1494 ja voiman puute.
+2
jusape
Havu
6 posters
Sivu 1 / 1
1494 ja voiman puute.
Tervehdys.
D/B 1494 potee akuuttia voimanpuutetta, eikä kone jaksa tyhjänäkään ottaa kierroksia kun nippanappa 2000. Polttoainelinjasto on käyty läpi kokonaisuudessaan, molemmat tankit on puhdistettu, myös tankkien välinen letku, vaihdettu, uudet polttoaineletkut, P-A suodatinjalkaan on vaihdettu kaikki O-renkaat +suodattimet. Alkuperäinen mekaaninen P-A siirtopumppu on korvattu sähköisellä. Ruiskutuspumpun ylemmästä ilmausruuvista lentää iloisesti polttoainetta, kun siirtopumppu käy, joten polttoaineen puutteestakaan tuo tuskin johtuu?
Oireena vielä, täydellä kaasulla, siis pedaali pohjassa kierrokset aaltoilee ja pakoputkesta pöllähtelee valkoisia pöläyksiä, vaikuttaa siltä, että pakoputkesta tulee palamatonta polttoainetta läpi.
Suutin- vai pumppuvika?? Ajattelin irroittaa suuttimet koneesta, laittaa ruiskuputkiin kiinni ja pyörittää konetta. Jos näkisi että sumuttaako kaikki suuttimet tasaisiesti? Toimisiko idea. En nyt ihan heti viitsisi viedä pumppua pajalle..
Ideoita vastaanotetaan mieluusti ja ISO kiitos etukäteen!
-Havu
D/B 1494 potee akuuttia voimanpuutetta, eikä kone jaksa tyhjänäkään ottaa kierroksia kun nippanappa 2000. Polttoainelinjasto on käyty läpi kokonaisuudessaan, molemmat tankit on puhdistettu, myös tankkien välinen letku, vaihdettu, uudet polttoaineletkut, P-A suodatinjalkaan on vaihdettu kaikki O-renkaat +suodattimet. Alkuperäinen mekaaninen P-A siirtopumppu on korvattu sähköisellä. Ruiskutuspumpun ylemmästä ilmausruuvista lentää iloisesti polttoainetta, kun siirtopumppu käy, joten polttoaineen puutteestakaan tuo tuskin johtuu?
Oireena vielä, täydellä kaasulla, siis pedaali pohjassa kierrokset aaltoilee ja pakoputkesta pöllähtelee valkoisia pöläyksiä, vaikuttaa siltä, että pakoputkesta tulee palamatonta polttoainetta läpi.
Suutin- vai pumppuvika?? Ajattelin irroittaa suuttimet koneesta, laittaa ruiskuputkiin kiinni ja pyörittää konetta. Jos näkisi että sumuttaako kaikki suuttimet tasaisiesti? Toimisiko idea. En nyt ihan heti viitsisi viedä pumppua pajalle..
Ideoita vastaanotetaan mieluusti ja ISO kiitos etukäteen!
-Havu
Havu- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 1
Vs: 1494 ja voiman puute.
Onko tässä jakajapumppu ? Jos, niin onko kylmäkäynnistysruuvi oikeessa asennossa ??
Itse asiassa ei omal kohalle ole ko. laiteetta sattunut laiteltavaksi, niin tarkempi tietämys on käytännössä liki 0 tuosta....
Itse asiassa ei omal kohalle ole ko. laiteetta sattunut laiteltavaksi, niin tarkempi tietämys on käytännössä liki 0 tuosta....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1494 ja voiman puute.
Ota irti ilmaletku turbosta ja yritä pyörittää turbon siipiä sormilla. Turbon tulee pyöriä lähes itsekseen eikä siivet saa ottaa kiinni runkoon jos painat kevyesti siipiä sivulle samalla, kun pyörität niitä. Viallinen turbo aiheuttaa hapen puutetta eikä kaikki ruiskutettu polttoaine pala.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1494 ja voiman puute.
Komppaan Jusapea,
Pumpun mahapuolella pitäisi oleman ruiskutusennakon lukitushana. Se pitää olla auki kierrettynä. Myöhäinen ajoitus tekee kuvailemiasi oireita.
Pumpun mahapuolella pitäisi oleman ruiskutusennakon lukitushana. Se pitää olla auki kierrettynä. Myöhäinen ajoitus tekee kuvailemiasi oireita.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1494 ja voiman puute.
Päässä pyörii muistikuva, että 1490 pumpussa ei olisi ennakon lukitusruuvi, vaan siinä olisi automaattinen ennakon myöhäistys joka on myöhäisellä, kun välipumppu ei tuota painetta ja siirtyy normaaliin ennakon säätötilaan, kun välipumppu alkaa tuottaa painetta.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1494 ja voiman puute.
1490-pumpusta ei löydy tuota ennakonsäädön lukitusruuvia.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: 1494 ja voiman puute.
OlleK kirjoitti:Päässä pyörii muistikuva, että 1490 pumpussa ei olisi ennakon lukitusruuvi, vaan siinä olisi automaattinen ennakon myöhäistys joka on myöhäisellä, kun välipumppu ei tuota painetta ja siirtyy normaaliin ennakon säätötilaan, kun välipumppu alkaa tuottaa painetta.
Jos, siis jos, systeemi on tälläinen, niin sitten herää kysymys, tuottaako jälkiasennus-sähköpumppu iittävän paineen jotta ennakonsäätö toimii ?
Jotkin sähköiset siirtopumput tekee vain 0.2-0.3 bar paineen, jotkut jopa yli 1.2bar, bensaruiskukoneisten autojen pumput 1.5-4bar, kun käsittääkseni mekaaninen tekee enemmän kuin 0.2-0.3 eli näiden painekyky olisi jossain liki kiloa.....
Sähköpumpulla tuo automaattinen ennakonsäätö ei tälläisessa tapauksessa sinänsä toimi, koska se tekee heti paineen, ennenkuin konetta on edes käynnistänyt ??
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1494 ja voiman puute.
Pumpun välipaine on maksimissaan noin 5 baria. Siirtopumpun paineella ei taida olla roolia ennakonsäädössä.
Vaikuttaa siltä, että pajalle on pumppu vietävä. Laihialla kokeiltaisiin vielä sitä, että laitetaan prosentti 2-tahtiöjyä polttoaineen sekaan ja jatketaan ajamista. Jos se tehoaa Laihialla niin kai se pystyy tepsimään muuallakin.
Vaikuttaa siltä, että pajalle on pumppu vietävä. Laihialla kokeiltaisiin vielä sitä, että laitetaan prosentti 2-tahtiöjyä polttoaineen sekaan ja jatketaan ajamista. Jos se tehoaa Laihialla niin kai se pystyy tepsimään muuallakin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1494 ja voiman puute.
Ennakonsäätö toimii juuri siten, kun olen kertonut. Välipaineen pumppu on siipipumppu joka sijaitsee syöttöpumpun sisällä. Siirtopumppu pumppaa polttoaineen välipaineen pumpulle, joka täyttää syöttöpumpun nestepään, jossa tehdään suuttimille menevä paine. Siirtopumpulla ei siis ole mitään tekemistä ennakkosäädön kanssa (kuten Erkki jo sanoi), kunhan siirtopumppu tuottaa polttoainetta välipumpun tarpeisiin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1494 ja voiman puute.
Laiskahko pötkyhän se on 1494 aina mutta kyllä tuossa jotain on,oletko tarkistanu venttiilikoneiston onko kaikki tangot suoria,ne vielä tarkistaisin,sitten pumpun nestepäässä on sihti sen tulupan alla,kato ja puhista seki.
Sitten tekisin vielä yhden testin,avaa pumpun sivuluukku,puhdista 8 mm avain ja pyöritä moottoria ulosotosta ja seuraa milloin tulee tähtiruuvi näkösille,löysää sitä,sitten pyöräytä puolikiekkaa ja löysää toinen ruuvi hahlon pohjukasta ja pukkaa meisselillä välilevy kaakkoon,muistaakseni ylöspäin ja kiri ruuvit kiinni,sitten luukku takaisin ja ilmaus ja kokeilemaan tuleekö löylyä,tuo ei maksa mitään vaikka kokeilee.
Sitten tekisin vielä yhden testin,avaa pumpun sivuluukku,puhdista 8 mm avain ja pyöritä moottoria ulosotosta ja seuraa milloin tulee tähtiruuvi näkösille,löysää sitä,sitten pyöräytä puolikiekkaa ja löysää toinen ruuvi hahlon pohjukasta ja pukkaa meisselillä välilevy kaakkoon,muistaakseni ylöspäin ja kiri ruuvit kiinni,sitten luukku takaisin ja ilmaus ja kokeilemaan tuleekö löylyä,tuo ei maksa mitään vaikka kokeilee.
Vierailija- Vierailija
Vs: 1494 ja voiman puute.
Tuon mainitsemasi suutintestin voi toki tehdä.Sillähän näkee suihkaako kunnolla.
Toki jos on paljon ajettu kone niin uudet suutinkärjet oikein säädettynä sulkee pois yhden vaihtoehdon.
Onko pumpun kantta hiljattain avattu?
Jos niin onko jousi tullut oikean reikään siinä kannen alla?
Tehdahuolletun pumpun saa Englannista 295 £
Tuota Erkin mainitsemaa öljyn lisäystä minäkin kokeilisin ensimmäiseksi.
Toki jos on paljon ajettu kone niin uudet suutinkärjet oikein säädettynä sulkee pois yhden vaihtoehdon.
Onko pumpun kantta hiljattain avattu?
Jos niin onko jousi tullut oikean reikään siinä kannen alla?
Tehdahuolletun pumpun saa Englannista 295 £
Tuota Erkin mainitsemaa öljyn lisäystä minäkin kokeilisin ensimmäiseksi.
Viimeinen muokkaaja, outsider pvm Ma Loka 20 2014, 09:08, muokattu 1 kertaa
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1494 ja voiman puute.
Oire kuulostaa niin selkeästi ajoitusongelmalta, että väkisinkin tulee mieleen, ettei pumpun ennakonsäädin ole täysillä matkassa. Jos se ei ole muuten epäkunossa, mutta takertelee, niin öljyn lisääminen polttoaineeseen saattaa helpottaa. Samaten, jos annosteluventtiili on jostakin syystä alkanut liikkua laiskasti niin voitelusta voi löytyä apu.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Similar topics
» Päittäislaakerien puute
» 885 voiman ulosotto
» DB 880 Implematic
» Voiman ulosotto
» 885 voiman ulosoton kytkin
» 885 voiman ulosotto
» DB 880 Implematic
» Voiman ulosotto
» 885 voiman ulosoton kytkin
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa