Nahjuksen kopittomat
3 posters
Sivu 1 / 1
Nahjuksen kopittomat
Nyt tulevana sunnuntaina on (siis ei Ruotsin vaan Saarijärven) Kalmarin Nahjuksen seurantalolla jo ties monettako kertaa kopittomien traktorien kokoontuminen. Se on sellainen pienimuotoinen tapahtuma, jossa ehkä pätkän verran toista kymmen traktorin ym. koneen lisäksi on muutama rompepöytä ja kahvia/pullaa/lettua ehkä makkaraakin tarjolla.
Jos ilmojen haltija on vähääkään suosiollinen niin taidanpa tempaista punaset haalarit päälle, lippiksen päähän ja hurauttaa liinakolla sinne, kun matkaa on vain 15km. Tuleepahan tämäkin merkki tänä vuonna edustetuksi siellä.
Tilaisuus alkaa puolilta päivin ja kestää pari kolme tuntia.
Jos ilmojen haltija on vähääkään suosiollinen niin taidanpa tempaista punaset haalarit päälle, lippiksen päähän ja hurauttaa liinakolla sinne, kun matkaa on vain 15km. Tuleepahan tämäkin merkki tänä vuonna edustetuksi siellä.
Tilaisuus alkaa puolilta päivin ja kestää pari kolme tuntia.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Nahjuksen kopittomat
Jahas. Tilaisuudessa tuli käytyä. Noin muutaman tunnin tapahtumaksi ihan virkeä tapaus, jossa oli muutakin kuin pelkkä traktorikokoontuminen. Mutta, traktoreita siellä oli alun kolmattakymmentä, pääasiassa eri värisiä ferguja ja valluja, jokunen nuffi ja yksin kappalein hajamalleja. Taavetteja oli kolme, minun lisäksi siisti -63 880 ja erittäin alkuperäinen varmaan ihan ensimmäisiä maahantuotuja 950 Implejä. Entisiä ja nykyisiä taavettimiehiä ja muita tuttuja kävi turisemassa. Aika monta kertaa sai sanoa (ei taavetti-ihmisille), että nostolaite toimii ja jonkun kerran esitelläkkin miten sen saa muutaman millin kerrallaan nousemaan. Oli siellä sitten pari taavettikerholaistakin, mutta sen verran kaukaa, että koneet oli jätetty kotiin. Zetkoja oli vain kaksi, A ja K malli
Autoja ja muita koneita oli sitten parisen kymmentä ja muuta aktiviteettiä myös niinkuin keiton syöntiä ja kahvin juontia.
Autoja ja muita koneita oli sitten parisen kymmentä ja muuta aktiviteettiä myös niinkuin keiton syöntiä ja kahvin juontia.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Nahjuksen kopittomat
Tuo tapahtuma ois ollu minullekin sopivan matkan päässä mutta tahtoo noihin kesäviikonloppuihin kertyä "pakkomenoja" liikaa.
Hyvinhän siellä oli taavetit edustettuna .
Ja edustava asiantuntija paikalla
Hyvinhän siellä oli taavetit edustettuna .
Ja edustava asiantuntija paikalla
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Nahjuksen kopittomat
Sattuuhan sitä. Itse olin siellä paikalla suunnilleen alusta loppuun eli 12-15 eli ei se sen pidempi tapaus ollut. Meinasi minullakin jäädä lähtemättä Taavetilla. Kun aamulla pikkaisen pukkasin siitä painepesurilla enimpiä moskia kyljistä niin pakkasproppu pirulaine alkoi vuotamaan. Siihen ilmestyi keskelle kuin neulanreikä, josta pillitti nestettä. Onneksi on tullut tehtyä noita kattohommia, niin löytyi kumitiivisteellä oleva peltikattoruuvi. Se moottorisilikonin kanssa ruuvarilla reikään ja pikakorjaus oli tehty. Ei liene ihan lopullinen ratkaisu, mutta pelasti tilanteen. Jälleen kerran tuli vastaan vanha viisaus: jos joku toimii, niin älä koske.
Vetelin pitkä tonnikaksisatanen oli tunnettu peli tuollakin, siitä keskusteltiin eikä suinkaan minun aloitteesta. Sitten ihmeteltiin miksi 25D oli polttanut johtonsa ja oliko miinusmaaksi muuttaminen aiheuttaminen sen ja kuinka sähköjärjestelmän kääntäminen tuossa mallissa käytännössä tapahtuu. Tässä pikkasen maistiaisia millasia juttuja siellä tuli esiin sen kolmen tunnin aikana.
Tiedä siitä asiantuntevuudesta, mutta ulkoinen edustus piti olla kunnossa, oli punaiset haalarit, T-paita ja lippis, kaikki merkkiteksteillä ja logoin varustettuna ja tietysti kone suoraan töistä tuotuna (paitsi se aamupesu).
Vetelin pitkä tonnikaksisatanen oli tunnettu peli tuollakin, siitä keskusteltiin eikä suinkaan minun aloitteesta. Sitten ihmeteltiin miksi 25D oli polttanut johtonsa ja oliko miinusmaaksi muuttaminen aiheuttaminen sen ja kuinka sähköjärjestelmän kääntäminen tuossa mallissa käytännössä tapahtuu. Tässä pikkasen maistiaisia millasia juttuja siellä tuli esiin sen kolmen tunnin aikana.
Tiedä siitä asiantuntevuudesta, mutta ulkoinen edustus piti olla kunnossa, oli punaiset haalarit, T-paita ja lippis, kaikki merkkiteksteillä ja logoin varustettuna ja tietysti kone suoraan töistä tuotuna (paitsi se aamupesu).
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Nahjuksen kopittomat
Hienoa että tapahtumia riittää,Vääksyssäkin oli muutamiavanhoja raksoja heinäkuun alussa näytillä.
Pakkasropusta tuli mieleen kaverini joka oli ralleissa huoltojoukoissa ja lentikin pakkasroppu kilpurista pois,kun auto tuli huoltoon oli kaveri JO käyny metästä hakemassa pätkän katajaa ja siitä veisti tulpan lohkon kylkeen ja taas matka eteni!
Olipa vielä tienny missä lepikossa oli seuraavan pätkän varrella metsäautoraato ja haki sieltä ropun,harmi vaan kilpuri meni kattokerhoon JUST sillä pätkällä mutta jäi sentään roput seuraavaan kertaan.
Että kyllä se hätä keinot keksii kuten vanha kansa sano
Pakkasropusta tuli mieleen kaverini joka oli ralleissa huoltojoukoissa ja lentikin pakkasroppu kilpurista pois,kun auto tuli huoltoon oli kaveri JO käyny metästä hakemassa pätkän katajaa ja siitä veisti tulpan lohkon kylkeen ja taas matka eteni!
Olipa vielä tienny missä lepikossa oli seuraavan pätkän varrella metsäautoraato ja haki sieltä ropun,harmi vaan kilpuri meni kattokerhoon JUST sillä pätkällä mutta jäi sentään roput seuraavaan kertaan.
Että kyllä se hätä keinot keksii kuten vanha kansa sano
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Nahjuksen kopittomat
Varaosista vielä sen verran, että traktorin entinen omistaja oli hukannut nostoakselin vasemmasta päästä tulpan ja kätevänä miehenä vuollut sinne käypäsen leppätapin. Kolo on niin matala ettei se tappi oikein pysynyt siellä ja sitä piti koko ajan vahtia että pysyi paikallaan. Mietin millä sen voisi korvata ja ajattelin kokeilla olutpurkin pohjaa kun näytti suunnilleen samankokoiselle. Lidlistä ostin 1/3 litrasen pienen, halvan sinisen olutpurkin, tyhjensin sen, leikkasin irti pohjan jättäen viitisen milliä vaippaa paikalleen ja testasin. Oli niin napakka työntösovite, ettei enää lähteny pois että olisi voinut lisätä moottorisilikonia. Eli tämä varaosa maksoi alle euron tai 15c riippuen mistä päin hinta-asiaa lähestyy.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1656
Paikkakunta : Saarijärvi
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa