Mikä anturi?
4 posters
Sivu 1 / 1
Mikä anturi?
Tuossa olen ihmetellyt kuvan mukaisen anturin tehtävää, anturi sijaitsee hytin alla melkein keskellä, istuimen alapuolella.
Johtoja ei anturiin tule, mutta vieressä on jokin johdotus jossa on kaksi abikoa vapaana, mutta johdot on kytketty liittimistään yhteen, luulisin että kuuluvat anturiin, mutta mikä tosiaan on anturin tehtävä.
Koetin löytää räjäytyskuvista kyseistä anturia, mutta huonoin tuloksin.
Johtoja ei anturiin tule, mutta vieressä on jokin johdotus jossa on kaksi abikoa vapaana, mutta johdot on kytketty liittimistään yhteen, luulisin että kuuluvat anturiin, mutta mikä tosiaan on anturin tehtävä.
Koetin löytää räjäytyskuvista kyseistä anturia, mutta huonoin tuloksin.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: Mikä anturi?
Lienee käynnistyksen esto vaihde päällä.
On ohitettu aika monissa taaveteissa samalla tavalla.
En tiedä onko noi huonoja komponentteja?
On ohitettu aika monissa taaveteissa samalla tavalla.
En tiedä onko noi huonoja komponentteja?
Vieraili- Vierailija
Vs: Mikä anturi?
Juu, käynnistyksen esto vaihde päällä. Itellä oireillu kauan nuo 1390 ja 1690 koneissa. Jos ei inahda niin kytkin pohjaan ja hämmennän vaihdekeppiä hieman päälle/pois. Kumminkin tärkeä turvalaite paikalliskäyttökoneita käytettäessä. Usein starttaan maassa seisten halkojan tai pilkkojan käyntiin.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Mikä anturi?
Case1594 kirjoitti:Lienee käynnistyksen esto vaihde päällä.
On ohitettu aika monissa taaveteissa samalla tavalla.
En tiedä onko noi huonoja komponentteja?
No niin, eipä sitten tullut ajateltua asiaa siltä kannalta.
Tuohan käynnistyksen esto tarkoittaa lienee että konetta ei voi startata vaihde päällä, ja omani starttaa vaihdekin päällä.
No menikin TIKON kanssa juttu päällekkäin ja kerkesi ensin asiaa toimittamaan
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: Mikä anturi?
Joo käynnistyksen esto vaihteen ollessa päällä se on,ja aika monesta se on ohitettu,kuitenki suurimmassa osassa koneita se on toiminnassa.,mitä minä olen nähny,kannattaa ehdottomasti korjata,joskus on vika ollut vaan johdoissa,ensin nuo on pukattu yhteen,sitten on laitettu suora herätejohto startille,kun ei toiminu sittenkään,noin oli omassakin 1594 koneessa,kierrätin vaan sen itse asennetun herätejohdon tuon kytkimen kautta,niin toimii.
1690 koneessa oli jousi poikki siinä kytkimessä,purin sen ja korjasin,sittemmin kyllä ostin uuden kytkimen.
Oliko niin,että Fordissa oli samanlainen kytkin,menee heittämällä,CNH osapussissa taisi lukea Ford.
Lucas merkkinen taisi seki osa olla.
Jos ei jostain syystä toimi uudellakaan,niihin antureihin saa säätölevyjä väliin,kokeilee niillä,milloin on ok.
1690 koneessa oli jousi poikki siinä kytkimessä,purin sen ja korjasin,sittemmin kyllä ostin uuden kytkimen.
Oliko niin,että Fordissa oli samanlainen kytkin,menee heittämällä,CNH osapussissa taisi lukea Ford.
Lucas merkkinen taisi seki osa olla.
Jos ei jostain syystä toimi uudellakaan,niihin antureihin saa säätölevyjä väliin,kokeilee niillä,milloin on ok.
Vieraili- Vierailija
Vs: Mikä anturi?
Vai prukaa ohitettuna tekemään omiaan, ainakaan vielä ei ole sattunut omalle kohdalle.
Täytyykin hiukan perehtyä anturin sielun elämään, kun nyt tietää mikä se "mokkula" on, jos sais vaikka toimimaan niin kun sen tarkoitus on.
Kyllähän tuollaiset turvalaitteet pitäisi toimia, ja mielestäni turvalaitteita ei saisi ohittaa mitenkään
Täytyykin hiukan perehtyä anturin sielun elämään, kun nyt tietää mikä se "mokkula" on, jos sais vaikka toimimaan niin kun sen tarkoitus on.
Kyllähän tuollaiset turvalaitteet pitäisi toimia, ja mielestäni turvalaitteita ei saisi ohittaa mitenkään
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: Mikä anturi?
Kummassakin 90-sarjalaisessa, sekä toisessa 995 toimii ihan ongelmitta tuo anturi, toisessa 995 pitää välillä käyttää kakkosella ennen starttausta, varsinkin talvella hyvä tehdä tuo homma ettei käy niin että pitkän hehkutuksen jälkeen ei lähdekkään starttaamaan.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Mikä anturi?
Täytyykin laittaa anturin liittimet kiinni ja kokeilla miten lähtee pelittämään vai pelittääkö ollenkaan.
Kaikki konstit kokeillaan, hämmenetään vaikka koko vaihdekaavio läpi, jospa sitten anturiin saa eloa, tiedä sitten onko koko anturi täysin mykkä, no uusiahan myydään, jos sikseen tulee, ettei mene liian hankalaksi koneen käynnistys.
Kaikki konstit kokeillaan, hämmenetään vaikka koko vaihdekaavio läpi, jospa sitten anturiin saa eloa, tiedä sitten onko koko anturi täysin mykkä, no uusiahan myydään, jos sikseen tulee, ettei mene liian hankalaksi koneen käynnistys.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: Mikä anturi?
Mulla on kans tehty se anturin ohitus, mutta samaan paikkaan tulee myös 1 musta johto joka muovikuoren sisässä ja katkaistu pää poikki. Mikähän tällä on ollut alunperin tarkoitus?
DB996- Viestien lukumäärä : 35
Similar topics
» Polttoainemittarin anturi
» moottorin lämpötila-anturit
» DB 1210 hydrauli suodattimen anturi
» 1394 lämpötila-anturi Fae 32070
» Case 1390 lämpötila-anturi
» moottorin lämpötila-anturit
» DB 1210 hydrauli suodattimen anturi
» 1394 lämpötila-anturi Fae 32070
» Case 1390 lämpötila-anturi
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa