DB 996
+4
ikilika
taavettimies
käyttäjä
DB996
8 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
DB 996
Olen uusi Taavetin omistaja.
Ohjekirja jos jostain löytyisi nii olisin kiitollinen.
Öljyt pitäisi ainakin vaihtaa joka paikkaan, mitkä olisi täyttömäärät ja mitä öljyä minnekkin? Moottori, perä, vaihteisto, vetopyörästö.
Ohjaustehostajan pallonivelet molemmista päistä on loppu, mistä saa uudet?
Ohjekirja jos jostain löytyisi nii olisin kiitollinen.
Öljyt pitäisi ainakin vaihtaa joka paikkaan, mitkä olisi täyttömäärät ja mitä öljyä minnekkin? Moottori, perä, vaihteisto, vetopyörästö.
Ohjaustehostajan pallonivelet molemmista päistä on loppu, mistä saa uudet?
DB996- Viestien lukumäärä : 35
Vs: DB 996
Ohjekirja http://kayttaja.1g.fi/Taavetti/db_ohjekirja.pdf
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: DB 996
jarrutkin pitäisi laittaa kuntoon, on näköjään olemassa 996:seen kahta erillaista jarruhihnaa leveämpi ja kapeampi, kumpikohan tässä mahtaisi olla? Tämä minun David on vm-78.
DB996- Viestien lukumäärä : 35
Vs: DB 996
Joo,veikkaan,että leveämpi hihna sinun koneessasi,muista lukita tasauspyörästön poljin kunnolla pohjaan ennen oikeanpuoleisen ronkan irroitusta,säästyy turhalta onkimiselta takasillan sisästä.
Se kaikista levein hihna n.85mm on sitten 1394 ja 1210ym.koneissa.
Kapein malli on vanhoissa 990 malleissa.
Vaihda samalla kertaa pitkänvetoakselin stefat takasillan puolelle,huom.,stefoja on 2 kpl per puoli.
Se kaikista levein hihna n.85mm on sitten 1394 ja 1210ym.koneissa.
Kapein malli on vanhoissa 990 malleissa.
Vaihda samalla kertaa pitkänvetoakselin stefat takasillan puolelle,huom.,stefoja on 2 kpl per puoli.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 996
Mistähön ne stefat saa, Marjakankaalla ei näyttänyt olevan, nekin lienee tuumakokoa?
Lähteekös se vetoakseli ihan vetämällä pois? Tarviiko heittolekaa irrotuksessa?
Lähteekös se vetoakseli ihan vetämällä pois? Tarviiko heittolekaa irrotuksessa?
DB996- Viestien lukumäärä : 35
Vs: DB 996
Marjakankaalla on paljon osia ,jotka ei ole nettisivuilla,kannattaa soittaa.Pihlajaniemen Anterolla on myös monenlaista osaa hyllyssä. IKH:lla eli työkaluässällä löytyy myös .Ja sitten ihan Case-varaosaliikkeestä.
Vetoakseli tulee ronkan mukana ulos.Irroitat vain koko alennuspyörästön siitä rungon juuresta.Tee hyvä peti sille niin ei tarvi punnertaa. suosittelen varaosakuvaston hankintaa ,siitä näkee kaiken. Toki netistä lötyy myös.
Vetoakseli tulee ronkan mukana ulos.Irroitat vain koko alennuspyörästön siitä rungon juuresta.Tee hyvä peti sille niin ei tarvi punnertaa. suosittelen varaosakuvaston hankintaa ,siitä näkee kaiken. Toki netistä lötyy myös.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 996
Tässä IKH:n DB/CASE varaosa kuvasto ---> KLIKKAA
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: DB 996
Olikos tässä öljyjylpyjarrut vai ihan kuivat? En oo koskaan tuommosia purkanut.
Onkos nostolaitteen nostovarret olleet alunperin pienillä reijillä, aattelin vaan kun raktorin rungossa on isot reiät ja nostovarsissa pienet, josko ne nostovarret on käännetty toisin päin. Selitinköhän sopivan epäselkeästi
On vaan laitettu pieni tappi isoon reikään niin tietäähän sen miten on väljää.
Liekkö niitä sellasia holkkeja joka muuttas ison reiän pieneksi?
Öljyt pitää nyt sitten vaihtaa, mitenkäs tuo hydraulisuodatin siellä pohjassa. Onkos siinä mitään muutakun ruuvata kansi pois,vaihtaa suodatin ja kansi kiinni?
Se yksi vipu kiinnostaisi siinä penkin etupuolella lattianrajassa vasemman jalan luona että mitä tapahtuu missäkin asennossa. En tarkota nyt sitten kytkin polinta
Onkos nostolaitteen nostovarret olleet alunperin pienillä reijillä, aattelin vaan kun raktorin rungossa on isot reiät ja nostovarsissa pienet, josko ne nostovarret on käännetty toisin päin. Selitinköhän sopivan epäselkeästi
On vaan laitettu pieni tappi isoon reikään niin tietäähän sen miten on väljää.
Liekkö niitä sellasia holkkeja joka muuttas ison reiän pieneksi?
Öljyt pitää nyt sitten vaihtaa, mitenkäs tuo hydraulisuodatin siellä pohjassa. Onkos siinä mitään muutakun ruuvata kansi pois,vaihtaa suodatin ja kansi kiinni?
Se yksi vipu kiinnostaisi siinä penkin etupuolella lattianrajassa vasemman jalan luona että mitä tapahtuu missäkin asennossa. En tarkota nyt sitten kytkin polinta
DB996- Viestien lukumäärä : 35
Vs: DB 996
880:sessä on ollu käänettävät nosttovarret.
Mahan alla on kahet tapit mihin nostovarret saa kiinni eli molempitappisia kamppeita saapi kiinni.
Omassa muokattu silleen että saapi vaan niinpäin jotta isotappiset on konepuolella ja pikkutapeilla mahan alla.
Tuolla http://www1.caseih.com/northamerica/PartsService/Pages/search.aspx osalistauksessa -71-76 malleissa on kuivat jarrut ja 71-80 S/N S/N 11070001&AFTER malleissa on molempia.
Käy kurkkaamassa,tossa linkissä on teksti Begin your search for the parts you need right here. ja toi here on linkki varaosasivustolle
Mahan alla on kahet tapit mihin nostovarret saa kiinni eli molempitappisia kamppeita saapi kiinni.
Omassa muokattu silleen että saapi vaan niinpäin jotta isotappiset on konepuolella ja pikkutapeilla mahan alla.
Tuolla http://www1.caseih.com/northamerica/PartsService/Pages/search.aspx osalistauksessa -71-76 malleissa on kuivat jarrut ja 71-80 S/N S/N 11070001&AFTER malleissa on molempia.
Käy kurkkaamassa,tossa linkissä on teksti Begin your search for the parts you need right here. ja toi here on linkki varaosasivustolle
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: DB 996
DB996 kirjoitti:Öljyt pitäisi ainakin vaihtaa joka paikkaan, mitkä olisi täyttömäärät ja mitä öljyä minnekkin? Moottori, perä, vaihteisto, vetopyörästö.
10w-30 unversal käy moottoriin sekä peppuun. perään 23L moottoriin 7.5L, api GL-4 on sopiva laatikkoöljy.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 996
Mistäs mahtas saada takalasit tuohon 996:seen? Mitä ne pyytää niistä?
DB996- Viestien lukumäärä : 35
Vs: DB 996
Jos ei ikh:lta löydy, teetä mallin mukaan lasiliikkeessä, ne tilaavat karkaistut lasit ihan sen näköset/kokoset niillä reijillä/työstöillä kun tarttet. Hinta liikkuu karkaistulla 5mm lasilla n.60-80e/neliö +työstöt. Itse olen perheen lasiliikkeessä toiminut jo 14vuotta, me tilaamme jaakko-tuotteelta kaikki karkaistut.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: DB 996
Mikä vipu on siinä penkin edessä vasemmalla puolella lattiassa joka kääntyy useampaan asentoon?
Sitten kun tietäs että mitä tapahtuu missäkin asennossa.
Sitten kun tietäs että mitä tapahtuu missäkin asennossa.
DB996- Viestien lukumäärä : 35
Vs: DB 996
Ettei ohjaa voiman ulosottoa?
Tai kolmitieventtiilin säätövipu.
Onko tuossa ohjekirjassa sen vivun kuvaa?
Tai kolmitieventtiilin säätövipu.
Onko tuossa ohjekirjassa sen vivun kuvaa?
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: DB 996
Joo,taidat tarkoittaa kolmitieventtiiliä,siitä saat painetta ulos,esim. kärryn kippaukseen,kokeilet vaan pukata sen eri asentoon,ja kun kippiletku on sitä ennen laitettu tietenkin paikalleen,pitäis lava lähteä nousemaan ja laskemaan nostolaitevivusta sen jälkeen kun oikea portti on auki kolmitieventtiilistä.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 996
No sepä se varmaan on, pitää vaan aina kokeilla missä asennossa alkaa jotain tapahtua.
Sit on penkin takana 3 asentoinen vipu, hydrauliikka ulos, syvys, korkeus.
hiton hiljaa laskee nostovarretkin alas jos ei oo mitään laitetta perässä, näky mahan alla olevan joku ruuvi auttanekko sen kääntäminen?
Saakos tuota kytkintä säädettyä että ottas vähän ylempänä, penkistä loppu säädöt ja joutuu ihan penkin reunassa istumaan että ylettää polkasemaan polkimen pohjaan.
Sit on penkin takana 3 asentoinen vipu, hydrauliikka ulos, syvys, korkeus.
hiton hiljaa laskee nostovarretkin alas jos ei oo mitään laitetta perässä, näky mahan alla olevan joku ruuvi auttanekko sen kääntäminen?
Saakos tuota kytkintä säädettyä että ottas vähän ylempänä, penkistä loppu säädöt ja joutuu ihan penkin reunassa istumaan että ylettää polkasemaan polkimen pohjaan.
DB996- Viestien lukumäärä : 35
Vs: DB 996
DB996 kirjoitti:No sepä se varmaan on, pitää vaan aina kokeilla missä asennossa alkaa jotain tapahtua.
Sit on penkin takana 3 asentoinen vipu, hydrauliikka ulos, syvys, korkeus.
hiton hiljaa laskee nostovarretkin alas jos ei oo mitään laitetta perässä, näky mahan alla olevan joku ruuvi auttanekko sen kääntäminen?
Saakos tuota kytkintä säädettyä että ottas vähän ylempänä, penkistä loppu säädöt ja joutuu ihan penkin reunassa istumaan että ylettää polkasemaan polkimen pohjaan.
Se on valitsin vipu jolla voidaan hallita useita eri toimintoja mm. tyntövarsi tunnustelua sekä yhtä ulkopuolista yksitoimista ulosottoa (vipu ulkopuoliset asennossa), edellytten että kolmitie venttiili on 2-asennossa. Kolmitie venttiili normaalissa nostolaite asennossa (1) valitsin vipua liikuttamalla nostolaite nousee painamalla hallinta vivun jousta vasten ja laskee kun vipua työntää hiukkasen eteenpäin, pito asento löytyy kun vipu vedetään yläasentoon (ei kuitenkaan jousta vasten).
Kun vivun työntää ihan eteen nostolaite nousee, mutta ei täysillä paineilla (tcu), tätä toimintoa voidaan käyttää kynnetäessä (itse kyllä kynnän työntövarsi tunnustelu päällä enkä tällä tcu systeemillä). Joskus olen vetäny selectalla hydrauli jarruilla varustettua perävaunua, isoissa alamäissä jarruttelen traktorin tcu hydrauliikkalla, eli tcu hydrauliikka ei anna täysiä paineita joka on hyvä kun jarrutetaan perävaunua. traktorin ulkopuolisella hydrauliikalla, toki perävaunun jarru sylinterit kestäisivät täydetkin paineetkin.
tähän tarkoitukseen on toki olemassa jarrupolkimen mukana toimivat jarruventtiilit.
Valitsin vipua käännettäessä pitää aina painaa nostolaitteen hallinta vipu jousta vasten!
tässä video joka saattaa hieman selventää https://www.youtube.com/watch?v=kNpLc7hJLJQ
Työntövarsitunnustelun kytketään päälle liikuttamalla valitsin vipu syvyys asentoon. "Normaalisti" valitsin vipu on keski asennossa, siis silloin kun käytetään maan päällä kulkevia työkoneita.
Nostolaitteen laskunopeutta voidaan säätää tästä säätö pyörästä
Tyhjillä nostovarsilla nostolaite laskee nopeummin nostamalla tämä vipu ylös, ensin vähän käännät ja sitten nostat. Mutta tämä vipu pitää aina olla kiinni jos nostovarsissa on vähänkään kuormaa!
EDIT: Eikun hupsista lukasin tuosta edelliseltä sivulta että taavettisi on vuosimallia -78 eli uudemmalla sekura hytillä Eli nuo ohjekuvat on vanhemmasta 995 mallista ylö-taavi kopilla...
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: DB 996
Joo,pystyy kytkintä säätämään,luukusta alta,ja ekana sylinterin varresta yritä säätää,1,5-3mm jätä välystä sylinterin varteen,että ei kuluta moottorin päittäislaakeria turhaan,samoin painelaakeria.
Tyhjien varsien hidas laskeutuminen varsinki kylmänä on taavetin ominaisuus,mutta kun käytät pudotusventtiiliä se auttaa,siinä mallissa taitaa olla pikku vivulla nostolaitevivun vieressä se pudotusventtiili,ja siitä pyöriästä nulikasta,mikä on lattiassa pyörittämällä saat laskunopeutta myös rukattua,se saa olla auki aina muulloin,mutta raskaiden koneiden kanssa sitten kuristaa sopivaksi,että ei rynkytä alas laskiissa.
Tyhjien varsien hidas laskeutuminen varsinki kylmänä on taavetin ominaisuus,mutta kun käytät pudotusventtiiliä se auttaa,siinä mallissa taitaa olla pikku vivulla nostolaitevivun vieressä se pudotusventtiili,ja siitä pyöriästä nulikasta,mikä on lattiassa pyörittämällä saat laskunopeutta myös rukattua,se saa olla auki aina muulloin,mutta raskaiden koneiden kanssa sitten kuristaa sopivaksi,että ei rynkytä alas laskiissa.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 996
Lisätäänkö ohjaustehostimenpumppuun öljyä vai saako se öljyt moottorista?
DB996- Viestien lukumäärä : 35
Vs: DB 996
Pitää lisätä öljy pumpun säiliöön,ja säiliössä on suodatin,mikä kannattaa vaihtaa,jos ei ole tiedossa että on vasta vaihdettu.
Vieraili- Vierailija
Vs: DB 996
ikilika kirjoitti:Jos ei ikh:lta löydy, teetä mallin mukaan lasiliikkeessä, ne tilaavat karkaistut lasit ihan sen näköset/kokoset niillä reijillä/työstöillä kun tarttet. Hinta liikkuu karkaistulla 5mm lasilla n.60-80e/neliö +työstöt. Itse olen perheen lasiliikkeessä toiminut jo 14vuotta, me tilaamme jaakko-tuotteelta kaikki karkaistut.
IKH:lla maksaa se lasi yli 200€, eikä saa tietenkään ilman kehystä...
DB996- Viestien lukumäärä : 35
Vs: DB 996
Kallis on, kysäseppä paikallisesta lasiliikkeestä. Ainoa huono puoli karkastussa lasissa on että sen toimitusaika on n.1-3viikkoa. Ellei satu niin hyvin että olis varastossa. Jaakko-tuote 02-8647228, soita ja kysy sieltä suoraan, voi olla varasto tavaraa, tai sitte ei..
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: DB 996
996:sen ilmausksesta vielä kysymys.
Vaihdoin pa-suodattimet, en mistään löytänyt mitään tankin hanaa yms mistä ois saanut löpölinjan kiinni. Jonkun verran kiirreellä piti sitten putsarit vaihtaa kun löpöä valui koko ajan.
No, aloin sitten ilmaamaan, pumpusta ruuvit auki ja käsivivusta nytkyttelin jonkun aikaa kun tuli pelkkää löpöä., ruuvit kiinni ja starttaamaan --> ei lähtenyt, uudestaan sama homma ja aukasin suutin putkea vähän ja taas pumppasin --> ei lähtenyt vieläkään käyntiin. Sitten kun annoin apuvirtaa autosta niin lähti mutta joutu sahaamaan käyntiin aika pitkään, välillä annoin startin jäähtyä.
Oisko joku helpompi ja oikeampi konsti ilmata? Varmaan vielä tulevaisuudessakin joutuu suodattimia tuohon kumminkin vaihtamaan.
Vaihdoin pa-suodattimet, en mistään löytänyt mitään tankin hanaa yms mistä ois saanut löpölinjan kiinni. Jonkun verran kiirreellä piti sitten putsarit vaihtaa kun löpöä valui koko ajan.
No, aloin sitten ilmaamaan, pumpusta ruuvit auki ja käsivivusta nytkyttelin jonkun aikaa kun tuli pelkkää löpöä., ruuvit kiinni ja starttaamaan --> ei lähtenyt, uudestaan sama homma ja aukasin suutin putkea vähän ja taas pumppasin --> ei lähtenyt vieläkään käyntiin. Sitten kun annoin apuvirtaa autosta niin lähti mutta joutu sahaamaan käyntiin aika pitkään, välillä annoin startin jäähtyä.
Oisko joku helpompi ja oikeampi konsti ilmata? Varmaan vielä tulevaisuudessakin joutuu suodattimia tuohon kumminkin vaihtamaan.
DB996- Viestien lukumäärä : 35
Vs: DB 996
Helpottaa käyntiin lähtöä jos siinä vaiheessa kun olet ilmannut syöttöpumpun käsipumpulla ja yrität käynnistää otat vielä suutin putkun irti esim. syöttöpumpun päästä. Kaveri suositteli sen putken irroitusta joka ylimpänä ( ilmahan yrittää ylöspäin ).
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: DB 996
Puuttuva polttoainehana on tosiaan kummallinen juttu. Isommissa Taaveissa sitä ei ole, mutta 880:ssa kuitenkin on.
Juu, CAV jakajapumppu on tarkka ilmattava. Jos korkeapainepuolella on ilmaa niin pumppu jää helposti kirnuamaan pientä polttoainemäärää edestakas kun putkessa oleva korkeapaineinen ilma painaa putkessa olevaa polttoainetta takaisin mäntien väliin heti kun rullat on mennyt ohi nokkarenkaasta.
Parhaiten ilmat tosiaan lähtee sillä että päästää suutinputken irti, niin paineinen ilma karkaa siitä ulos systeemistä kun starttaa. Minusta silläkään ei ole oikein merkitystä minkä putkista löysää. Moottori lähtee käyntiin vajaapyttyisenä ja viimeinenkin pytty lähtee mukaan kun liitoksen tiukkaa.
Juu, CAV jakajapumppu on tarkka ilmattava. Jos korkeapainepuolella on ilmaa niin pumppu jää helposti kirnuamaan pientä polttoainemäärää edestakas kun putkessa oleva korkeapaineinen ilma painaa putkessa olevaa polttoainetta takaisin mäntien väliin heti kun rullat on mennyt ohi nokkarenkaasta.
Parhaiten ilmat tosiaan lähtee sillä että päästää suutinputken irti, niin paineinen ilma karkaa siitä ulos systeemistä kun starttaa. Minusta silläkään ei ole oikein merkitystä minkä putkista löysää. Moottori lähtee käyntiin vajaapyttyisenä ja viimeinenkin pytty lähtee mukaan kun liitoksen tiukkaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa