DB 1200s summa rivipumppu
3 posters
Sivu 1 / 1
DB 1200s summa rivipumppu
Morjesta taas.
Täällä kun tuota asiantuntemusta tuntuu olevan ja meikäläisellä ei niin tuo pumppu vuotaa öljyä siitä kaasuvivusta niin pitääkö se purkaa muttereiksi vai voiko Stefan vaihtaa helpommin. Jos sen purkaa kokonaan niin tiivisteitäkin näyttää olevan korjaussarjassa pilvin pimein, onkohan siinä jotain muuta huomioitavaa kuin että puhtaus on puoli ruokaa?
Täällä kun tuota asiantuntemusta tuntuu olevan ja meikäläisellä ei niin tuo pumppu vuotaa öljyä siitä kaasuvivusta niin pitääkö se purkaa muttereiksi vai voiko Stefan vaihtaa helpommin. Jos sen purkaa kokonaan niin tiivisteitäkin näyttää olevan korjaussarjassa pilvin pimein, onkohan siinä jotain muuta huomioitavaa kuin että puhtaus on puoli ruokaa?
tapiootti- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi
Vs: DB 1200s summa rivipumppu
Niin siis simms pumppu. Pirun oikolukuälykäspuhelin
tapiootti- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi
Vs: DB 1200s summa rivipumppu
Ei tarvii purkaa kuin kaasuvipu ja rajoitin pois edestä. Kaasuvivun alla olevan rajoitinpalan sijainti kannattaa merkitä pumppuun niin ei tule yllätyksiä seuraavassa käynnistyksessä. Sinne akselille menee ns. X-tiiviste ja siihen vaseliiniä kyytipojaksi. Jos tyhjäkäynti aaltoilee niin siellä on sisäinenkin vuoto joka sekoittaa säätäjän toimintaa. Tähän vaivaan vähän tunteja keräävissä koneissa antoi dieselkorjaaja seuraavanlaisen ohjeen. Sekoittaa STP ja moottoriöljystä hieman jäykän mutta voitelevan sekoituksen ja kun seuraavan kerran alkaa taas tyhjäkäynti aaltoilla niin aika tehdä säätäjälle öljynvaihto.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB 1200s summa rivipumppu
1200:sen Simms rivipumpussa on keskipakosäädin, ei alipainesäädin. Vanhassa Majorissa oli keskipakosäädin, mutta sellaista ei ole ollut David Brown diesel malleissa. Tämän vuoksi olen sitä mieltä, että mikään sisäinen vuoto ei vaikuta säätimen toimintaan. Aaltoileva tyhjäkäynti johtuu melkein aina säätötangon takertelusta, ja siihen on melkein aina syynä huollon puute. Vanha öljy pois pumpusta ja uutta hyvälaatuista moottoriöljyä tilalle. Mitään lisäaineita ei mielestäni tarvitse käyttää.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 1200s summa rivipumppu
Kokeiltu on ensin uudella öljyllä, ei auttanut, STP-moottoriöljy sekoitus auttoi tähän vaivaan.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: DB 1200s summa rivipumppu
Pitäisikö se akseli irrota pumpusta vai kaivetaanko siitä akselin juuresta vaan se o-rengas pois ja vaihdetaan?
tapiootti- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi
Vs: DB 1200s summa rivipumppu
Pelkkä o-rengas pois tai paremmin x-rengas.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Similar topics
» Ostetaan minimec rivipumppu VOI POISTAA
» Laturi 1200s
» Ostetaan DB 1200s keularauta
» 1200s vm.71 yläpään tiivistesarja
» Kiertokannen momentti? DB 1200s vm.71
» Laturi 1200s
» Ostetaan DB 1200s keularauta
» 1200s vm.71 yläpään tiivistesarja
» Kiertokannen momentti? DB 1200s vm.71
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa