885 taavi ohjaamoon lämppäri
3 posters
Sivu 1 / 1
885 taavi ohjaamoon lämppäri
Ostin tuossa puhallin/kenno paketin kun sattui eteen tulemaan sopivasti. Nyt pitäisi saada vettä kennolle mutta mistä? Koneen kyljestä siirtopumpun vierestä lähtee keskeltä liitetty letku termari koteloon lämpimälle puolelle. Olisiko tuossa joskus ollut letku lämppäri? Onnistuuko kennon lämmitys tästä välistä (eli helpoin ratkaisu) vai olisiko parempi laittaa kenno termarikotelon ja alvesiletku väliin vai jotenkin muuten?
Kasipätkä- David Brown : 885 vm.73
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Iisalmi
Vs: 885 taavi ohjaamoon lämppäri
Ehkä veden voi ottaa tuosta välistä, mutta kennolle tuleva vesi pitää tulla kuumasta päästä ja paluu kulmään. Riippuu kannen virtauksista että onko termarikotelossa painetta niin että se ajaisi veden lämmityslaitteen kennoon. Minusta vesipumppu toimii niin päin, että se ylläpitää pientä painetta kannessa ja lohkossa ja termostaatti päästelee sitä lämpötilan mukaan jäähdyttimeen. Paluuletkun voi joutua liittämään alavesiletkuun tai termarikotelon kanteen että paine-eron saa syntymään.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: 885 taavi ohjaamoon lämppäri
Selostamasi kytkentä on ihan ok jos halutaan lämmittää moottorin jäähdytysnesteen, mutta lämmön ottamien moottorista lämmityslaitteelle ei onnistu samalla tavalla. Taavi ohjaamon lämmityslaite kytkettiin maahantuojan toimesta niin, että syöttö otettiin termostaatin alta (porattiin reikä termostaattikoteloon) ja paluu kytkettiin lohkon tyhjennystulppaan. Tämä kytkentä takaa sen, että vesi kiertää lämmityslaitteessa vaikka termostaatti olisi kiinni. Myöhemmin tuli tehtaan varusteeksi tulppa vesipumpussa josta otettiin syöttö lämmityslaitteelle.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 885 taavi ohjaamoon lämppäri
Termarikotelossa oleva letkulähtö on ikäänkuin termostaatin ja vesipumpun välissä. Tuosta on siis hyvä ottaa vesi kennolle? Sitten paluu joko alavesiletkuun tai tyhjennys roppuun?
Kasipätkä- David Brown : 885 vm.73
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Iisalmi
Vs: 885 taavi ohjaamoon lämppäri
Aivan niin, lähtö kennolle moottorin kuumimmasta kohdasta (termostaatin alta) ja paluu kennosta lohkoon kylmimpään kohtaan (vesitilan alareuna).
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Similar topics
» O: IH 784 sekura ohjaamoon takalokasuojat.
» Sekura ohjaamoon osia
» Harvinaisempia osia 90 ja 94 sarjan ohjaamoon
» Vihreä taavi
» Taavi/Sekura
» Sekura ohjaamoon osia
» Harvinaisempia osia 90 ja 94 sarjan ohjaamoon
» Vihreä taavi
» Taavi/Sekura
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa