DB-995 Syöttöpumppu.
+3
Adenanssi
outsider
pertsa
7 posters
Sivu 1 / 1
DB-995 Syöttöpumppu.
Kaipaisin ohjetta pumpun irroitukseen jotten saisi aikaan mitään vahinkoa!
Polttoainetta menee öljy sekaan, sirtopumppu on uusittu.
Polttoainetta menee öljy sekaan, sirtopumppu on uusittu.
pertsa- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 14
Vs: DB-995 Syöttöpumppu.
Kaasu ja sammutinvipu irti.
Suutinputket ,tulo- ja ylimenoputki irti.
Pumppu on kiinni kolmella pultilla.
Nyt en muista varmasti miten selectassa pumpun käyttöratas on kiinni.Implessä on väliakseli jakopään käyttörattaalle,joten siinä pumpun irroitus on helppoa.
995:ssa taitaa jakopään kopassa olla pyöreä levy jonka voi irroittaa kun tukee alavesiletkun sivuun.
Tämän pyöreän luukun takana on jakopään ratas joka käyttää pumppua.
Sieltä selviää onko ratas kiinni pumpusssa pulteilla vai ei.
Pidä huoli kun irroitat ja laitat takaisin pumppua että jakohampaat pysyvät kohdillaan ettei mene ajoitus pieleen.
Pumpun pääsä on yhdellä pultilla kiinni "muhvi" jonka takana on stefa joka nähtävästi vuotaa.
Sen vaihto on helppoa.
Katso vielä ennen pumpun löysäämistä onko ajoitusmerkit kohdillaan: vasemmassa pumpun korvassa ja vastaavassa kohdassa päätylevyä on viivat.
Suutinputket ,tulo- ja ylimenoputki irti.
Pumppu on kiinni kolmella pultilla.
Nyt en muista varmasti miten selectassa pumpun käyttöratas on kiinni.Implessä on väliakseli jakopään käyttörattaalle,joten siinä pumpun irroitus on helppoa.
995:ssa taitaa jakopään kopassa olla pyöreä levy jonka voi irroittaa kun tukee alavesiletkun sivuun.
Tämän pyöreän luukun takana on jakopään ratas joka käyttää pumppua.
Sieltä selviää onko ratas kiinni pumpusssa pulteilla vai ei.
Pidä huoli kun irroitat ja laitat takaisin pumppua että jakohampaat pysyvät kohdillaan ettei mene ajoitus pieleen.
Pumpun pääsä on yhdellä pultilla kiinni "muhvi" jonka takana on stefa joka nähtävästi vuotaa.
Sen vaihto on helppoa.
Katso vielä ennen pumpun löysäämistä onko ajoitusmerkit kohdillaan: vasemmassa pumpun korvassa ja vastaavassa kohdassa päätylevyä on viivat.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: DB-995 Syöttöpumppu.
Nostellaas vanhaa aihetta kun itselläni tuli eteen että pitäs pumppu poistaa paikalta ja vaihtaa stefa kun moottorista näytti tulevan suihkulähde kun löpöt valuu öljyihin.
Siis tossahan on nyt ohjeet joo mutta muutat asiat jäi mietityttämään Eli itselläni on 4cyl db 995 ja siinä on luukku pumpun kohdalla että rattaaseen pääsee hyvin käsiksi ja kiinnityskin taitaa rattaalla olla kolmella pultilla. Mutta sitten niihin kysymyksiin.
Onko ajoituksen merkit välttämättömät käännellä kohdilleen? entä kun otan pumpun irti rattaasta jääkö se sinne paikalleen,onko vaaraa että muut rattaat muuttavat asentoa? no okei voihan hammastus vähän liikkua pumpun rattaassa, mutta jos merkkaa että tulee samaan lokoseen niin eikös ajoitus sitten ole oikea? oletettavastihan pumpun akselia ei saa rattaaseen kiinni kuin yhdessä asennossa, ja jos pumppua ei pyörittele niin ei vaihda asentoa? kun ei ole tarkoitus kumminkaan muuta ropata kun vaihtaa se stefa..
Kokemuksia? uskaltaako ite lähtee ropaamaan?
Siis tossahan on nyt ohjeet joo mutta muutat asiat jäi mietityttämään Eli itselläni on 4cyl db 995 ja siinä on luukku pumpun kohdalla että rattaaseen pääsee hyvin käsiksi ja kiinnityskin taitaa rattaalla olla kolmella pultilla. Mutta sitten niihin kysymyksiin.
Onko ajoituksen merkit välttämättömät käännellä kohdilleen? entä kun otan pumpun irti rattaasta jääkö se sinne paikalleen,onko vaaraa että muut rattaat muuttavat asentoa? no okei voihan hammastus vähän liikkua pumpun rattaassa, mutta jos merkkaa että tulee samaan lokoseen niin eikös ajoitus sitten ole oikea? oletettavastihan pumpun akselia ei saa rattaaseen kiinni kuin yhdessä asennossa, ja jos pumppua ei pyörittele niin ei vaihda asentoa? kun ei ole tarkoitus kumminkaan muuta ropata kun vaihtaa se stefa..
Kokemuksia? uskaltaako ite lähtee ropaamaan?
Adenanssi- David Brown : 995
Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Taipalsaari
Vs: DB-995 Syöttöpumppu.
Yleisempi syy polttoaineen valumiseen moottoriin on siirtopumpun kalvon vuotaminen. Tarkista siirtopumppu ja vaihda mahdollisesti rikkinäinen kalvo ennen kun irrotat syöttöpumpun.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB-995 Syöttöpumppu.
Kyllä se niin menee kun suunnittelit . Ratas pysyy paikoillaan ja ajoitus .
Pumpussa on kaksi tiivistettä , toinen syvemmällä vaatii vähän etsimistä .
En tiedä vaatiiko molempien vaihdon , mutta huollossa antoivat ja neuvoivat toisen paikan .
Kone oli 1490 , liekö muutoksia .
Pumpussa on kaksi tiivistettä , toinen syvemmällä vaatii vähän etsimistä .
En tiedä vaatiiko molempien vaihdon , mutta huollossa antoivat ja neuvoivat toisen paikan .
Kone oli 1490 , liekö muutoksia .
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Vs: DB-995 Syöttöpumppu.
OlleK: juu näin aattelinkin ja siirtopumppu on vaihdettu uuteen, mutta suihkulähde efekti ei poistunut sillä joten ei ole vaihtoehtona oikein muuta kuin syöttöpumppu.
tv43: kiitti. eli mennään näillä. osaatteko sanoa mistä kannattaa tiivisteitä lähteä metsästämään? vai saakohan esim jostain laakerikeskuksesta sopivat?
tv43: kiitti. eli mennään näillä. osaatteko sanoa mistä kannattaa tiivisteitä lähteä metsästämään? vai saakohan esim jostain laakerikeskuksesta sopivat?
Adenanssi- David Brown : 995
Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Taipalsaari
Vs: DB-995 Syöttöpumppu.
MInä hain dieselkorjaamo/huollosta osasivat antaa oikeat osat merkin perusteella . Ei tarvinnut
etukäteen avata .
etukäteen avata .
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Vs: DB-995 Syöttöpumppu.
Noni nyt ois osat käsillä ja luukku avattu ja yritetty äheltää pulttien lukituksia auki... Nyt otetaan hyviä vinkkejä että millä kääntää ne lukitukset ku ei sinne meinaa mahtua millää vääntämää/ lyömää
edit: eli ne mitkä pitää pumppua rattaassa kiinni
edit: eli ne mitkä pitää pumppua rattaassa kiinni
Adenanssi- David Brown : 995
Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Taipalsaari
Vs: DB-995 Syöttöpumppu.
Monasti pääsee helpommalla taistelulla nois vanhoissa, kun purkaa keulan, eli keulapellit ja jäähdytin ym pois tieltä
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB-995 Syöttöpumppu.
kiitos kaikille nyt taas kone rokkaa ja toivotaa että vuoto loppui
Adenanssi- David Brown : 995
Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Taipalsaari
Vs: DB-995 Syöttöpumppu.
MIkäpä se tuossakin on ettei ole tehty samoin tavoin kuten implematicissa,siinä jää turha purkaminen pois?
Toisinaan tuntuu että kun mallit uudistuu niin tekniikan rakentaminen menee taakseppäin,monessa laitteessa aiemmin hyvin käsillä olevat asiat tehdään uudemmissa paljon vaikeammin... kai sitten kestivät vanhemmat liian kauan aika ehjinä.
Toisinaan tuntuu että kun mallit uudistuu niin tekniikan rakentaminen menee taakseppäin,monessa laitteessa aiemmin hyvin käsillä olevat asiat tehdään uudemmissa paljon vaikeammin... kai sitten kestivät vanhemmat liian kauan aika ehjinä.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» DB25 syöttöpumppu
» 990 syöttöpumppu vaihtaminen
» Syöttöpumppu
» Ihan eka ikioma ja taavetti.
» syöttöpumppu
» 990 syöttöpumppu vaihtaminen
» Syöttöpumppu
» Ihan eka ikioma ja taavetti.
» syöttöpumppu
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa