Case 1390 koneremppa
2 posters
Sivu 1 / 1
Case 1390 koneremppa
Traktorini Case 1390 vm.1980 neliveto, lähtee huonosti käyntiin ja huohottaa reilusti. Eipä taida auttaa muu kuin koneen aukaisu ja hoonaus/rengastus tai poraus/uudet männät, putkitus taitaa olla se viimeinen vaihtoehto. Miten muuten on tarvitseeko traktori katkaista, kun minusta näyttäisi äkkiä katsottuna että runko on erillään moottorista? Entäpä hytti, pitääkö se irroittaa? Tällaisia kysymyksiä ensi hätään, jos jollain on kokemusta 1390:stä niin kiitollisuudella otan tietoja vastaan.
case 1390- Viestien lukumäärä : 29
Vs: Case 1390 koneremppa
Paljonkos käyttötunteja löytyy? Omaan 1490:piin tuli tehtyä kone remontti 5500 tunnin kohdalla, saattaa kuulostaa vähältä, mutta sillä koneella on tehty aikanaan tosissaa töitä, pellolla sekä metsässä, alkoi olemaan vähän siinä kunnossa että oli koneremppa ihan paikallaan. Lohkon putkitus hoitui paikallisessa DB huollossa.case 1390 kirjoitti:Eipä taida auttaa muu kuin koneen aukaisu ja hoonaus/rengastus tai poraus/uudet männät, putkitus taitaa olla se viimeinen vaihtoehto.
Kaikista helpoimmalla pääset kun katkaiset koneen.case 1390 kirjoitti:Miten muuten on tarvitseeko traktori katkaista, kun minusta näyttäisi äkkiä katsottuna että runko on erillään moottorista? Entäpä hytti, pitääkö se irroittaa? Tällaisia kysymyksiä ensi hätään, jos jollain on kokemusta 1390:stä niin kiitollisuudella otan tietoja vastaan.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Case 1390 koneremppa
Konerempan laajuus riippuu tietenkin koneen kunnosta. Hoonaus ,mäntien vaihto ja kannen kunnostus hoituu ilman katkaisua.Senkun ottaa öljypohjan pois ja kannen pois niin saa männät ulos. Sitten vain hoonaamaan.
Jos tarvii kampiakseli hioa ja laittaa alikoon laakerit niin silloin pitää katkaista. Toki pelkät uudet kiertokangenlaakerit vaihtuu samalla,kuin männät.
Jos tarvii kampiakseli hioa ja laittaa alikoon laakerit niin silloin pitää katkaista. Toki pelkät uudet kiertokangenlaakerit vaihtuu samalla,kuin männät.
Vieraili- Vierailija
Vs: Case 1390 koneremppa
Puhelin tuossa äsken koneen putkituksesta niin laitoin sen katkaisu neuvon sinne.
Mites onko 1390:säsi öljynpaineet kohdallaan? Jos on niin sitten tietysti ei kannata tehdä tuota isompaa koneremonttia, edellyttäen että sylinterit ovat vielä hoonauksella korjattavissa.
Mites onko 1390:säsi öljynpaineet kohdallaan? Jos on niin sitten tietysti ei kannata tehdä tuota isompaa koneremonttia, edellyttäen että sylinterit ovat vielä hoonauksella korjattavissa.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Case 1390 koneremppa
Paljonkos käyttötunteja löytyy? Omaan 1490:piin tuli tehtyä kone remontti 5500 tunnin kohdalla, saattaa kuulostaa vähältä, mutta sillä koneella on tehty aikanaan tosissaa töitä, pellolla sekä metsässä, alkoi olemaan vähän siinä kunnossa että oli koneremppa ihan paikallaan. Lohkon putkitus hoitui paikallisessa DB huollossa.
Käyttötunteja on mittarissa 1675h todellisten tuntien määrää en osaa sanoa. Maatalouskäytössä tämäkin on aikoinaan ollut ja luulempa että tiukolle on joutunut.
Käyttötunteja on mittarissa 1675h todellisten tuntien määrää en osaa sanoa. Maatalouskäytössä tämäkin on aikoinaan ollut ja luulempa että tiukolle on joutunut.
case 1390- Viestien lukumäärä : 29
Vs: Case 1390 koneremppa
Ottaisin ensin kannen ja öljypohjan irti,sitten männät pois,ja tutkisin tilanteen,voi olla että hooniremontilla saat siitä vielä ihan käypäsen pelin,jos sylinterit on huonot,poraa ylikokoon,jos olis iso vaurio,sitten putkitus.
Samalla uusi venttiilit,ja ajata kulmat seeteihin konestamossa,samoin kannen pinnan tarkastus.
Kiertokankien pukkeja ei saa sekoittaa keskenään,niissä on numeromerkit,mistä parit tunnistaa.
Yleensä vielä se numerointi tulee nokka-akseliin päin.
Samalla uusi venttiilit,ja ajata kulmat seeteihin konestamossa,samoin kannen pinnan tarkastus.
Kiertokankien pukkeja ei saa sekoittaa keskenään,niissä on numeromerkit,mistä parit tunnistaa.
Yleensä vielä se numerointi tulee nokka-akseliin päin.
Vieraili- Vierailija
Vs: Case 1390 koneremppa
Vielä yksi pieni ,mutta tärkeä lisäys. Ota kiertokaget mukaan koneistamolle ja tarkistuta aläpäät,ettei ole mennyt soikeaksi.
Mulla meni 1200:n koneen kasaus uusiks yhden kiertokangen takia.
Yllättävän vanhoisssakin koneissa on kk- ja pukkilaakerien kaulat kunnossa jos vain on öljynvaihtoja suoritettu asianmukaisesti.
Mulla meni 1200:n koneen kasaus uusiks yhden kiertokangen takia.
Yllättävän vanhoisssakin koneissa on kk- ja pukkilaakerien kaulat kunnossa jos vain on öljynvaihtoja suoritettu asianmukaisesti.
Vieraili- Vierailija
Case 1390 koneremppa
Kiitoksia hyvistä vihjeistä, jos uusia tulee, niin terveuloa, kaikki tieto on arvokasta.
case 1390- Viestien lukumäärä : 29
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa