Case 1394 HS -85 4-veto
+2
sami
OlleK
6 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Case 1394 HS -85 4-veto
Tervehdys!
Ensinnäkin ensimmäistä viestiä tänne kirjotan ja sanotaan että on asialliset sivut
Pari kysymystä heittäisin heti otsikon koneesta että mikähän on kun nostolaite ei nosta,laskee kyllä. Tuntuu että olis ilmaa joka paikassa kun nostolaitteen aisoista painaa ihan käsin niin joustaa kuin olis paineilmatoiminen
Mikä olis helpoin keino testata pumppu?
Ensinnäkin ensimmäistä viestiä tänne kirjotan ja sanotaan että on asialliset sivut
Pari kysymystä heittäisin heti otsikon koneesta että mikähän on kun nostolaite ei nosta,laskee kyllä. Tuntuu että olis ilmaa joka paikassa kun nostolaitteen aisoista painaa ihan käsin niin joustaa kuin olis paineilmatoiminen
Mikä olis helpoin keino testata pumppu?
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Ekös 1394:ssä ole hydepumppu keulalla? Jos siellä on ilmavuoto niin se saattaa alkaa pelittämään kun ajat traktorin jyrkähköön alamäkeen ja annat sen käydä siinä itsekekseen vähän aikaa, edes 5...10 minuuttia. Jos tuolla tempulla nostot palautuu, seillä on ilmavuoto joko pumpun tiivisteissä tai imuputkessa jossakin liitoksessa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Juu on nokkapumpulla, täytyy kokeilla kun pääsee koneen luo seuraavan kerran.
Ilmoittelen sitten miten kävi.
Ilmoittelen sitten miten kävi.
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Ajoin koneen etupään ojaan ja annoin käydä siinä jonniin aikaa, nostolaite toimi siinä mutta ei enään tasamaalle siirryttyä... Täytyy vielä kokeilla ettei ole imuputkessa vuotoa mutta epäilyttää tuo pumpun kunto. Jos joudun vaihtaan pumpun niin voisiko siihen sovittaa hiukan isompi kuutioisen pumpun? Tuleeko ongelmia?
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Epäilisin ennen kaikkea imuputken liitoksia ja kumiletkuja. Niistä pääsee helposti ilma sisään vaikka öljyä ei vuotaisikaan ulos. Jos vika on pumpussa, on se suurella todennäköisyydellä akselin stefa joka vuotaa koska se on oikeastaan ainoa osa pumpussa joka on imupuolella. Kulunut pumppu tai pumpun sisäisten tiivisteiden vaurioituminen ei ime ilma mutta paineet ovat kyllä huonot.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Jäi kysymättä, olethan puhdistanut imusihdin ja vaihtanut painesuodattimen? Alipaine imuputkessa kasvaa jos imusihti on likainen, jolloin ilmaa pääsee helpommin sisään pumpun imupuolelle. Imusihdin puhdistuksen yhteydessä on syytä vaihtaa voimansiirron / hydrauliikan öljyt samalla.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Imusihti putsattiin ja öljyt vaihdettiin jonka jälkeen ongelma paheni.
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Imuputki on tehty useasta osasta, joiden välisiin liitoksiin saattaa ajan kuluessa tulla hiukan väljää, mikä aiheuttaa ilmavuodon. Ne kannattaa tutkia ihan ensin. Jos klemmareita saa kiristettyä, niin niitä tiukemmalle. Pumpun vuoto on mahdollinen, mutta harvinaisempi ja se on usein vielä niin pieni, että kun pumppu alkaa alamäessä imeä, niin se toimii ihan hyvin siitä eteenpäin koko päivän. Vasta kun traktori on pysähdyksissä pitemmän ajan vastamessä, niin ilma tekee uudelleen lukon pumppuun. Hiukan isompia pumppuja on kuuleman mukaan noihin vaihdettu eikä siitä ole seurannut havaittavia ongelmia. Jos tuoton nostaa jonnekin selvästi yli 40 litran, niin nostolaitteesta tulee hiukan äksyn nopea, jota apusylinteri pystyy kyllä sitten hillitsemään jos sellainen on asennettuna.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Tervehdys!
Kyllä se pumppu taitaa entinen olla kun ei niin millään jaksa imeä öljyä, liitoksia käyty läpi eikä muutosta.
Alkselintiiviste ehkä pumpusta väljä,voisiko sieltä imeä korvausilmaa. Katselin uusia pumppuja ja sattu silmään tuo pikkusen isompi pumppu http://www.hydrauliikkapumppu.fi/kauppa/product_details.php?p=200
Jos tuolla koittais seuraavaksi. Kun ei venttiileissä luulis olevan häikkää kun kerta perä ylhäällä toimii.
Olettekos mittaillut puristuksia taaveteistanne?
Kyllä se pumppu taitaa entinen olla kun ei niin millään jaksa imeä öljyä, liitoksia käyty läpi eikä muutosta.
Alkselintiiviste ehkä pumpusta väljä,voisiko sieltä imeä korvausilmaa. Katselin uusia pumppuja ja sattu silmään tuo pikkusen isompi pumppu http://www.hydrauliikkapumppu.fi/kauppa/product_details.php?p=200
Jos tuolla koittais seuraavaksi. Kun ei venttiileissä luulis olevan häikkää kun kerta perä ylhäällä toimii.
Olettekos mittaillut puristuksia taaveteistanne?
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Tutki vielä kerran imulinja. Jos on ihan saletti ettei vuoda putkisto niin uutta pumppua vaan peliin tuosta. Ei ole hassun hintainen.
Epäiletkö että on moottorin puristukset alentuneet? Dieseleille (ja bensakonelillekin) tehdän kai nykyään ohivuotomittaus, joka on lähes sama asia kuin puristusmittaus, tarkempi vaan.
Epäiletkö että on moottorin puristukset alentuneet? Dieseleille (ja bensakonelillekin) tehdän kai nykyään ohivuotomittaus, joka on lähes sama asia kuin puristusmittaus, tarkempi vaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Moottori tuntuu laiskalta ottaan kierroksia, tehäänkö se ohivuotomittaus yksinkertasesti paineistamalla sylinteri paineilmalla ja tutkitaan paineen alenemista?
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Ei oo tosiaan pahan hintaisia pumput tuossa firmassa ja merkki on ihan tunnettu.
Nostolaitteen toiminta on varmaan aika ripeää tuolla isommalla pumpulla.
Nostolaitteen toiminta on varmaan aika ripeää tuolla isommalla pumpulla.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Tietenkin yläkuolokohassa pitää kyseinen sylinteri olla.
Tuntuu vanha 990 implematik kierrosherkemmältä, siitä syystä mietityttää koneen kunto.. Ja olisihan se hieno itse mitata jos ja kun mahdollista on,tietäs ainakin koneen kunnon.
Tuntuu vanha 990 implematik kierrosherkemmältä, siitä syystä mietityttää koneen kunto.. Ja olisihan se hieno itse mitata jos ja kun mahdollista on,tietäs ainakin koneen kunnon.
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Juu, juuri noin se ohivuotomittaus tehdään.
Huonot puristukset paljastuvat ihan ekana kylmäkäynnistyksessä. Harvaa moottoria ei saa käyntiin nollakelistä ilman lohkolämmitintä. Jos traktori käynnistyy tavallisesti hehkuttamalla noin -10C:stä se on vielä aika ok. Akun kunto tietysti vaikuttaa kanssa siihen miten lähtee.
Laiskan tuntuinen kiihtyminen saattaa olla oire polttoainepulasta. Suodattimet, tankin imuputki, siirtopumpun käyttötappi, jopa pumpun välipaine vaikuttavat kaikki ruokapuoleen. Kokeile toista samanalaista jossakin, niin pääset käsitykseen, että onko oma peli harvinaisen laiska.
Huonot puristukset paljastuvat ihan ekana kylmäkäynnistyksessä. Harvaa moottoria ei saa käyntiin nollakelistä ilman lohkolämmitintä. Jos traktori käynnistyy tavallisesti hehkuttamalla noin -10C:stä se on vielä aika ok. Akun kunto tietysti vaikuttaa kanssa siihen miten lähtee.
Laiskan tuntuinen kiihtyminen saattaa olla oire polttoainepulasta. Suodattimet, tankin imuputki, siirtopumpun käyttötappi, jopa pumpun välipaine vaikuttavat kaikki ruokapuoleen. Kokeile toista samanalaista jossakin, niin pääset käsitykseen, että onko oma peli harvinaisen laiska.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Harmi kun tuo rattori ei mahu korkeudesta talliin ettei tarvis tuolla räntäsateessa ropata
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Koppi on tehty katkaistavaksi ikkunoiden alareunalta, mahtuu matalammastakin ovesta. Kuusiokolopultteja vaan auki ja katon sahköt irti.
Mikäli koneessa on vielä alkuperäinen pumppu, tulo ja lähtölaipat on todennäköisesti tuumajenkaruuveilla kiinni.Pumppukaupan pumpussa on kaiketi millijengat.Muuten ruuvit on ihan standardi tavaraa.
Mikäli koneessa on vielä alkuperäinen pumppu, tulo ja lähtölaipat on todennäköisesti tuumajenkaruuveilla kiinni.Pumppukaupan pumpussa on kaiketi millijengat.Muuten ruuvit on ihan standardi tavaraa.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Täytyykin kurkata tuota hytin puolitusta (kiitos otsoni vinkistä), olen aikeissa kuitenkin tallin oviaukkoa suurentaa koska muuten tallin korkeus riittää.
Pääsee kunnolla tutkiin tuota uutta tulokasta kuhan saan sen sisälle ensin..
Pääkatkasian hommasin ja ajattelin laittaa sen maa puolella lähelle akkua, eipähän tarvi akunkenkiä aina aukoa.
Pääsee kunnolla tutkiin tuota uutta tulokasta kuhan saan sen sisälle ensin..
Pääkatkasian hommasin ja ajattelin laittaa sen maa puolella lähelle akkua, eipähän tarvi akunkenkiä aina aukoa.
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Onko teillä kokemusta että mikä lääkkeeksi kun aluevaihtajan vaihdekeppi on sellanen sohlo, kaikki vaihteet menee kyllä silmään. Millanen homma sen korjaaminen on, joutuuko katkaseen koneen vai mihin se väljä yleensä muodostuu?
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Aloita tutkimalla vaihdekepin nivelet. Yksi yleinen paikka on kepin pallo ohjaamon lattian alapuolella. Toinen paikka on vaihdekepin alapäässä oleva pallolaakeri.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Nimenomaan se vaihdekepin pallon läpi menevä tappi yleensä kuluu ja myös sen hahlo.
Laita siihen esim poranterästä uusi tiukempi tappi niin kepin "hervottomuus" paranee huomattavasti.
Laita siihen esim poranterästä uusi tiukempi tappi niin kepin "hervottomuus" paranee huomattavasti.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Kiitos vinkeistä!!
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Hyvää iltaa palstalaiset!
Kuinka usein kytkimen painelaakeria olisi syytä rasvata ja onko siihen joku spesiaali vassu vai käykö esim. laakerivaseliini?
Luin Marjakankaan sivuja ja sieltä silmään osu nippa joka on tarkotettu kyseiseen operaatioon, mistä tuo nippa löytyy koneesta?
Kuinka usein kytkimen painelaakeria olisi syytä rasvata ja onko siihen joku spesiaali vassu vai käykö esim. laakerivaseliini?
Luin Marjakankaan sivuja ja sieltä silmään osu nippa joka on tarkotettu kyseiseen operaatioon, mistä tuo nippa löytyy koneesta?
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Toisen painelaakerin nippa taisi olla oikeella sivulla akselin päässä vaiko vieressä, ja toinen toisen käyttöakselin vieressä vasemmalla puolen. 1410 kirja sanoo 10h välein ja SAE140 öljyä
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Kuutostaavetissa kytkimen painelaakerin rasvanippa on vasemmalla puolen.
Vain ulosottopuolen painelaakeriin pystyy painamaan rasvaa.
Ajopuolen painelaakeri on kestovoideltu.
Kaikissa parikytkin -taaveteissa (ulosotto käsikytkimellä) on samanlainen rasvaus-systeemi, 1200:sta alkaen.
Kaksoiskytkin-malleissa 880,990,995 jne ei tuota rasvaus-systeemiä ole.
Vaseliinia olen itse noihin käyttänyt.
Vain ulosottopuolen painelaakeriin pystyy painamaan rasvaa.
Ajopuolen painelaakeri on kestovoideltu.
Kaikissa parikytkin -taaveteissa (ulosotto käsikytkimellä) on samanlainen rasvaus-systeemi, 1200:sta alkaen.
Kaksoiskytkin-malleissa 880,990,995 jne ei tuota rasvaus-systeemiä ole.
Vaseliinia olen itse noihin käyttänyt.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Case 1394 HS -85 4-veto
Kiitän infosta !
sami- David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa