Muuta keskustelua
+34
Tessu
helmi 1972
OlleK
vastaisku
jusape
jyrki
Ulvila
David
Jyryytin
Taavetti996
paju
harrastaja
hespex
MJK1390
25D
Rokressi
dblax
TIKO
pets
New Holland M100 mies
hannutt
Osmo_
Gary Grand
Keissi
outsider
mattkau
Riku
ValtraValmet
erkki
Pakki
ikilika
käyttäjä
taavettimies
Paulig
38 posters
Sivu 1 / 21
Sivu 1 / 21 • 1, 2, 3 ... 11 ... 21
Muuta keskustelua
Kunhan ylläpito seikkailee täällä, voi asia edistyä. Pitäisi varmaan tehdä infosta erillään oleva osasto, jotta se tosiaan on selvä. Sitä ei voi tehdä kuin ylläpito, itse aiheiden kirjoitushan sen jälkeen on kaikille avoin mahdollisuus.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Muuta keskustelua
Niin meillä työssäkäyvillä/opiskelijoilla on muutakin elämää kuin nämä sivut. Eikös eläkeläisellä luulisi olevan aikaa näpytellä konetta enempi? nimimerkillä juuri kyntämästä tullut ihan sunnuntaipäivän kunniaksi..
Minulle passaa kyllä em osio (tropikki) mutta aika ei tahdo riittää ihan joka asiaan, hyvä kun tulee nämä muut juoksevat asiat hoidettua näihin sivuihin liittyen. Avaanko tuonne nyt sitten jonkin FAQ tai UKK kategorian jota saatte täytentää mielenne mukaan? Teillä vapaat kädet tämän asian suhteen sen jälkeen.
Ja sitten vielä yksi asia, haku. Varsin kätevä konsti jos haluaa etsiä vanhoja viestejä. Menkääpä tuonne yläpalkin haku kohtaan ja painakaa tarkennettua hakua. Sen jälkeen hakusana ja haku google. Foorumin oma hakukone ei tahdo löytää oikeita asioita jos hakusana ei ole täsmälleen sama kuin viestiin kirjoitettu mutta kun haun tekee googlen kautta itse löydän ainakin etsimäni viestit varsin helposti. Monella (auto)foorumilla näkee että uusi käyttäjä kysyy jotakin asiaa ja vastauksena tulee tylysti "katso ukk" tms. Eli jos tuollainen osio tulee niin siitä pitäisi ainakin mainita uusille käyttäjille automaattisesti lähetettävässä "tervetuliais" sähköpostissa. Samaan viestiin voisin myös laittaa pikaohjeet vanhojen viestien etsimiseen foorumilta hakukoneen avulla.
Minulle passaa kyllä em osio (tropikki) mutta aika ei tahdo riittää ihan joka asiaan, hyvä kun tulee nämä muut juoksevat asiat hoidettua näihin sivuihin liittyen. Avaanko tuonne nyt sitten jonkin FAQ tai UKK kategorian jota saatte täytentää mielenne mukaan? Teillä vapaat kädet tämän asian suhteen sen jälkeen.
Ja sitten vielä yksi asia, haku. Varsin kätevä konsti jos haluaa etsiä vanhoja viestejä. Menkääpä tuonne yläpalkin haku kohtaan ja painakaa tarkennettua hakua. Sen jälkeen hakusana ja haku google. Foorumin oma hakukone ei tahdo löytää oikeita asioita jos hakusana ei ole täsmälleen sama kuin viestiin kirjoitettu mutta kun haun tekee googlen kautta itse löydän ainakin etsimäni viestit varsin helposti. Monella (auto)foorumilla näkee että uusi käyttäjä kysyy jotakin asiaa ja vastauksena tulee tylysti "katso ukk" tms. Eli jos tuollainen osio tulee niin siitä pitäisi ainakin mainita uusille käyttäjille automaattisesti lähetettävässä "tervetuliais" sähköpostissa. Samaan viestiin voisin myös laittaa pikaohjeet vanhojen viestien etsimiseen foorumilta hakukoneen avulla.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Muuta keskustelua
Ei ole ollut tarkoitus näitä ehdotuksia kirjoittaessa ketään kiireiden keskellä painostaa mitään tekemään. Lähinnä vaan mielipiteitä siihen, onko idealle muitakin kannattajia ( --> myöhemmin ohjeiden kirjoittajia) vai ei. Työssäkäyvänä en minäkään päivittäin nettisivuja jouda selailemaan Syksyn tullen pimeä on lähtiessä ja vielä pimeämpää kotiin tullessa.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Muuta keskustelua
taavettimies kirjoitti:Niin meillä työssäkäyvillä/opiskelijoilla on muutakin elämää kuin nämä sivut. Eikös eläkeläisellä luulisi olevan aikaa näpytellä konetta enempi? nimimerkillä juuri kyntämästä tullut ihan sunnuntaipäivän kunniaksi..
Minulle passaa kyllä em osio (tropikki) mutta aika ei tahdo riittää ihan joka asiaan, hyvä kun tulee nämä muut juoksevat asiat hoidettua näihin sivuihin liittyen. Avaanko tuonne nyt sitten jonkin FAQ tai UKK kategorian jota saatte täytentää mielenne mukaan? Teillä vapaat kädet tämän asian suhteen sen jälkeen.
Ja sitten vielä yksi asia, haku. Varsin kätevä konsti jos haluaa etsiä vanhoja viestejä. Menkääpä tuonne yläpalkin haku kohtaan ja painakaa tarkennettua hakua. Sen jälkeen hakusana ja haku google. Foorumin oma hakukone ei tahdo löytää oikeita asioita jos hakusana ei ole täsmälleen sama kuin viestiin kirjoitettu mutta kun haun tekee googlen kautta itse löydän ainakin etsimäni viestit varsin helposti. Monella (auto)foorumilla näkee että uusi käyttäjä kysyy jotakin asiaa ja vastauksena tulee tylysti "katso ukk" tms. Eli jos tuollainen osio tulee niin siitä pitäisi ainakin mainita uusille käyttäjille automaattisesti lähetettävässä "tervetuliais" sähköpostissa. Samaan viestiin voisin myös laittaa pikaohjeet vanhojen viestien etsimiseen foorumilta hakukoneen avulla.
Tee vaan ukk mut se pitäs jaotella tasan tarkkaan mallien mukaan. Muuten siitä tulee liian sekava.
Esim.'
-850
-880
-900
-950
-990
Tuleehan tällee paljon alifoorumeita mut jos ne jaottelis ensin esim.
25-50D
850-990
ja näidern alle noi tarkemmat mallit??
sit db Caset ja sit vielä puhtaat caset omiin alifoorumeihin.
Onhan tossa oma hommansa mut sit tulis suht kattava ja selkeä UKK.
Sit viel sinne ukk:hon tarvis kirjoitella selkeät ja yksinkertaiset ohjeet eikä mitään jutusteluja sinne sekaan.
Meillä SLCK:ssa on toi UKK ollu tosi toimiva.
http://www.slck.net/index.php?c=8
Tosin malisarjoja on huomattavasti vähemmän ko näitä taavetteja
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Muuta keskustelua
Tuolla tavoin siitä saa järkevän.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Muuta keskustelua
Kiitos ylläpidolle UKK osiosta.
Tarvis vaan jonkun tiivistää toi startin korjaus UKK. ohje niin siitä sais paremmin selvän et mitä pitää tehä.
Siellä on turhaa tekstiä seassa sekoittamassa.
Tarvis vaan jonkun tiivistää toi startin korjaus UKK. ohje niin siitä sais paremmin selvän et mitä pitää tehä.
Siellä on turhaa tekstiä seassa sekoittamassa.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Muuta keskustelua
Saako ylläpito muokattua noita viestejä/tekstejä? Vaikka hyvinhän tuosta startin korjauksesta tulee kaikki oleellinen ilmi.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Muuta keskustelua
ikilika kirjoitti:Saako ylläpito muokattua noita viestejä/tekstejä? Vaikka hyvinhän tuosta startin korjauksesta tulee kaikki oleellinen ilmi.
No kukas muu jos ei ylläpito.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Muuta keskustelua
käyttäjä kirjoitti:ikilika kirjoitti:Saako ylläpito muokattua noita viestejä/tekstejä? Vaikka hyvinhän tuosta startin korjauksesta tulee kaikki oleellinen ilmi.
No kukas muu jos ei ylläpito.
Vois helpottaa ylläpidon työtä siten, että kopioi sen ohjeen tuolta infosta, ja lisää tuonne UKK:n sen siistittynä. Sitten jää ylläpidolle vaan alkuperäisen poistaminen infosta. Näin vois tässä auttaa, aikamoinen homma jos kaikkia niitä siirtää & siistii yksi / kaksi henkilöä.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Muuta keskustelua
Non Niin sai "eläkeläisetkin" vihdoin kaikki maat kynnettyä kun vesi laski suoltakin vaikka oli 12p sitte vielä järvenä.
No hyvä että Ylläpito on ahkeroinut ja rakentanut nyt tuon UKK:n! Eiköhän se siitä aikaa myöden muokkaudu ihan asialliseksi ja paljon käytetyksi.
Niin mikä olisi paras tapa ylläpitää se selkeänä. Jossain vastaavissa sivustoissa on kerätty tiivistettyjä kysymyksiä peräkanaa ja perään ratkaisu ja korjausehdotuksia. Suurempi jutustelu aiheista olisi edelleen toisaalla. Ehkä yhden kohdan voisi listaan vielä lisätä esim. Yleistä monissa malleissa. Siihen tuollainen starttijuttukin menisi.
On vain vuosien varrella paljon kysymyksiä just merkkikohtaisesti vaikka niistäkin moni pätee useampaan tyyppiin. Voisihan nyt vaikka talkoilla kaivella noita kirjoituksia ja ehdottaa niitä sopivilta osin tuonne ao kohtaan. Esim. Hydrauli ja polttoaine propleemejahan on ollut runsaasti. Itseäni ihmetyttää juuri nyt nuo jarruviat.
No kyllä siitä hyvää tulee kun jokainen kortensa kekoon kantaa. Olen pannut merkille sivujemme arvostuksen esim. Masinistisivulla kehoitetaan taavettikysymyksissä kääntymään tänne. Dunkkelin sivuillahan aikaisemmin monet asiat on myös ratkottu mutta kovin työlästä on sieltäkin jotain löytää selaamatta suuria sivumääriä.
Kaikenkaikkiaan olen tosi hyvilläni että näitä sivuja on nykyisin olemassa. Itse olen kymmenet vuodet tehnyt remontteja ilman näin loistavia apuja kuin nykyään.
No hyvä että Ylläpito on ahkeroinut ja rakentanut nyt tuon UKK:n! Eiköhän se siitä aikaa myöden muokkaudu ihan asialliseksi ja paljon käytetyksi.
Niin mikä olisi paras tapa ylläpitää se selkeänä. Jossain vastaavissa sivustoissa on kerätty tiivistettyjä kysymyksiä peräkanaa ja perään ratkaisu ja korjausehdotuksia. Suurempi jutustelu aiheista olisi edelleen toisaalla. Ehkä yhden kohdan voisi listaan vielä lisätä esim. Yleistä monissa malleissa. Siihen tuollainen starttijuttukin menisi.
On vain vuosien varrella paljon kysymyksiä just merkkikohtaisesti vaikka niistäkin moni pätee useampaan tyyppiin. Voisihan nyt vaikka talkoilla kaivella noita kirjoituksia ja ehdottaa niitä sopivilta osin tuonne ao kohtaan. Esim. Hydrauli ja polttoaine propleemejahan on ollut runsaasti. Itseäni ihmetyttää juuri nyt nuo jarruviat.
No kyllä siitä hyvää tulee kun jokainen kortensa kekoon kantaa. Olen pannut merkille sivujemme arvostuksen esim. Masinistisivulla kehoitetaan taavettikysymyksissä kääntymään tänne. Dunkkelin sivuillahan aikaisemmin monet asiat on myös ratkottu mutta kovin työlästä on sieltäkin jotain löytää selaamatta suuria sivumääriä.
Kaikenkaikkiaan olen tosi hyvilläni että näitä sivuja on nykyisin olemassa. Itse olen kymmenet vuodet tehnyt remontteja ilman näin loistavia apuja kuin nykyään.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: Muuta keskustelua
Saisko tonne UKK osioon vielä tekniikkalinkit osion mihin upattais ainoastaan tekniikkaan sisältyviä linkkejä kerrottuna mitä ne sisältää ilman pölpötyksiä
Esim:
http://www.konedata.net/Traktorit/db.htm DB Teknisiä tietoja
http://www.dbtc.co.uk/index.php?module=Content&func=view&pid=143 DB Sarjanumerot
http://www.davidbrownparts.com/ DB osia
http://www.dunloptractorspares.co.uk/ DB Osia
http://www.messicks.com/caseparts.aspx DB Räjäytyskuvat / Osakuvat
ETC
YMS
JNE
Esim:
http://www.konedata.net/Traktorit/db.htm DB Teknisiä tietoja
http://www.dbtc.co.uk/index.php?module=Content&func=view&pid=143 DB Sarjanumerot
http://www.davidbrownparts.com/ DB osia
http://www.dunloptractorspares.co.uk/ DB Osia
http://www.messicks.com/caseparts.aspx DB Räjäytyskuvat / Osakuvat
ETC
YMS
JNE
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Muuta keskustelua
käyttäjä kirjoitti:Saisko tonne UKK osioon vielä tekniikkalinkit osion mihin upattais ainoastaan tekniikkaan sisältyviä linkkejä kerrottuna mitä ne sisältää ilman pölpötyksiä
Esim:
http://www.konedata.net/Traktorit/db.htm DB Teknisiä tietoja
http://www.dbtc.co.uk/index.php?module=Content&func=view&pid=143 DB Sarjanumerot
http://www.davidbrownparts.com/ DB osia
http://www.dunloptractorspares.co.uk/ DB Osia
http://www.messicks.com/caseparts.aspx DB Räjäytyskuvat / Osakuvat
ETC
YMS
JNE
edit. ja vaikka yhden osatoimittajatopicin alle kaikki osatoimittajat ettei ne leviä pitkin rumpsuja
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Muuta keskustelua
Vielä pitäisi löytyä vapaaehtoinen kirjoittaja ohjaussimpukan sielunelämästä: siis kurkkulaakerin kiristys/vaihto ja levinneen kiilauran korjaus, kenties tiukkaaminen isompien kuularuuvin kuulien avulla.
Oma otsikkonsa voisi olla myös tasavirtalaturin korvaamisesta vaihtovirtalaturilla. Siis kytkennät.
Kuutoskoneen öljypumpusta voisi olla myös jonkinlainen opastus.
Oma otsikkonsa voisi olla myös tasavirtalaturin korvaamisesta vaihtovirtalaturilla. Siis kytkennät.
Kuutoskoneen öljypumpusta voisi olla myös jonkinlainen opastus.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Muuta keskustelua
UKK:ta muokattu
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Muuta keskustelua
Kohta alkaa ilmat taas pikkuhiljaa viilenemään ja koneet seisoo ulkona ja liikkeelle pitäisi päästä. Monissa vanhemmissa laitteissa ei ole laiteltu lohko- eikä letkulämmittimiä jotka monen uudemman varustukseen kuuluu. Aikoinaan sähköttömällä laanilla tuli käynnisteltyä koneita vielä yli -20 pakkasissa kohtuullisen helposti kun vain niksit hallitsee.
Käynnistymisniksit
Käynnistyminen kylmillä ilmoilla
Monet starttailee pitkään koneitaan kun ei ole kaikki niksit tiedossa.
Vanhemmissa koneissa mm. DB 25D joissa Simssin rivipumppu on mielestäni tehokas pakkosyöttönappi.
Sen kun painaa sisään alkaa kone heti lupailemaan ja käynnistyy melko hyvin jos vain startti kunnolla pyörittää.
Uudemmissa taaveteissa joissa yleisimmin CAV jakajapumppu joissa on yleensä pumpun alla sankaruuvi joka kierretään kiinni (vajaa kierros) jolloin käynnistyminen nopeutuu huomattavasti. Näitä käytetään etenkin ilmojen jäähdyttyä mutta auttaa vanhaa kulunutta moottoria muuloinkin. Simssin nappi palautuu koneen käynnistyessä itsestään mutta CAV:n ruuvi pitää kiertää takaisin auki heti koneen käynnistyttyä. Jos ruuvia ei ole vuosiin käytetty voi se juuttua lujastikin auki asentoon. Ruuvi voi olla myös löystynyt ja kiertynyt itsestään osittain kiinni jolloin moottorin käynti häiriintyy. Kannattaa aina välillä kokeilla että ruuvi toimii ja on oikeassa asennossa. Uudemmissa on jo monasti imusarjassa hehkusytytys systeemi jonka toimintaan on hyvä perehtyä jotta siitä saa oikean hyödyn. Paras konsti pakkasilla ilman lämmitysvastuksia on imusarjaan annettu lisälämpö lämpöpuhaltimella tai esim. polttoaineeseen kastetulla palavalla tikulla. Imusarjassa voi olla tulppa jonka avaamalla lämmön saa kohdennettua lähelle. Akun, startin ja johtojen liitosten heikko kunto on usein kehnon käynnistymisen perus vika. Mitä kovempi pakkanen sitä heikommin akku antaa virtaa joka helposti unohtuu ja silloin pieni ja vajaasti ladattu akku estää käynnistymisen. Jos sitten heikosti pyörivälle koneelle annetaan vielä viimehädässä pilottia on moottorin rikkoutuminen hyvin todennäköistä. Tämä tulisi muistaa, jotta onko käyntiin saanti aivan välttämätön vaikka sille tulisi paljonkin hintaa.
Tuo tikulla käynnistäminen metsälaanilla oli mielestäni kaikkein tehokain keino. Penkin alle varattu noin pikkusormen vahvuisia kuivia näretikkuja vanha ikkunan kittilista on juuri sopiva. Sen kastelee päästä useamman sentin matkalta polttoaineeseen ja avaa imusarjasta reijän auki (10mm reikä riittää) pitää tikun liekkiä reijän alla ja starttaa. Imu vetää liekkiä pitkästi imusarjaan ja kone lupailee heti ja on pian käynnissä. Aina lähti jos startti edes kohtuudella pyöritti. Tulppa takaisin imusarjaan ja antaa koneen käydä notkeaksi ja eikun töihin. Ne jotka on harrastaneet puukaasuvehkeiden käynnistystä tietää ettei käyntiinlähtö ole hätähousujen hommia. Tämä Dieselin palavalla tikulla käynnistäminen on paljon nopeampaa puuhaa, ja mihin on kiire jos ei ole paloautoa lähdössä ajamaan.
Käynnistymisniksit
Käynnistyminen kylmillä ilmoilla
Monet starttailee pitkään koneitaan kun ei ole kaikki niksit tiedossa.
Vanhemmissa koneissa mm. DB 25D joissa Simssin rivipumppu on mielestäni tehokas pakkosyöttönappi.
Sen kun painaa sisään alkaa kone heti lupailemaan ja käynnistyy melko hyvin jos vain startti kunnolla pyörittää.
Uudemmissa taaveteissa joissa yleisimmin CAV jakajapumppu joissa on yleensä pumpun alla sankaruuvi joka kierretään kiinni (vajaa kierros) jolloin käynnistyminen nopeutuu huomattavasti. Näitä käytetään etenkin ilmojen jäähdyttyä mutta auttaa vanhaa kulunutta moottoria muuloinkin. Simssin nappi palautuu koneen käynnistyessä itsestään mutta CAV:n ruuvi pitää kiertää takaisin auki heti koneen käynnistyttyä. Jos ruuvia ei ole vuosiin käytetty voi se juuttua lujastikin auki asentoon. Ruuvi voi olla myös löystynyt ja kiertynyt itsestään osittain kiinni jolloin moottorin käynti häiriintyy. Kannattaa aina välillä kokeilla että ruuvi toimii ja on oikeassa asennossa. Uudemmissa on jo monasti imusarjassa hehkusytytys systeemi jonka toimintaan on hyvä perehtyä jotta siitä saa oikean hyödyn. Paras konsti pakkasilla ilman lämmitysvastuksia on imusarjaan annettu lisälämpö lämpöpuhaltimella tai esim. polttoaineeseen kastetulla palavalla tikulla. Imusarjassa voi olla tulppa jonka avaamalla lämmön saa kohdennettua lähelle. Akun, startin ja johtojen liitosten heikko kunto on usein kehnon käynnistymisen perus vika. Mitä kovempi pakkanen sitä heikommin akku antaa virtaa joka helposti unohtuu ja silloin pieni ja vajaasti ladattu akku estää käynnistymisen. Jos sitten heikosti pyörivälle koneelle annetaan vielä viimehädässä pilottia on moottorin rikkoutuminen hyvin todennäköistä. Tämä tulisi muistaa, jotta onko käyntiin saanti aivan välttämätön vaikka sille tulisi paljonkin hintaa.
Tuo tikulla käynnistäminen metsälaanilla oli mielestäni kaikkein tehokain keino. Penkin alle varattu noin pikkusormen vahvuisia kuivia näretikkuja vanha ikkunan kittilista on juuri sopiva. Sen kastelee päästä useamman sentin matkalta polttoaineeseen ja avaa imusarjasta reijän auki (10mm reikä riittää) pitää tikun liekkiä reijän alla ja starttaa. Imu vetää liekkiä pitkästi imusarjaan ja kone lupailee heti ja on pian käynnissä. Aina lähti jos startti edes kohtuudella pyöritti. Tulppa takaisin imusarjaan ja antaa koneen käydä notkeaksi ja eikun töihin. Ne jotka on harrastaneet puukaasuvehkeiden käynnistystä tietää ettei käyntiinlähtö ole hätähousujen hommia. Tämä Dieselin palavalla tikulla käynnistäminen on paljon nopeampaa puuhaa, ja mihin on kiire jos ei ole paloautoa lähdössä ajamaan.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: Muuta keskustelua
Mutta jos ei ole pakko kylmänä käynnistää, niin käyttäkää lohkolämppäriä (toivottavasti nykyaikana löytyy). Se säästää konetta tosi paljon. Hyvät niksit, eihän sitä koskaan tiedä jos tilanne tulee eteen!
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Muuta keskustelua
Tietääkö kukaan löytyykö mistään case 5120-5150sarjan ohjekirjjaa nettiversiona tai notepadina?
Vs: Muuta keskustelua
Seon tää tikon taavetti aika nopia:
https://www.youtube.com/watch?v=tCZ1_esyz_8
https://www.youtube.com/watch?v=tCZ1_esyz_8
ValtraValmet- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 297
Ikä : 27
Paikkakunta : LEHTIMÄKI/alajärvi
Vs: Muuta keskustelua
Olimpa sitte lähietäisyydellä mettässä ilveksen kanssa kun puita hinailin kasaan,kiinni ei saanu sitä juostua nopeempi se oli perskules
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Muuta keskustelua
Mikkelin surullinen murhenäytelmä järkytti minua kovasti.
Kuinka kauhea tapaus ja olisi voinut käydä meille kelle tahansa. Olen itse kokenut nuorena 30v isänä täpärän tilanteen jossa oma 2v poika oli vähällä joutua tapaturman uhriksi. Osaan vieläkin kädet ristissä kiittää niitä suojeluenkeleitä jotka onnettomuuden varjeli. Meillä monasti on sitä turhaa kiirettä emmekä osaa ajatella miten arvaamattomia lapset voivat olla. Koskaan koneiden kanssa touhutessa ei voi olla liian varovainen eikä osaa ennakoida tulevia tapahtumia.
Ihmiset eikä etenkään lapset eivät osaa ymmärtää että traktorin tai auton kuljettaja ei välttämättä ole aina niin valppaana että ehtisi nähdä kuka taakse kävelee tai juoksee. En osaa sanoa sitä surun määrää joka nytkin perheessä ja läheisillä on. Toivon sydämmestäni kovasti jaksamista päästä vaikeiden päivien yli.
Pitäkäämme tämä murheellinen tapaus vakavana muistutuksena miten äkkiä tilanteet voi muuttua. Turvallisia ajoja koneveljet.
Kuinka kauhea tapaus ja olisi voinut käydä meille kelle tahansa. Olen itse kokenut nuorena 30v isänä täpärän tilanteen jossa oma 2v poika oli vähällä joutua tapaturman uhriksi. Osaan vieläkin kädet ristissä kiittää niitä suojeluenkeleitä jotka onnettomuuden varjeli. Meillä monasti on sitä turhaa kiirettä emmekä osaa ajatella miten arvaamattomia lapset voivat olla. Koskaan koneiden kanssa touhutessa ei voi olla liian varovainen eikä osaa ennakoida tulevia tapahtumia.
Ihmiset eikä etenkään lapset eivät osaa ymmärtää että traktorin tai auton kuljettaja ei välttämättä ole aina niin valppaana että ehtisi nähdä kuka taakse kävelee tai juoksee. En osaa sanoa sitä surun määrää joka nytkin perheessä ja läheisillä on. Toivon sydämmestäni kovasti jaksamista päästä vaikeiden päivien yli.
Pitäkäämme tämä murheellinen tapaus vakavana muistutuksena miten äkkiä tilanteet voi muuttua. Turvallisia ajoja koneveljet.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: Muuta keskustelua
Joops...
Tuollaisissa tilanteissa pitäisi olla toinen vahtimassa mitä pienet tekevät kun koneilla pihassa touhutaan, nuo pienet kun ovat niin pieniä ettei niitä näe,
ovat helposti jossain katveessa. Ja ovat yllättävän vikkeliä liikkeissään....
Tuollaisissa tilanteissa pitäisi olla toinen vahtimassa mitä pienet tekevät kun koneilla pihassa touhutaan, nuo pienet kun ovat niin pieniä ettei niitä näe,
ovat helposti jossain katveessa. Ja ovat yllättävän vikkeliä liikkeissään....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Muuta keskustelua
Koskaan ei ole liian varovainen. Minullakin paha vika olen liian hätäinen, ensin tehdään ja sen jälkeen mietitään missä meni vikaan. Hätäisyys ja huomiokyvyn heikkeneminen iän myötä on todella huono yhdistelmä. Minulla onni ettemme asu tilalla, jossa koneet sijaitsevat. Olen pyrkinyt siihen etteivät koneet liiku ennenkuin tiedän tarkasti missä tytöt ovat ja jos tilalla mukana niin minusta silloin turvallisin paikka minun kanssani traktorin hytissä.jusape kirjoitti:Joops...
Tuollaisissa tilanteissa pitäisi olla toinen vahtimassa mitä pienet tekevät kun koneilla pihassa touhutaan, nuo pienet kun ovat niin pieniä ettei niitä näe,
ovat helposti jossain katveessa. Ja ovat yllättävän vikkeliä liikkeissään....
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: Muuta keskustelua
Aivan hirvittävä tapaus.Näitä ei tarvittaisi yhtään.
Se vaan kuitenkin on niin, että aivan normaali elo ja toiminta voi muuttua katastrofiksi sekunnissa. Kerronpa yhden jutun, joka onneksi päättyi hyvin mutta olisi voinut käydä toisinkin. Kolmisen viikkoa sitten ajoin Tampereen moottoritiellä Jyväskylän suunnasta kolme poikaa kyydissä. Keli oli kuiva vielä silloin, mutta jo pimeä. Vauhtia minulla oli yli sata mutta vähemmän kuin 105, eli se mitä sillä tiellä voi olettaa olevan. Viimeiseltä rampilta ennen tunnelia tuli noin puolen tusinan auton leka. Ensimmäiset ehti jo tulla motarin ajokaistalle. Vilkaisin peileihin ja vaihdoin kaikessa rauhassa ohituskaistalle aivan niinkuin lukemattoman kerran ennenkin. Sitten alkoi tapahtumaan. Rampin viimeinen auto päätti heti kun oli mahdollista työntää motarin varsinaisen ajokaistan yli ohituskaistalle aikomuksena varmaan ohittaa ne edellä tielle tulevat. Se sitten ilmestyi minun eteen parin auton mitan päähän ja arviolta noin 30km hitaammalla nopeudella eli 70-80 km/h. Hetken siinä ABSit paukkui kuivalla asfaltilla ja sain kuin sainkin vauhdin tasattua noin metrin päässä siitä nissanista. Ei sitten sen kummempaa, mutta aiheet oli paljon dramaattisempaan ja tosiaan sekunnissa.
Mitä tästä voi oppia. Ainakin sen ettei meillä ymmärretä kiihdytyskaistan tarkoitusta, ei tarkkailla muuta liikennettä ja että kannattaa olla varuillaan koko ajan vaikka kuinka vaikuttais rutiinille.
Se vaan kuitenkin on niin, että aivan normaali elo ja toiminta voi muuttua katastrofiksi sekunnissa. Kerronpa yhden jutun, joka onneksi päättyi hyvin mutta olisi voinut käydä toisinkin. Kolmisen viikkoa sitten ajoin Tampereen moottoritiellä Jyväskylän suunnasta kolme poikaa kyydissä. Keli oli kuiva vielä silloin, mutta jo pimeä. Vauhtia minulla oli yli sata mutta vähemmän kuin 105, eli se mitä sillä tiellä voi olettaa olevan. Viimeiseltä rampilta ennen tunnelia tuli noin puolen tusinan auton leka. Ensimmäiset ehti jo tulla motarin ajokaistalle. Vilkaisin peileihin ja vaihdoin kaikessa rauhassa ohituskaistalle aivan niinkuin lukemattoman kerran ennenkin. Sitten alkoi tapahtumaan. Rampin viimeinen auto päätti heti kun oli mahdollista työntää motarin varsinaisen ajokaistan yli ohituskaistalle aikomuksena varmaan ohittaa ne edellä tielle tulevat. Se sitten ilmestyi minun eteen parin auton mitan päähän ja arviolta noin 30km hitaammalla nopeudella eli 70-80 km/h. Hetken siinä ABSit paukkui kuivalla asfaltilla ja sain kuin sainkin vauhdin tasattua noin metrin päässä siitä nissanista. Ei sitten sen kummempaa, mutta aiheet oli paljon dramaattisempaan ja tosiaan sekunnissa.
Mitä tästä voi oppia. Ainakin sen ettei meillä ymmärretä kiihdytyskaistan tarkoitusta, ei tarkkailla muuta liikennettä ja että kannattaa olla varuillaan koko ajan vaikka kuinka vaikuttais rutiinille.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Muuta keskustelua
Etusivulta bongasin, että meillä on täällä taavetti-tallissa reipas 700 rekisteröitynyttä käyttäjää ja vajaa 20 000 viestiä. Uusia käyttäjiä tulee aika reippaasti lisää kuukausittain kun seuraa tuota etusivua, niin eiköhän tuhannen rekisteröityneen raja mene rikki 2013
Jos joka toinen liittyisi kerhoon, olisi jäsenmäärä jo huomattava.
Jos joka toinen liittyisi kerhoon, olisi jäsenmäärä jo huomattava.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Muuta keskustelua
Paulig kirjoitti:Etusivulta bongasin, että meillä on täällä taavetti-tallissa reipas 700 rekisteröitynyttä käyttäjää ja vajaa 20 000 viestiä. Uusia käyttäjiä tulee aika reippaasti lisää kuukausittain kun seuraa tuota etusivua, niin eiköhän tuhannen rekisteröityneen raja mene rikki 2013
Jos joka toinen liittyisi kerhoon, olisi jäsenmäärä jo huomattava.
Tuohon jäsenmäärän kasvattamiseen pyytäisin kaikkien jäsenten apuja.Pelkästään muutamalle hallituksen jäsenelle liian haastava urakka.
Meillähän tuo jäsenmaksu ei pitäisi olla mikään este.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 21 • 1, 2, 3 ... 11 ... 21
Similar topics
» keskustelupalstat
» Muuta keskustelua
» En löytänyt haulla keskustelua maalämmöstä, kokemuksista kiinnostunut
» UUSI OSOITE https://www.taavetti-talli.net/ ja keskustelua uudituksista
» zetor 7045 vuotaa öljyä
» Muuta keskustelua
» En löytänyt haulla keskustelua maalämmöstä, kokemuksista kiinnostunut
» UUSI OSOITE https://www.taavetti-talli.net/ ja keskustelua uudituksista
» zetor 7045 vuotaa öljyä
Sivu 1 / 21
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa