10 vuotta seisonnassa.
+2
outsider
jussiyy
6 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
10 vuotta seisonnassa.
Mites olis viisain koittaa pyöriin 10v pitelemätömänä ollutta 880?! Nesteet ja öljyt ja löpöt eka uusiksi!? Kuivassa tallissa ollu ei tiemmä mitää " vaurioo" olsi itteensä ottanu
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Hyvä varmaan vaihtaa öljyt,löpöt ja nesteet.
Sitten voi esim ulosotonakselista pyörittää konetta pari kierrosta.Ja eikun starista käyntiin.
Sitten voi esim ulosotonakselista pyörittää konetta pari kierrosta.Ja eikun starista käyntiin.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Jasitte kun käyntiin tärähtää niin katsoo heti öljynpaineet että jos valo niin sammuu ja jos mittari että näyttää jotain,samalla kuuntelee kuuluuko kilinöitä tai kolinoita jos kuuluu niin pelit seis ettei tuu vauriota enempi JOS? vaikka öljy ei kierräkkään?
Kyllä se siitä lähtee eipä sitä seisoessa muu hajota kun vesi lohkosa tai ruoste mikä jumittaa,käynnissä taas öljy tärkeintä ja kuumetessaan se vesilohkossa.
Oispa nykylaitteetkin näin yksinkertasia ja varmoja heh!
Kyllä se siitä lähtee eipä sitä seisoessa muu hajota kun vesi lohkosa tai ruoste mikä jumittaa,käynnissä taas öljy tärkeintä ja kuumetessaan se vesilohkossa.
Oispa nykylaitteetkin näin yksinkertasia ja varmoja heh!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Nyt on 880 tallissa ja huolto käynnissä,löpö suudattimet vaihboin ja piti valuttaa vanha löpö pois ni eipä tullu putkesta mitään. Kompuran pillillä puhalsin nii tankin alta hytissä alako lorina käymää,,oli irronnu olisko jonkillainen hana???vai mikä??siin kyllä merkintä on off,, oliko se tankin hana/raana??
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Kuulostaa polttoainehanalta. Se "off" merkintä tarkoittaa suljettu.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Hana on aika ahtaassa paikassa, joten jos sen haluaa pöydälle tutkittavaksi niin täytyy irrottaa tankki. Tankki lähtee pois kun konepeiton saa ensin pois paikaltaan, sitten kojetaulu irti ja tankin sidepanta auki. Hanalta lähtevän putken saa auki solakalla kiintoavaimella.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Hana säädetty:-D akku paikelleen. Ja tarttaus... Lähti kun palmun alta:-) eli ei taavetti säikähdä reilun 10v seisonnasta! Hyvä kone
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Jo on säilytetty katon alla niin harvoin niihin muuta tulee kuin että saattaa hiukan männänrenkaat tarttua porauksiin. Laita kuvia Galleriaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Juu ei vanha diisseli vähästä säikähdä heeh! hienoa että lähti pelamaan,sitten vaan muuta huoltoa ajan kanssa ja semmosta...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Ensimmäinen koe ajo oli tarkotus tänää suorittaa.. Mutta mutta kytkin ei irrota!!? Eli ei mene vaihteet päälle! No tarttasin vaihde päällä lähti liikkeelle mutta ei vaikutusta kytkin osastolla vaikka painelin.nii eteni vaan!! Ulos ottokaa ei heti menny päälle mutta pienen runnomisen jälkeen se alako kyllä irrottaan!
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Oliskohan levyt jotenki jumissa pitkän seisonnan toimesta
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Levy on liimautunut asetelmaan. Avaa luukku kytkimen alta ja spruuttaa vaikka massaruiskulla koko kytkinasetelma litimäräksi polttoöljyllä. Siis oikein hölväämällä, että öljy tunkeutuu joka paikkaan. Sitten parkkeeraa traktori niin, että siinä on nopein vaihde päällä ja takapyörien alla puupalikat niin, että pyörät on kovasti alamäessä. Köytä kytkinpoljin pohjaan vaikka rautalangalla ja odota yön yli niin saattaa irrota. Jos ei irronnut niin spruuttaa lisää polttoöljyä ja odota vielä vuorokausi.
Jos käytettävissä on avara kenttä, niin sitäkin ehkä kannattaa myöhemmin kokeilla, että laita startilla liikkeelle nopean puolen ykkösellä tai hitaan kolmosella ja samalla kun painelet kytkintä niin polje jarruja voimakkaasti pohjaan. Älä pidä kykinpoljinta alas painettuna kovin kauan kerrallaan ettei kamipakselin päittäislaakeri ala kuivumaan, korkeintaan muutaman minuutin kerrallaan.
Liimautuneesta kykimestä ei koskaan tiedä etukäteen. Joskus ei ole muuta vaihtoehtoa kuin katkaisuhoito, joskus se irtoaa pelkästään sillä, että poljin on pohjaan painettuna muutaman päivän.
Jos käytettävissä on avara kenttä, niin sitäkin ehkä kannattaa myöhemmin kokeilla, että laita startilla liikkeelle nopean puolen ykkösellä tai hitaan kolmosella ja samalla kun painelet kytkintä niin polje jarruja voimakkaasti pohjaan. Älä pidä kykinpoljinta alas painettuna kovin kauan kerrallaan ettei kamipakselin päittäislaakeri ala kuivumaan, korkeintaan muutaman minuutin kerrallaan.
Liimautuneesta kykimestä ei koskaan tiedä etukäteen. Joskus ei ole muuta vaihtoehtoa kuin katkaisuhoito, joskus se irtoaa pelkästään sillä, että poljin on pohjaan painettuna muutaman päivän.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Täytyy huomenna suorittaa oheiset toimen piteet.. Tuo luukku mistä kytkimelle pääsee on varsin hyvä keksintö.. Saattaa olla ettei tarvi katkomaan alakaa..
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Juu normisettiä on tuo että kytkin liimaa kun seisoo,mulal aikoinaa kun seiso vanha Corttiina pukkien pääll JO yhenkin talven yli oli kytkin yhtäpuuta,siinä kun se oli valmiiks pukitettu niin starttasin kytkin pohjassa niin jopas jysähti irti ja irrotti senjälkee!
Kyllä se voitalu saattaa hyvinkin auttaa raksassa vaan hieman toisenlaiset kytkimen jousipaineet kun autoissa ja saattaapi viedä aikaa ennen kun irtoo,toivotaan että siitä lähtee ettei tarvii pätkintää?
Kyllä se voitalu saattaa hyvinkin auttaa raksassa vaan hieman toisenlaiset kytkimen jousipaineet kun autoissa ja saattaapi viedä aikaa ennen kun irtoo,toivotaan että siitä lähtee ettei tarvii pätkintää?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Polttoöljyliotusta moni karsastaa, mutta sepä ei pilaa kitkamateriaalia vaikka onkin kaplillaarista ainetta joka imeytyy hyvin pieniinkin rakosiin. Polttoöljy haihtuu kytkimestä nopeasti kun traktorin saa otettua käyttöön. On tärkeää, että asetelma on paineeton koska kitkamateriaali kutistuu säteen suuntaisesti mikroskooppisen vähän kun levyn paine poistetaan ja tuo kutistuminen edesauttaa irtoamista.
Oiken kunnolla jumahtanut kytkin saattaa olla niin tiukassa ettei kitkapintaa saa ehyenä irti asetelmasta, mutta toivottavasti tämä ei ole niin lujasti kiinni.
Oiken kunnolla jumahtanut kytkin saattaa olla niin tiukassa ettei kitkapintaa saa ehyenä irti asetelmasta, mutta toivottavasti tämä ei ole niin lujasti kiinni.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Tuota järkeilin kans että mites kitkahommat.. Mutta ei löpö siihen sitte vaikuta.. Mahtuukahan sitä asetelmaa koputteleen sieltä luukun kautta? Pienet iskut tiemmä pahaksi ole?
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Saa sieltä luukun kautta varmaankin tuurnan kanssa annettua tällejä, mutta en oikein usko, että niillä saa mitään hyvää aikaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Muutamassa auton purkumoottorissa oli kytkin NIIN jumissa että paloina lähtipois mutta nepä olikin seisonu taivasalla,voipihan tuokin olla että irtoo mutta sitten ei olekkaan pitkäikänen,saattaa alkaa ravistamaan ja tekemään mitä lie kun voi käydäkkin mitälie?
Mutta parastahana sitä aina toivoo toisillekkin,tosiasioita ei vaan voi syrjäyttää...
Mutta parastahana sitä aina toivoo toisillekkin,tosiasioita ei vaan voi syrjäyttää...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Toivon parasta ja pelkään pahinta mutta nyt on asetelma kasteltu löpöllä ja " alamäes" vaihde silmäs ja laudan pätkällä kytkin painettuna pohjaan! Odotellaa miten käypi.. Jos ei yön aikaa irtoo ni aattelin koittaa sitä ajamis hommaa huomena..
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Mahtasko olla ideaa että koitan sillai että levy perään ja hitaalla pakilla puskee puuta päin kytkin pohjassa?
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Oikein rajuja otteita en suosittele.
Kun ei katkaisukaan kauaa kestä.Saa ainakin kaikki paikat kuntoon kerralla.
Kun ei katkaisukaan kauaa kestä.Saa ainakin kaikki paikat kuntoon kerralla.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Pienellä vaihteella välitys on niin tiuha, että pyörät sutii moottorin tyhjäkäynnillä, elikkäs kytkimen kautta ei mene vääntöä juuri ollenkaan. Ajamalla kytkimeen saa vastusta vain isoilla vaihteilla ja raskaalla vedolla, esim. jousiäkeellä ja nopealla kakkosella, jolloin käytössä pitäisi olla pelto jota voi möyhentää vapaasti. Myös jarruilla saa vastusta aikaan, mutta nekin kuumenee kun on vähän aikaa niitä polkenut pohjaan.
Toivottavasti kärsivällisyys palkitaan. Jos traktorilla on ollut aikaa odottaa uutta aikaa kymmenen vuotta niin ei kai se hermostu vaikka joutuu odottamaan kytkimen irtoamista muutaman päivän.
Tottunut asentaja käyttää traktorin poikki alle päivässä jos muu ei auta.
Toivottavasti kärsivällisyys palkitaan. Jos traktorilla on ollut aikaa odottaa uutta aikaa kymmenen vuotta niin ei kai se hermostu vaikka joutuu odottamaan kytkimen irtoamista muutaman päivän.
Tottunut asentaja käyttää traktorin poikki alle päivässä jos muu ei auta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Totta juu ei kannata kiirehtiä ku rauhas on kone ollu vuositolkulla.. Ei auennu tän päivän käsittelyssä ku kokeilin. Jätin taas lepäileen kytkin alas painettuna! Mites asetelman jouset? Ei ne taida siitä paljoa venähtää? Katkasukaan ongelmaa tuota..viime syksynä 990. Katkoin ja viel koneenki purin.. 880 viel keveempi etupää siirrellä.. Muuten taitaa olla sama systeemi
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Kykimen jousten kuoleentumisesta ei kannata olla huolissaan. Hommana katkaisu on jokseenkin sama kaikissa DB:ssä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 10 vuotta seisonnassa.
Kaveri joutu paritalvee sitten pätkäsee kuormaaja Fordsonin,eihän siinä mitää muuten mutta kun alko se pakkanen siinä kiristyä talvi kun oli ja ulkona piti tehdä!
Tais olla semmoset -25 kun se sai taas laitteen läjään,sano et hieman viileetä hommaa oli mutta kytkin tosiaan pelaa nyt hyvin,että kumpi sitte lie parempi -25 vai sama plussaa?? heh ei taitas onnistuu mulla kummassakaan? ainakaa yksin... tosian NAtikan kytkin pitäs joskus katsoa kun alkaa olla irrotus ongelmia paripäivää sitte huomasin etä KAS eipä kaksoiskytkin irrota sitte ulosottoa olleskaan? ihmettelen vaan että miten se menee yleensä päälle ilman mitää rutinoita?? VAI onko siellä mitää kaksois kytkin olleskaan,kuten entinen omistaja väitti??
Tais olla semmoset -25 kun se sai taas laitteen läjään,sano et hieman viileetä hommaa oli mutta kytkin tosiaan pelaa nyt hyvin,että kumpi sitte lie parempi -25 vai sama plussaa?? heh ei taitas onnistuu mulla kummassakaan? ainakaa yksin... tosian NAtikan kytkin pitäs joskus katsoa kun alkaa olla irrotus ongelmia paripäivää sitte huomasin etä KAS eipä kaksoiskytkin irrota sitte ulosottoa olleskaan? ihmettelen vaan että miten se menee yleensä päälle ilman mitää rutinoita?? VAI onko siellä mitää kaksois kytkin olleskaan,kuten entinen omistaja väitti??
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa