Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Case 1394 HS -85 4-veto

+2
sami
OlleK
6 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  sami Ke Joulu 10 2014, 19:56

Tervehdys!

Ensinnäkin ensimmäistä viestiä tänne kirjotan ja sanotaan että on asialliset sivut  Wink

Pari kysymystä heittäisin heti otsikon koneesta että mikähän on kun nostolaite ei nosta,laskee kyllä. Tuntuu että olis ilmaa joka paikassa kun nostolaitteen aisoista painaa ihan käsin niin joustaa kuin olis paineilmatoiminen Shocked

Mikä olis helpoin keino testata pumppu?

sami

David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  erkki Ke Joulu 10 2014, 20:14

Ekös 1394:ssä ole hydepumppu keulalla? Jos siellä on ilmavuoto niin se saattaa alkaa pelittämään kun ajat traktorin jyrkähköön alamäkeen ja annat sen käydä siinä itsekekseen vähän aikaa, edes 5...10 minuuttia. Jos tuolla tempulla nostot palautuu, seillä on ilmavuoto joko pumpun tiivisteissä tai imuputkessa jossakin liitoksessa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  sami Ke Joulu 10 2014, 20:24

Juu on nokkapumpulla, täytyy kokeilla kun pääsee koneen luo seuraavan kerran.
Ilmoittelen sitten miten kävi.

sami

David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  sami To Joulu 11 2014, 20:38

Ajoin koneen etupään ojaan ja annoin käydä siinä jonniin aikaa, nostolaite toimi siinä mutta ei enään tasamaalle siirryttyä... Täytyy vielä kokeilla ettei ole imuputkessa vuotoa mutta epäilyttää tuo pumpun kunto. Jos joudun vaihtaan pumpun niin voisiko siihen sovittaa hiukan isompi kuutioisen pumpun? Tuleeko ongelmia?

sami

David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  OlleK To Joulu 11 2014, 21:18

Epäilisin ennen kaikkea imuputken liitoksia ja kumiletkuja. Niistä pääsee helposti ilma sisään vaikka öljyä ei vuotaisikaan ulos. Jos vika on pumpussa, on se suurella todennäköisyydellä akselin stefa joka vuotaa  koska se on oikeastaan ainoa osa pumpussa joka on imupuolella. Kulunut pumppu tai pumpun sisäisten tiivisteiden vaurioituminen ei ime ilma mutta paineet ovat kyllä huonot.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  OlleK To Joulu 11 2014, 22:39

Jäi kysymättä, olethan puhdistanut imusihdin ja vaihtanut painesuodattimen? Alipaine imuputkessa kasvaa jos imusihti on likainen, jolloin ilmaa pääsee helpommin sisään pumpun imupuolelle. Imusihdin puhdistuksen yhteydessä on syytä vaihtaa voimansiirron / hydrauliikan öljyt samalla.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  sami Pe Joulu 12 2014, 06:20

Imusihti putsattiin ja öljyt vaihdettiin jonka jälkeen ongelma paheni.

sami

David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  erkki Pe Joulu 12 2014, 06:54

Imuputki on tehty useasta osasta, joiden välisiin liitoksiin saattaa ajan kuluessa tulla hiukan väljää, mikä aiheuttaa ilmavuodon. Ne kannattaa tutkia ihan ensin. Jos klemmareita saa kiristettyä, niin niitä tiukemmalle. Pumpun vuoto on mahdollinen, mutta harvinaisempi ja se on usein vielä niin pieni, että kun pumppu alkaa alamäessä imeä, niin se toimii ihan hyvin siitä eteenpäin koko päivän. Vasta kun traktori on pysähdyksissä pitemmän ajan vastamessä, niin ilma tekee uudelleen lukon pumppuun. Hiukan isompia pumppuja on kuuleman mukaan noihin vaihdettu eikä siitä ole seurannut havaittavia ongelmia. Jos tuoton nostaa jonnekin selvästi yli 40 litran, niin nostolaitteesta tulee hiukan äksyn nopea, jota apusylinteri pystyy kyllä sitten hillitsemään jos sellainen on asennettuna.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  sami Ma Joulu 15 2014, 17:37

Tervehdys!

Kyllä se pumppu taitaa entinen olla kun ei niin millään jaksa imeä öljyä, liitoksia käyty läpi eikä muutosta.
Alkselintiiviste ehkä pumpusta väljä,voisiko sieltä imeä korvausilmaa. Katselin uusia pumppuja ja sattu silmään tuo pikkusen isompi pumppu http://www.hydrauliikkapumppu.fi/kauppa/product_details.php?p=200
Jos tuolla koittais seuraavaksi. Kun ei venttiileissä luulis olevan häikkää kun kerta perä ylhäällä toimii.

Olettekos mittaillut puristuksia taaveteistanne?

sami

David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  erkki Ma Joulu 15 2014, 17:49

Tutki vielä kerran imulinja. Jos on ihan saletti ettei vuoda putkisto niin uutta pumppua vaan peliin tuosta. Ei ole hassun hintainen.

Epäiletkö että on moottorin puristukset alentuneet? Dieseleille (ja bensakonelillekin) tehdän kai nykyään ohivuotomittaus, joka on lähes sama asia kuin puristusmittaus, tarkempi vaan.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  sami Ma Joulu 15 2014, 18:09

Moottori tuntuu laiskalta ottaan kierroksia, tehäänkö se ohivuotomittaus yksinkertasesti paineistamalla sylinteri paineilmalla ja tutkitaan paineen alenemista?

sami

David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  outsider Ma Joulu 15 2014, 18:13

Ei oo tosiaan pahan hintaisia pumput tuossa firmassa ja merkki on ihan tunnettu.

Nostolaitteen toiminta on varmaan aika ripeää tuolla isommalla pumpulla.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  sami Ma Joulu 15 2014, 18:17

Tietenkin yläkuolokohassa pitää kyseinen sylinteri olla.
Tuntuu vanha 990 implematik kierrosherkemmältä, siitä syystä mietityttää koneen kunto.. Ja olisihan se hieno itse mitata jos ja kun mahdollista on,tietäs ainakin koneen kunnon.

sami

David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  erkki Ma Joulu 15 2014, 18:23

Juu, juuri noin se ohivuotomittaus tehdään.

Huonot puristukset paljastuvat ihan ekana kylmäkäynnistyksessä. Harvaa moottoria ei saa käyntiin nollakelistä ilman lohkolämmitintä. Jos traktori käynnistyy tavallisesti hehkuttamalla noin -10C:stä se on vielä aika ok. Akun kunto tietysti vaikuttaa kanssa siihen miten lähtee.

Laiskan tuntuinen kiihtyminen saattaa olla oire polttoainepulasta. Suodattimet, tankin imuputki, siirtopumpun käyttötappi, jopa pumpun välipaine vaikuttavat kaikki ruokapuoleen. Kokeile toista samanalaista jossakin, niin pääset käsitykseen, että onko oma peli harvinaisen laiska.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  sami Ma Joulu 15 2014, 18:36

Harmi kun tuo rattori ei mahu korkeudesta talliin ettei tarvis tuolla räntäsateessa ropata Crying or Very sad

sami

David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  otsoni Ma Joulu 15 2014, 21:31

Koppi on tehty katkaistavaksi ikkunoiden alareunalta, mahtuu matalammastakin ovesta. Kuusiokolopultteja vaan auki ja katon sahköt irti.
Mikäli koneessa on vielä alkuperäinen pumppu, tulo ja lähtölaipat on todennäköisesti tuumajenkaruuveilla kiinni.Pumppukaupan pumpussa on kaiketi millijengat.Muuten ruuvit on ihan standardi tavaraa.

otsoni

Viestien lukumäärä : 445

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  sami Ti Joulu 16 2014, 17:15

Täytyykin kurkata tuota hytin puolitusta (kiitos otsoni vinkistä), olen aikeissa kuitenkin tallin oviaukkoa suurentaa koska muuten tallin korkeus riittää.
Pääsee kunnolla tutkiin tuota uutta tulokasta kuhan saan sen sisälle ensin..

Pääkatkasian hommasin ja ajattelin laittaa sen maa puolella lähelle akkua, eipähän tarvi akunkenkiä aina aukoa.

sami

David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  sami Ti Joulu 16 2014, 17:33

Onko teillä kokemusta että mikä lääkkeeksi kun aluevaihtajan vaihdekeppi on sellanen sohlo, kaikki vaihteet menee kyllä silmään. Millanen homma sen korjaaminen on, joutuuko katkaseen koneen vai mihin se väljä yleensä muodostuu?

sami

David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  OlleK Ti Joulu 16 2014, 18:21

Aloita tutkimalla vaihdekepin nivelet. Yksi yleinen paikka on kepin pallo ohjaamon lattian alapuolella. Toinen paikka on vaihdekepin alapäässä oleva pallolaakeri.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  outsider Ti Joulu 16 2014, 20:31

Nimenomaan se vaihdekepin pallon läpi menevä tappi yleensä kuluu ja myös sen hahlo.

Laita siihen esim poranterästä uusi tiukempi tappi niin kepin "hervottomuus" paranee huomattavasti. Very Happy Very Happy

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  sami Ti Joulu 16 2014, 20:44

Kiitos vinkeistä!!

sami

David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  sami Su Tammi 11 2015, 21:10

Hyvää iltaa palstalaiset!

Kuinka usein kytkimen painelaakeria olisi syytä rasvata ja onko siihen joku spesiaali vassu vai käykö esim. laakerivaseliini?
Luin Marjakankaan sivuja ja sieltä silmään osu nippa joka on tarkotettu kyseiseen operaatioon, mistä tuo nippa löytyy koneesta?

sami

David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  jusape Su Tammi 11 2015, 21:35

Toisen painelaakerin nippa taisi olla oikeella sivulla akselin päässä vaiko vieressä, ja toinen toisen käyttöakselin vieressä vasemmalla puolen. 1410 kirja sanoo 10h välein ja SAE140 öljyä
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  outsider Ma Tammi 12 2015, 10:00

Kuutostaavetissa kytkimen painelaakerin rasvanippa on vasemmalla puolen.
Vain ulosottopuolen painelaakeriin pystyy painamaan rasvaa.
Ajopuolen painelaakeri on kestovoideltu.

Kaikissa parikytkin -taaveteissa (ulosotto käsikytkimellä) on samanlainen rasvaus-systeemi, 1200:sta alkaen.
Kaksoiskytkin-malleissa 880,990,995 jne ei tuota rasvaus-systeemiä ole.

Vaseliinia olen itse noihin käyttänyt.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

Case 1394 HS -85 4-veto Empty Vs: Case 1394 HS -85 4-veto

Viesti  sami Ti Tammi 13 2015, 06:27

Kiitän infosta !

sami

David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa