Piikkiketjujen ehostus
5 posters
Sivu 1 / 1
Piikkiketjujen ehostus
Onkos porukalla kokemusta piikkiketjujen uudelleen nastoituksesta? Meinasin katkoa pyörö tai harjateräksestä nastoja ja polttaa puikolla kiinni vanhojen jatkoksi. Kestäneekö kiinni ja kuinka kovasti kulunee? Ketjut on muuten hyvä kuntoiset, sivu riimut eivät ole pahastikkaan kuluneet. Käyttö melko vähäistä, puoli kilometriä pihatien aukaisua + piha, mutta korkeus eroa on niin meinaa välillä linko viedä traktoria eikä toisin päin. Uusia ei raaski kyllä ostaa noin vähille ajuille. Jos tuo ehostus on turhaa niin sitten liukastelen näillä nykyisillä tuollaisenaan.
kaheli- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Piikkiketjujen ehostus
Alkuperäiset nastat on yleensä karkaistua tavaraa, eli niihin ei viila pysty. Harjateräs ja pyöröträs on ihan räkärautaa niihin verrattuna.
Aikansa kestää ja sitten kulahtaa pois. Jos ei ole muutakaan tekemistä, niin menee siinä aika hupaisesti noita hitsatessa. Itte en viitsisi alkaa rupeemaan siihen....
Aikansa kestää ja sitten kulahtaa pois. Jos ei ole muutakaan tekemistä, niin menee siinä aika hupaisesti noita hitsatessa. Itte en viitsisi alkaa rupeemaan siihen....
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5068
Vs: Piikkiketjujen ehostus
Ittte olen migilllä täytelly ja kasvatellu piikkejä. Pyöräkuormaajan salmiakkiketjuja olen kans täytelly ennenkö ne kuluu yli puolenväli lenkkiä. Sit onkin ankea alkaa täyttelemäään. Jollain iskusta karkenevalla puikolla voi kans noita piikkejä elvytellä, on vaan hitaanlaista touhua. Esim. OK68.82 tai OK 83.,28
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Piikkiketjujen ehostus
Ei taida tosiaan kannattaa,samalla kun hitsaa niin joko karkenee ja täs tapauksessa meltoontuu ja lenkit venyy ja naks poikki!
Kulunu kun on aina kulunu ei mahda muuta kuin uusia,kun ei meinaa kestää tässä meijän piha-aurauksessa ihan kevyessäkään käytössä IH 275 loppuun kuluneet ketjut niin ei ne kyl kestä isommissakaan jos koville joutuu ajossa metsässä ym.
Pyöränyli lenkkejä oon kyllä uusinu parempiin jos oon sattunu löytämään,mutta kohta alkaa olla reunaketjutkin aika ohkosta kamaa,mitä lie sitten tekee?
Kaikkea voi tietty kokeilla,on sitä itekki kokeillu ja joskus on joku homma onnistunu,ainakin vähän heh!
Kulunu kun on aina kulunu ei mahda muuta kuin uusia,kun ei meinaa kestää tässä meijän piha-aurauksessa ihan kevyessäkään käytössä IH 275 loppuun kuluneet ketjut niin ei ne kyl kestä isommissakaan jos koville joutuu ajossa metsässä ym.
Pyöränyli lenkkejä oon kyllä uusinu parempiin jos oon sattunu löytämään,mutta kohta alkaa olla reunaketjutkin aika ohkosta kamaa,mitä lie sitten tekee?
Kaikkea voi tietty kokeilla,on sitä itekki kokeillu ja joskus on joku homma onnistunu,ainakin vähän heh!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1916
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Piikkiketjujen ehostus
Jos heppailis sinne tänne muutamia piikkejä ja kahtelis miten ne kuluu ja katkeileeko pyöränyli menevät ketjut. Laskeskelin äkkiseltään että joku vajaa parisataa hitsattavaa piikkiä ois noissa ketjuissa per rengas jos kaikki pääli piikit jatkas, neljä semmosta ketjulenkin puolikasta selällään aina yhessä ylimenevässä ketjussa, melkonen turaaminen ois. Vois piot piisata kun joka toisenki jatkas, vai rasittaneeko huonosti sitten ketjuja. Lumisella tiellä nuokin tosiaan pitää ihan hyvin mutta sitten ku jäiseks menee ni alkaa pito onkelmat. Nooh vejetään vielä mietintä myssyä syvemmälle ja suunnitellaan, eihän tuo näy vielä lumikaan maassa pysyvän ni hoppukos tässä
kaheli- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Piikkiketjujen ehostus
kaheli kirjoitti:Jos heppailis sinne tänne muutamia piikkejä ja kahtelis miten ne kuluu ja katkeileeko pyöränyli menevät ketjut. Laskeskelin äkkiseltään että joku vajaa parisataa hitsattavaa piikkiä ois noissa ketjuissa per rengas jos kaikki pääli piikit jatkas, neljä semmosta ketjulenkin puolikasta selällään aina yhessä ylimenevässä ketjussa, melkonen turaaminen ois. Vois piot piisata kun joka toisenki jatkas, vai rasittaneeko huonosti sitten ketjuja. Lumisella tiellä nuokin tosiaan pitää ihan hyvin mutta sitten ku jäiseks menee ni alkaa pito onkelmat. Nooh vejetään vielä mietintä myssyä syvemmälle ja suunnitellaan, eihän tuo näy vielä lumikaan maassa pysyvän ni hoppukos tässä
Yskis köh, ostahan suosiolla paremmat kettinkit, kattele nettikoneesta jne... Ei tartte joutavia miettiä sitten..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 900
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Piikkiketjujen ehostus
TIKO kirjoitti:kaheli kirjoitti:Jos heppailis sinne tänne muutamia piikkejä ja kahtelis miten ne kuluu ja katkeileeko pyöränyli menevät ketjut. Laskeskelin äkkiseltään että joku vajaa parisataa hitsattavaa piikkiä ois noissa ketjuissa per rengas jos kaikki pääli piikit jatkas, neljä semmosta ketjulenkin puolikasta selällään aina yhessä ylimenevässä ketjussa, melkonen turaaminen ois. Vois piot piisata kun joka toisenki jatkas, vai rasittaneeko huonosti sitten ketjuja. Lumisella tiellä nuokin tosiaan pitää ihan hyvin mutta sitten ku jäiseks menee ni alkaa pito onkelmat. Nooh vejetään vielä mietintä myssyä syvemmälle ja suunnitellaan, eihän tuo näy vielä lumikaan maassa pysyvän ni hoppukos tässä
Yskis köh, ostahan suosiolla paremmat kettinkit, kattele nettikoneesta jne... Ei tartte joutavia miettiä sitten..
Rahamiesten puheita tollaset. Mä voin ottaa vastaan noi käytetyt piikiketjut kun niillä ei tiemmä tee mitään.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Piikkiketjujen ehostus
käyttäjä kirjoitti:TIKO kirjoitti:kaheli kirjoitti:Jos heppailis sinne tänne muutamia piikkejä ja kahtelis miten ne kuluu ja katkeileeko pyöränyli menevät ketjut. Laskeskelin äkkiseltään että joku vajaa parisataa hitsattavaa piikkiä ois noissa ketjuissa per rengas jos kaikki pääli piikit jatkas, neljä semmosta ketjulenkin puolikasta selällään aina yhessä ylimenevässä ketjussa, melkonen turaaminen ois. Vois piot piisata kun joka toisenki jatkas, vai rasittaneeko huonosti sitten ketjuja. Lumisella tiellä nuokin tosiaan pitää ihan hyvin mutta sitten ku jäiseks menee ni alkaa pito onkelmat. Nooh vejetään vielä mietintä myssyä syvemmälle ja suunnitellaan, eihän tuo näy vielä lumikaan maassa pysyvän ni hoppukos tässä
Yskis köh, ostahan suosiolla paremmat kettinkit, kattele nettikoneesta jne... Ei tartte joutavia miettiä sitten..
Rahamiesten puheita tollaset. Mä voin ottaa vastaan noi käytetyt piikiketjut kun niillä ei tiemmä tee mitään.
Köh ja köh ei ihan noin, naapurin romutarhalla vilisee kaikenlaista raktorin kettinkiä romukuormissa matkalla sulattoon.. uudenveroisia mutta ei passeleita meikäläiselle..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 900
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Piikkiketjujen ehostus
Kyllä ketjuja löytyy,hyvät maksaa paljon mutta heikommillakin harrastaja tekee pihasta lumityöt,sitten on erijuttu jos pitää maanteitä pitkin huristella tai erittäin vaikeissa maastoissa puita lähteä ajelemaan,käytön mukaan se menee
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1916
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa