1690 lämppärin puhallin väsyi
+3
Paulig
otsoni
jouto
7 posters
Sivu 1 / 1
1690 lämppärin puhallin väsyi
Hei tyypit!
Poika soitti ja sanoi, että 1690:n lämppärin tuulettimesta tulee haisua vaan ei ilmaa ja näin on. Sähkön haju, mutta ei pukahda.
Mitä kautta tuon tuulettimen kaikkineen saa handuun? Purattaako se koko kajuutan pulpetin kulissin vai miten?
t. Kauko Ollila
Poika soitti ja sanoi, että 1690:n lämppärin tuulettimesta tulee haisua vaan ei ilmaa ja näin on. Sähkön haju, mutta ei pukahda.
Mitä kautta tuon tuulettimen kaikkineen saa handuun? Purattaako se koko kajuutan pulpetin kulissin vai miten?
t. Kauko Ollila
jouto- Viestien lukumäärä : 123
Vs: 1690 lämppärin puhallin väsyi
https://www.taavetti-talli.net/t1973-1594n-lammityslaitteen-puhallin Tuolta löytyy oleellista.Ei se kohtuuttoman vaikea ole.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1690 lämppärin puhallin väsyi
Noniin, olihan sitä asiaa joku jo kysynyt. Juur puljasin tuon kojetaulun kanssa pienemmän 1394:n jarrupääsylkyn vuoksi, kyllähän tuo onnistunee nytkin.
Kiitos avusta!
KO
Kiitos avusta!
KO
jouto- Viestien lukumäärä : 123
Vs: 1690 lämppärin puhallin väsyi
aiheeseen liittyen. Omassa koneessa (kantikas sekura, puhallin "katolla") ongelmana oli puhaltimen huono käynnistyvyys. Lähti pyörimään vain kääntämällä isoimmalle nopeudelle. Kun sai pyörimään, toimivat myös pienemmän nopeudet.
Vika korjaantui täysin, kun irrotin puhaltimen ja rasvasin sen laakerit. Varovasti myös kollektorille rasvaa. Pyörii tosi hyvin, eikä pidä kovaa ääntä.
Kannattaa ajoissa tehdä tuo temppu, niin saa puhaltimelle lisätunteja ties miten paljon. Jumiutuva puhallin voi polttaa vastuksen / käämit.
Vika korjaantui täysin, kun irrotin puhaltimen ja rasvasin sen laakerit. Varovasti myös kollektorille rasvaa. Pyörii tosi hyvin, eikä pidä kovaa ääntä.
Kannattaa ajoissa tehdä tuo temppu, niin saa puhaltimelle lisätunteja ties miten paljon. Jumiutuva puhallin voi polttaa vastuksen / käämit.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 1690 lämppärin puhallin väsyi
aiheeseen liittyvä kysymys sekura hyttiin(DB 990) : Mistä kautta saa helpoiten puhallin moottorin pois,kun ei entinen sano mitään ääntä...ois vähän mielekkäämpi liikkua talvella kun näkis ikkunasta ees jotain pihalle.Jos sen vaikka sais korjattua tai sitten ostettua uuden tilalle....tila näyttää aika ahtaalta siitä kautta missä on radio siellä ylhäällä kiinni...tilaa ei ole kovin paljoa
Pete- Viestien lukumäärä : 39
Vs: 1690 lämppärin puhallin väsyi
Eikös puhaltimeen pääse parhaiten käsiksi ulkopuolelta nostamalla katon pois.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1690 lämppärin puhallin väsyi
Sitäpä ei ole tullut tutkittua miten on katto ees kiinni,eikä kone ole tässä vieressä.Ei kehtaa ruveta suotta purkamaan jos ei ole mitään tietoa,mistä pääsee parhaiten käsiksi
Pete- Viestien lukumäärä : 39
Vs: 1690 lämppärin puhallin väsyi
Katto kait 4jällä pultilla kiinni, ulkoapäin sivustoista, siis 2 per sivu. Ne auki, ja muutama ruuvi, ristipäinen, sisältä, kattokonsolista, niin sitten saa liu-utettua taajeppäin vaikka, tai puupölkin nokkaan nostaisi 4-50cm etuosasta raolleen
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1690 lämppärin puhallin väsyi
Nyt on sitten nosteltu kattoa pois ja sieltä löyty tälläinen johto ja jousi systeemi http://aijaa.com/V7wcIA mikä on punaisella neliöity...vihreän ja punaisen johtimen alla on jousi mikä menee sitten noihin keltaisiin johtoihin. Mikä on jousen tarkoitus? Mikä kumma systeemi tämä on kun siinä näyttää että ois saanut kipeetä jossain vaiheessa kun mustana ja vihreä johto on irti siitä alustasta.Vielä en kerennyt mittailee tuleeko sinne mitään sähköä saatikka putsailee liittimiä...sen verran kokeilin että laitoin suoraan moottorille sähköä tulemaan akulta, mutta ei sanonut mitään. Mitä nämä johdot on? virta ,maa? kun moottorille menee pelkästään 2 johtoa muistaakseni ruskea ja vihreä
Pete- Viestien lukumäärä : 39
Vs: 1690 lämppärin puhallin väsyi
Ei taida olla mikään jousi, vaan puhaltimen esivastus. Esivastus pudottaa jännitteen , jolloin puhaltimen moottorin kierrosnopeus vähenee. Vastuksia kuuluu muistini mukaan olla 2 kappaletta, joita katkaisijan avulla kytkemällä piiriin tai ohittamalla saadaan aikaan puhaltimen moottorin eri nopeudet.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1690 lämppärin puhallin väsyi
okei...tuossa kuvassa ei vaan näy kunnolla että punaiselta keltaiselle väli on poikki ja sitten vihreeltä johtimelta keltaiselle on kanssa melkein poikki.Kyllä siellä oli kummallakin puolella "jouset"...vihreetä johdinta kun liikutteli niin se on sitten irti niittauksesta....eli onko tuohon mitään korjauskeinoa tai saako sitten mahdollisesti ihan uutena jostain hommattua?
Pete- Viestien lukumäärä : 39
Vs: 1690 lämppärin puhallin väsyi
Vastussillan varaosanumero on varaosakirjan mukaan F44900 (valmistajan numero on Sims A-600-1788). Tämä osa sisältää kaikki vastukset ("jouset") ja johtoliittimet kiinnitettyinä pohjalevyyn. Kysäise vaikka lähimmältä Case IH piirimyyjältä tai joltain "harakiri" osien myyjältä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1690 lämppärin puhallin väsyi
kiitos...pitääpäs ruveta tutkailee noilla tiedoilla että mistä löytyy ja mihin hintaan
Pete- Viestien lukumäärä : 39
Similar topics
» 1690 vs. 1690 turbo
» Lämmityslaitteen puhallin Case 1390
» Lämppärin johto
» Lämppärin katkaisija
» dblax:n 1210 taavetti
» Lämmityslaitteen puhallin Case 1390
» Lämppärin johto
» Lämppärin katkaisija
» dblax:n 1210 taavetti
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa