lisää vauhtia
4 posters
Sivu 1 / 1
lisää vauhtia
onko mitään helppoa keinoa saada vähän lisää nopeutta 990 vm70
ville400- Viestien lukumäärä : 24
Vs: lisää vauhtia
Renkaita voi suurentaa kokoon 13.6-38. Moottorin kierrosnopeutta voi nostaa parisataa kierrosta (kuormittamaton kierrosnopeus tulee pysyä 2500 k/min alapuolella) ja pyöränvälitysten hammasrattaat voidaan vaihtaa niin, että välityssuhde on 11/49 (jos se nyt on on 9/50 tai 10/49). Mikään näistä toimenpiteistä ei lisää ajonopeutta mitenkään huomattavasti. Moottorin kierrosnopeuden lisäys on melko helppo keino, muut ovat hankalampia ja saattavat jopa maksaa hieman rahaa. Renkaat ja vanteet eivät ole halpoja jos ei löydy käytettyjä sopivaan hintaan ja hammaspyörien vaihto edellyttää melko paljon purkamista ja kasaamista ja lisäksi täytyy löytyä halutut osat käytettyinä jostain purkamosta.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: lisää vauhtia
990:aan saa vaihdettua portaalit esim 885:stä, jossa välityssuhde on hiukan nopeampi, vauhti nousee ehkä noin 34 kmp/h:een Napa-akselit on kuitenkin vaihdettava että vanteen pulttijako pysyy samana. Oma 990 kulkee portaalien 11/49 välityksellä ja 11/36 takarenkailla hiukan yli 30 km/h noin 2400 kierroksella.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Su Loka 05 2014, 09:42, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: lisää vauhtia
kiitos jo vastauksista, miten niitä kierroksia nostetaan ? ja miten isot renkaat voi alkuperäiselle vantelle laittaa?
ville400- Viestien lukumäärä : 24
Vs: lisää vauhtia
Alkuperäiselle vanteelle ei löydy isompaa kuin 12/13.6-36. 995, 996 , 1200 ja monet muut mallit oli 38 tuuman takavanteilla, jotka sopii 990:iin heittämällä. Nopeutta se ei kovin paljon lisää ja traktori alkaa kulkea etukenossa. Myös 14/16.9-34 takapyörät taitaa mahtua heittämällä. mutta korkeudessa ei ole suurtakaan eroa.
Kierroksia saa lisää kun löysää hiukan kaasuvivun rajoitinruuvia pumpun päällä. Minusta vanhaa moottoria ei kannata riskeerata kierroksia lisäämällä.
Kierroksia saa lisää kun löysää hiukan kaasuvivun rajoitinruuvia pumpun päällä. Minusta vanhaa moottoria ei kannata riskeerata kierroksia lisäämällä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: lisää vauhtia
Oletko katsellu Ih traktoreita,ne menee jo vakiosäädöillä neljänkympin korville ja pienin säädöin vähintään 45 ja niitä saa jo varsin kohtuuhintaan,turhaa polttaa ruutia muutaman kilometrin nopeuden nostoon.
Vierailija- Vierailija
Vs: lisää vauhtia
joo olen kuullut että ih;t kulkee mukavasti, mutta onko vaan jotkut tietyt mallit?
ville400- Viestien lukumäärä : 24
Vs: lisää vauhtia
Internationa Harvester traktoreita on Euroopan puolella Atlanttia valmistettu Sakassa, Ranskassa ja Englannissa. Mallikirjo on laaja ja huippunopeudet vaihtelevat todella paljoni eri mallien välillä. On syytä tutustua traktoreiden teknisiin tietoihin ennen ostopäätöksen tekoa jos huippunopeus on tärkeä seikka. Konedata on tässä mielessä hyvä kotisivu. On myös huomioitava, että kaikki annetut tiedot eivät välttämättä aina ole pätevät vaikka mallimerkintä on sama. Traktoreita on nimittäin valmistettu eri markkinoille erilaisilla varusteilla ja välityssuhteille, riippuen myyntimaan silloisista vaatimuksista koskien tie- ja tuvallisuus määräyksiä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: lisää vauhtia
http://konedata.net/Traktorit/ih454.htm
Doncasterista tulee nopeat mallit,uudempia nopeita on sitten jo sekurahytillä,sakut on hitaita
Doncasterista tulee nopeat mallit,uudempia nopeita on sitten jo sekurahytillä,sakut on hitaita
Vierailija- Vierailija
Vs: lisää vauhtia
no taitaa olla sitten vaihtokaupat edessä johonkin natikkaan
ville400- Viestien lukumäärä : 24
Vs: lisää vauhtia
DB1410,1690,1594 takaveto synkrolaatikolla on myös nopeita.
Koitahan Ville pysyä vain laatumerkissä.
Tuttavalla muistaakseni 574, vaihdevivut vasemmalla.
Vaikka on nopea niin enimmäkseen pihankoristuksena,työt tehdään muilla merkeillä.
Koitahan Ville pysyä vain laatumerkissä.
Tuttavalla muistaakseni 574, vaihdevivut vasemmalla.
Vaikka on nopea niin enimmäkseen pihankoristuksena,työt tehdään muilla merkeillä.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: lisää vauhtia
574 on nopea malli, 674 taas ei ole kovinkaan vikkelä. Katoavaa kansanperinnettä alkaa olla noin vanhat pelit.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: lisää vauhtia
Näitä saa vielä uutenaki,ei ne ole kadonneet minnekkään vaikka englantilaisten traktoritehtailu alkaa olla muuten historiaa niin intikan malli on kantanu tähän päivään
Maahantuontiki suomeen on aloitettu jälleen tästä esitteen tiedosta poiketen.
McCormick X60.20-X60.50 (T3) 2011-
takaisin
Brittiläisen Internationalin tarina jatkuu Italiassa, kun McCormickin eniten myyty mallisto eli CX-sarja korvattiin X60-sarjalla keväällä 2011. Tehokkaimmassa X60.50:ssa oli yhteispaineruiskutuksella, 16 venttiilillä ja elektronisella moottorinohjauksella varustettu Perkins. Se mahdollisti 9 hv lisätehon voiman ulosottoa käytettäessä ja 40 km/h nopeus saavutettiin 1830 kierroksella. Vaihteiden määrää oli lisätty ja 3-portaisen pikavaihteen avulla pykäliä oli nyt 36+12. Suunnanvaihtajan toimintaa pystyi säätämään ohjaamon potentiometristä. Nostovoimaa oli lisätty viiteen tonniin. Sähkönostolaite oli vakiona. Hydrauliikkaan sai tarvittaessa 5 venttiililohkoa. Polttoainesäiliö oli kasvanut 180 litraan. Etuakselilla oli nyt 100 % lukko. Ohjaamo oli pääosin ennallaan, melutasoja McCormick ei enää ilmoittanut.
X60.20 (T3)
X60.30 (T3)
X60.40 (T3)
X60.50 (T3)
(ei FIN) (ei FIN) (ei FIN) (ei FIN)
Vuodet Years 2011- 2011- 2011- 2011-
Moottorin tyyppi Engine model 1104D-44TA 1104D-44TA 1104D-44TA 1104D-44TA
Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. Cyl/Turbo/Intercooler 4TI 4TI 4TI 4TI
Iskutilavuus cm3 Displacement 4400 4400 4400 4400
Syl. halk. x iskun pituus mm Bore x stroke mm 105x127 105x127 105x127 105x127
Nimellisteho hv/kierr. ISO Rated power hp ISO/rpm 92,5/2200 102/2200 110/2200 112(121)/2200
Vääntö Nm/kierr. ISO Torque Nm ISO/rpm 393/1400 416/1400 410/1400 466(486)/1400
Vaihteita Gears 36+12 36+12 36+12 36+12
Synkronoituja Synchronized gears 36+12 36+12 36+12 36+12
Pikavaihde Quick-change gear 3-port. 3-port. 3-port. 3-port.
Suunnanvaihtaja Reverser hydr. hydr. hydr. hydr.
Nopeudet nimellisk. Speeds in km/h
Maksiminopeus km/h Max. speed km/h 40 40 40 40
Hydrauliikan tuotto l/min Hydr. flow l/min 60 60 60 60
Hydrauliikan paine bar Hydr. pressure bar 180 180 180 180
Nostolaitehydrauliikka Lift controls sähk. sähk. sähk. sähk.
Nostovoima kg Lift capacity kg 5000 5000 5000 5000
Voiman ulosotto PTO speeds 540/750 540/750 540/750 540/750
Jarrut Brakes (levy=disc) öljyk. levyj. öljyk. levyj. öljyk. levyj. öljyk. levyj.
Ohjaus Steering hydrost. hydrost. hydrost. hydrost.
Kääntöymp. halk. m takaveto Turning circle m 2WD
Kääntöymp. halk. m neliveto Turning circle m 4WD 8,96 8,96 8,96 8,96
X60.20 (T3)
X60.30 (T3)
X60.40 (T3)
X60.50 (T3)
Vuodet Years 2011- 2011- 2011- 2011-
Eturenkaat takaveto Front tyres 2WD
Eturenkaat neliveto Front tyres 4WD 440/65R24 440/65R24 440/65R24 440/65R24
Takarenkaat takaveto Rear tyres 2WD
Takarenkaat neliveto Rear tyres 4WD 540/65R34 540/65R34 540/65R34 540/65R34
Paino kg takaveto Weight kg 2WD
Paino kg neliveto Weight kg 4WD 4200 4200 4200 4200
Korkeus cm Height w cab cm 274 (254) 274 (254) 274 (254) 274 (254)
Pituus cm Length cm 421 421 421 421
Akseliväli cm Wheelbase cm 245 245 245 245
Polttoainesäiliö l Fuel tank l 180 180 180 180
Melutaso dB Cab noise level dB
Umpinainen ohjaamo Solid cab x x x x
Etuakselin lukko Diff. lock front hammasl. hammasl. hammasl. hammasl.
Tasausp. lukkoautomatiikka Autom. differential locks
Ilmajousitettu istuin Seat w air suspension
Ilmastointi Air conditioning
Ajotietokone Trip computer
Ryömintävaihteisto Creeper gear lisäv. lisäv. lisäv. lisäv.
takaisin
Maahantuontiki suomeen on aloitettu jälleen tästä esitteen tiedosta poiketen.
McCormick X60.20-X60.50 (T3) 2011-
takaisin
Brittiläisen Internationalin tarina jatkuu Italiassa, kun McCormickin eniten myyty mallisto eli CX-sarja korvattiin X60-sarjalla keväällä 2011. Tehokkaimmassa X60.50:ssa oli yhteispaineruiskutuksella, 16 venttiilillä ja elektronisella moottorinohjauksella varustettu Perkins. Se mahdollisti 9 hv lisätehon voiman ulosottoa käytettäessä ja 40 km/h nopeus saavutettiin 1830 kierroksella. Vaihteiden määrää oli lisätty ja 3-portaisen pikavaihteen avulla pykäliä oli nyt 36+12. Suunnanvaihtajan toimintaa pystyi säätämään ohjaamon potentiometristä. Nostovoimaa oli lisätty viiteen tonniin. Sähkönostolaite oli vakiona. Hydrauliikkaan sai tarvittaessa 5 venttiililohkoa. Polttoainesäiliö oli kasvanut 180 litraan. Etuakselilla oli nyt 100 % lukko. Ohjaamo oli pääosin ennallaan, melutasoja McCormick ei enää ilmoittanut.
X60.20 (T3)
X60.30 (T3)
X60.40 (T3)
X60.50 (T3)
(ei FIN) (ei FIN) (ei FIN) (ei FIN)
Vuodet Years 2011- 2011- 2011- 2011-
Moottorin tyyppi Engine model 1104D-44TA 1104D-44TA 1104D-44TA 1104D-44TA
Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. Cyl/Turbo/Intercooler 4TI 4TI 4TI 4TI
Iskutilavuus cm3 Displacement 4400 4400 4400 4400
Syl. halk. x iskun pituus mm Bore x stroke mm 105x127 105x127 105x127 105x127
Nimellisteho hv/kierr. ISO Rated power hp ISO/rpm 92,5/2200 102/2200 110/2200 112(121)/2200
Vääntö Nm/kierr. ISO Torque Nm ISO/rpm 393/1400 416/1400 410/1400 466(486)/1400
Vaihteita Gears 36+12 36+12 36+12 36+12
Synkronoituja Synchronized gears 36+12 36+12 36+12 36+12
Pikavaihde Quick-change gear 3-port. 3-port. 3-port. 3-port.
Suunnanvaihtaja Reverser hydr. hydr. hydr. hydr.
Nopeudet nimellisk. Speeds in km/h
Maksiminopeus km/h Max. speed km/h 40 40 40 40
Hydrauliikan tuotto l/min Hydr. flow l/min 60 60 60 60
Hydrauliikan paine bar Hydr. pressure bar 180 180 180 180
Nostolaitehydrauliikka Lift controls sähk. sähk. sähk. sähk.
Nostovoima kg Lift capacity kg 5000 5000 5000 5000
Voiman ulosotto PTO speeds 540/750 540/750 540/750 540/750
Jarrut Brakes (levy=disc) öljyk. levyj. öljyk. levyj. öljyk. levyj. öljyk. levyj.
Ohjaus Steering hydrost. hydrost. hydrost. hydrost.
Kääntöymp. halk. m takaveto Turning circle m 2WD
Kääntöymp. halk. m neliveto Turning circle m 4WD 8,96 8,96 8,96 8,96
X60.20 (T3)
X60.30 (T3)
X60.40 (T3)
X60.50 (T3)
Vuodet Years 2011- 2011- 2011- 2011-
Eturenkaat takaveto Front tyres 2WD
Eturenkaat neliveto Front tyres 4WD 440/65R24 440/65R24 440/65R24 440/65R24
Takarenkaat takaveto Rear tyres 2WD
Takarenkaat neliveto Rear tyres 4WD 540/65R34 540/65R34 540/65R34 540/65R34
Paino kg takaveto Weight kg 2WD
Paino kg neliveto Weight kg 4WD 4200 4200 4200 4200
Korkeus cm Height w cab cm 274 (254) 274 (254) 274 (254) 274 (254)
Pituus cm Length cm 421 421 421 421
Akseliväli cm Wheelbase cm 245 245 245 245
Polttoainesäiliö l Fuel tank l 180 180 180 180
Melutaso dB Cab noise level dB
Umpinainen ohjaamo Solid cab x x x x
Etuakselin lukko Diff. lock front hammasl. hammasl. hammasl. hammasl.
Tasausp. lukkoautomatiikka Autom. differential locks
Ilmajousitettu istuin Seat w air suspension
Ilmastointi Air conditioning
Ajotietokone Trip computer
Ryömintävaihteisto Creeper gear lisäv. lisäv. lisäv. lisäv.
takaisin
Viimeinen muokkaaja, Case 1690 pvm Ke Loka 08 2014, 21:41, muokattu 2 kertaa
Vierailija- Vierailija
Vs: lisää vauhtia
Kormikki ja natikka-kirjoittelulle on omat osionsa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa