Ford 4000 -65 Motori ei lämpiä.
5 posters
Sivu 1 / 1
Ford 4000 -65 Motori ei lämpiä.
Tervehdys jälleen arvoisat traktoritekniikan taitajat! Minulla propleema Ford 4000 vm-65 -traktorin kanssa. Koneen lämpö ei tahdo nousta (ainakaan mittarin mukaan).. Eli, mittari nousee hyvin vähän ainoastaan. Noh, termostaatin vaihdoin. Vanha oli jumittunut sillä tavalla, että se oli n. 5mm rakosillaan. Eipä mittari alkanut nousta uudellakaan termarilla. Kokeilin maadoittaa liittimen motorin runkoon ja siten mittari menee hiljakseen "ylös".
Uusin seuraavaksi anturin, ei auttanut mitään. Otin termarikotelon auki ja laitoin silikonitiivistyksen termostaatin ja kotelon kanteen koneistettuun uraan. Eli ajatuksena, ettei neste pääse termostaatin ohitse. Mittari ei etelleenkään nouse sen kummemmin.
Ei nyt mitään mahdotonta rasitusta ole ollut (kevyttä lumityötä levyllä...), mutta kun ulkona on kuitenkin on maksimissaan ollut pakkasta siinä -5 astetta, niin luulisi sen kai lämpenevän. Lämmityslaitetta / kennoakaan ei laitteessa ole... Ainakin lohkon kupeessa kärsii räpylää pitää, että ei se nyt järin kuuma ole, mutta onko nämä vanhat sellaisia värkkejä, että ne ei kevyessä ajossa vaan lämpiä? Mulla oli aikoinaan Dexta ja se lämpes normilämpötilaan melkosen nopeasti vaikka tyhjäkäynnillä... Kokemuksia , tietoa asiasta!!! Kitoos !
Uusin seuraavaksi anturin, ei auttanut mitään. Otin termarikotelon auki ja laitoin silikonitiivistyksen termostaatin ja kotelon kanteen koneistettuun uraan. Eli ajatuksena, ettei neste pääse termostaatin ohitse. Mittari ei etelleenkään nouse sen kummemmin.
Ei nyt mitään mahdotonta rasitusta ole ollut (kevyttä lumityötä levyllä...), mutta kun ulkona on kuitenkin on maksimissaan ollut pakkasta siinä -5 astetta, niin luulisi sen kai lämpenevän. Lämmityslaitetta / kennoakaan ei laitteessa ole... Ainakin lohkon kupeessa kärsii räpylää pitää, että ei se nyt järin kuuma ole, mutta onko nämä vanhat sellaisia värkkejä, että ne ei kevyessä ajossa vaan lämpiä? Mulla oli aikoinaan Dexta ja se lämpes normilämpötilaan melkosen nopeasti vaikka tyhjäkäynnillä... Kokemuksia , tietoa asiasta!!! Kitoos !
Taavi- Viestien lukumäärä : 27
Vs: Ford 4000 -65 Motori ei lämpiä.
Minusta tuo on ihan normaalia. Kevyessä ajossa, esim. pihan lumitöissä moottori polttaa niin vähän polttoainetta ettei lohko lämpenen kovin nopeasti. Omat Taavit on just samanlaisia, talvella ei saa lämpömittaria vihreälle alueelle juuri koskaan. Nykyinen vähärikkinen polttoaine on siinä suhteessa mahtavan armollista, kylmänä käyvä moottori ei välttämättä ole moksiskaan mokomasta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Ford 4000 -65 Motori ei lämpiä.
Ei Fordissa tahdo mittari nousta normaali ajolla kuin sinisen ja mustan rajalle. Kannattaa kuitenkin ottaa mittaristo irti niillä neljällä ruuvilla jotka näkyvät mittariston nurkissa. Tarkistaa kaikkien liittimien kunto ovatko kuinka pölyisen ja hapettuneen näköisiä sillä mittariston takana. Siellä mittariston takana on myös ns. etuvastus lämpö- ja polttoainemittareille. On noin puolet tulitikkuastista kooltaan ja kiinni mittaristossa abikoliillimillä. Mittariston takana vasemmassa alareunassa ja siihen tulevat johdot lämpötila- ja polttoaineanturilta.
Minulla Ford 5000 alkoi näyttämään melkein heti kiehuvaa kun hetken käytteli ja vika oli juuri tuossa etuvastuksessa.
Löytyy tuolta mittariston jännitten säätimen nimellä http://www.konekorjaamo.fi/index.php?type=1667&brand=1539&model=63&cPath=51
Minulla Ford 5000 alkoi näyttämään melkein heti kiehuvaa kun hetken käytteli ja vika oli juuri tuossa etuvastuksessa.
Löytyy tuolta mittariston jännitten säätimen nimellä http://www.konekorjaamo.fi/index.php?type=1667&brand=1539&model=63&cPath=51
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
...
Otin tänää sen mittariston irti ja tarkastin liittimet. Oli kyllä päältä pöllyssä, mutta ei hapettumaa tms. ollut. Saattaapihan se olla ominaisuus eikä vika, mutta toi etuvastus täytyy kokeeksi uusia jossain vaiheessa (kun sattuu olemaan rahoissa ). Polttoaine mittarikin pelaa sillee, että kun tankki on täysi ja konetta käyttää ja löpö kuluu, niin mittari ei ala laskemaan pitkään aikaan. Sitte kun löpöä on vajaa puolitankkia, niin mittari tulee hyvinkin vauhdikkaasti alas. Tuli vaan mieleen, että se etuvastusvika saattaisi vaikuttaa tuohonkin. Noh, kyllähän se parempi on kuitenkin näinpäin, että se lämpö ei mahottomasti nouse, kuin se, että laite keittäisi koko ajan...
Taavi- Viestien lukumäärä : 27
Vs: Ford 4000 -65 Motori ei lämpiä.
Eikös se vastus mahtanut vaikuttaa koko mittariston jännitteeseen.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
jup
Tänään otin taasen mittariston irti ja mittasin jännitteen ennen ja jälkeen vastuksen.( Ei ole raaskinut ostaa vielä... vajaa 60eur=paljon rahaa )
Ennen kyseistä komponenttia koneen käydessä vajaa 14-volttia ja vastuksen jälkeen 0,6-volttia... Aika reilustihan se tiputtaa, että onko kukaan tietoinen, mikä sen jännitteen tulisi olla??? Vastukseltahan se menee ainoastaan polttoaine- ja koneenlämpömittarille...
Ennen kyseistä komponenttia koneen käydessä vajaa 14-volttia ja vastuksen jälkeen 0,6-volttia... Aika reilustihan se tiputtaa, että onko kukaan tietoinen, mikä sen jännitteen tulisi olla??? Vastukseltahan se menee ainoastaan polttoaine- ja koneenlämpömittarille...
Taavi- Viestien lukumäärä : 27
Vs: Ford 4000 -65 Motori ei lämpiä.
Epämääräinen muistikuva olisi tuosta, jotta viitisen volttia....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
juu...
En raaskinut ostaa etuvastusta ja muutenkaan nyt tähän "hätään" selvitellä asiaa sen kummemmin. Laitoin erillisen tarvikemittarin antureineen, niin nyt ainakin näkee lämpötilan... Laite ei muutenkaan ole mikään entisöity, johon ei voi laittaa, kuin alkuperäisosia, niin tuo tarvikemittari pelaapi oikein hyvin.
Kiitoksia teillen
Kiitoksia teillen
Taavi- Viestien lukumäärä : 27
Vs: Ford 4000 -65 Motori ei lämpiä.
Onko kaihdinta/pahvia nokalla? ei muuten lämpiä meijänkää Taavi 850, ja Natikka 275 talvella jos jäähdyttäjä auki on
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
pahvia...
Pahvin laitoin talvella syylarin eteen ja sitte lämpötila nousi lumitöissä melkein 70-asteeseen. Keväällä otin pahvin pois ja kyllä se nyt kyntäessä saattoi nousta jopa 60 asteeseen. Kai se on sitten normaalia..
Taavi- Viestien lukumäärä : 27
Similar topics
» M/V Ford 4000 select o speed
» Ford 4000 ja pikavik kuormaaja kaksitoimiseksi
» Ford 6700
» Ford 5000
» Ford dexta lataus
» Ford 4000 ja pikavik kuormaaja kaksitoimiseksi
» Ford 6700
» Ford 5000
» Ford dexta lataus
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa