990 selecmatic
3 posters
Sivu 1 / 1
990 selecmatic
Vielä.
Olin luullut, että 990t oli kaikki 12-vaihteisia, mutta nyt tuli vastaan asetelma as ja b-sarja.
Kuka tietäisi mikä ajatuksen kulku aikanaan on ollut?
Onko 6-vaihteisissa 990ssä muita "säästöjä"?
harry:bounce:
Olin luullut, että 990t oli kaikki 12-vaihteisia, mutta nyt tuli vastaan asetelma as ja b-sarja.
Kuka tietäisi mikä ajatuksen kulku aikanaan on ollut?
Onko 6-vaihteisissa 990ssä muita "säästöjä"?
harry:bounce:
kaarha-7- David Brown : Case 1490, 950, 990
DBTCF:n jäsen nro : 61
Viestien lukumäärä : 20
Ikä : 64
Paikkakunta : Karjalohja
Vs: 990 selecmatic
6+2 vaihteisia selectoja löytyy sekä "Livedrive 6" eli kaksoiskytkimellä että ilman eli B.
12+4 vaihteiset on kaikki kaksoiskytkimellä.Ja lienevät alkupäätä lukuunottamatta 11/49 pyörävälityksillä .Eli maantienopeus noin 30.
Tästä en ole aivan varma joten kommetteja vois laittaa.
B-malleissa ei kait ole muuta riisuttu kuin tuo kaksoiskytkin.Hinta varmaan sanellut.
12+4 vaihteiset on kaikki kaksoiskytkimellä.Ja lienevät alkupäätä lukuunottamatta 11/49 pyörävälityksillä .Eli maantienopeus noin 30.
Tästä en ole aivan varma joten kommetteja vois laittaa.
B-malleissa ei kait ole muuta riisuttu kuin tuo kaksoiskytkin.Hinta varmaan sanellut.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 selecmatic
Yksikytkin 990:ia on viimeiset vuosimallit 1971, mutta niin nuorta 6-vaihteista en muista nähneeni. Engelsmannit on olleet tarkan markan väkeä iän kaiken, josta syytä traktoreista tehtiin sekä riisuttuja perusmalleja että hiukan kalliimpia mutta enemmän varusteltuja versioita. Mm. Cropmasterissa taisi olla ajovalot ja sähköstartti valinnaisvarusteena vuonna 1947, samoin 6 -vaihteinen laatikko. 2- nopeuksinen ulosotto taisi olla kuitenkin vakiona. Lisävarusteluettelossa on kaksoiskytkin ollut jo 900 -mallista lähtien, 12 -nopeuksinen laatikko kai noin vuodesta 1963 asti, ohjaustehostin taitaa olla vanhempaa perua, samoin kolmitieventtiili, pakokaasujarru on ollut saatavana aina selectoihin, samoin 2- toimihydrauliventtiili, 1200:aan sai lisävarusteena kaksoispumpun alusta saakka. Selectoja on ollut sekä maatalousjarruilla että teollisuusjarruilla, jälkimmäisissä on leveämmät rummut ja kengät, samaten on ollut saatavana vahvistettu taka-akseli sekä umpirautainen vahvistettu etuakseli.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa