DB 880 Implematic
+8
1690 metsä
Paulig
jusape
OlleK
käyttäjä
mattkau
sopanja
Mopar383bb
12 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
DB 880 Implematic
Hommasin tollasen, lie vuodelta 64-65 vaikka otteessa on 66. Vänksläilin venttiileitä ja etukuormaajan ja nostolaitteen sain pelittää, mut mistä toimii voimanulosotto? En löytänyt vimpstaakkelia traktorista enkä ohjetta netistä. Onko tää joku huippusalainen koerojekti johon ohjeet maksaa enempi kuin vehjes? Pitäis linko saaha pyörähtään, eli kiitos jo etunäköön. Tää on se kolomipyttynen himmeli
Mopar383bb- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 49
Paikkakunta : Savonlinna
Vs: DB 880 Implematic
Hieno nimimerkki!
Onkohan siinä ulosottovaihteen yläosassa ulosottoakselin yläpuolella sellainen vipu, jota vetämällä ulospäin lähtee pyörimään? Kytkin pohjassa vetää ulospäin ja sitten kytkin ylös.
Onkohan siinä ulosottovaihteen yläosassa ulosottoakselin yläpuolella sellainen vipu, jota vetämällä ulospäin lähtee pyörimään? Kytkin pohjassa vetää ulospäin ja sitten kytkin ylös.
sopanja- Viestien lukumäärä : 261
Vs: DB 880 Implematic
Nyt kyllä pitää pistää toinen arvaus kehiin. Se kiväärinlukkosysteemi oli vanhemmissa taaveteissa. Sanoisin, että kolmipyttysestä vipu pitäisi löytyä ulosottovaihteen vasemmalta sivulta noin 5 senttiä takareunasta himpun saparon tasoa ylempää. On ylöspäin sojottava 30 senttinen pallopäinen keppi. Jos semmoista ei ole näkyvillä, niin sitten alapäästä on mennyt putkisokka ja vipunen hävinnyt vipujen taivaaseen tai jos oikein hyvä säkä, niin on tavaralaatikossa. Jos ko. paikassa ei näy ehkä puolituumaista suoraan sivulle sojottavaa akselinpätkää, niin sitten se on katki sisempää. Jos akselin pää on näkyvillä mutta vipu puuttuu, niin siihen voi tilapäisesti nipistää vaikka lukkotongit.
Ja vipua eteenpäin painaen löytyy lingolle oikea eli hitaampi nopeus, keskellä on vapaa ja takana tuhannen kierroksen vaihde. Kiekkakellossa sininen viiva jossain kahdentuhannen kierroksen tietämillä toteuttaa 540 r/min.
tervetuloa joukkoon
Ja vipua eteenpäin painaen löytyy lingolle oikea eli hitaampi nopeus, keskellä on vapaa ja takana tuhannen kierroksen vaihde. Kiekkakellossa sininen viiva jossain kahdentuhannen kierroksen tietämillä toteuttaa 540 r/min.
tervetuloa joukkoon
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 880 Implematic
Mopar383bb kirjoitti:Hommasin tollasen, lie vuodelta 64-65 vaikka otteessa on 66. Vänksläilin venttiileitä ja etukuormaajan ja nostolaitteen sain pelittää, mut mistä toimii voimanulosotto? En löytänyt vimpstaakkelia traktorista enkä ohjetta netistä. Onko tää joku huippusalainen koerojekti johon ohjeet maksaa enempi kuin vehjes? Pitäis linko saaha pyörähtään, eli kiitos jo etunäköön. Tää on se kolomipyttynen himmeli
Onneksi olkoon, onko kolmekeppinen laitos ?
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: DB 880 Implematic
Seuraavassa linkki varaosan sivuun jolla näytetään 880 Implematic voimanotto vipuineen. https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html?csid=e46889c09e18e3402e496731a6e1f90f&sl=EN¤cy=#epc::mr48582ar1056303 Ohjekirja olisi varmaan tarpeellinen hankinta, siitä voi nimittäin lukea miten traktori käytetään ja huolletaan.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 880 Implematic
Löytyipä se olosoton vipu kun kattelin ympärilleni, tää on kolmipyttynen voimalaitos. Ruma kun mikä mutta lumi kyllä siirtyy ja on meidän pihaan justiinsa sopivan kokoinen. Tuon hydrauliikan sielunelämästä mitään tiedä, mutta lieneekö tekemätönpaikka muuttaa tuo etukuormaaja kaksitoimiseksi ja samalla lisätä kauhankääntö? Meinaan että toimiiko Implessä sarjanippa systeemit sitten mitenkään ja onko näitä toteutettu miten?
Aiemmin meillä oli Belarus 505 Progress ja siinä oli selkee hydrauliikka ja ohjeita löytyi pilvin pimein vaikka mihin operaatioon, Taavettiin en löydä helposti mitään ohjeita, vaikka näitä Implejä on kai Suomessakin enemmän kuin noita Belkkuja?
Käyttöohje sekä korjaamokäsikirja olis kyllä kiva omistaa, kun en aiemmin ole Taavetin kanssa ollu tekemisissä, näissäkin taitaa olla omat niksinsä kuten muissakin laitteissa.
Aiemmin meillä oli Belarus 505 Progress ja siinä oli selkee hydrauliikka ja ohjeita löytyi pilvin pimein vaikka mihin operaatioon, Taavettiin en löydä helposti mitään ohjeita, vaikka näitä Implejä on kai Suomessakin enemmän kuin noita Belkkuja?
Käyttöohje sekä korjaamokäsikirja olis kyllä kiva omistaa, kun en aiemmin ole Taavetin kanssa ollu tekemisissä, näissäkin taitaa olla omat niksinsä kuten muissakin laitteissa.
Mopar383bb- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 49
Paikkakunta : Savonlinna
Vs: DB 880 Implematic
Tuosta hydrauliikan muuttamisesta. Siis onhan huhujen mukaan menty kuuhun ja tultu poiskin, ettei mikään siinä mielessä liene mahdotonta, mutta muut saavat kyllä jatkaa yksityiskohdilla. Minulta loppuu niiltä osin kompetenssi niin sanotusti.
Korjaamokirjoja ei taida olla suomeksi mitään. Englanninkielisiä kyllä löytyy, mutta niiden kanssa on sellainen ongelma, että muu traktori löytyy yhdestä käsikirjasta ja moottorin osalta pitänee tukeutua toiseen. Toisaalta, se moottori kyllä on sen verran kestävä, ettei sitä ihan joka päivä tarvitse purkaa. Tuon mallin kolmepyttynen on ihan ensimmäinen tuotannossa ollut versio ja muutamin kohdin erilainen kuin myöhempien, valkoisten taavettien, esimerkiksi sylinterin mitat on erit ja on ns. kuivaputkikone.
Jos englannin kieli taipuu, niin tässä on linkki käyttäjän oppaaseen, jossa siis suunnilleen muut asiat oikein paitsi moottorin osalta. Suomenkielinen juuri tuohon traktoriin tarkoitettu tietysti olisi mukava.
https://drive.google.com/file/d/0B9-7bn5CX9NDREdMcFA2Y2Z5elE/view
Belkuista sen verran, että sikäläinen suunnittelu on laittanut niihin paljon sellaisia ominaisuuksia, mitä länsikoneista löytyy paljon myöhemmin, kaikkia ei vieläkään. Toteutus vain saattoi välillä ontua. Sikäläiseen tyyliin myös kuului kertoa manuaalissa koneesta "kaikki". Siellä kun ei välttämättä joka paikassa ollut merkkikorjaamoa tai huoltomiestä läsnä. Ja varaosia tuli sen verran uuden koneen mukana, että runkovaluja ja pyöriä lukuunottamatta niistä olisi saanut kasaan toisen traktorin.
Korjaamokirjoja ei taida olla suomeksi mitään. Englanninkielisiä kyllä löytyy, mutta niiden kanssa on sellainen ongelma, että muu traktori löytyy yhdestä käsikirjasta ja moottorin osalta pitänee tukeutua toiseen. Toisaalta, se moottori kyllä on sen verran kestävä, ettei sitä ihan joka päivä tarvitse purkaa. Tuon mallin kolmepyttynen on ihan ensimmäinen tuotannossa ollut versio ja muutamin kohdin erilainen kuin myöhempien, valkoisten taavettien, esimerkiksi sylinterin mitat on erit ja on ns. kuivaputkikone.
Jos englannin kieli taipuu, niin tässä on linkki käyttäjän oppaaseen, jossa siis suunnilleen muut asiat oikein paitsi moottorin osalta. Suomenkielinen juuri tuohon traktoriin tarkoitettu tietysti olisi mukava.
https://drive.google.com/file/d/0B9-7bn5CX9NDREdMcFA2Y2Z5elE/view
Belkuista sen verran, että sikäläinen suunnittelu on laittanut niihin paljon sellaisia ominaisuuksia, mitä länsikoneista löytyy paljon myöhemmin, kaikkia ei vieläkään. Toteutus vain saattoi välillä ontua. Sikäläiseen tyyliin myös kuului kertoa manuaalissa koneesta "kaikki". Siellä kun ei välttämättä joka paikassa ollut merkkikorjaamoa tai huoltomiestä läsnä. Ja varaosia tuli sen verran uuden koneen mukana, että runkovaluja ja pyöriä lukuunottamatta niistä olisi saanut kasaan toisen traktorin.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 880 Implematic
Eihän periaatteessa 2-toiminen kuormaaja tarvitse traktorilta kuin yhden 1-toimisen ulosoton, josta öljy syötetään erilliselle 2-karaiselle ja 2-toimiselle hytikkalohkolle, jolla kuormaaja hallitaan.
Tälleen mää Nuffiin tein 2-toimisen hytikkaulosoton, keulavinssihän on hydraulinen, ja letkut vaihtamalla saa taakse 2-toimisen ulosoton.
3-karainen 2-toimilohkokin mulla olisi, sen kun laittaisi, olisi 3kpl 2-toimisia ulosottoja käytössä ......
Tälleen mää Nuffiin tein 2-toimisen hytikkaulosoton, keulavinssihän on hydraulinen, ja letkut vaihtamalla saa taakse 2-toimisen ulosoton.
3-karainen 2-toimilohkokin mulla olisi, sen kun laittaisi, olisi 3kpl 2-toimisia ulosottoja käytössä ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 880 Implematic
Mahdollisesti alla olevan linkin takaa löytyy lisätietoa traktoristasi, tosin englannin murteella.
https://sites.google.com/site/deerebrown/david-brown-info-ii
https://sites.google.com/site/deerebrown/david-brown-info-ii
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: DB 880 Implematic
Jos yksitoimisen kuormaimen aikoo muuttaa kakstoimiseks tarvii siihen vielä kakstoimiset sylinteritkin.
Jos nosto/lasku ei välttämättä tarvi olla kakstoimiset. Riittää kun hommaa kakstoimiset kauhasylinterin ja venttinilohkon jossa on yksitoiminenkara nostolle ja kaksitoiminenkara kauhasylinterille.
Yhteen Ålö Pikavikkiin kyseisen patentin rakentelin 80 luvunlopulla
Jos nosto/lasku ei välttämättä tarvi olla kakstoimiset. Riittää kun hommaa kakstoimiset kauhasylinterin ja venttinilohkon jossa on yksitoiminenkara nostolle ja kaksitoiminenkara kauhasylinterille.
Yhteen Ålö Pikavikkiin kyseisen patentin rakentelin 80 luvunlopulla
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB 880 Implematic
Monasti vaan on hyvä, että nostosylkytkin on 2-toimiset, että saa painatettua maata vasten.
Itse sylinterithän ei järkyttävän hintaisia ole, vaikka olisi mittatilauksena tehtyjä.
Sylinteriputket ja varsimateriaalit kun tulee monille sylinteripajoille 6m salkoina ......
Itse sylinterithän ei järkyttävän hintaisia ole, vaikka olisi mittatilauksena tehtyjä.
Sylinteriputket ja varsimateriaalit kun tulee monille sylinteripajoille 6m salkoina ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 880 Implematic
Toki täys kakstoiminen kuormain paras on. Ja vakaajakin pitää tänäpäivänä kuormaimesta löytyä, sekä aisa jousitus.
Mutta käyttötarve ja rakenteluinto ratkaisee tässäkin tapauksessa millainen kuormaimesta lopulta tulee
Mutta käyttötarve ja rakenteluinto ratkaisee tässäkin tapauksessa millainen kuormaimesta lopulta tulee
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB 880 Implematic
Noista kuormaajan sylintereistä molemmat vuotaa ja kun ei kaksitoimisetkaan uutena mahdottomia maksa niin miksipä sitä ei muuttaisi kaksitoimiseksi. Painatusta tarvitsen ainakin ja kauhankääntö on oltava, ei tuolla laukaistavalla viiti enempää pelleillä. Mietin vain tuota öljyn paluu hommaa, että miten se olisi syytä toteuttaa, kippi liittimestä on otettu tuon kuormaajan paine ja nostolaitteen kaarella se nousee ja laskee.Venttiileitä ruuvaamalla toimii joko nostolaite tai kuormain, mikä ei ole oikein järkevää. Olisko siis mahdollista mitenkään tuohon rakentaa systeemiä jossa nostolaite ja kaksitoiminen kuormaaja toimii ilman venttiilien vääntelyä ja lisäksi venttiililohkon paluuöljy menee oikeata reittiä takaisin, ettei tapahdu pox ilmiöitä pumpussa tai/ja laatikossa?
Mopar383bb- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 49
Paikkakunta : Savonlinna
Vs: DB 880 Implematic
Implematic hydrauliikka ei mahdollista hydrauliikkapaineen ottamisen ulos ennen traktorin omia venttiilejä. Hanojen sulkeminen ja avaaminen on ainoa mahdollisuus saada öljynpaine erilliselle etukuormaimen venttiileille. Sarjaan liitäntä mahdollisuutta ei ole. Implematikissa ei myöskään ole kunnollista jatkuvan pumppauksen paluuliitäntää. Ainoa mahdollisuus on kytkeä paluu etukuormaimen venttiileistä vaihteiston täyttötulppaan. Tämä ei ole oikein hyvää koska osa vaihteistosta jää huonolle voitelulle etukuormainta käytettäessä, mutta muita mahdollisuuksia ei ole.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 880 Implematic
Tässä linkki jonka kautta pääset tilaamaan suomenkielisen Implematic ohjekirjan https://www.ohjekirja.org/tuoteluettelo/traktorit/david-brown/david-brown-850-880-950-990-implematic-kasikirja
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 880 Implematic
Juu, jos tarvii kaksitoimisia sylinterietä, niin öljyn saa ulos samasta paikasta kuin yksitoimiselle etukuormaimellekin, mutta sen jatkoksi tarvii suuntaventtiilin tai jopa kaksi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: DB 880 Implematic
Eipä tuolla kuormaajalla urakointiin aleta,eli sietänee varmaan tuon paluun tuohon täyttötulppaan kun ei muutakaan voi. Siirrellään talvella lunta pihasta pellolle ja kesäisin jotain sorahommia pihalla sikäli kun töiltään joutaa. Itsellä tallessa vanha alueaura projekti jonka vois laittaa kuormaajaan nuoskalumen työntöön,painatus olis hyvä olla, siksi tuo kaksitoimisuus olis pop ja kauhankääntö kanssa. Pitää alkaa katselemaan sopivia venttiilejä tuohon hydrauliikkaan, sylinterit löytyy paikkakunnalta. Olisko Joystick ohjaus kova sana? Viron puolelta sais aika näpeeseen hintaan noita ilotikku systeemejä.
Mopar383bb- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 49
Paikkakunta : Savonlinna
Vs: DB 880 Implematic
Joystick ehdottomasti, jos minulta kysytään, mut mä kyllä vaivaan noit ammatikseni
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB 880 Implematic
Juu kyllä 1-vipuhallinta on ainoa oikea. 2-vipuisella paha saada kahta liikettä yhdellä kädellä, samaan aikaan .......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 880 Implematic
Yksi vaihtoehto hydrauliikkaan on erillinen pumppu (esim ulosottoon ?) ja oma öljysäiliö. Maksaa ja vie tilaa, mutta on mahdollinen.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: DB 880 Implematic
Maatilakäyttöön tarkoitettu etukuormain toimii erinomaisesti traktorin omalla hydrauliikalla. Ulkopuolisen hydrauliikan rakentaminen maksaa melko lailla, vie tilaa nostolaitteelta, eikä ole tässä tapauksessa tarpeen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 880 Implematic
Alottelin Taavetin entrausta etuakselista ja vaihdoin uudet eturenkaat, 2x 6/16" Betlas 121€. On kyllä kaikenlaisia seppiä ruisleipää kuluttamassa, eli...
Raidetangonpäät paskana, lentäneet molemmat kupeistaan mäjelle. Ratkaisu, vetästään hitsillä kiinni lenkurat, ettei mahu kupista pellolle mutta samalla kun on saatu puikkoon tulet on hitsattu mutteritkin raidetankoon kiinni. Uudet päät 42€ Tähän tarviin toisen mutterin, eli ostan jos jostain vain löytyy! Toisen sain pelastettua.
Samaan syssyyn on sitten hitsattu napamutterit olka-akseleihin kiinni!? syytä en tiedä mut vaihda tai säädä nyt sitten laakereita... Ostan olka-akselit jos teillä jollain on käypäset!
Ratin mutteri hitsattu akseliin kiinni, eli ostaisin tällaisenkin siis "ohjaus akselin" jos jollakulla on myydä.
Miksi hitsata ohjaukseen liittyviä osia ylipäätään, kun kaiken voi korjata tai vaihtaa hitsaamattakin?
Nyt on paskottu paljon osia ymmärtämättömyyttään tai taitamattomuuttaan ja aivan helvetin vaarallinen laite on ollut muutenkin.
Saa nyt nähdä mitä muuta tossa on paskottu, kaikkee taitaa saada uutenakin, mutta täysi entisöinti ei ole mielessä vaan mukava lumikone pienelle pihalle,eli kaikkee en raaski ostaa uutena. Olka-akselit oli kalliit ainakin Marjakankaalla.
Saa tarjota osasia, sais talveksi sitten töihin.
harri.kyronlahti@hotmail.fi
040 6538733
Harza
Raidetangonpäät paskana, lentäneet molemmat kupeistaan mäjelle. Ratkaisu, vetästään hitsillä kiinni lenkurat, ettei mahu kupista pellolle mutta samalla kun on saatu puikkoon tulet on hitsattu mutteritkin raidetankoon kiinni. Uudet päät 42€ Tähän tarviin toisen mutterin, eli ostan jos jostain vain löytyy! Toisen sain pelastettua.
Samaan syssyyn on sitten hitsattu napamutterit olka-akseleihin kiinni!? syytä en tiedä mut vaihda tai säädä nyt sitten laakereita... Ostan olka-akselit jos teillä jollain on käypäset!
Ratin mutteri hitsattu akseliin kiinni, eli ostaisin tällaisenkin siis "ohjaus akselin" jos jollakulla on myydä.
Miksi hitsata ohjaukseen liittyviä osia ylipäätään, kun kaiken voi korjata tai vaihtaa hitsaamattakin?
Nyt on paskottu paljon osia ymmärtämättömyyttään tai taitamattomuuttaan ja aivan helvetin vaarallinen laite on ollut muutenkin.
Saa nyt nähdä mitä muuta tossa on paskottu, kaikkee taitaa saada uutenakin, mutta täysi entisöinti ei ole mielessä vaan mukava lumikone pienelle pihalle,eli kaikkee en raaski ostaa uutena. Olka-akselit oli kalliit ainakin Marjakankaalla.
Saa tarjota osasia, sais talveksi sitten töihin.
harri.kyronlahti@hotmail.fi
040 6538733
Harza
Mopar383bb- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 49
Paikkakunta : Savonlinna
Vs: DB 880 Implematic
Jos etupyörän laakereita ei viitsitä kiristää, ajetaan vain niin että laakerit lonksuu. Tuo löysällä olevien laakerien lonksumine kuluttaa kierteet pilalle olka-akselissa ja napamutterista. Kun laakerit on löysällä on mutterikin tavallaan löysällä, vaikka lukitus sokka estää pyörimisen. Kun kierteet on hävinny on mutterit hitsattu kiinni, että on saatu pysymään kasassa.
2 tai 3 vastaava tullut joskus vastaan
2 tai 3 vastaava tullut joskus vastaan
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: DB 880 Implematic
Mamma tos välil höpötellyt, et jos se hänen -63 880 myytäis pois .... 4-pyttynen ja 3-keppinen ( 12+ 4 ) ..... Siisti ja täysin ehtakunnossa oleva laite, liki uudenveroiset renkaatkin ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 880 Implematic
990 implen rattiakseli löytyy hyllystä, sopivuudesta en tiedä, mutta sen saa lähetyskulut maksamalla.
Olka-akseleita kyllä pitäisi löytyä käytettyina kun on vaan aikaa haeskella.
Pyöränlaakereiden muttereiden hitsauskin voi olla järkevästi purettavissa. Pikku rälläkällä vaan alat varovasti kaivella hitsiainetta pois. Jos ei ole ajettu isoilla virroilla, niin niissä ei ole tunkeumaa minkään vertaa. Kun hitsit on ajettu perusaineen tasaan tai vähän allekin, niin avaimella nitkuttamalla saa pian selville, että lähteekö pyörimään. Jos ei tule pois pyörittämällä, voi mutterit katkaista vaikka dremelillä. Se pitää leikata niin syvälle kuin menee ja sitten vaan lyöntimensselillä loput halki.
Akselissa saattaa olla vanhaa jenkaa sen verran jäljellä, että uusi teräväharjainen mutteri saa siitä otteen.
Olka-akseleita kyllä pitäisi löytyä käytettyina kun on vaan aikaa haeskella.
Pyöränlaakereiden muttereiden hitsauskin voi olla järkevästi purettavissa. Pikku rälläkällä vaan alat varovasti kaivella hitsiainetta pois. Jos ei ole ajettu isoilla virroilla, niin niissä ei ole tunkeumaa minkään vertaa. Kun hitsit on ajettu perusaineen tasaan tai vähän allekin, niin avaimella nitkuttamalla saa pian selville, että lähteekö pyörimään. Jos ei tule pois pyörittämällä, voi mutterit katkaista vaikka dremelillä. Se pitää leikata niin syvälle kuin menee ja sitten vaan lyöntimensselillä loput halki.
Akselissa saattaa olla vanhaa jenkaa sen verran jäljellä, että uusi teräväharjainen mutteri saa siitä otteen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» 850 implematic -61
» DB 990 Implematic käynnistysongelma
» 880 implematic
» 880 implematic ruiskutusennakko.
» 880 Implematic nostolaitemysteeriö ?
» DB 990 Implematic käynnistysongelma
» 880 implematic
» 880 implematic ruiskutusennakko.
» 880 Implematic nostolaitemysteeriö ?
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa