 8mm:n pultin pätkä.
Monesti näkee että se on pois jolloin öljy pääsee pois väärästä paikasta.
En nyt ulkoa muista onko se etummaisessa vai takimmaisessa vivuston kiinnityspalassa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Kiitoksia momenteista, täytyy kasailla kun saa osat kunnostettua.
On vesivuodon metsästys meneillään, tuossa oli vielä kuparinen kansipahvi eli ilmeisesti alkuperäinen.
Ja öljy ei mene yläkertaan joku tukos varmaan jossain on, öljypummppu näytti kuitenkin tuottavan paineita?
Pytyissä ei juurikaan kulumaa, ainoastaan seisonnasta tulleita varjoja mutta männänrenkaat vaihdan kun ei ole hinnan kirous.
Kyseessä on 4-syl onko tuo nyt A 40 kone, 880 imple 1962.
THN
On vesivuodon metsästys meneillään, tuossa oli vielä kuparinen kansipahvi eli ilmeisesti alkuperäinen.
Ja öljy ei mene yläkertaan joku tukos varmaan jossain on, öljypummppu näytti kuitenkin tuottavan paineita?
Pytyissä ei juurikaan kulumaa, ainoastaan seisonnasta tulleita varjoja mutta männänrenkaat vaihdan kun ei ole hinnan kirous.
Kyseessä on 4-syl onko tuo nyt A 40 kone, 880 imple 1962.
THN
T.Nieminen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Eikös keinuvipuakseli periaatteessa pääse pyörimään kun pukit ei ole kiristetty, ja keinuakselissa on reikä yhdessä ?? kohtaa eli keinuakselin pitää olla tietyssä asennossa suhteessa pukkeihin jotta kanava on auki.
Näin oli ainakin siinä 245 Leukussa jonka tos keväällä remppasin, perkins 3-syl koneella, keinuakselille oli korjausohjeessa etupään "meisselihahlon" suunta annettu.....
Näin oli ainakin siinä 245 Leukussa jonka tos keväällä remppasin, perkins 3-syl koneella, keinuakselille oli korjausohjeessa etupään "meisselihahlon" suunta annettu.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Eikös kuparista kannentiivistettäkään enää saa/tehdä? kaveri tais saanoo samaa auton tiivareista että kaikki ei ees kestä hyvin?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Nyt on venttiili ongelma??
T.Nieminen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Olisi siis tarvetta uusille venttiileille? Kaikki uusiksi vai pelkästään huonot vaihtoon?
Jos kotimaisilta toimittajilta saa ei oota niin kysytäänkö Englannista?
Jos kotimaisilta toimittajilta saa ei oota niin kysytäänkö Englannista?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
En tiedä mistä kysyä tuohon koneeseen, 3 syl ja muihin on venoja mielinmäärin muttei tuohon nelipyttyiseen.
T.Nieminen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Ja tarve on 1 kpl
T.Nieminen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Onko se venttiili jommankumman näköinen?
Tuota oikeanpuoleista saa Marjakankaalta, tosin on vähän suolaisen oloinen hinta... Ja vasenta sitten IKH:lta
Tuota oikeanpuoleista saa Marjakankaalta, tosin on vähän suolaisen oloinen hinta... Ja vasenta sitten IKH:lta
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Jaa niin, miulla on jotain uusia venttileitä tuolla. Kun tuli niitä eripareja silloin lontoon maalta. Pitääpä tonkia.
edit: tuossa kirjahyllyssä oli kaksi uutta venttiiliä. Molemmissa lukitus samanlainen kuin tuossa kuvassa vasemman puoleisessa venttiilissä. Toisessa merkintä 42-30 ja toisessa ID57500. Noita pitäs olla tallissa vielä enemmänkin mutta muistelen että ne on samoilla merkinnöillä.
edit: tuossa kirjahyllyssä oli kaksi uutta venttiiliä. Molemmissa lukitus samanlainen kuin tuossa kuvassa vasemman puoleisessa venttiilissä. Toisessa merkintä 42-30 ja toisessa ID57500. Noita pitäs olla tallissa vielä enemmänkin mutta muistelen että ne on samoilla merkinnöillä.
unique- Viestien lukumäärä : 83
Ikä : 40
Paikkakunta : Lemi
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Vasemmanpuoleinen näyttää samalta, mutta pituus on eri jos IKH kävin katsomassa..
Hieman mittoja, venttiilivarren paksuus noin 8.5mm paksuimmasta kohden.
Venttilin yläpään varren paksuus 7.9 mm 26 mm matkalta kavennettu yläpäästä mitattuna.
Lautasen halkaisija 34.5 mm.
Venttiilin pituus 141 mm
Venttiilinlautasen lukitusura yläpinnasta uran keskelle noin 8.5 mm venttiilinvarren paksuus lukitus urasta mitattuna 6.3mm
Imu ja pakoventtiili samanlaiset.
THN
Hieman mittoja, venttiilivarren paksuus noin 8.5mm paksuimmasta kohden.
Venttilin yläpään varren paksuus 7.9 mm 26 mm matkalta kavennettu yläpäästä mitattuna.
Lautasen halkaisija 34.5 mm.
Venttiilin pituus 141 mm
Venttiilinlautasen lukitusura yläpinnasta uran keskelle noin 8.5 mm venttiilinvarren paksuus lukitus urasta mitattuna 6.3mm
Imu ja pakoventtiili samanlaiset.
THN
T.Nieminen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=18&products_id=49038&type=1667&brand=1532&model=127&cPath=18
Vierailija- Vierailija
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
STD laakerit 4-syl AD4 T40
Moi, tarviisi taas osia 880:aan katsoin että std laakereita löytyy 192€ setti kuulostaa hieman kalliilta, mistä muualta voisi kysyä kuin Marjakankaalta ja
IKH:sta.
THN
Moi, tarviisi taas osia 880:aan katsoin että std laakereita löytyy 192€ setti kuulostaa hieman kalliilta, mistä muualta voisi kysyä kuin Marjakankaalta ja
IKH:sta.
THN
T.Nieminen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
www.davidbrownparts.com Englannissa.
95£ tais olla setti .
Tuota firmaa on paljon käytetty ,hyvät kokemukset!!
95£ tais olla setti .
Tuota firmaa on paljon käytetty ,hyvät kokemukset!!
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Laittelin postia tuonne, ei näkynyt suoraan valikoimissa olevan.
Jos löytyy jostain nurkista hyväkuntoisia STD laakereita niin kiinnostaa:)
Jos löytyy jostain nurkista hyväkuntoisia STD laakereita niin kiinnostaa:)
T.Nieminen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
barcley@barcleywilliams.co.uk, rdspeakman@btconnect.com , molemmilla isot varastot osia.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Laittelin postia tuonnekin katsotaan mitä sieltä kuuluu.
Miksi tuohon AD4/40 mosaan ei saa helpolla laakereita kun AD3 ja muihin on suoraan varastossa.
Onko kellään täällä AD4/40 konetta omassa traktorissa?
THN
Miksi tuohon AD4/40 mosaan ei saa helpolla laakereita kun AD3 ja muihin on suoraan varastossa.
Onko kellään täällä AD4/40 konetta omassa traktorissa?
THN
T.Nieminen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Minusta tuo AD 40 on tullut eka kerran 950:iin vuonna 1958..1959 joten niitä on ehditty valmistaa aikamoinen määrä ennekuin 880:n moottori vaihtui kolmipyttyiseksi. Olisikohan, että kun tuo on ollut suht yleinen moottori niin varaosavarastot on vuosien mittaan päässeet ehtymään.
Aika mielenkiintoinen juttu, että engelsmannien palstalla ajoittain nousee galluppi, että kumpi oli parempi 4- vai 3-pyttyinen 880 implematic ja molemmilla puolueilla on ehdottomat kannattajansa.
Aika mielenkiintoinen juttu, että engelsmannien palstalla ajoittain nousee galluppi, että kumpi oli parempi 4- vai 3-pyttyinen 880 implematic ja molemmilla puolueilla on ehdottomat kannattajansa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Mites nuo amerikaanojen Oliverit 500 /550 onko niissä sama mosa? Koska niihin löytyi jenkkilästä laakereita:)
T.Nieminen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Pikku Oliver taitaa olla 850:n rinnakkaismalli, mutta laakerit siinä on todennäköisesti samat. 950:n ja 850:n moottoreissa on eri kokoiset putket ja männät, muuten ne kai on suunnilleen samoista osista tehtyjä, en tiedä 100% varmasti mutta laitoin kysymyksen DBTC:n palstalle jossa nimimerkki Dieter oli kanssani samassa käsityksessä. Jos tieto ei pidä paikkansa niin siihen tulee kommentteja lähiaikoina.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Hyvä kiitos, kaikki apu on tarpeen että saisin lumikoneen taas kuntoon koska kohta sitä lunta taas tulee.
Perkule kun luulin että laakereita saa helposti niin jätin tarkoituksella viimetinkaan koko remontin.
Saako noihin sylinteriputkiin tiivisteitä vaikka tiivistekeskuksesta nekin näköjään tiputtaa vettä vai miten ne saa pitää helposti??
THN
Perkule kun luulin että laakereita saa helposti niin jätin tarkoituksella viimetinkaan koko remontin.
Saako noihin sylinteriputkiin tiivisteitä vaikka tiivistekeskuksesta nekin näköjään tiputtaa vettä vai miten ne saa pitää helposti??
THN
T.Nieminen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Jaa, öljy ei tule kanteen, eikä ilmeisesti 4 kangelle mikä voi olla ongelma. Miten kone lähtee helpoiten irti joutuuko koko härvelin katkaisemaan.
T.Nieminen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 13
Vs: Kone irti 4syl 880 1962 implematic mitä pitää purkaa?
Kyllä jotuu katkaisemaan mikäli haluat moottorin irti.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» case 1390 vm. 83 jarruongelma
» DB 850 VM 1962 hydrauliikka
» 1394 Jarut pitää ääntä. Mistä johtuu?
» Mitä pitää tietää taka-akselin irroittamisesta vaihteisto kotelosta
» Kytkinongelmat
» DB 850 VM 1962 hydrauliikka
» 1394 Jarut pitää ääntä. Mistä johtuu?
» Mitä pitää tietää taka-akselin irroittamisesta vaihteisto kotelosta
» Kytkinongelmat
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa