Käyttöentisöinti DB-880 implematic
+7
exso
Pakki
outsider
Kasipätkä
kujanjuh
OlleK
Markku46
11 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Käyttöentisöinti DB-880 implematic
vanhentunut sivu
Viimeinen muokkaaja, Markku46 pvm Ma Huhti 21 2014, 09:32, muokattu 1 kertaa
Markku46- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 20
Vs: Käyttöentisöinti DB-880 implematic
Kirjoituksesta saa sellaisen käsityksen, että opettajaurasi on mennyt hukkaan. Olisi varmasti ollut eduksi jos olisit ollut suunnitteluinsinööri, niin olisimme saanet parempia traktoreita rikottavaksi.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Käyttöentisöinti
Nuoruudessani kovasti hakeuduin veturimieheksi ja lentäjäki. Molemmat yritykset pommasi. Sitten menin kauppaopistoon ja tietenkin kesäksi silloiseen kansallis-pankkiin kesäharjoittelijaksi. Kas kuinka ollakkaan, opettajatkin ottivat rahaa tililtänsä pienen pankkikirjan turvin. Ne nummerot siellä otto ja pano kirjassa kovasti minua viehättivät, minut oli myyty samantien opetusalalle. Pyrin Joensuuhun koulutukseen ja kaikki loppu on nyt tässä, 35vuotta meni että pätkähti lasten parissa ja olen tosi tyytyväinen oppilaisiini. Toista olis tänä päivänä, nehän puukottaa heti jos välit viilenee.
Eläkkeellä Taavetteja rassaan ja hyvin aika kuluu.
Markku46- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 20
taavetin rassaaminen
Jatkan Taavetin selostusta: vanhentunut
Viimeinen muokkaaja, Markku46 pvm Ma Huhti 21 2014, 09:32, muokattu 1 kertaa
Markku46- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 20
Vs: Käyttöentisöinti DB-880 implematic
Laita muutama valokuva, niin päästään Taavia porukalla ihmettelemään.
kujanjuh- Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Porvoo-Pieksämäki
Taavetin päivitys
Tänään tulin kotiin Oulusta. Kävin keikalla siellä ja ostin Taavettiin maaleja. Nyt täytyy rattori kevyesti maalata, ei kuitenkaan kuin henkilöauto,mutta maalaiseen siistiin kuntoon. Ei maalata maatalousnäyttelyynkään tätä. Jos sellaiseen mennään, tarvitaan tähän oikea automaala ja varmaankin hiukan pakkelia, sitä en ole hankkinut koska pellit ovat niin tasaiset. Mitä nyt koulussa lasten kanssa lintulaitoja ja pönttöjä fiksattiin, en taida niillä taidoilla Taavettia uudeksi julistaa.
Huomasin, että toinen eturengas kyljestä irvistelee, laitoinpa kunnolla ilmaa ja lopputuos tämä. Hommataan samanlaiset renkaat molempiin etusiin, muuten ulkonäkö kärsii. Kyllä minä vielä pakoputken päähän teen äläs-läpän estämään tulevan kesän vesihöyryjä pääsemästä moottoriin.
Ostinpa sen yleismallin virtalukon IKH-Oulu ja sille uusi paikka harkiten laitettava. Istahdan pukille ensiksi, ei niitä ajatuksia, vaan virtalukko esteettisesti oikeaan paikkaan koelautaan, se selviää keskiviikkoon mennessä. Olisin ostanut tänään Oulusta polttoainemittarin, mutta ei anturaa mistään jotta tankin sisällön määrän näkis parilla silmäilyllä rennon ja rattoisan ajon aikana, ettei vain uneen kehrää tuo 4-syl. moottori. Tuntuu se niin pehmeältä Valmet 502 paukutuksen jälkeen, täällä koillis-lapissa on vielä lunta 30 cm - 1500cm riippuen paikasta ja linkoa siis tarvitaan sekä Valmettia.
Kun vielä himottaa oikein muuttaa Taavetin ilmanpuhdistimen paikkaa. Muutamissa malleissa se on jäähdyttimen etupuolella, mutta mistä minä oikeat letkut saan. Jäähdyttimen yläkautta letkun tuominen imusarjaan hehkutulpan luokse ei ihan hello juttu, meinaan asiallisen siistillä tavalla. Jos saan roiskauttaa, niin tunnissa se on asennettu, minua tämä ajatus ei viehätä.
Minulle on kerrottu erään Taavetti-fain toimesta, että aikanaa David Brown traktori oli tilastojen mukaan vähiten remonttia vaativa kone. Kaikki muut merkit räjähti enne Brownia. Nyt aiheesta kiinnostuneet, tänne vaan lausuntoja.
Huomasin, että toinen eturengas kyljestä irvistelee, laitoinpa kunnolla ilmaa ja lopputuos tämä. Hommataan samanlaiset renkaat molempiin etusiin, muuten ulkonäkö kärsii. Kyllä minä vielä pakoputken päähän teen äläs-läpän estämään tulevan kesän vesihöyryjä pääsemästä moottoriin.
Ostinpa sen yleismallin virtalukon IKH-Oulu ja sille uusi paikka harkiten laitettava. Istahdan pukille ensiksi, ei niitä ajatuksia, vaan virtalukko esteettisesti oikeaan paikkaan koelautaan, se selviää keskiviikkoon mennessä. Olisin ostanut tänään Oulusta polttoainemittarin, mutta ei anturaa mistään jotta tankin sisällön määrän näkis parilla silmäilyllä rennon ja rattoisan ajon aikana, ettei vain uneen kehrää tuo 4-syl. moottori. Tuntuu se niin pehmeältä Valmet 502 paukutuksen jälkeen, täällä koillis-lapissa on vielä lunta 30 cm - 1500cm riippuen paikasta ja linkoa siis tarvitaan sekä Valmettia.
Kun vielä himottaa oikein muuttaa Taavetin ilmanpuhdistimen paikkaa. Muutamissa malleissa se on jäähdyttimen etupuolella, mutta mistä minä oikeat letkut saan. Jäähdyttimen yläkautta letkun tuominen imusarjaan hehkutulpan luokse ei ihan hello juttu, meinaan asiallisen siistillä tavalla. Jos saan roiskauttaa, niin tunnissa se on asennettu, minua tämä ajatus ei viehätä.
Minulle on kerrottu erään Taavetti-fain toimesta, että aikanaa David Brown traktori oli tilastojen mukaan vähiten remonttia vaativa kone. Kaikki muut merkit räjähti enne Brownia. Nyt aiheesta kiinnostuneet, tänne vaan lausuntoja.
Markku46- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 20
Taavetin päivitys
Tänään aloita uudelleen kaikkien sähköjohtojen uudelleen asennuksen.
Niiden pitää kulkea nipussa ja merkattuna. Näin ollen tankin alapuolelle on ensin rakennettava kulkukäytävät kaapeleille ettei vain mitään oikopolkuja synny kaapeloinnissa. Muutoin koko asia lopussa näyttää kuin kiinalainen katusähköistys. Jokainen on vetänyt oman johtonsa suoraviivaisesti paikasta A paikkaan B
Tällä kertaa päässäni on kaava: Akulta päävirtajohto johonkin sopivaan jakorasiaan, josta viralukolle haara, valokatkaisijalle haara, vilkkureleelle haara sulakkeiden kautta.
Sen jälkeen virtalukolta hehkulle, startille, latausvalo, virta öljyn painemittarille.
Valokatkaisijalta sukakkeiden kautta taakse ja eteen tarvittavat valot.
Vilkkureleeltä sähkö sukkeiden kautta vilkkuvaloille.
Työvalo- ja majakkavalolle lähdöt virtalukolta sukkeiden kautta kohteisiin.
Muita valoja tässä vaiheessa en asenna avomallin rattoriin.
Sulakerasia on ns. ledimerkkivaloilla , että jos sulake palaa, punainen ledivalo syttyy merkiksi että hox, hox, hox rattorikuski.
Ajovaloissa on sanomista; ostin ns. työvalon halogen polttimella, purin sen laitteen ja otin uuden heijastinpinnan vasempaan etu-ajovaloon. Kun valokakaisijasta laittaa ajovalot päälle, palaa molemmat etuset, mutta laitettaessa pitkät valot päälle, palaa vain oikean puolen valo. Tässä vaiheessa rahan säästö alkaa näin näkyä, niin paljon olen polttanut tuohta, etten taida omiani saada myyntihetkellä. Jos tappion sain pienemmäksi tällä tavalla.
Niiden pitää kulkea nipussa ja merkattuna. Näin ollen tankin alapuolelle on ensin rakennettava kulkukäytävät kaapeleille ettei vain mitään oikopolkuja synny kaapeloinnissa. Muutoin koko asia lopussa näyttää kuin kiinalainen katusähköistys. Jokainen on vetänyt oman johtonsa suoraviivaisesti paikasta A paikkaan B
Tällä kertaa päässäni on kaava: Akulta päävirtajohto johonkin sopivaan jakorasiaan, josta viralukolle haara, valokatkaisijalle haara, vilkkureleelle haara sulakkeiden kautta.
Sen jälkeen virtalukolta hehkulle, startille, latausvalo, virta öljyn painemittarille.
Valokatkaisijalta sukakkeiden kautta taakse ja eteen tarvittavat valot.
Vilkkureleeltä sähkö sukkeiden kautta vilkkuvaloille.
Työvalo- ja majakkavalolle lähdöt virtalukolta sukkeiden kautta kohteisiin.
Muita valoja tässä vaiheessa en asenna avomallin rattoriin.
Sulakerasia on ns. ledimerkkivaloilla , että jos sulake palaa, punainen ledivalo syttyy merkiksi että hox, hox, hox rattorikuski.
Ajovaloissa on sanomista; ostin ns. työvalon halogen polttimella, purin sen laitteen ja otin uuden heijastinpinnan vasempaan etu-ajovaloon. Kun valokakaisijasta laittaa ajovalot päälle, palaa molemmat etuset, mutta laitettaessa pitkät valot päälle, palaa vain oikean puolen valo. Tässä vaiheessa rahan säästö alkaa näin näkyä, niin paljon olen polttanut tuohta, etten taida omiani saada myyntihetkellä. Jos tappion sain pienemmäksi tällä tavalla.
Markku46- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 20
Vs: Käyttöentisöinti DB-880 implematic
Kyllähän se tahtoo olla että näiden vanhojen koneiden udelleenrakentamisessa ei ole rahallisesti järkeä jos meinaa koneen myydä voitolla. Jos halvalla on saanut niin se tarkoittaa joitakin satoja euroja ja se summa menee rassatessa hetkessä. Sitten jos sattuu jotain isompaa kuten moottorin aukomista niin moro...
Mutta nuista sähköistä. Ovat aikanaan aika nuukasti käyttäneet sulakkeita. Kannattaa vetää se syöttö suoraan akulta sulakerasialle josta sitten sulakkeilta eri kohteisiin kuten virtalukolle, valo katkaisijalle jne. Tietty jos haluaa virtalukon kautta esim. valot niin siinä tapauksessa kannattaa laittaa ennemmin pienemmät sulakkeet virtalukon jälkeen kuin yksi iso ennen virtalukkoa. Johtimien poikkipinnat virtojen mukaan ja sulakkeet sitten johtimien mukaan. Laturilta riittävän suurella poikkipinnalla ja mahdollisimman lyhyellä vedolla akulle. Samaten akulta startille ja rungosta akulle. Onkos tuossa tasa- vai vaihtovirta laturi? Pääkytkin on myös hyvä laittaa, se pelastaa akun purkautumiselta ja estää sähköpalon koneen seistessä.
Mutta nuista sähköistä. Ovat aikanaan aika nuukasti käyttäneet sulakkeita. Kannattaa vetää se syöttö suoraan akulta sulakerasialle josta sitten sulakkeilta eri kohteisiin kuten virtalukolle, valo katkaisijalle jne. Tietty jos haluaa virtalukon kautta esim. valot niin siinä tapauksessa kannattaa laittaa ennemmin pienemmät sulakkeet virtalukon jälkeen kuin yksi iso ennen virtalukkoa. Johtimien poikkipinnat virtojen mukaan ja sulakkeet sitten johtimien mukaan. Laturilta riittävän suurella poikkipinnalla ja mahdollisimman lyhyellä vedolla akulle. Samaten akulta startille ja rungosta akulle. Onkos tuossa tasa- vai vaihtovirta laturi? Pääkytkin on myös hyvä laittaa, se pelastaa akun purkautumiselta ja estää sähköpalon koneen seistessä.
Kasipätkä- David Brown : 885 vm.73
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Iisalmi
nyt sähköistys menossa
Olen tehnyt juuri niin kuin selostit. Mahdollisimman lyhyet matkat paikasta A paikkaan B.
Asensin akun päälle päävirtakytkimen, sen yhteyteen varamaan kannattais laittaa pääsulake, kuinka suureksi sen arvioisit?
Asensin sellaisen sulakerasian, jossa on led-merkkivalot kun sulake palaa. Siinä oli yht. 6 kpl sullakkeita. Sen kautta menee nyt työvalo 10A, majakka kännypistokkeella että saa kännyn ladattua ajon aikana kuka tällä sitten ajaakin joskus 10A, meinaan heittä vielä joitakin valoja rasian kautta kun vapaana on vielä neljä sulaketta.
Hehkutus meni suoraan virtalukolta tulpalle, samoin latausvalo ja öljynpaineen mittarille plussat. Eivät kulje sukkkeiden kautta. Mutta tänään asennan loput valot ja ne tulee alasukkeiden kautta, ajovalot, parkit, vilkut ja mittarivalot parkkien yhteyteen. Tilasin Marjakankaalta valojen käyttökatkaisimen , jossa on äänimerkki.
Oletpa tainnut tehdä sinäkin tätä työtä, kun etukäteen tiesit miten tässä käy, eli miinukselle menee koko savotta. Jos olis Valmet 305 tai 455 neliveto siis pikku valmetti nyky tekniikalla, olis ostajia ja pyyntihintakin saattais kohota sopivaksi. Kyllä Ferku kans on kysytty etenkin 35X, 135 , sellaisi minulla ei ole ollut.
Asensin akun päälle päävirtakytkimen, sen yhteyteen varamaan kannattais laittaa pääsulake, kuinka suureksi sen arvioisit?
Asensin sellaisen sulakerasian, jossa on led-merkkivalot kun sulake palaa. Siinä oli yht. 6 kpl sullakkeita. Sen kautta menee nyt työvalo 10A, majakka kännypistokkeella että saa kännyn ladattua ajon aikana kuka tällä sitten ajaakin joskus 10A, meinaan heittä vielä joitakin valoja rasian kautta kun vapaana on vielä neljä sulaketta.
Hehkutus meni suoraan virtalukolta tulpalle, samoin latausvalo ja öljynpaineen mittarille plussat. Eivät kulje sukkkeiden kautta. Mutta tänään asennan loput valot ja ne tulee alasukkeiden kautta, ajovalot, parkit, vilkut ja mittarivalot parkkien yhteyteen. Tilasin Marjakankaalta valojen käyttökatkaisimen , jossa on äänimerkki.
Oletpa tainnut tehdä sinäkin tätä työtä, kun etukäteen tiesit miten tässä käy, eli miinukselle menee koko savotta. Jos olis Valmet 305 tai 455 neliveto siis pikku valmetti nyky tekniikalla, olis ostajia ja pyyntihintakin saattais kohota sopivaksi. Kyllä Ferku kans on kysytty etenkin 35X, 135 , sellaisi minulla ei ole ollut.
Markku46- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 20
Vs: Käyttöentisöinti DB-880 implematic
Yleensä pääkytkin laitetaan akun ja rungon väliin joten sinne pääsulakketta ei kannata laittaa. Pääsulakkeen kokohan pitää mitoittaa akun startti virran mukaan joka lienee starttimoottorista, akusta, kaapeleista, moottorista, lämpötilasta jne. riippuen jossain 200-400A. Tuon kokoinen sulake ei suojaa muuta kun paksun kaapelin akun ja starttimoottorin väliltä sekä akun jos sattuu niin kova oikosulku tulemaan. Jos akulta vetää esim. 6mm^2 kaapelin sulake tai jakorasialle, voi siihen laittaa vaikka 30A sulakkeen.
Ei näytä nuissa vanhoissa selectoissa olevan sulaketta virtalukolle josta lähtee startin heräte ja merkkivalojen virta. Soisi tuossa kuitenkin sulakkeen olevan koska esim. startti virta kiertää turvakytkimen kautta startille ja maasulku paikkoja on tarjolla. Hehkulle, jos on thermo start, pitäisi riittää 15A sulake.
Ei näytä nuissa vanhoissa selectoissa olevan sulaketta virtalukolle josta lähtee startin heräte ja merkkivalojen virta. Soisi tuossa kuitenkin sulakkeen olevan koska esim. startti virta kiertää turvakytkimen kautta startille ja maasulku paikkoja on tarjolla. Hehkulle, jos on thermo start, pitäisi riittää 15A sulake.
Kasipätkä- David Brown : 885 vm.73
Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Iisalmi
Sulaketta pukkaa
Nyt kyllä on pitkästä aikaa asiallinen kirjoittaja siellä päässä. Olen vieroksunut näitä palstoja sen vuoksi, että kirjoittelijat vastaavat hankalasti, ikävästi ja ylimielisesti. Useimiten tekevät toisen osapuolen ala-arvoiseksi. Siihen olen lopettanut keskustelut. Näitä palstoja on härvelit, Valmet kerho, fordsoni jne.
Sulakeasiaa kerroit selkeästi. Päävirtakytkin on näin ollen minulla väärällä puolen, plussassa. Taidankin se siirtää miinus puolella. Tein 175A akulle telineen aivan startin viereen, jotta välimatkat kaapeloinnissa olis lyhyet. Löysin varastostani Ford Cargo kuorma-auton maakaapelin, sen asensin tähän rattoriin, aikaisempi lämpeni startatessa. Talvella lumi suli välittömästä maakaapelin päältä. Se oli punottua kuparia litteä ja leveä sellainen.
Tänään sitten poistin alkuperäiset ajovalot ja tilalle asensin IKH tiskiltä uudet halogeeni valot. Tämä on mahdollista, kun laitoin vaihtovirta laturin.
Kysyisin vielä sen, että alkuperäiset lokasuojavalot ovat kuin pyöreä putki vaaka tasossa, edessä kirkas lasi ja takana punainen. Parkit tässä mallissa on OK, mutta kaksoispoltin on sisässä ja onkohan vilkkuvaloja varten se toinen lanka, näyttäis olevna 21W, laitoin joka tapauksessa Bilteman releen merkkivalolla ja nuo alkuperäiset vilkkumaan vuoroin vasemmalle tai oikealle, punainen taakse, valkoinen eteen.
Tämän hösselin meinaan viedä trailerilla katsastuskonttorille ja saada kilvet. Papereita tässä koskaan ei ole ollut. Miten onnistuu minun saada kilvet.
Itse olen omistanut vuodesta 1999 Taavetin.
Markku46- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 20
Vs: Käyttöentisöinti DB-880 implematic
Heips
Eipä tainnut alkuperäisissä lokasuojavaloissa olla vilkkua .
Rekisteröinnistä sen verran että minullakin oli muutama vuosi sitten 65 vuosimallin 990 imple joka ei ollut koskaan rekisterissä.
Katsastusmies kävi paikan päällä koska oli kysessä alle 30km/h kulkeva traktori.
Lisäksi "selvitys" traktorin "historiasta".
Tämän taavetti-foorumin tasoa on pääosin kehuttu.
Ehkä siksi että muut merkit on aika hyvin pysyneet poissa täältä.
Eipä tainnut alkuperäisissä lokasuojavaloissa olla vilkkua .
Rekisteröinnistä sen verran että minullakin oli muutama vuosi sitten 65 vuosimallin 990 imple joka ei ollut koskaan rekisterissä.
Katsastusmies kävi paikan päällä koska oli kysessä alle 30km/h kulkeva traktori.
Lisäksi "selvitys" traktorin "historiasta".
Tämän taavetti-foorumin tasoa on pääosin kehuttu.
Ehkä siksi että muut merkit on aika hyvin pysyneet poissa täältä.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
köyttöentisöinti
Lokasuojan päällä olevat parkkivalot sisältävät kannan, jossa on kaksi virtanasta
Viimeinen muokkaaja, Markku46 pvm Ma Huhti 21 2014, 09:33, muokattu 1 kertaa
Markku46- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 20
Vs: Käyttöentisöinti DB-880 implematic
Siitä hydrauliikan muuttamisesta. Nostolaitteen käyttöventtiilit on pultattu kiinni pumpun päälle ja ylipaineventtiili on pieni kartioventtiili ohivirtausventtiilin päällä. Ohivirtausventtiili avautuu ja päästää pumpun tuoton takaisin vaihteistoon, kun kartioventtiili avautuu. Tämän järjestelmän muuttaminen selostamallasi tavalla on melkoisen hankalaa jos edes mahdollista tehdä. Paine saadaan pumpulta vain silloin, kun pumpun päällä olevat ohivirtas- ja pitoventtiilit sekä ylipaineventtiilit ovat kiinni. istuimen oikealla puolella takasillan sisällä oleva venttiilipaketti hoitaa vetovastussäädön ja asennonsäädön (jos traktorissa on tämä toiminta) sekä tcu paineen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Käyttöentisöinti DB-880 implematic
No nythän näille sivuille on ilmestynyt oikea keksijä pelle. Intoa ja halua kuuluu olevan hurjasti.
Et kuitenkaan jaksa vaivautua lukemaan näillä sivuilla vuosien mittaan lukuisia kirjoituksia. Niistä olisi paljon oppia jos ei pidä itseään ylivertaisena ja kaiken hallitsevana. Moni on ostanut vanhoja traktoreita ja kuvittelee tekevänsä hyvää tiliä laittelemalla paikat uusiksi. Vaikuttaa kuitenkin että sinulla on ideoita jotka eivät kuulu muille kuin ikiliikkujan keksijöille. Älä nyt pahastu mutta vanhana taavettimiehenä kehoittaisin hiukan jarruttelemaan. Tai elä ainakaan kaikkia kerro julkisesti koska tekemäsi ratkaisut saattavat olla jopa laittomia ja vaarallisia, kun vielä aijot tekeleesi myydä olet vastuussa alkuperäisistä muutoksista. Siksi en ihmettele että muissa porukoissa on ideoitasi ihmetelty. Kyllä täällä taavettisivuilla on ollut pääsääntöisesti asiallista ja auttavaa porukkaa eikä montakaan haikailevaa haaveilijaa. Insinöörejäkin on monenlaisia.
Et kuitenkaan jaksa vaivautua lukemaan näillä sivuilla vuosien mittaan lukuisia kirjoituksia. Niistä olisi paljon oppia jos ei pidä itseään ylivertaisena ja kaiken hallitsevana. Moni on ostanut vanhoja traktoreita ja kuvittelee tekevänsä hyvää tiliä laittelemalla paikat uusiksi. Vaikuttaa kuitenkin että sinulla on ideoita jotka eivät kuulu muille kuin ikiliikkujan keksijöille. Älä nyt pahastu mutta vanhana taavettimiehenä kehoittaisin hiukan jarruttelemaan. Tai elä ainakaan kaikkia kerro julkisesti koska tekemäsi ratkaisut saattavat olla jopa laittomia ja vaarallisia, kun vielä aijot tekeleesi myydä olet vastuussa alkuperäisistä muutoksista. Siksi en ihmettele että muissa porukoissa on ideoitasi ihmetelty. Kyllä täällä taavettisivuilla on ollut pääsääntöisesti asiallista ja auttavaa porukkaa eikä montakaan haikailevaa haaveilijaa. Insinöörejäkin on monenlaisia.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
implematik uusiksi
eikä niin kuin luulet niiden olevan.
Viimeinen muokkaaja, Markku46 pvm Ma Huhti 21 2014, 09:34, muokattu 1 kertaa
Markku46- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 20
Vs: Käyttöentisöinti DB-880 implematic
Kuule Markku46, nyt taisi mennä yli sopivuuden tason.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Käyttöentisöinti DB-880 implematic
Otetaan erätauko, ettei nouse lämmöt liikaa tämän keskustelun suhteen. Meillä on hyvin arvostettu sivusto keskusteluntason ja asiapitoisen sisällön suhteen ja sellaisena toivon sen myös jatkuvan. Ystävällisin Terveisin DBTCF ry:n Puheenjohtaja
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
käyttöentisöinti jatkuu
Eilen muutin akusta lähtevän päävirtakytkimen paikan pluspuolelta miinuspuolelle ja eristin akun navat Motonetin akunkenkä "sukalla".
Laitoin ajovalot kahden releen kautta kulkevaksi, näin sain molemmille oman sulakkeen ja herätinvirta kulkee virtalukon kautta kintasmalliseen valokatkaisimeen.
Myös parkit saivat oman käyttöreleensä. Sillekin sain oman sulakkeen ja herätin kintasmalliseen valokatkaisimeen.
Imusarjaan asennettavassa kylmäkäynnistystulpassa tuli ongelmaa asentaessani Ford Cargon polttoainesäiliön ( n. 1/2 desin kokoinen) käytössä. Se vuotaa yläpinnastaan. Joten Valmetin säiliö on asennettava, mutta putkikoko muuttuu olellisesti. Nyt paikallaan on 5 mm putket, Valmetilla ne ovat 8 mm.
Olisko jollain ehdotuksia tuulettimen päivittämiseen. Terässiivet ovat nyt pöydällä, josko tilalle esim. Mersun tuuletin, jossa lämpö määrittää milloin tuuletin pyörii.
Mikä malli Taaveteissa on kautta aikan paras malli? Tarkoitan 40 - 70 hv väliltä. Mikä malli on nopein maantiellä?
Markku46- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 20
Vs: Käyttöentisöinti DB-880 implematic
Joskus 70-luvun alkupuolella DB otto käyttöön muovisen tuulettimen siivikon. En tiedä, mutta otaksun, että muovisiivikko sopii samaan pulttijakoon peltisivikon kanssa. Tosin, kyllä se peltikin ilmaa liikuttaa. Lämpötilan mukaan säätyvää tuulettimen kytkintä en ole DB:ssä nähnyt.
Parhaan mallin äänestyksissä on emokerhon puolella Englannissa saaneet monet mallit aika hyvin ääniä. 990:aa on valmistettu paljon ja pitkän ajan kuluessa, joten aika lähelle kärkikahinoita se sijoittuu. Kolmipyttyistä 880 selectamaticia arvostetaan myös korkealle, käyttävät sanaa "bullet proof" . 50- luvun bensa-petrooli mallit olivat aika nopeita tiellä, dieseleistä taitaa 1410 olla nopein, mutta Suomeen on tuotu myös jonkin verran 850- mallia, joissa oli harvat välitykset ja hyvä tienopeus. Brittein saarilla laki oli kauan aikaa tiukka traktoreiden huippunopeuden suhteen, mutta kaikki valmistajat eivät rajoituksista välittäneet.
Parhaan mallin äänestyksissä on emokerhon puolella Englannissa saaneet monet mallit aika hyvin ääniä. 990:aa on valmistettu paljon ja pitkän ajan kuluessa, joten aika lähelle kärkikahinoita se sijoittuu. Kolmipyttyistä 880 selectamaticia arvostetaan myös korkealle, käyttävät sanaa "bullet proof" . 50- luvun bensa-petrooli mallit olivat aika nopeita tiellä, dieseleistä taitaa 1410 olla nopein, mutta Suomeen on tuotu myös jonkin verran 850- mallia, joissa oli harvat välitykset ja hyvä tienopeus. Brittein saarilla laki oli kauan aikaa tiukka traktoreiden huippunopeuden suhteen, mutta kaikki valmistajat eivät rajoituksista välittäneet.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
käyttöentisöinti jatkuu
Näin pitää keskustella nettipalstoilla kuten te vastasitte kysymykseeni, tuo kertaa sinusta että ei riitä olla Taavetti fanina, vaan oikeesti perehtyä tekniikaan ja osata se kertoa toiselle henkilölle.
Tättä tuuletin siivikko- asiaa ajattelin näin, ettei pitäydytä vain Taavetin luomassa tekniikassa, Taaveteissa ei ole ollut lämpöön perustuvaa siivikon pyörintää, vaan tämä oliki alunperin ajatus henkilöautojen nopeasta moottorin lämpenemisestä, kun siivikko pyörii moottorin nopeudella vasta sitten kun lämpövastus lukitsee sen.
Entisöinti on loppusuoralla. Nyt on armoton vuotojen vakoilu alkanut. Tallissa kone käy ja putket vedetty pihalle pakokaasujen poistamiseksi suoraan pakosarjasta. Heti ilmeni 1.sylint. suuttimen runkovuoto ja 3.sylint. suuttimen tyvestä kuplii ilmaa sekä mukana mustaa nokista polttoainetta tippa tunnissa, nämä on korjattava. Vihdoin silikonin avulla sain imusarjan hehkutulpalle rakennetun polttoainesäiliön vuodot kuriin. Nestevuotoja ei ole.
Kaikki valot pelaa moitteettomasti. En erityisesti tätä kenellekään kauppaa, mutta asiasta kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä. Minulla on saksasta hankittu 2.5m leveä x 4m lavakoko, traileri ja vetämässä vanhankarhea Nissa Patrol. 3,3 Sillä kuletan niin kuin ostajan kanssa sovitaan. 0400768050
Tättä tuuletin siivikko- asiaa ajattelin näin, ettei pitäydytä vain Taavetin luomassa tekniikassa, Taaveteissa ei ole ollut lämpöön perustuvaa siivikon pyörintää, vaan tämä oliki alunperin ajatus henkilöautojen nopeasta moottorin lämpenemisestä, kun siivikko pyörii moottorin nopeudella vasta sitten kun lämpövastus lukitsee sen.
Entisöinti on loppusuoralla. Nyt on armoton vuotojen vakoilu alkanut. Tallissa kone käy ja putket vedetty pihalle pakokaasujen poistamiseksi suoraan pakosarjasta. Heti ilmeni 1.sylint. suuttimen runkovuoto ja 3.sylint. suuttimen tyvestä kuplii ilmaa sekä mukana mustaa nokista polttoainetta tippa tunnissa, nämä on korjattava. Vihdoin silikonin avulla sain imusarjan hehkutulpalle rakennetun polttoainesäiliön vuodot kuriin. Nestevuotoja ei ole.
Kaikki valot pelaa moitteettomasti. En erityisesti tätä kenellekään kauppaa, mutta asiasta kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä. Minulla on saksasta hankittu 2.5m leveä x 4m lavakoko, traileri ja vetämässä vanhankarhea Nissa Patrol. 3,3 Sillä kuletan niin kuin ostajan kanssa sovitaan. 0400768050
Markku46- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 20
Vs: Käyttöentisöinti DB-880 implematic
voisko traktorista kuvia saada?
harrastaja- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 153
Vs: Käyttöentisöinti DB-880 implematic
Erkki tuossa jo kirjoittelikin nopeista malleista.
Mutta myös mallin sisällä on eroja maantienopeuksissa.
Esim kolmikeppinen eli 12+4 vaihteinen 990 selecta on suht nopea (yli 30 km/h) tiellä jos siinä on 11/49 pyörävälitykset.
9/50 pyörävälityksillä hidas.
990 implet lienee kaikki 9/50 pyörävälityksillä ja hitaita tiellä max noin 26km/h
11/49 välityksiä on myös 995:ssa.
Mikä on paras DB-malli ?? 990 imple,880 selecta,990 selecta,996,1394, 1494,1694 ?? Mielipiteitä on monia.
Mutta myös mallin sisällä on eroja maantienopeuksissa.
Esim kolmikeppinen eli 12+4 vaihteinen 990 selecta on suht nopea (yli 30 km/h) tiellä jos siinä on 11/49 pyörävälitykset.
9/50 pyörävälityksillä hidas.
990 implet lienee kaikki 9/50 pyörävälityksillä ja hitaita tiellä max noin 26km/h
11/49 välityksiä on myös 995:ssa.
Mikä on paras DB-malli ?? 990 imple,880 selecta,990 selecta,996,1394, 1494,1694 ?? Mielipiteitä on monia.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Käyttöentisöinti DB-880 implematic
http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Entisoity_David_Brown_880_implematic_11121587.htm?ca=16&w=3 oisko tää kyseinen traktori...?
harrastaja- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 153
Vs: Käyttöentisöinti DB-880 implematic
Kuvasta päätellen on ilmanputsarin asentaminen vielä hiukan kesken. Muuten tuossa näyttää olevan varusteita moneen lähtöön.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» DB Implematic -63
» 990 implematic hydrauliikka pohdintaa (halkaisukone)
» 880 implematic
» 880 Implematic nostolaitemysteeriö ?
» Implematic vai ei?
» 990 implematic hydrauliikka pohdintaa (halkaisukone)
» 880 implematic
» 880 Implematic nostolaitemysteeriö ?
» Implematic vai ei?
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa