900 kannentiiviste
3 posters
Sivu 1 / 1
900 kannentiiviste
900 taavetti on kerännyt painetta jäähdytysjärjestelmäään jo jonkun aikaa
ja nyt huomasin jäähdytysnesteiden menevän öljyjen sekaan. Epäilen
kannentiivistettä vialliseksi. Minkälainen homma vaihtaa? Taivasalla joutuu
remontin tekeen mutta ehkä se onnistuu. Mistä ootte ostanu tiivisteen?
ja nyt huomasin jäähdytysnesteiden menevän öljyjen sekaan. Epäilen
kannentiivistettä vialliseksi. Minkälainen homma vaihtaa? Taivasalla joutuu
remontin tekeen mutta ehkä se onnistuu. Mistä ootte ostanu tiivisteen?
daivid kuski- Vierailija
Vs: 900 kannentiiviste
Asiasta on monia kirjoituksia tuolla aikaisemmin kannattaa lukea
Paljon remontoinut- Vierailija
Vs: 900 kannentiiviste
Juu, siitä vaan pultit auki ja kansi pois. Kanteen menevä voiteluputki auki, suutinputket pois, vesiletku pois, venttiilikoppa pois ja mutterit auki. Kansi saattaa olla joskus aika lujasti jumissa keskimmäisen kannenpulti kanssa jos pultti on ottanut ruostetta ja turvonnut kiinni poraukseen. Niitä on irroiteltu mm. kiilaamalla kannen ja lohkon välistä rakoa auki, mutta järki päässä pitää tehdä, ettei säre paikkoja.
Kannentiivisteen saattaa saada Marjakankaalta tai Pihlajaniemeltä. En ole ihan 100% varma, että passaako 950:n kannentiviste ysisataseen kun siinä taitaa olla pari kaannenpulttia enemmän ja vastaavasti reijät pulteille. Jotenkin tuntus, että tuskin ne reiät siellä pahvissa mitään haittaa, nehän tulee kahden sileän pinnan väliin.
Puhdista pinnat hyvin ennen tiivisten ja kannen asennusta ja kiristä pultit kantta ympäri kiertäen kolmessa vaiheessa täyteen momenttiin, oliko se 12,5 kpm. Kun moottori on kerran käynyt kunnolla lämpimänä, anna sen jäähtyä ja kiristä kannenpultit uudelleen niin että pakita ensin hiukan ja sitten uudelleen tiukalle.
Joskus sataa tuntia myöhemmin kannattaa pultit kirrata vielä kerran.
Kannentiivisteen saattaa saada Marjakankaalta tai Pihlajaniemeltä. En ole ihan 100% varma, että passaako 950:n kannentiviste ysisataseen kun siinä taitaa olla pari kaannenpulttia enemmän ja vastaavasti reijät pulteille. Jotenkin tuntus, että tuskin ne reiät siellä pahvissa mitään haittaa, nehän tulee kahden sileän pinnan väliin.
Puhdista pinnat hyvin ennen tiivisten ja kannen asennusta ja kiristä pultit kantta ympäri kiertäen kolmessa vaiheessa täyteen momenttiin, oliko se 12,5 kpm. Kun moottori on kerran käynyt kunnolla lämpimänä, anna sen jäähtyä ja kiristä kannenpultit uudelleen niin että pakita ensin hiukan ja sitten uudelleen tiukalle.
Joskus sataa tuntia myöhemmin kannattaa pultit kirrata vielä kerran.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 900 kannentiiviste
Pukkeja pitelevät pultit auki, niin akseli nousee pois kukkopoikineen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 900 kannentiiviste
Eikös näissä ole vielä se keinuvipuakselin laakerointi tehty suoraan kanteen, eli siellä ei ole irrallisia pukkeja, vaan akseli työnnetään paikoilleen kannen päästä.?
Edit.
Siis samaan tyyliin, kuten tässä: https://www.taavetti-talli.net/t2277-25d-venttiilikoneistomuuta-remonttia
Edit.
Siis samaan tyyliin, kuten tässä: https://www.taavetti-talli.net/t2277-25d-venttiilikoneistomuuta-remonttia
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: 900 kannentiiviste
Oops, anteeksi tietämätön kommenttini. Uudempi syteemi taitaa tosiaan olla vasta läpihengittävissä kansissa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 900 kannentiiviste
No nyt löyty hyvät ohjeet, kiitoksia. Voiko kannenpultit aukaista samassa järjestyksessä kuin kiristys tapahtuu. Löysin vain kiristys järjestyksen.
daavid- Vierailija
Vs: 900 kannentiiviste
Kannenpulttien avaamiseen ei ole annettu mitään järjestystä. Jos haluat avata niitä jossain järjestyksessä, avaa päinvastaisessa järjestyksessä, kuin kiristysjärjestys (Ensiksi avataan siis se pultti jota kiristetään viimeiseksi).
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa