CASE 1394 etukartaanin kumi.
+2
OlleK
flatron
6 posters
Sivu 1 / 1
CASE 1394 etukartaanin kumi.
1394 remppa lähti leviämään kun piti vaan vaihtaa tehostimen suodatin .Siinä on ollut vuotoja moottoriin päin.Siis uudet tiivisteet tilaukseen.Samalla huomasin myös laturin remmin olevan huonolla hapella joten sitä irrottelemaan .Siinähän joutuu kartaanin värinäkumin(vai mikä liennee nimitys) myös irrottamaan .Aikani sitä väänneltyäni huomasin että kumikin on hajalla.
Kysymys kuuluu,kuinka se pitäisi oikeaoppisesti irrottaa ja varsinkin koota takaisin .Kokeilin sillä vanhalla takaisin laittoa ja oli vaikeenoloinen homma.Ilmeisesti pultit pitää jo olla paikoilaan laitettaessa.On tosi ahdas väli.
Ja vielä,mistähän tämän kyseisen kumin saisi ostettua.
Nettiä olen selaillut mutta ei ainakaan vielä ole löytynyt.
TERVEISIN .Epätoivoinen hämeestä
Kysymys kuuluu,kuinka se pitäisi oikeaoppisesti irrottaa ja varsinkin koota takaisin .Kokeilin sillä vanhalla takaisin laittoa ja oli vaikeenoloinen homma.Ilmeisesti pultit pitää jo olla paikoilaan laitettaessa.On tosi ahdas väli.
Ja vielä,mistähän tämän kyseisen kumin saisi ostettua.
Nettiä olen selaillut mutta ei ainakaan vielä ole löytynyt.
TERVEISIN .Epätoivoinen hämeestä
flatron- Viestien lukumäärä : 6
Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.
Puhut varmasti hydrauliikkapumpun vedon kuminivelestä. Tilaa syntyy hieman enemmän, kun irrotetaan hydrauliikkapumppu. Tämä on aika helppo rasti, neljä pulttia ja imu ja paineputket irti, niin pumppu voidaan vetää eteenpäin. Kuminivelen vaihto onnistuu parhaiten, kun tämän jälleen irrottaa vielä pumpun kannattimen. Katso oheinen linkki http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr65470ar1105054 Muitakin mahdollisuuksia kyllä on, mutta edellä mainittu onnistuu taatusti.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.
Eli varmaankin tämä kyseessä.En kerinnyt vielä kovin perehtyyn.Eli syylärin alla on ilmeisesti hydraulipumppu joka pyöritää etupyöriä.Oliko näin.Eli syylärikin on irroitettava .
flatron- Viestien lukumäärä : 6
Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.
Moottorin edessä on nostolaitteen pumppu. Ohjauksen pumppu on ´pultattu kiinni jakopään välilevyyn moottorin oikealla puolella. Hydrauliikkapumppu on kiinnitetty neljällä pultilla kannattimeen. Pumppua voidaan vetää eteenpäin pulttien irrottamisen jälkeen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.
Joo ,tietenkin se on näin .Näin vappuna ei kannata ruveta remppaa tekeen,menee puurot ja vellit sekaisin
Eli pumppu irti ja kumi paikalleen.Vielä kun" löytyisi" sellainen jostakin.Ainakin purkamolta jollei muualta.
Eli pumppu irti ja kumi paikalleen.Vielä kun" löytyisi" sellainen jostakin.Ainakin purkamolta jollei muualta.
flatron- Viestien lukumäärä : 6
Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.
Marjakankaalla näky olevan tarvikkeena saatavana tuo " kytkinkumi."
Ei olllut verkkokaupassa heti mutta tilaamalla 110 eskoa taisi olla hinta.
Ei olllut verkkokaupassa heti mutta tilaamalla 110 eskoa taisi olla hinta.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.
Viime syksynä ostin Koneliike Pihlajaniemeltä alkuperäisen näkösen kumin ja oli minusta edullinen tuohon Marjakankaan tarvikemalliin nähden ja oliko näin, että tuota Marjakankaan mallia täytyi vielä koneistaa 1394 sopivaksi. Anterolta saatu sopi heti.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.
http://www.ebay.co.uk/itm/David-Brown-hydraulic-drive-rubber-donut-drive-coupling-/280781789835?hash=item415fe61a8b:g:OZMAAOxyHIlTZ~Os
Tuolta löytyy myös
Tuolta löytyy myös
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.
Tuo on kyllä tutun näkönen gummi... missähän muussakin laitteessa tuota on?
Ihan kun olis ollu jossain auton kartaaninkin välissä...liekö sitten paksumpi mutta ei taida kovin harvinainen olla että löytyä pitäs,jaa nii tietty pultti määrä ja jako pitää käydä kans.
Ihan kun olis ollu jossain auton kartaaninkin välissä...liekö sitten paksumpi mutta ei taida kovin harvinainen olla että löytyä pitäs,jaa nii tietty pultti määrä ja jako pitää käydä kans.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.
Kummi vaihdettu hydraulipumpulle.Muuten meni hyvin mutta hydrauliöljyt ei liiku .Eli nostolaite ja öljynulosotot ei pelitä.Aukasin pumpun etupuolella olevan kannen ja ainakin rattaat pyörii pumpussa,mutta öljy ei liiku .Onko tässä joku ilmaamiskikka kenties .
Leikkaus onnistu mutta potilas kuoli
Leikkaus onnistu mutta potilas kuoli
flatron- Viestien lukumäärä : 6
Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.
Nostolaitetta ei tarvitse ilmata, se ilmaa itse itsensä avonaisen ohivirtausventtiilin kautta silloin, kun nostolaitteen vipu ei ole nostoasennossa.. Ainoa ilmattava paikka on nostosylinteri, mutta vaan siinä tapauksessa, että nostolaite on "joustava", kun varret ovat ylhäällä. Todennäköistä on, että pumppu imee ilmaa. Seuraava linkki näyttää pumpun imuputkiston. http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr65470ar1104830 Katso, että kaikki letkut ovat kunnolla kiinni ja, että pumppua vasten oleva O-rengas on kunnolla paikallaan. O-rengas saattaa ihan huomaamatta pudota, kun pumppu irrotetaan. Seuraavassa linkissä on viitenumerolla 17 automaattinen ilmanpoistoventtiili, joka poistaa pienet ilmamäärät. http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr65470ar1105208 Pumpun saaminen imemään saattaa vaatia yhden tempun. Aja traktorin etupää esimerkiksi ojaan niin, että pumppu on alempana, kun vaihteiston öljytaso. Jos imupuolen vuoto on suuri, tulee se samalla näkyviin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.
Moi.
Volvosta tuttu varmaan useimmille.
Volvon lisäksi noita suosi ainakin Bemari ja Alfa, mutta onhan tuota nivelsysteemiä käytetty muuallakin.
Eikä syyttä ollut suosittu, yksinkertainen ja "halpa" ja eritoten helppo vaihtaa.
Kokoja on tosiaan useampia, kuten myös valmistus ja -tukimateriaaleja, eikä monillakaan tavarantoimittajilla ole mittakuvia eikä materiaalitietoja, ainoastaan oma varaosanumero.
Onneksi näin nettiaikaan jostain aina löytyy tieto siitä minkä valmistajan tuote mihinkäkin korvaavaksi sopii. Ja eritoten mitkä eivät jossain tietyssä käytössä kestä .
T:Samuli
Tessu kirjoitti:Tuo on kyllä tutun näkönen gummi... missähän muussakin laitteessa tuota on?
Ihan kun olis ollu jossain auton kartaaninkin välissä...
Volvosta tuttu varmaan useimmille.
Volvon lisäksi noita suosi ainakin Bemari ja Alfa, mutta onhan tuota nivelsysteemiä käytetty muuallakin.
Eikä syyttä ollut suosittu, yksinkertainen ja "halpa" ja eritoten helppo vaihtaa.
Kokoja on tosiaan useampia, kuten myös valmistus ja -tukimateriaaleja, eikä monillakaan tavarantoimittajilla ole mittakuvia eikä materiaalitietoja, ainoastaan oma varaosanumero.
Onneksi näin nettiaikaan jostain aina löytyy tieto siitä minkä valmistajan tuote mihinkäkin korvaavaksi sopii. Ja eritoten mitkä eivät jossain tietyssä käytössä kestä .
T:Samuli
S.Samuelsson- David Brown : -61 950 Implematic
Viestien lukumäärä : 19
Ikä : 53
Paikkakunta : Vampula
Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.
ilmankos se tutulta näytti,tais Ladassakin semmonen olla ja Taunuksessa ym
On vaan jääny jonkun kymmentä kartaania nurkkiin autoista niin näyttäs kumeja olevan muutamissa kiinni...
On vaan jääny jonkun kymmentä kartaania nurkkiin autoista niin näyttäs kumeja olevan muutamissa kiinni...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.
Moi.
Voi olla, itse korjaamani Lebedoffit ja Taunukset ovat olleet senverran uusia että modernimmalla ristikolla varustettuja ovat olleet.
Tuo kumi on sitten ääritarkka säilytysasennostaan, ja pärähtää silmänräpäyksessä palasiksi jos on vähänkään auringonvalossa tai öljystä pykinyt vaikka käsissä väännellessä timmiltä tuntuisikin.
Aika monessa ratkaisussa on kuula-putki varmistus akselinpäissä, mutta jos ei ole, eikä kardaani-/vetoakselilenkkejä ole tullut asennettua, tekee yllättävän ison jäljen antautuessaan...
Eikä se äänikään sieltä pienimmästä päästä ole kun aikansa paiskoo lattiaan.
T:Samuli
Tessu kirjoitti:tais Ladassakin semmonen olla ja Taunuksessa ym
Voi olla, itse korjaamani Lebedoffit ja Taunukset ovat olleet senverran uusia että modernimmalla ristikolla varustettuja ovat olleet.
Tessu kirjoitti:On vaan jääny jonkun kymmentä kartaania nurkkiin autoista niin näyttäs kumeja olevan muutamissa kiinni...
Tuo kumi on sitten ääritarkka säilytysasennostaan, ja pärähtää silmänräpäyksessä palasiksi jos on vähänkään auringonvalossa tai öljystä pykinyt vaikka käsissä väännellessä timmiltä tuntuisikin.
Aika monessa ratkaisussa on kuula-putki varmistus akselinpäissä, mutta jos ei ole, eikä kardaani-/vetoakselilenkkejä ole tullut asennettua, tekee yllättävän ison jäljen antautuessaan...
Eikä se äänikään sieltä pienimmästä päästä ole kun aikansa paiskoo lattiaan.
T:Samuli
Viimeinen muokkaaja, S.Samuelsson pvm Pe Kesä 10 2016, 12:26, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : muotoilu)
S.Samuelsson- David Brown : -61 950 Implematic
Viestien lukumäärä : 19
Ikä : 53
Paikkakunta : Vampula
Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.
kyl juu ei kannata korppuja kummeja laitella minnekkää ja kokemusta on kartaaneista/nivelistä aina on joku jossain laitteessa väljä täälläkin!
Nuorempana ajoin Cortinan takaristikon NIIN loppuun että muuta ei enää ollu kun tapit ja silmukat, IHME kun ei hajonnu alle!
Nuorempana ajoin Cortinan takaristikon NIIN loppuun että muuta ei enää ollu kun tapit ja silmukat, IHME kun ei hajonnu alle!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa