Ford 5000
+2
Riku
taavettimies
6 posters
Sivu 1 / 1
Ford 5000
Millaisia kokemuksia Ford 5000 vm 73, mitkä on niiden heikkoja kohtia? Kyseinen traktori on muuten ihan ok kuntoinen ja siisti, ihan hyvin pidetyn näköinen. Niin ja kukakohan mahtaa myydä varaosia ko merkkiin?
fordimie- Vierailija
Vs: Ford 5000
osia saa täältä
Isojoen konehalli
Farmilaite
Isojoen konehalli
Farmilaite
Viimeinen muokkaaja, taavetti_mies pvm Ke Marras 25 2009, 12:31, muokattu 1 kertaa
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Ford 5000
Foordiosaajat on keskittynyt paljolti tuonne On kai 5000 ollut tuotannossa niin pitkään ja tehty valtavia määriä, ettei siinä varmaan varsinaisia lastentauteja voi olla. Kaikissa merkeissä ja malleissa tahtoo tietenkin omat niksinsä olla.
Erkki- Vierailija
Vs: Ford 5000
Hups, systeemi nielaisi masinistipalstan nettiosoitteen. Googlaa masinistit niin sieltä se löytyy
Erkki- Vierailija
Vs: Ford 5000
Ford 5000 luokitellaan helposti nykytraktoriksi,kannattaa muistaa,että sen valmistus alkoi 1964,eli nuhviaikakaudella,mistä täällä on paljon keskusteltu,mielestäni kestävämpää traktoria on vaikea hakea,verratkaapa ominaisuuksia ford 5000 ja aikakautensa muut,kyllä se edelläkävijä on ollut,ja todella kestävä kone.
Käytetään edelleen oikeissa töissä.
Ei helposti osaa yhdistää viistonnista veteraanitraktoriksi,mutta se on sitä.
Kaivurin alla ainut maataloustraktori,joka todella kesti,ja jossa oli ominaisuudet käyttääki sitä niinkuin kuuluu,jääköön mainitsematta mitkä ominaisuudet,kun tuo naapuritalli tahtoo äristä niinkuin hampaaton koira,jos tosiasioista mainitsee,mutta silti kumminki näitä lukevat mielenkiinnolla koko ajan.
Penikkatautia niissä ei ole.
käyttöminaisuuksista kaikki ei tykkää,mutta se on eri asia sitten,olin penkalla viistonnisella aikanaan,ja tykkäsin siitä,jämerä kone,ja voimaa on.
Takasilllan kantavuus 8000 kiloa!
Jarrut muihin aikalaisiin nähden eri maalimasta.
Jos vikoja hakee,ulosotto tahtoo vanhemmiten alkaa pyöriä itekseen hiljalleen,sen pysäytysjarru kuluu.
Hydraulipumppu on vaihteiston alla ,ei aivan helpoin vaihdettava,niitäkin tietenki joskus menee kulumalla.
Moottorin valos oli joissain koneissa huokonen,ja sylintereihin saattaa tulla vesitilasta reikä.
Varaosia myy CNH liikkeet,ja IKH on panostanu niihin erikoisesti.
Vaikea sitä on moittia,kun tosiasiat tunnustetaan,polttoainetalous ei aivan paras mahdollinen.
Huoltohallissa seisoi tosi harvoin Ford 5000.
Käytetään edelleen oikeissa töissä.
Ei helposti osaa yhdistää viistonnista veteraanitraktoriksi,mutta se on sitä.
Kaivurin alla ainut maataloustraktori,joka todella kesti,ja jossa oli ominaisuudet käyttääki sitä niinkuin kuuluu,jääköön mainitsematta mitkä ominaisuudet,kun tuo naapuritalli tahtoo äristä niinkuin hampaaton koira,jos tosiasioista mainitsee,mutta silti kumminki näitä lukevat mielenkiinnolla koko ajan.
Penikkatautia niissä ei ole.
käyttöminaisuuksista kaikki ei tykkää,mutta se on eri asia sitten,olin penkalla viistonnisella aikanaan,ja tykkäsin siitä,jämerä kone,ja voimaa on.
Takasilllan kantavuus 8000 kiloa!
Jarrut muihin aikalaisiin nähden eri maalimasta.
Jos vikoja hakee,ulosotto tahtoo vanhemmiten alkaa pyöriä itekseen hiljalleen,sen pysäytysjarru kuluu.
Hydraulipumppu on vaihteiston alla ,ei aivan helpoin vaihdettava,niitäkin tietenki joskus menee kulumalla.
Moottorin valos oli joissain koneissa huokonen,ja sylintereihin saattaa tulla vesitilasta reikä.
Varaosia myy CNH liikkeet,ja IKH on panostanu niihin erikoisesti.
Vaikea sitä on moittia,kun tosiasiat tunnustetaan,polttoainetalous ei aivan paras mahdollinen.
Huoltohallissa seisoi tosi harvoin Ford 5000.
Vieraili- Vierailija
Vs: Ford 5000
Jos viistonnisesta haluaa välttämättä etsiä heikompia ominaisuuksia niin eivät ole parhaita pakkaskäynnistyjiä. Joskus ihan aluksi, kuuskytluvun puolivälin jälkeen niitten moottoria moitittiin, että on liika lyhyet männät tai männäntappi vissiin liika matalalla ja sen seurauksena männät alkaa kanittaa sylintereissä ja menee väljäksi aika äkkiä. En tiedä sitten mahdettiinko rakennetta muuttaa jossakin vaiheessa. Majoristeilla kuitenkin meni vähän aikaa ennekuin alettiin uskoa että uutukainen on yhtä hyvä kuin Vortsoni. Nelitonninen ei päässyt oikein ollenkaan Majorimiesten suosioon. En oiken tiedä mitä siinä karsastettiin, mutta mitä olen itse kokeillut niin kyllä se ihan soivan tuntuinen peli on sekin.
Erkki- Vierailija
Ford 5000
Niinkuin kuvasta huomaatte pilkistää sinihyttinen tuolta DB 880 takaa eli minulla on ainakin vielä Ford 5000 vm. -75 Dual Powerilla, eli hydraulisella pikavaihteella. Minusta Ford on yksinkertainen traktori yksinkertaisille miehille. Luja ja luotettava. Mutta ei se traktoria kummempi ole sekään on siinä omat hyvät ja huonot puolet. Esim. huonoissa olosuhteissa Taavetti on huomattavasti parempi eteniä kuin Ford, lumessa Fordista tulee helposti hyppijä jota ei Taavetti tee. Huom Taavetissa lyhyet vetoaksilat ja Fordissa pitkät. Samoin kyntötraktorin ominaisuudet on huomattavasti huonommat kuin Taavetissa. ( Nyt ei kannata Fordinmiesten vetää hernettä nenään , tämä on vain minun vaatimaton mielipiteeni, Ford talossa 30 vuotta ja Taavetti melkein 49 vuotta. )
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: Ford 5000
Joo,ei Foortinmiehet niin pikkunokkasia ole,ne tietää,että niillä on hyvä traktori,niin siitä kestää kertoa huonotki puolet.
Taavetin miehet on sellaisia,että niille kestää sanoa mitä taavetissa on huonoja puolia,mutta patskaa ei kestä puhua.
On traktorimerkkejä,ja automerkkejä,että melkein turpaan saa jos menee rehellisesti kertomaan kokemuksistaan,mutta voortinmiehet ei kuulu siihen kastiin ainaskaa täällä.
Ne käyttöominaisuudet on tosian sellaiset,että niistä ei kaikki tykkää,mutta huomattavasti huonompiaki käyttöominaisuuksia on.
Se käyntiinlähtöhän se ei ole koskaan ollut kehuttavaa,kuutostaavetistaki huonompi käynnistyjä.
Eihän se peeen.... nokisonni taas puhu mittää Osku sanoi aamulla kun sitä tarttaili,mutta kun lähti käyntiin,niin laulo Ford ilosesti loppupäivän.
Siinä koneessa sitä on käyttötunteja,varmaan 50 000 h,kolmesti sanoi pitäneen moottori laakeroida,ja huolloilla ei kruusailla siinä talossa.
Yksi sahuri täällä on ikänsä sahannut ja höylännyt -66 vm viistonnisella,enempi kun minun muistinajan,ja ne käytti vähän aikaa rinnalla saman ikäluokan toista brittimerkkiä,jääköön nimi mainitsematta,mutta ei ollu mairittelevaa siitä palaute.
Se voorti laulaa edelleen.
Se nelitonninen ei ollut niin tykätty läheskää,kyselin täällä yhdeltä savottamieheltä siitä,niin sanoi että se kolmisylinterinen oli sellainen tärisijä,että ei tahtonu yöllä saada nukutuksi,kun särki niin paikkoja,niin siksi ajo vaan yhden talven sillä.
Seki kyllä kestää,seurasin naapuria kymmeniä vuosia,kyllä voortit kesti.
Joo,veljelläki voorti,hän on kova käskemään,mutta kestää,voortin kestävyyttä ei kovin moni kyseenalaista.
Noh tuolta naapurifoorumilta yritin kerran saada selvyyttä muutaman brittikeksinnön moottoriin,kun se oireili pahasti,siellä viitattiin,että voortissakaa ei voi olla niin pahaa vikaa,ne oli nähny voortin toivottomaksi,minä en pysty niitä moittimaan,kylän huonoimmilla koneenpitäjillä oli 5000,ja 5600 malleja,ja kestivät sielläki.
Taavetin miehet on sellaisia,että niille kestää sanoa mitä taavetissa on huonoja puolia,mutta patskaa ei kestä puhua.
On traktorimerkkejä,ja automerkkejä,että melkein turpaan saa jos menee rehellisesti kertomaan kokemuksistaan,mutta voortinmiehet ei kuulu siihen kastiin ainaskaa täällä.
Ne käyttöominaisuudet on tosian sellaiset,että niistä ei kaikki tykkää,mutta huomattavasti huonompiaki käyttöominaisuuksia on.
Se käyntiinlähtöhän se ei ole koskaan ollut kehuttavaa,kuutostaavetistaki huonompi käynnistyjä.
Eihän se peeen.... nokisonni taas puhu mittää Osku sanoi aamulla kun sitä tarttaili,mutta kun lähti käyntiin,niin laulo Ford ilosesti loppupäivän.
Siinä koneessa sitä on käyttötunteja,varmaan 50 000 h,kolmesti sanoi pitäneen moottori laakeroida,ja huolloilla ei kruusailla siinä talossa.
Yksi sahuri täällä on ikänsä sahannut ja höylännyt -66 vm viistonnisella,enempi kun minun muistinajan,ja ne käytti vähän aikaa rinnalla saman ikäluokan toista brittimerkkiä,jääköön nimi mainitsematta,mutta ei ollu mairittelevaa siitä palaute.
Se voorti laulaa edelleen.
Se nelitonninen ei ollut niin tykätty läheskää,kyselin täällä yhdeltä savottamieheltä siitä,niin sanoi että se kolmisylinterinen oli sellainen tärisijä,että ei tahtonu yöllä saada nukutuksi,kun särki niin paikkoja,niin siksi ajo vaan yhden talven sillä.
Seki kyllä kestää,seurasin naapuria kymmeniä vuosia,kyllä voortit kesti.
Joo,veljelläki voorti,hän on kova käskemään,mutta kestää,voortin kestävyyttä ei kovin moni kyseenalaista.
Noh tuolta naapurifoorumilta yritin kerran saada selvyyttä muutaman brittikeksinnön moottoriin,kun se oireili pahasti,siellä viitattiin,että voortissakaa ei voi olla niin pahaa vikaa,ne oli nähny voortin toivottomaksi,minä en pysty niitä moittimaan,kylän huonoimmilla koneenpitäjillä oli 5000,ja 5600 malleja,ja kestivät sielläki.
Vieraili- Vierailija
Ford 5000
Enkä edellisessä kirjoituksessani olin turhan kriittinen, se oli ehkä hieman vastaiskua oikein kunnon Ford miehille jotka katselevat tätä maailmaan hyvin sinisten lasien läpi. Tuolla toisella foorumilla kertoivat joskus kuulleet Taavetin nostolaitetta korjattuen naapurikylässä ja se teki Taavetista ihan paskan verrattaessa Fordiin. Kun kyselin olivatko ajaneet Taavetilla kun noin voivat verrata sitä huomattavasti huonommaksi kaikin puolin Fordiin nähden vastaus oli ei. Koitin valistaa ettei pitäisi konetta nuon tuomita jos ei ole omakohtaisia kokemuksia.
Toisaalta Ford 5000 näppärän kokoinen tehoonsa nähden jos vertaa samantehoista DB:ttä.
Minulla Ford tuli tässä jokunen vuosi sitten hintoihinsa. Sahasin tuulivaurio puita kevättalvesta heinäkuulle asti joka ikinen viikonloppu ja talvilomat ja taisin pitää kesälomaakin keväällä sahauksien tähden. Ajattelin jotta nyt voisi tehdä jo hieman tiliä kunnes Fordin moottorista alkoi kuulua valtaisa naputus. Kone purettiin osiin kaksi kertaa ja vasta toisella kerralla löytyi todellinen syy. Ykkösen ristitapin pusla väljä ja sen tähden mäntä ottanut venttiilihin. Itse kun olen kädetön koneremonteissa, tuli remontit maksamaan noin 4000 € ja traktorin arvo oli silloin n. samanverran. Nyt tuollaisen Fordien arvostus noussut ja olenkin ajatellut hieman puunata konetta ja myidä pois sillä sen hinnalla saa ainaskin 10 vuotta nuoremman Taavetin ja onhan niissä edes huomattavasti parempi hytti kuin tuo Fordin Harahytti.
Pitäisi pitää kiirettä ennenkuin te kehutte Taavetit pilalle ja niidenkin hinnat alkavat hipoa pilviä.
Toisaalta Ford 5000 näppärän kokoinen tehoonsa nähden jos vertaa samantehoista DB:ttä.
Minulla Ford tuli tässä jokunen vuosi sitten hintoihinsa. Sahasin tuulivaurio puita kevättalvesta heinäkuulle asti joka ikinen viikonloppu ja talvilomat ja taisin pitää kesälomaakin keväällä sahauksien tähden. Ajattelin jotta nyt voisi tehdä jo hieman tiliä kunnes Fordin moottorista alkoi kuulua valtaisa naputus. Kone purettiin osiin kaksi kertaa ja vasta toisella kerralla löytyi todellinen syy. Ykkösen ristitapin pusla väljä ja sen tähden mäntä ottanut venttiilihin. Itse kun olen kädetön koneremonteissa, tuli remontit maksamaan noin 4000 € ja traktorin arvo oli silloin n. samanverran. Nyt tuollaisen Fordien arvostus noussut ja olenkin ajatellut hieman puunata konetta ja myidä pois sillä sen hinnalla saa ainaskin 10 vuotta nuoremman Taavetin ja onhan niissä edes huomattavasti parempi hytti kuin tuo Fordin Harahytti.
Pitäisi pitää kiirettä ennenkuin te kehutte Taavetit pilalle ja niidenkin hinnat alkavat hipoa pilviä.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: Ford 5000
Jaa meinaako voortillaki olla sellaisia kavereita,olen pitäny heitä fiksumpana porukkana,noh,onneksi ei täällä kuitenkaa,mitä minä tunnen.
Se on varma merkki,jos selectamaticin nostolaitetta oikeen moittii,että nyt on tosi potaskanpuhuja liikkeellä,sen olen huomannu,joka on käyttänyt sitä oikeissa hommissa,ja ei vaan luule tietävänsä,ei lähde siihen latuun.
Puhtaat öljyt se vaatii,mutta muuta ei,ei koskaan tehty tuohonkaan 1394 koneeseen mitään hydrauliikkaan,mistä on kuva höylän kanssa,ja ajettiin paljon,ei ollut koristeena se.
Se puhtauski on vähän epämääräinen käsite,noin 400 tuntia tehtaan suositus,mutta käytännössä niitä ei vaihdeta niin tiheään,jos ei ole työkoneissa rauta liikkeellä ,kestää ajaa kauanki samoilla ööleillä.
Siinä naapurissa on 5600 harahytillä,uutena aikanaan tuli,se isäntä sanoi,että hytin nimestä on jääny v kirjain pois.
Ulosotto siitä on korjattu,ja moottori meni lopulta niin väljäksi,että vaihtovat koko moottorin,mutta se on ollu tosiaan liikkeellä, tilan ainoa traktori vuoteen -91 asti.
Joo,jospa ne taavetin hinnat pysyis alhaalla,pystyis meikäläinenki ajamaan traktorilla,noh ei noita lisääkää tietenkää tarvi ostaa,että eikait se haittaa vaikka vähän nousiski.
-94 Sarjan sekura on jo hyvä ohjaamo.
Saa nähdä jääkö ne harrastelukamppeeksi nuo traktorit minulla tulevaisuudessa,myin hirsisorvin pois,saha ja muut hommat on tällä hetkellä vielä kuitenki,kylläkait tässä pian yhdelläki koneella pärjäis,mutta ei raskis hävittää tuotakaa 1690 takapotkua,vaan siitäki sitten 55 km version tekis kun varat sallii,se on valmiiksi katsastettu liikennetraktoriksi.
Se on varma merkki,jos selectamaticin nostolaitetta oikeen moittii,että nyt on tosi potaskanpuhuja liikkeellä,sen olen huomannu,joka on käyttänyt sitä oikeissa hommissa,ja ei vaan luule tietävänsä,ei lähde siihen latuun.
Puhtaat öljyt se vaatii,mutta muuta ei,ei koskaan tehty tuohonkaan 1394 koneeseen mitään hydrauliikkaan,mistä on kuva höylän kanssa,ja ajettiin paljon,ei ollut koristeena se.
Se puhtauski on vähän epämääräinen käsite,noin 400 tuntia tehtaan suositus,mutta käytännössä niitä ei vaihdeta niin tiheään,jos ei ole työkoneissa rauta liikkeellä ,kestää ajaa kauanki samoilla ööleillä.
Siinä naapurissa on 5600 harahytillä,uutena aikanaan tuli,se isäntä sanoi,että hytin nimestä on jääny v kirjain pois.
Ulosotto siitä on korjattu,ja moottori meni lopulta niin väljäksi,että vaihtovat koko moottorin,mutta se on ollu tosiaan liikkeellä, tilan ainoa traktori vuoteen -91 asti.
Joo,jospa ne taavetin hinnat pysyis alhaalla,pystyis meikäläinenki ajamaan traktorilla,noh ei noita lisääkää tietenkää tarvi ostaa,että eikait se haittaa vaikka vähän nousiski.
-94 Sarjan sekura on jo hyvä ohjaamo.
Saa nähdä jääkö ne harrastelukamppeeksi nuo traktorit minulla tulevaisuudessa,myin hirsisorvin pois,saha ja muut hommat on tällä hetkellä vielä kuitenki,kylläkait tässä pian yhdelläki koneella pärjäis,mutta ei raskis hävittää tuotakaa 1690 takapotkua,vaan siitäki sitten 55 km version tekis kun varat sallii,se on valmiiksi katsastettu liikennetraktoriksi.
Vieraili- Vierailija
Vs: Ford 5000
Ka pitää sitä jo tonnisarja voorttiakkii pitee jo männeihen aikojen kaluna. Varsinnii alkupään koneita. Sillo ollunna hyvin aikalaisuuttaan evustaneita, tosi ameriikan voortista tulleilla erikoisuuvvilla varustettuna (merkiks SOS) vetivät pientä hajurakoo nuhuviloihin ja taavettiloihin sekä muihi eeroopan vehkeisiin, ameriikassa on ollunna jo sillon erikoisempoo varustetta joistaan ei tiällä tiejetty mitää. Uuvvemmat tasatöppökeulaset mallit kopilla voijaan kuhtua seitkytälukulaisiksi, ja painivattii jo leekku ja jonteere ajalla, vaan ei vejä vertoja valameetin sen aikusille uutuuksille ohjaamosa ja nykyaikasuujessaan, tosin forse voortit ovattii nykykielellä "faselifti" malleja.
Kestoo rattorissa löytyy ja yleesä meleko luotettavoo perustekniikkoo. Mouttor huonoin, ku ei oo putkia, paitti niissä jotka sekundana putkitettu jo tehtaalla.
Osta poies jos miel teköö, rattorriin pantu raha (merkillä ei juur välii) ei oo hukassa!
Kestoo rattorissa löytyy ja yleesä meleko luotettavoo perustekniikkoo. Mouttor huonoin, ku ei oo putkia, paitti niissä jotka sekundana putkitettu jo tehtaalla.
Osta poies jos miel teköö, rattorriin pantu raha (merkillä ei juur välii) ei oo hukassa!
setor ka- Vierailija
ford
tuossa kylällä on kans yks sahuri joka pyörittää sahaa ford 5000. kun oli ostanut tuon fordin niin oli ollut koneessa joku reikä että nesteet valunu. mutta kun oli korjannut sen niin sano että on varmaan kymmeniä tuhansia tunteja tullut sen remontin jälkeen. eikä suurempia vikoja ole ollut sen jälkeen. taas kohta alkaa sahaamaan ja fordilla pyörittää edelleen. eihän se ford 5000 kyllä mikään mukava käyttää ole kun oli lainassa
kerran ja maita ajelin sillä. mutta muuten kestävä traktori. itsellä nyt leyland 272 niin ei tartte parempaa konetta.
sillkin ajettu yli 14000 tuntia eikä konetta aukaistu. kyllä kestää kun ei väärin käytä. serkulla 4600 ford sekin kyllä
hyvä peli ei ole ollut muuta vikaa kuin että vilkut ei pelaa. no joskus vetäisee ilmat. suosittelen fordia ennemmin
sellaiselle jolla ei ole ollut traktoria ennen kuin leylanttia. . tuo 4600 ford on mukavampi käyttää mitä tuo 5000. no onhan tietysti uudempi tuo 4600 että voikos niitä nyt vertailla.
itse kyllä tykkään tuosta lelusta on se niin hyvä menemään metsässä. mutta kyllähän tuollakin ford 5000 pääsee.
kerran ja maita ajelin sillä. mutta muuten kestävä traktori. itsellä nyt leyland 272 niin ei tartte parempaa konetta.
sillkin ajettu yli 14000 tuntia eikä konetta aukaistu. kyllä kestää kun ei väärin käytä. serkulla 4600 ford sekin kyllä
hyvä peli ei ole ollut muuta vikaa kuin että vilkut ei pelaa. no joskus vetäisee ilmat. suosittelen fordia ennemmin
sellaiselle jolla ei ole ollut traktoria ennen kuin leylanttia. . tuo 4600 ford on mukavampi käyttää mitä tuo 5000. no onhan tietysti uudempi tuo 4600 että voikos niitä nyt vertailla.
itse kyllä tykkään tuosta lelusta on se niin hyvä menemään metsässä. mutta kyllähän tuollakin ford 5000 pääsee.
lelu- Vierailija
Vs: Ford 5000
Isäukko osti tällasen 'sunnuntaitraktoriksi'
http://aijaa.com/v.php?i=002827442930.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=008687442931.jpg
Tulee luultavammin ksenonit sekä jonkinlaisen perälevy / linko. Yksi pytty leikannut kiinni joskus ja koko kone on rempattu (kiertokanki, kampiakselit, männät, kansi, laakerit jne jne) sekä koko kone maalattu. Vuosimallia '73 jos oikein muistelisin.
http://aijaa.com/v.php?i=002827442930.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=008687442931.jpg
Tulee luultavammin ksenonit sekä jonkinlaisen perälevy / linko. Yksi pytty leikannut kiinni joskus ja koko kone on rempattu (kiertokanki, kampiakselit, männät, kansi, laakerit jne jne) sekä koko kone maalattu. Vuosimallia '73 jos oikein muistelisin.
Vs: Ford 5000
Meillä ei ole tuossa -73 mallin viisitonnisessa käsipumppua ensinkään, mahtaa olla ilmaus yhtä juhlaa vaikka polttoaine suodattimen vaihdon jälkeen.
Käyntiin ei lähde millään jos aurinko menee pilveen
Käyntiin ei lähde millään jos aurinko menee pilveen
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Ford 5000
Siistinnäköinen voorti on,se on hyvä traktori,käyntiinlähtöhän niissä on ollu aina heikkoa ja vaatii lämmityksen pakkasella,kesälläki starttauttaa,se on englantilaisten perisynti tuo että lähtevät huonosti käyntiin,mutta kun tuli nyykkärin mallit jossa uudempaa osaamista toisista maista,niin kyllä lähtee raikkaasti käyntiin vaikka -30 olis pakkasta.
Voorti on yhtä luja kun silimätön leka tuumasi yksi konemies ja siinä on totuutta mukana paljonki,tuo moottorihan ei ikuisuuksia kestä noissakaa,mutta löyhä se ei ole missään tapauksesssa tuollaisen hakkaamista seurasin niin läheltä pitkään just tuolla hytillä vielä oli,mutta 5600 malli Hara hytti.
Se vanhempi moottori oli vielä ärhäkän olonen,tämä uudempi on laiskemman tuntonen,mutta vissiin sitkaampi,oli yllätys maansiirtohommissa että 1490 kanssa lähes sama suorituskyky tuossa vanhassa ,sellaisella olin töissä muutaman viikon aikanaan,tuo on ollu urakkahommiin aikansa ykkönen,siitä ei pääse mihinkään kun puolueettomasti asioita katotaan.
Polttoainekulutuksen vuoksi en itelle 5610 Mark 2 mallia ostanu,vaikka kiinnosti kylläkin...
Voorti on yhtä luja kun silimätön leka tuumasi yksi konemies ja siinä on totuutta mukana paljonki,tuo moottorihan ei ikuisuuksia kestä noissakaa,mutta löyhä se ei ole missään tapauksesssa tuollaisen hakkaamista seurasin niin läheltä pitkään just tuolla hytillä vielä oli,mutta 5600 malli Hara hytti.
Se vanhempi moottori oli vielä ärhäkän olonen,tämä uudempi on laiskemman tuntonen,mutta vissiin sitkaampi,oli yllätys maansiirtohommissa että 1490 kanssa lähes sama suorituskyky tuossa vanhassa ,sellaisella olin töissä muutaman viikon aikanaan,tuo on ollu urakkahommiin aikansa ykkönen,siitä ei pääse mihinkään kun puolueettomasti asioita katotaan.
Polttoainekulutuksen vuoksi en itelle 5610 Mark 2 mallia ostanu,vaikka kiinnosti kylläkin...
Vieraili- Vierailija
Vs: Ford 5000
Tuo minun Vammas + Ford 5000 rymähtää -12 pakkasesta vielä parilla-kolmella pyöräytyksellä käyntiin, sekä on todella helppo ilmata polttoaineen loppuessa; suodattimen ilmaruuvi vaan auki, ja kun siitä tulee ainetta, ei tarvitse enempää murehtia. Samoin kulutus on normaali, Nepraskan koetustuloksista voimme nähdä ominaiskulutuksen olevan ihan tavallista tasoa.
Tommi- Viestien lukumäärä : 144
Vs: Ford 5000
Sinun Ford 5000 täytyy sitten olla Simm/ Minimec rivipumpulla. Se onkin paljon parempi lähtemään käyntiin ja vähemmän herkkä ilmalle kuin CAC jakajapumpulla olevat mallit. Minusta tuossa kuvissa olevassa 5000 on jakajapumppu. Jakajapumpulla kone ottaa hieman herkemmin kierroksia eli on ärhäkkäämpi. Saako olla utelias minkä moisella summalla tuollainen todella siistin näköinen Ford vaihtoi omistajaa? Minulla on hyvin saman näköinen, ei todellakaan noin siisti, Ford 5000 on vain vuosimallia 75 eli siinä on nuo etuvilkut hytissä hieman ylempänä kuin kuvan Fordissa. Samoin minun Ford on varustettu Dual Power pikavaihteella joka minusta tuli Suomeen tuotaviin malleihin juuri tuolloin 75.Tommi kirjoitti:Tuo minun Vammas + Ford 5000 rymähtää -12 pakkasesta vielä parilla-kolmella pyöräytyksellä käyntiin, sekä on todella helppo ilmata polttoaineen loppuessa; suodattimen ilmaruuvi vaan auki, ja kun siitä tulee ainetta, ei tarvitse enempää murehtia. Samoin kulutus on normaali, Nepraskan koetustuloksista voimme nähdä ominaiskulutuksen olevan ihan tavallista tasoa.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: Ford 5000
Löytyykö muuten osoitetta tuohon kulutusmittaukseen,joskus sitä hajin,mutta en ole löytäny.
Tuo 5600 ei lähe käyntiin pakkasesta lämmittämättä,niissäki on eroa se velipojan 4600 lähti hyvin käyntiin,pumppu varmaan osaltaan vaikuttaa,jakajalla tuo 5600.
Tuo 5600 ei lähe käyntiin pakkasesta lämmittämättä,niissäki on eroa se velipojan 4600 lähti hyvin käyntiin,pumppu varmaan osaltaan vaikuttaa,jakajalla tuo 5600.
Vieraili- Vierailija
Vs: Ford 5000
30 vuotta oon viistonnisella ajanu vuosi sitte oli vielä kaksiki jätin tuon rivipumppu mallin pihakoneeksi lähtöö käyntihi jos on männän ylitystä tarpeheksi eikä laita mitää ylivahavaa tiivistettä .
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: Ford 5000
Rivipumpulla on
Tuolla on niitä koetustuloksia:
http://tractortestlab.unl.edu/
Herra -SS- on Fordille järjestänyt omille sivuilleen selkeät listat:
http://www.viistonninen.com/muut/Fordit.htm
Tuolla on niitä koetustuloksia:
http://tractortestlab.unl.edu/
Herra -SS- on Fordille järjestänyt omille sivuilleen selkeät listat:
http://www.viistonninen.com/muut/Fordit.htm
Tommi- Viestien lukumäärä : 144
Vs: Ford 5000
Joo,siellähän ne,mutta en kyllä saa auki tuolta sivuilta noita kulutuslukemia,pittääkö sinne maksaa että sais ne näkösille,tämä SS kaverin voortin lukemat kyllä näkyy hyvin,olen lukenu nuhvisivuilta tämän kaverin juttuja,voortin mies se on ja tuo julki leulantin heikkoudet kiertelemättä,tokihan ne painii eri sarjassa kestävyyden kanssa vaikka samaa ikäluokkaa on,ja myös ominaisuuksissa,tuskin kukaan tuota kieltääkään,ford oli edistyksellinen kone kun 5000 lanseerattiin ,yksi parhaita traktoreita.
Vieraili- Vierailija
Vs: Ford 5000
http://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2356&context=tractormuseumlit
Tuossa on 880 taavetista tuloksia. Eri raportin löytää ainakin vaihtamalla osoitteeseen numeron, nyt 2356-> vaikka 2330:
http://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2330&context=tractormuseumlit
Joka on Nuffied 10/42
Case 1594:
http://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2908&context=tractormuseumlit
Tuossa on 880 taavetista tuloksia. Eri raportin löytää ainakin vaihtamalla osoitteeseen numeron, nyt 2356-> vaikka 2330:
http://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2330&context=tractormuseumlit
Joka on Nuffied 10/42
Case 1594:
http://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2908&context=tractormuseumlit
Tommi- Viestien lukumäärä : 144
Vs: Ford 5000
Tällaiselta ulkomaiselta sivuilta http://www.tractordata.com löytyy myös paljon teknistä tietoa traktoreista, kulutuksista ja myös se, että esim. Taavetissa on tehokas voimanottolinja eli "ulosotto" ettei paljon hukkaannu tehoa matkalle, verraten esim. tuohon Ford 5000. Onhan Fordissa hydraulikytkin ulosotolle.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: Ford 5000
Eipä olla vieläkään haettu tuota 5000sta, mutta tässä lähiviikkoina ois tarkotus ajella se pois. Isällä on metsähommat vieneet kaiken ajan, vihjas tänään vaan kun kuskailtiin motoa että "siullahan ois tosiaan kortti"
Vs: Ford 5000
Hei ! Sattuiskohan tällä palstalla olla ketään, joka voisi kertoa mistä kannattais ottaa Ford 5610 traktorissa etukuormaajan lohkolle hydrauliikan paine, ja minne vetää paluu. Kiitos !
Pajukallio- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Similar topics
» Ford 6700
» Ford 6600
» Ford A64 pyöräkone
» Ford 4000 -65 Motori ei lämpiä.
» Ford 3000 hydrauliikka.
» Ford 6600
» Ford A64 pyöräkone
» Ford 4000 -65 Motori ei lämpiä.
» Ford 3000 hydrauliikka.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa