Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

CASE 1394 etukartaanin kumi.

+2
OlleK
flatron
6 posters

Siirry alas

CASE 1394 etukartaanin kumi. Empty CASE 1394 etukartaanin kumi.

Viesti  flatron Su Toukokuu 01 2016, 10:04

1394 remppa lähti leviämään kun piti vaan vaihtaa tehostimen suodatin .Siinä on ollut vuotoja moottoriin päin.Siis uudet tiivisteet tilaukseen.Samalla huomasin myös laturin remmin olevan huonolla hapella joten sitä irrottelemaan .Siinähän joutuu kartaanin värinäkumin(vai mikä liennee nimitys) myös irrottamaan .Aikani sitä väänneltyäni huomasin että kumikin on hajalla.
Kysymys kuuluu,kuinka se pitäisi oikeaoppisesti irrottaa ja varsinkin koota takaisin .Kokeilin sillä vanhalla takaisin laittoa ja oli vaikeenoloinen homma.Ilmeisesti pultit pitää jo olla paikoilaan laitettaessa.On tosi ahdas väli.
Ja vielä,mistähän tämän kyseisen kumin saisi ostettua.
Nettiä olen selaillut mutta ei ainakaan vielä ole löytynyt.
TERVEISIN .Epätoivoinen hämeestä

flatron

Viestien lukumäärä : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

CASE 1394 etukartaanin kumi. Empty Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.

Viesti  OlleK Su Toukokuu 01 2016, 10:20

Puhut varmasti hydrauliikkapumpun vedon kuminivelestä. Tilaa syntyy hieman enemmän, kun irrotetaan hydrauliikkapumppu. Tämä on aika helppo rasti, neljä pulttia ja imu ja paineputket irti, niin pumppu voidaan vetää eteenpäin.  Kuminivelen vaihto onnistuu parhaiten, kun tämän jälleen irrottaa vielä pumpun kannattimen. Katso oheinen linkki  http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr65470ar1105054  Muitakin mahdollisuuksia kyllä on, mutta edellä mainittu onnistuu taatusti.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

CASE 1394 etukartaanin kumi. Empty Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.

Viesti  flatron Su Toukokuu 01 2016, 10:27

Eli varmaankin tämä kyseessä.En kerinnyt vielä kovin perehtyyn.Eli syylärin alla on ilmeisesti hydraulipumppu joka pyöritää etupyöriä.Oliko näin.Eli syylärikin on irroitettava .

flatron

Viestien lukumäärä : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

CASE 1394 etukartaanin kumi. Empty Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.

Viesti  OlleK Su Toukokuu 01 2016, 10:32

Moottorin edessä on nostolaitteen pumppu. Ohjauksen pumppu on ´pultattu kiinni jakopään välilevyyn moottorin oikealla puolella. Hydrauliikkapumppu on kiinnitetty neljällä pultilla kannattimeen. Pumppua voidaan vetää eteenpäin pulttien irrottamisen jälkeen.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

CASE 1394 etukartaanin kumi. Empty Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.

Viesti  flatron Su Toukokuu 01 2016, 11:11

Joo ,tietenkin se on näin .Näin vappuna ei kannata ruveta remppaa tekeen,menee puurot ja vellit sekaisin Very Happy
Eli pumppu irti ja kumi paikalleen.Vielä kun" löytyisi" sellainen jostakin.Ainakin purkamolta jollei muualta.

flatron

Viestien lukumäärä : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

CASE 1394 etukartaanin kumi. Empty Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.

Viesti  outsider Su Toukokuu 01 2016, 17:02

Marjakankaalla näky olevan tarvikkeena saatavana tuo " kytkinkumi."
Ei olllut verkkokaupassa heti mutta tilaamalla 110 eskoa taisi olla hinta.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

CASE 1394 etukartaanin kumi. Empty Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.

Viesti  Riku Su Toukokuu 01 2016, 22:27

Viime syksynä ostin Koneliike Pihlajaniemeltä alkuperäisen näkösen kumin ja oli minusta edullinen tuohon Marjakankaan tarvikemalliin nähden ja oliko näin, että tuota Marjakankaan mallia täytyi vielä koneistaa 1394 sopivaksi. Anterolta saatu sopi heti.

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

CASE 1394 etukartaanin kumi. Empty Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.

Viesti  outsider To Toukokuu 05 2016, 18:23

http://www.ebay.co.uk/itm/David-Brown-hydraulic-drive-rubber-donut-drive-coupling-/280781789835?hash=item415fe61a8b:g:OZMAAOxyHIlTZ~Os
Tuolta löytyy myös

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

CASE 1394 etukartaanin kumi. Empty Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.

Viesti  Tessu Pe Toukokuu 06 2016, 02:00

Tuo on kyllä tutun näkönen gummi... missähän muussakin laitteessa tuota on?
Ihan kun olis ollu jossain auton kartaaninkin välissä...liekö sitten paksumpi mutta ei taida kovin harvinainen olla että löytyä pitäs,jaa nii tietty pultti määrä ja jako pitää käydä kans.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

CASE 1394 etukartaanin kumi. Empty Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.

Viesti  flatron To Toukokuu 19 2016, 15:55

Kummi vaihdettu hydraulipumpulle.Muuten meni hyvin mutta hydrauliöljyt ei liiku .Eli nostolaite ja öljynulosotot ei pelitä.Aukasin pumpun etupuolella olevan kannen ja ainakin rattaat pyörii pumpussa,mutta öljy ei liiku .Onko tässä joku ilmaamiskikka kenties .

Leikkaus onnistu mutta potilas kuoli Shocked

flatron

Viestien lukumäärä : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

CASE 1394 etukartaanin kumi. Empty Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.

Viesti  OlleK To Toukokuu 19 2016, 17:01

Nostolaitetta ei tarvitse ilmata, se ilmaa itse itsensä avonaisen ohivirtausventtiilin kautta silloin, kun nostolaitteen vipu ei ole nostoasennossa.. Ainoa ilmattava paikka on nostosylinteri, mutta vaan siinä tapauksessa, että nostolaite on "joustava", kun varret ovat ylhäällä. Todennäköistä on, että pumppu imee ilmaa. Seuraava linkki näyttää pumpun imuputkiston. http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr65470ar1104830 Katso, että kaikki letkut ovat kunnolla kiinni ja, että pumppua vasten oleva O-rengas on kunnolla paikallaan. O-rengas saattaa ihan huomaamatta  pudota, kun pumppu irrotetaan.  Seuraavassa linkissä on viitenumerolla 17 automaattinen ilmanpoistoventtiili, joka poistaa pienet ilmamäärät. http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr65470ar1105208  Pumpun saaminen imemään saattaa vaatia yhden tempun. Aja traktorin etupää esimerkiksi ojaan niin, että pumppu on alempana, kun vaihteiston öljytaso.  Jos imupuolen vuoto on suuri, tulee se samalla näkyviin.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

CASE 1394 etukartaanin kumi. Empty Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.

Viesti  S.Samuelsson Su Kesä 05 2016, 08:56

Moi.

Tessu kirjoitti:Tuo on kyllä tutun näkönen gummi... missähän muussakin laitteessa tuota on?
Ihan kun olis ollu jossain auton kartaaninkin välissä...

Volvosta tuttu varmaan useimmille.

Volvon lisäksi noita suosi ainakin Bemari ja Alfa, mutta onhan tuota nivelsysteemiä käytetty muuallakin.

Eikä syyttä ollut suosittu, yksinkertainen ja "halpa" ja eritoten helppo vaihtaa.

Kokoja on tosiaan useampia, kuten myös valmistus ja -tukimateriaaleja, eikä monillakaan tavarantoimittajilla ole mittakuvia eikä materiaalitietoja, ainoastaan oma varaosanumero.
Onneksi näin nettiaikaan jostain aina löytyy tieto siitä minkä valmistajan tuote mihinkäkin korvaavaksi sopii. Ja eritoten mitkä eivät jossain tietyssä käytössä kestä Wink.


T:Samuli

S.Samuelsson

David Brown : -61 950 Implematic
Viestien lukumäärä : 19
Ikä : 53
Paikkakunta : Vampula

Takaisin alkuun Siirry alas

CASE 1394 etukartaanin kumi. Empty Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.

Viesti  Tessu Ma Kesä 06 2016, 02:01

ilmankos se tutulta näytti,tais Ladassakin semmonen olla ja Taunuksessa ym
On vaan jääny jonkun kymmentä kartaania nurkkiin autoista niin näyttäs kumeja olevan muutamissa kiinni...

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

CASE 1394 etukartaanin kumi. Empty Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.

Viesti  S.Samuelsson Pe Kesä 10 2016, 12:25

Moi.

Tessu kirjoitti:tais Ladassakin semmonen olla ja Taunuksessa ym

Voi olla, itse korjaamani Lebedoffit ja Taunukset ovat olleet senverran uusia että modernimmalla ristikolla varustettuja ovat olleet.



Tessu kirjoitti:On vaan jääny jonkun kymmentä kartaania nurkkiin autoista niin näyttäs kumeja olevan muutamissa kiinni...

Tuo kumi on sitten ääritarkka säilytysasennostaan, ja pärähtää silmänräpäyksessä palasiksi jos on vähänkään auringonvalossa tai öljystä pykinyt vaikka käsissä väännellessä timmiltä tuntuisikin.
Aika monessa ratkaisussa on kuula-putki varmistus akselinpäissä, mutta jos ei ole, eikä kardaani-/vetoakselilenkkejä ole tullut asennettua, tekee yllättävän ison jäljen antautuessaan...
Eikä se äänikään sieltä pienimmästä päästä ole kun aikansa paiskoo lattiaan.

T:Samuli


Viimeinen muokkaaja, S.Samuelsson pvm Pe Kesä 10 2016, 12:26, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : muotoilu)

S.Samuelsson

David Brown : -61 950 Implematic
Viestien lukumäärä : 19
Ikä : 53
Paikkakunta : Vampula

Takaisin alkuun Siirry alas

CASE 1394 etukartaanin kumi. Empty Vs: CASE 1394 etukartaanin kumi.

Viesti  Tessu To Kesä 30 2016, 14:26

kyl juu ei kannata korppuja kummeja laitella minnekkää ja kokemusta on kartaaneista/nivelistä aina on joku jossain laitteessa väljä täälläkin!
Nuorempana ajoin Cortinan takaristikon NIIN loppuun että muuta ei enää ollu kun tapit ja silmukat, IHME kun ei hajonnu alle!

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa