Ohjauksen suodatin ongelma(ko) ??
2 posters
Sivu 1 / 1
Ohjauksen suodatin ongelma(ko) ??
Vaihtelin tuossa tuohon 1290 DB:heni ohjauksen öljyt ja suodattimen, ohjauksen suodatin on kuitenkin hieman erilainen kuin vanha. Suodattimen keskireiässä ei ole kummallakaan puolella minkäänlaista tiivistettä yms. vaan se tulee "rauta rautaa" vasten, vanhassa oli ilmeisesti kumin/muovin tapainen helma tuossa keskireiässä.
Meinasin jo sovitella O-renkaita tuohon mutta ainakin pumpun puolelle O-renkaista ei hyötyä olisi koska putkessa on ura. Annanko olla vai pitääkö toisen tyyppistä suodatinta haeskella.. ?
Suodatin Marjakankaalta tilattu: http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=7&products_id=30427&type=1667&brand=1532&model=137&cPath=7
Toinen juttu on että vanhassa suodattimessa oli noin ison naulan kokoinen reikä kyljessä... tuli vaan mieleen onko suodatin ollut ed. omistajalla kauan vaihtamatta ja isketty öljyntäyttöaukosta suodattimeen reikä kylkeen jos on kuviteltu suodattimen olevan tukossa sillä ohjaus mielestäni oli hieman jäykähkö ennen tätä vaihtoa, mielestäni keveni jonkin verran nyt uusilla öljyillä, sinänsä vanhat öljyt olivat kyllä kirkaat. ?
Ohjaus siis toimii kyllä, ei hävitä öljyjä mutta tuli vaan mieleen tuohoaako tuollainen viallinen suodatin tuon pumpun miten nopeasti jos on tuhotakseen. Tämä suodatin olisi pitänyt vaihtaa viime syksynä mutten kerinnyt vaan vilkaisin silloin vain ohjauksen öljyn määrän ja värin.
Meinasin jo sovitella O-renkaita tuohon mutta ainakin pumpun puolelle O-renkaista ei hyötyä olisi koska putkessa on ura. Annanko olla vai pitääkö toisen tyyppistä suodatinta haeskella.. ?
Suodatin Marjakankaalta tilattu: http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=7&products_id=30427&type=1667&brand=1532&model=137&cPath=7
Toinen juttu on että vanhassa suodattimessa oli noin ison naulan kokoinen reikä kyljessä... tuli vaan mieleen onko suodatin ollut ed. omistajalla kauan vaihtamatta ja isketty öljyntäyttöaukosta suodattimeen reikä kylkeen jos on kuviteltu suodattimen olevan tukossa sillä ohjaus mielestäni oli hieman jäykähkö ennen tätä vaihtoa, mielestäni keveni jonkin verran nyt uusilla öljyillä, sinänsä vanhat öljyt olivat kyllä kirkaat. ?
Ohjaus siis toimii kyllä, ei hävitä öljyjä mutta tuli vaan mieleen tuohoaako tuollainen viallinen suodatin tuon pumpun miten nopeasti jos on tuhotakseen. Tämä suodatin olisi pitänyt vaihtaa viime syksynä mutten kerinnyt vaan vilkaisin silloin vain ohjauksen öljyn määrän ja värin.
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Vs: Ohjauksen suodatin ongelma(ko) ??
Ensinäkin, suodatin on paluupuolella, eli öljy kulkee suodattimen sisältä ulospäin. Tasaiset pinnat suodattimessa, pumpussa ja säiliön laipassa tiivistävät kyllä, kun ne painetaan vastakkain jousen avulla. Öljyssä mahdollisesti uiskentelevat pienet likahiukkaset eivät ensisijaisesti vahingoita pumppua. Hammasrataspumput ovat kaikki melko väljiä laitteita ja sietävät hieman likaa vahingoittumatta. Jos joku osa tykkää pahaa, niin se on Orbitrol venttiili koska siinä on pienet toleranssit. Likaa ei järjestelmään juuri pääse jos ei sitä sinne kaadetaan täyttöaukosta tai joku järjestelmän sisäinen osa hajoaa. Pumpun runko ja puslat kuluvat koko ajan käytön aikana, tosin aivan mikroskooppisen vähän, ja irronnut alumiini ja pronssi pääsee näin öljyn sekaan, kuitenkaan aiheuttamatta mitään ongelmia. Jos ohjaus toimii tarkoitetulla tavalla, voidaan suurella todennäköisyydellä olettaa että, pumppu, ylipaineventtiili, Orbitrol venttiili ja ohjaussylinteri ovat kunnossa.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Ohjauksen suodatin ongelma(ko) ??
OlleK kirjoitti:Ensinäkin, suodatin on paluupuolella, eli öljy kulkee suodattimen sisältä ulospäin. Tasaiset pinnat suodattimessa, pumpussa ja säiliön laipassa tiivistävät kyllä, kun ne painetaan vastakkain jousen avulla. Öljyssä mahdollisesti uiskentelevat pienet likahiukkaset eivät ensisijaisesti vahingoita pumppua. Hammasrataspumput ovat kaikki melko väljiä laitteita ja sietävät hieman likaa vahingoittumatta. Jos joku osa tykkää pahaa, niin se on Orbitrol venttiili koska siinä on pienet toleranssit. Likaa ei järjestelmään juuri pääse jos ei sitä sinne kaadetaan täyttöaukosta tai joku järjestelmän sisäinen osa hajoaa. Pumpun runko ja puslat kuluvat koko ajan käytön aikana, tosin aivan mikroskooppisen vähän, ja irronnut alumiini ja pronssi pääsee näin öljyn sekaan, kuitenkaan aiheuttamatta mitään ongelmia. Jos ohjaus toimii tarkoitetulla tavalla, voidaan suurella todennäköisyydellä olettaa että, pumppu, ylipaineventtiili, Orbitrol venttiili ja ohjaussylinteri ovat kunnossa.
Eli voii sanoa ettei edellytä mitään kummempia toimenpiteitä tässä vaiheessa kuin ajoa vaan. Kiitos. ! : )
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Similar topics
» Ohjauksen hydraulisylinteri
» ohjauksen tehostaja
» OHJAUKSEN PUMPPU PURKAAMOLTA
» 990 olkavarren /ohjauksen korjaus
» 990 imp -65 hyd, suodatin
» ohjauksen tehostaja
» OHJAUKSEN PUMPPU PURKAAMOLTA
» 990 olkavarren /ohjauksen korjaus
» 990 imp -65 hyd, suodatin
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa