880 implematic ruiskutusennakko.
+2
Tessu
880imple
6 posters
Sivu 1 / 1
880 implematic ruiskutusennakko.
Vaatii vissiin jakopään purkamisen, että saisi pumpun käyttöakselia muutettua.
Omassa oli pumppu käännetty niin aikaiselle kun menee.
Oli silti myöhäisellä.
Harmaata savua, todella huono käynnistymään ja alkoi tupsimaan isoilla kierroksilla, tehotonkin.
En nyt kuitenkaan alkanut klapikoneen pyörittäjästä konetta avaamaan moisen takia, tein vähän kyseenalaisen ratkaisun ja aattelin jos siitä muillekkin olisi hyötyä...
Pumpun kun ottaa irti niin sieltä löytyy lyhyt pooritettu väliakseli, joka ei mene kuin yhteen asentoon, siinä on yksi leveämpi kohta.
Tarkkuuskoneistin pikkurälläkällä tähän leveään kohtaan poorin
Jolloin sain sen toisesta päästään yhden hampaan eri kohtaan.
Sit vaan kokeilemaan miten toimii.
No, nyt sai kääntää pumpun niin myöhäiselle kuin se meni ja vielä kääntää ennakonsäätöhanan kiinni niin osui aika hyvin paikalleen.
Savutus väheni todella paljon, lähtee olennaisen paremmin käyntiin, on tehoa.
Mainitaan nyt vielä että mulla on maatalouskoneasentajan koulut käytynä, että tiesin mitä teen.
Omassa oli pumppu käännetty niin aikaiselle kun menee.
Oli silti myöhäisellä.
Harmaata savua, todella huono käynnistymään ja alkoi tupsimaan isoilla kierroksilla, tehotonkin.
En nyt kuitenkaan alkanut klapikoneen pyörittäjästä konetta avaamaan moisen takia, tein vähän kyseenalaisen ratkaisun ja aattelin jos siitä muillekkin olisi hyötyä...
Pumpun kun ottaa irti niin sieltä löytyy lyhyt pooritettu väliakseli, joka ei mene kuin yhteen asentoon, siinä on yksi leveämpi kohta.
Tarkkuuskoneistin pikkurälläkällä tähän leveään kohtaan poorin
Jolloin sain sen toisesta päästään yhden hampaan eri kohtaan.
Sit vaan kokeilemaan miten toimii.
No, nyt sai kääntää pumpun niin myöhäiselle kuin se meni ja vielä kääntää ennakonsäätöhanan kiinni niin osui aika hyvin paikalleen.
Savutus väheni todella paljon, lähtee olennaisen paremmin käyntiin, on tehoa.
Mainitaan nyt vielä että mulla on maatalouskoneasentajan koulut käytynä, että tiesin mitä teen.
880imple- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Olikos tää nyt sitten 3 vai 4 sylinterinen ja rivi vai jakopumppu?
Minkähän takia sieltä on sitten pumpusta jotain muuteltu?
Vai tehojen toivossa?
Luulisi että pumput pelaa normaaleilla säädöillä kun ei noihin meillä ole koskaan koskettu,samaan kohtaan on laiteltu jos jouduttu irrottamaankin.
Minkähän takia sieltä on sitten pumpusta jotain muuteltu?
Vai tehojen toivossa?
Luulisi että pumput pelaa normaaleilla säädöillä kun ei noihin meillä ole koskaan koskettu,samaan kohtaan on laiteltu jos jouduttu irrottamaankin.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Kolmesylinterisen 880:n ruiskupumpun saa aika helposti yhden hampaan verran pieleen. Öljypumpun käyttöakseli pyörittää pumppua ja se pitää olla kohdallaan kun pumpun asentaa paikalleen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
No nyt kun kerroit, niin vilkaisin mahan alle, ja kyllä silikonimakkarasta päätellen joku on öljypohjaa aukonut.
Saattaa hyvinkin olla pumppu mennyt hampaalla pieleen.
Toisaalta, pumppu oli aikaisessa äärilaidassa säädöistään ja laipassa rikkoutumaton tehtaan maali, että hyvinkin voinu mennä jo tehtaalta sivuun ratas, mutta saatu säädettyä silti kohdilleen.
Ja juu, kolmesylinterinen jalajapumppukone tämä yksilö.
Saa olla nyt noin kun kerran toimii.
Saattaa hyvinkin olla pumppu mennyt hampaalla pieleen.
Toisaalta, pumppu oli aikaisessa äärilaidassa säädöistään ja laipassa rikkoutumaton tehtaan maali, että hyvinkin voinu mennä jo tehtaalta sivuun ratas, mutta saatu säädettyä silti kohdilleen.
Ja juu, kolmesylinterinen jalajapumppukone tämä yksilö.
Saa olla nyt noin kun kerran toimii.
880imple- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
On siellä sitten jotain ollu jos ei kohdallaan ole liekö tehdaskaan niin huolimaton?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Alakautta ei pysty pumpun ajoitusta laittamaan väärin. Sieltä lähtee vain öljypumppu irti. Sen sijaan syöttöpumpun jalan pystyy laittamaan väärin niinkuin Erkki jo kertoi. Toinen mahdollisuus pumpun väärälle ajoitukselle on, että kampiakseli on ollut väärässä asennossa kun jalka laitettu takaisin "oikein". Vauhtipyörässä ja kytkinkotelossa on kaksi ajoitusreikää, toinen yläkuolokohtaa, toinen ruiskutusennakkoa (SP) varten. Pumpun jalkaa kiinni pantaessa pitää käyttää tätä SP ajoitusta. Mutta jos se pumppu ei kerran ole ollut irti, niin tämä tietysti ei ole mahdollinen virhe.
Jos kuitenkin laittaisi tähän pumpun ajoituksen "lyhyen oppimäärän". Moottori käännettynä niin, että ykkösessä ruiskutus ja vauhtipyörän ajoitus reiässä SP. Pumpun jalka menee vain yksin päin paikalleen, jalassa käyttöakselin "puuttuva" hammas klo 4. Kun nyt jalan "pudottaa" paikalleen, niin akseli kääntyy ja tämän merkkihampaan tulisi olla silloin klo 6. Sitten pumppu paikalleen ja pumpun laipan ja jalan merkkiviivat kohdikkain. Se on siinä. Jos kukaan ei ole avannut pumppua ja hämmentänyt siellä mitään, niin syttyjen pitäisi olla kohdallaan
Jos kuitenkin laittaisi tähän pumpun ajoituksen "lyhyen oppimäärän". Moottori käännettynä niin, että ykkösessä ruiskutus ja vauhtipyörän ajoitus reiässä SP. Pumpun jalka menee vain yksin päin paikalleen, jalassa käyttöakselin "puuttuva" hammas klo 4. Kun nyt jalan "pudottaa" paikalleen, niin akseli kääntyy ja tämän merkkihampaan tulisi olla silloin klo 6. Sitten pumppu paikalleen ja pumpun laipan ja jalan merkkiviivat kohdikkain. Se on siinä. Jos kukaan ei ole avannut pumppua ja hämmentänyt siellä mitään, niin syttyjen pitäisi olla kohdallaan
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Sp kohtaan pistin tapin niin moottorin puolella oli tasainen kohta klo 12 kun sitä sivulta katseli.en kyllä katsonut oliko se juuri ykkosen syöttökohta.jotain hämärää siinä on jo tehtaalla käynyt kun se pumppu oli toisessa äärilaidasa.
Siellä moottorin puolella näkyi kuulalaakeri sen käyttöakselin ympärillä niin en edes kokeillut lähteekö nousemaan ylös kun laakerit yleensä ei ihan sormivoimin nouse pesistään.
Tähän ajoitusasiaan ei tuonut lisätietoa edes pumpun sivuluukun aikaisu, koska siellä akselilla oli useitakin merkkiviivoja, mutya pumpun rungossa ei mitään merkintää.
Sitten vielä kun hihnapyörällä eikä vauhtipyörällä ole mitään astemerkkejä niin koin turhaksi ajoituslampun käyttämisen.
Siihen kun olisi jo tarvittu heittokelloa ja astekiekkoa.
Olkoon noin kun toimii.
Siellä moottorin puolella näkyi kuulalaakeri sen käyttöakselin ympärillä niin en edes kokeillut lähteekö nousemaan ylös kun laakerit yleensä ei ihan sormivoimin nouse pesistään.
Tähän ajoitusasiaan ei tuonut lisätietoa edes pumpun sivuluukun aikaisu, koska siellä akselilla oli useitakin merkkiviivoja, mutya pumpun rungossa ei mitään merkintää.
Sitten vielä kun hihnapyörällä eikä vauhtipyörällä ole mitään astemerkkejä niin koin turhaksi ajoituslampun käyttämisen.
Siihen kun olisi jo tarvittu heittokelloa ja astekiekkoa.
Olkoon noin kun toimii.
880imple- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
mattkau kirjoitti: Moottori käännettynä niin, että ykkösessä ruiskutus ja vauhtipyörän ajoitus reiässä SP. Pumpun jalka menee vain yksin päin paikalleen, jalassa käyttöakselin "puuttuva" hammas klo 4. Kun nyt jalan "pudottaa" paikalleen, niin akseli kääntyy ja tämän merkkihampaan tulisi olla silloin klo 6. Sitten pumppu paikalleen ja pumpun laipan ja jalan merkkiviivat kohdikkain. Se on siinä. Jos kukaan ei ole avannut pumppua ja hämmentänyt siellä mitään, niin syttyjen pitäisi olla kohdallaan
Syöttöpumpun sisällä jatkuu sama periaate, sen akseliloven kanssa. Siellä on osissa samoin samanlainen leveä hahlo,samalla kohden kuin akselissakin, eli pumpun sisuksia ei pysty kokoamaan niin, attä ajoitus pumpun sisällä sekoaisi.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
880 moottorissa, ainakin minun AD3/55 moottorissa, nuo ajoitusmerkit ovat kytkinkopassa oikealla puolella. Jostain syystä ne on laitettu tavallaan väärinpäin eli SP reikä on tuo ylempänä vasemmalla oleva reikä ja yläkuolokohdan merkki oikealla. Kävin ottaan kuvan omasta koneesta. Hyvällä mielikuvituksella vasemman reiän yläpuolella valussa näkyy SP (kaksi merkkiä) ja vielä paremmalla oikean reiän yläpuolella TDC (kolme merkkiä tuntuu koittosormeen). Ajoitustyökalu, tappi, löytyy vaaksan verran näiden reikien alapuolelta ellei joku ole onnistunut hävittämään sitä. Ja tässä siis kuva.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Onko kysyjän kone ollu talossa uudesta asti? muutoinhan ei voida varmistua ettei pumppuun ole kukaan koskenu.
Hyvinkin saattanu sillon jotain joku yrittää ainakin tehdä...
Kuinkahan se on sitten tähän asti toiminu jos on väärin ollu,aika outoa.
Hyvinkin saattanu sillon jotain joku yrittää ainakin tehdä...
Kuinkahan se on sitten tähän asti toiminu jos on väärin ollu,aika outoa.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Ei ole meillä ollu uudesta asti.
Ainakin kertaalleen jo hylätty pihan perälle.
Huono käynnistyvyys , savutus ja tehon puute tuskin ovat tähän vaikuttaneet.
Pumpun ympäristö oli tehtaan maaleissa ilman lohkeamia ja kaikki sinetit paikoillaan, mutta onhan se nyt toki silti mahdollista, että siellä on joku käynyt ropaamassa.
Ainakin kertaalleen jo hylätty pihan perälle.
Huono käynnistyvyys , savutus ja tehon puute tuskin ovat tähän vaikuttaneet.
Pumpun ympäristö oli tehtaan maaleissa ilman lohkeamia ja kaikki sinetit paikoillaan, mutta onhan se nyt toki silti mahdollista, että siellä on joku käynyt ropaamassa.
880imple- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Tarkista vielä, että ruiskutusennakon lukitushana on auki. Se on pieni siipimutteri pumpun mahapuolella, eli vastakkaisella puolella pumpun kaasuvipuun nähden.
Jos se hana on kierrettynä kiinni, niin ajoitus on muutaman asteen myöhäisellä, moottori savuttaa ja pätkii ja vetää huonosti.
Jos se hana on kierrettynä kiinni, niin ajoitus on muutaman asteen myöhäisellä, moottori savuttaa ja pätkii ja vetää huonosti.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Ihan jo aloitusviestiin asian kirjoitin.
Nyt on ennakkoa sen verta että se hana täytyy pitää suljettuna.
Huomaa hyvin jos sen avaa niin savutus lisääntyy.
Ja tässä tapauksessa se indikoi sitä että ruiskutus on jo liian aikaisella.
Mietin tässä aikaa ollessani että mulla on tuo stanadynen ajoituslamppu, niin siihen on olemassa sekä ruiskutusputkesta signaalin ottava pietsokideanturi ja sitten myös induktiivinen anturi, joka on alunperin tehty gm diesel ja valtran sovelluksia varten, joissa ennakko määritellään värinänvaimentimeen tai vauhtipyörään porattua reikää vasten.
Sillä ehkä pystyisi mittaamaan myös taavetin ennakot, kun ensin varmistaisi merkkien paikkaansa pitävyyden.
Ei ole ihan kauheasti tullu ko kojetta käytettyä.
Paremman tuloksen saa omiin romuihin ihan kokeilemalla.
Mun vehkeissä pääasia nro 1 on hyvä käyntiinlähtö, ja kakkosena savutuksen vähyys.sen mukaan olen säädelly pumput.teho ja polttoaineen kulutus ovat toissijaisia asioita.
Nyt on ennakkoa sen verta että se hana täytyy pitää suljettuna.
Huomaa hyvin jos sen avaa niin savutus lisääntyy.
Ja tässä tapauksessa se indikoi sitä että ruiskutus on jo liian aikaisella.
Mietin tässä aikaa ollessani että mulla on tuo stanadynen ajoituslamppu, niin siihen on olemassa sekä ruiskutusputkesta signaalin ottava pietsokideanturi ja sitten myös induktiivinen anturi, joka on alunperin tehty gm diesel ja valtran sovelluksia varten, joissa ennakko määritellään värinänvaimentimeen tai vauhtipyörään porattua reikää vasten.
Sillä ehkä pystyisi mittaamaan myös taavetin ennakot, kun ensin varmistaisi merkkien paikkaansa pitävyyden.
Ei ole ihan kauheasti tullu ko kojetta käytettyä.
Paremman tuloksen saa omiin romuihin ihan kokeilemalla.
Mun vehkeissä pääasia nro 1 on hyvä käyntiinlähtö, ja kakkosena savutuksen vähyys.sen mukaan olen säädelly pumput.teho ja polttoaineen kulutus ovat toissijaisia asioita.
880imple- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Voipi olla sitten mitä vaan jos ei itellä ollu,sinetit ja maalitkaan ei aina kaikkea kerro.
Ettei ole päässy vettä koneeseen ja startattu? yks iharrastaja kerran kerto että kone kävi miten kuten kunnes aukas kannen niin siellähän olikin 2 mäntää eritasossa,ei ihme jos ei ollu ihan kaikki säädöissään,ei tykänny kiertokanget hyvää kun vettä oli vastassa.
Tämäkin kannatta muistaa kun vikoja ettii varsinkin traktoreissa jotka pihalla olleet.
Ettei ole päässy vettä koneeseen ja startattu? yks iharrastaja kerran kerto että kone kävi miten kuten kunnes aukas kannen niin siellähän olikin 2 mäntää eritasossa,ei ihme jos ei ollu ihan kaikki säädöissään,ei tykänny kiertokanget hyvää kun vettä oli vastassa.
Tämäkin kannatta muistaa kun vikoja ettii varsinkin traktoreissa jotka pihalla olleet.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Kolmipyttyisessä implessä ei ole tuntematon asia sen pumpun käyttöakselin laakerivaurio. Kun laakeri menee väljäksi, pääsee käyttöhammaspyörä liukumaan ylemmäksi nokka-akseliin nähden ja ajoitus muuttuu. Tuollaista en ole itse koskaan avannut, mutta Englannin keskustelupalstalla siitä on ollut juttua. Selectamaticeissa on jonkin porauksen kautta saatu tulemaan enemmän moottorin huohotushöyryä sille laakerille ja tuo ongelma on selectoissa tuntematon. Laakeri pitäisi olla irrotettavissa kun pumpun nostaa pois paikaltaan. Joku muu tuntee asian paremmin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Enpäs tiedä tunnenko tuon asian paremmin kuin Erkki, mutta täydennetään kuitenkin pikkaisen. Minusta tuo voiteluvika korjattiin melko nopsaan jo Implematiceihin eli sitä voi esiintyä ihan alkupään traktoreissa, vai oliko että peräti korjattiin protoiluvaiheessa. En muista mistä tuon tiedon luin, siinä ei kuitenkaan sitä kovin tarkkaan selitetty milloin korjattiin, esimerkiksi mistä runkonumerosta lähtien.
Pumpun jalka eli käyttöpyörän pesä lähtee "periaatteessa" pois nostamalla, kun pumppu on ensin irrotettu pois tieltä. Pöydällä sitten käyttöpyörä ja muut sisähilut purkautuu alaspäin. Käyttöpyörä on laakeroitu kahdella laakerilla, ylempänä kuulalaakeri, alempana peltikoolinen neulalaakeri, josta varoitellaan ettei lähde ehyenä pois. Uusi laitetaan paikalleen sitä varten tehdyn tuurnan avulla painamalla.
Muuten olen sitä mieltä ettei tuollaista vikaa ole millään voinut tulla tehtaalta saakka. Moottorit koekäytettiin siellä kahteen kertaan, ensin irrallaan penkissä ja sitten koeajo-ohjelman mukaisesti traktorissa kiinni.
Semmoinen huomio ajoituksesta vielä, että eri lähteissä on ristiriitaista tietoa. Tehtaan virallinen korjausohje sanoo, että vauhtipyörälle tuleva ohjaustappi laitetaan SP-reikään, I&T Shop manual, että TDC-reikään. Uskoisin tehtaan kirjaan.
Pumpun jalka eli käyttöpyörän pesä lähtee "periaatteessa" pois nostamalla, kun pumppu on ensin irrotettu pois tieltä. Pöydällä sitten käyttöpyörä ja muut sisähilut purkautuu alaspäin. Käyttöpyörä on laakeroitu kahdella laakerilla, ylempänä kuulalaakeri, alempana peltikoolinen neulalaakeri, josta varoitellaan ettei lähde ehyenä pois. Uusi laitetaan paikalleen sitä varten tehdyn tuurnan avulla painamalla.
Muuten olen sitä mieltä ettei tuollaista vikaa ole millään voinut tulla tehtaalta saakka. Moottorit koekäytettiin siellä kahteen kertaan, ensin irrallaan penkissä ja sitten koeajo-ohjelman mukaisesti traktorissa kiinni.
Semmoinen huomio ajoituksesta vielä, että eri lähteissä on ristiriitaista tietoa. Tehtaan virallinen korjausohje sanoo, että vauhtipyörälle tuleva ohjaustappi laitetaan SP-reikään, I&T Shop manual, että TDC-reikään. Uskoisin tehtaan kirjaan.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Päästäänkö tästä nyt semmoseen lopputulemaan että brittien laadunvalvonta oli aukottoman virheetöntä ennenvanhaan ja minä olen ton koneen korjannut väärin ja se pitäis nyt palauttaa tehtaan merkkeihin, jolloin sitä ei saa heinäseipään varjon takaa käyntiin ilman pilottia? Plussana vielä se ettei hyttyset viihdy sataa metriä lähempänä savutuksen takia ja voimaa on kun keuhkotautisessa kissassa.
880imple- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Ei kukaan ole sanonu että sinä olisit korjannu väärin,ehkäpä entinen omistaja jotain tehny tai ulkoseisotus...
Ja Brittien laatu heikkeni vasta -70 luvulla sekin koski enempi henkilöautoja,kyllä Taaveteista olen hyvää kuullu,ne puhuu huonoa joilla puutteeliset hoidot/tiedot tai saanet käsiin jo rikotun laitteen.
Eiköhän se tuokin kuntoon tule näiden viisaiden avustuksella ketkä kauan pelanneet Taavettien kanssa,tai sitten on joku pahasti menny piloille.
Ja Brittien laatu heikkeni vasta -70 luvulla sekin koski enempi henkilöautoja,kyllä Taaveteista olen hyvää kuullu,ne puhuu huonoa joilla puutteeliset hoidot/tiedot tai saanet käsiin jo rikotun laitteen.
Eiköhän se tuokin kuntoon tule näiden viisaiden avustuksella ketkä kauan pelanneet Taavettien kanssa,tai sitten on joku pahasti menny piloille.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Juu, laakeri kuluminen ei ole huonon korjauksen seuraus. Ihan ekaksi tuota ei oikein uskaltanut arvata vikapääksi, se on niin harvinainen juttu, mutta kaikki mikä ei ole mahdotonta on mahdollista
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Hmm. Onko nyt kyse 4 pyttyisestä Imblestä vai 3 pyttyisestä Selematikista ?
Vai onko ensimmäiset 3 pyttyiset vielä Imbplejä. Siis erohan on pumpun asennossa vanhemmissa vaakataso uudemmissa pysty.
Minun 4 pyttyinen Imble kyllä lähtee koko talvenkin seisottuaan sekunnissa käyntiin eikä savua juuri huomaa vähän lämmettyään.
Tosin sellainen "tauti" on ilmennyt että maksimitehoilla osaa ruoka loppua ja ilmaaminen sitten tosi haasteellista.
Vai onko ensimmäiset 3 pyttyiset vielä Imbplejä. Siis erohan on pumpun asennossa vanhemmissa vaakataso uudemmissa pysty.
Minun 4 pyttyinen Imble kyllä lähtee koko talvenkin seisottuaan sekunnissa käyntiin eikä savua juuri huomaa vähän lämmettyään.
Tosin sellainen "tauti" on ilmennyt että maksimitehoilla osaa ruoka loppua ja ilmaaminen sitten tosi haasteellista.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: 880 implematic ruiskutusennakko.
Komipyttyinen imple tuli markkinoille kai 1964 ja se korvautui kolmepyttyisellä selecatalla runsaat vuoden myöhemmin. Tuo pioneeri kolmonen oli kuivaputkinmoottori ja kun aika kului, niin moottoriremontissa aika moni porattiin lohkoon 2,7 litraiseksi kolmoseksi ja kuivat putket heitettiin roskiin. Näissä kolmosissa on ruiskupumppu takapää taivasta kohti ja nokka-akselin pyörittämä öljypumppu käyttää myös ruiskutuspumppua ristikkäisillä viistohampaisilla hammaspyörillä suoraan nokka-akselilta.
Moottori on erittäin sitkeävetoinen ja luja, mutta tuo pumppua käyttävän akselin laakerointi aiheutti ongelman, jota toisinaan esiintyi sarjan alkupään koneissa.
Moottori on erittäin sitkeävetoinen ja luja, mutta tuo pumppua käyttävän akselin laakerointi aiheutti ongelman, jota toisinaan esiintyi sarjan alkupään koneissa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Similar topics
» 880 Implematic nostolaitemysteeriö ?
» DB Implematic -63
» DB 990 Implematic
» 990 implematic hydrauliikka pohdintaa (halkaisukone)
» Implematic 880
» DB Implematic -63
» DB 990 Implematic
» 990 implematic hydrauliikka pohdintaa (halkaisukone)
» Implematic 880
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa