uusi kone, uudet murheet
+8
jusape
Rokressi
outsider
taavettimies
mattkau
TIKO
erkki
BonaFide
12 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
uusi kone, uudet murheet
Terve Olle Erkki ja kaikki muut kokeneemmat!
Case 1609 turbo tuli rekalla Lopelta lopulta tänne Ivalon perille. Keli -3 eli sopivanlainen...Otimme koneen alas rekkakyydistä vaihtolavan kautta maalle ja siitä sitten omalle tielle. Kännistys sujui hyvin kiitos entisen omistajan ohjeiden...Kytkin ei toiminut virheettä, ja niin jouduin sammuttamaan koneen saadakseni vaihteen päälle. No kone alas rekasta ja ajoa kotiin. Jokaisella suunnanvaihdolla yritin saada vaihteen päälle mutta tuloksena oli vain rutinaa ja tärinää vaihdekepissä. Pääsin kotiin (600m) ja sammutin laitteen. Tankkasin sopivaa diiseliä ja jätin tyhjäkäynnille. Sitten kokeileman lumitöitä kauhalla...kaikki pelitti normaalisti poislukien tuo kytkin ja sitten se, että aina kun annoin kierroksia koneelle, hangelle piirtyi pitkähkö viiva mustaa öljyä....(oisko kampiakselin stefa?)...Muutoin tuo laite tuntuu toimivan ihan hyvin. Kivat mörinät antaa tuo kuutonen. Edellinen omistaja on ajanut öljyillä(kaikki paikat) noin 300 tuntia, joten voinko aurata lopputalven maks.20 h noilla öljyillä?
Nyt on perheen uusi jäsen koeajettu ja tie talolle aurattu, mutta huoli on suuri tuon öljyn valumisen vuoksi. Kertokaa!!!
Case 1609 turbo tuli rekalla Lopelta lopulta tänne Ivalon perille. Keli -3 eli sopivanlainen...Otimme koneen alas rekkakyydistä vaihtolavan kautta maalle ja siitä sitten omalle tielle. Kännistys sujui hyvin kiitos entisen omistajan ohjeiden...Kytkin ei toiminut virheettä, ja niin jouduin sammuttamaan koneen saadakseni vaihteen päälle. No kone alas rekasta ja ajoa kotiin. Jokaisella suunnanvaihdolla yritin saada vaihteen päälle mutta tuloksena oli vain rutinaa ja tärinää vaihdekepissä. Pääsin kotiin (600m) ja sammutin laitteen. Tankkasin sopivaa diiseliä ja jätin tyhjäkäynnille. Sitten kokeileman lumitöitä kauhalla...kaikki pelitti normaalisti poislukien tuo kytkin ja sitten se, että aina kun annoin kierroksia koneelle, hangelle piirtyi pitkähkö viiva mustaa öljyä....(oisko kampiakselin stefa?)...Muutoin tuo laite tuntuu toimivan ihan hyvin. Kivat mörinät antaa tuo kuutonen. Edellinen omistaja on ajanut öljyillä(kaikki paikat) noin 300 tuntia, joten voinko aurata lopputalven maks.20 h noilla öljyillä?
Nyt on perheen uusi jäsen koeajettu ja tie talolle aurattu, mutta huoli on suuri tuon öljyn valumisen vuoksi. Kertokaa!!!
BonaFide- David Brown : 1690T
DBTCF:n jäsen nro : 153
Viestien lukumäärä : 29
Ikä : 61
Paikkakunta : Ivalo
Vs: uusi kone, uudet murheet
Kytkimessä voi olla semmoinen homma, että säiliöön on joskus lisätty tavallista jarrunestettä ja sen seurauksena tiivisteet turvonneet pilalle. Näin on valitettavan usein käynyt. Ihan ensiksi kannattaa kuitenkin kokeilla ilmata kytkin.
Öljyvuodosta on paha sanoa mitään itse näkemättä. Pystyy olemaan esim. kammen stefan vuoto. Alaluukun kautta saa jotain selville.
Öljyvuodosta on paha sanoa mitään itse näkemättä. Pystyy olemaan esim. kammen stefan vuoto. Alaluukun kautta saa jotain selville.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: uusi kone, uudet murheet
Tuo valuminen uskoaksenin sellainen että kytkinkopan pohjalevyn päälle kerääntynyt mömmö sitten valahti alas. Luulin että tuo olis ollut enontekiöltä kotoisin . Lähempänä ollu. Ei tarvi olla huolissaan jos ei mö-tikussa näy taso alenevan.
Kytkin. jos rutisee. kokeile pumpata ihan reippaasti. jos vaste polkimessa tuntuu kovemmalta, silloin pääsylinteri tai työsylinterin tiivisteet sököt. Omassa 1494 löi "läpi" työsylinteri joten vaihdoin uuden. Se ok. 1690 tuli akuutti työsylinterin tarve kytkimelle, laitoin sen poisotetun 1494 sesta. . On toiminut yli vuoden. Hassua. Jos poljin jotenkin pehmeä niin on vaihdettava tiivarit tai koko sylinteri. Ettei suotta riko vaihteistoa.
Normaalisti kone ei starttaa vaihde päällä eli piuha irti anturista vaihdelootan päältä..
Moottoriöölin vaihto 100h välein..
Sitäpaitsi koneeseen mahtuu 13 litraa öljyä jos pikku jälki jää niin SoWhat. Kylmästi todeten. Kunhan tikkua katsoo. Turbokone kun on niin olis hyvä että öljyt olis mahdollisimman hyvät.
Kerropa ajotuntimäärä jos voit.
Tiivarit hyytynyt pitkästä aavviilin matkasta..
Kytkin. jos rutisee. kokeile pumpata ihan reippaasti. jos vaste polkimessa tuntuu kovemmalta, silloin pääsylinteri tai työsylinterin tiivisteet sököt. Omassa 1494 löi "läpi" työsylinteri joten vaihdoin uuden. Se ok. 1690 tuli akuutti työsylinterin tarve kytkimelle, laitoin sen poisotetun 1494 sesta. . On toiminut yli vuoden. Hassua. Jos poljin jotenkin pehmeä niin on vaihdettava tiivarit tai koko sylinteri. Ettei suotta riko vaihteistoa.
Normaalisti kone ei starttaa vaihde päällä eli piuha irti anturista vaihdelootan päältä..
Moottoriöölin vaihto 100h välein..
Sitäpaitsi koneeseen mahtuu 13 litraa öljyä jos pikku jälki jää niin SoWhat. Kylmästi todeten. Kunhan tikkua katsoo. Turbokone kun on niin olis hyvä että öljyt olis mahdollisimman hyvät.
Kerropa ajotuntimäärä jos voit.
Tiivarit hyytynyt pitkästä aavviilin matkasta..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
CASE 1690
Tämä on Lopelta. 245-CBA. Olin jo kerennyt tehdä kaupat, ennen kuin tuo Enontekiön kone tuli nettikoneeseen. Oishan se ollu vaatimattomat 850 km lähempänä..nuo kytkimen tiivisteet on vaihdettu jonkin aikaa sitten. Aiempi omistaja oli ollut tietoinen tuosta kytkinnesteen valinnasta ja informoi minuakin...tänään aion ilmata kytkimen ja tutkailla tuota öljynvalumista tarkemmin..
BonaFide- David Brown : 1690T
DBTCF:n jäsen nro : 153
Viestien lukumäärä : 29
Ikä : 61
Paikkakunta : Ivalo
Vs: uusi kone, uudet murheet
Takapään tiivisteen vuoto saattaa johtua kampikammion puutteellisesta tuuletuksesta (kummallista ettei kukaan nyt ole maininnut sitä). Kun huohotin ei toimi kuten ajateltu eli on tukossa, niin kampikammioon kehkeytyvä paine ajaa öljyä ulos. Huohottimen toiminta on helppo tarkistaa. Sehän lähtee tuolta venttiilikopan päältä.
Ja toisaalta, kaikilla, alleviivattuna KAIKILLA sumujen saarten koneilla on taipumus merkata reviiriään. Se ilmeisesti on lordien tapa ilmaista että öljy ei ole loppu.
Ja toisaalta, kaikilla, alleviivattuna KAIKILLA sumujen saarten koneilla on taipumus merkata reviiriään. Se ilmeisesti on lordien tapa ilmaista että öljy ei ole loppu.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: uusi kone, uudet murheet
Ainiin. Huohotinputken alapää voi olla jään sisällä, ampui kerran 1390 öljytikunkin pihalle tuo kammion paine.
Tuo mun 1690 oli kauan seisonut yksilö, kytkinsylinterit oli kummatkin niin huonot ettei auttanut tiivisteiden vaihtokaan. Uudet kun laitoin niin alkoi pelaamaan. 110€ maksaa se kappaleelta. Hyväkuntoisen kytkinsylinterin ilmaus kestää n. 1minuutin. Huonokuntoista saa pumpata vaikka kuinka kauan.
Tuo mun 1690 oli kauan seisonut yksilö, kytkinsylinterit oli kummatkin niin huonot ettei auttanut tiivisteiden vaihtokaan. Uudet kun laitoin niin alkoi pelaamaan. 110€ maksaa se kappaleelta. Hyväkuntoisen kytkinsylinterin ilmaus kestää n. 1minuutin. Huonokuntoista saa pumpata vaikka kuinka kauan.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: uusi kone, uudet murheet
Muistaakseni pääsylinterin saa tuohon hintaan joten se kannattaa melkein vaihtaa suoraan eikä kokeilla tiivistesarjalla, oman hataran muistikuvan mukaan työsylinteri maksaisi jonkinverran enemmän mutta siihenkin saa tiivistesarjaa jos haluaa. Kannattaa ensin tietysti avata sylinteri ja tarkistaa männän ja sylinterin kunto että saako sitä enää tiivisteillä korjattua.TIKO kirjoitti:Ainiin. Huohotinputken alapää voi olla jään sisällä, ampui kerran 1390 öljytikunkin pihalle tuo kammion paine.
Tuo mun 1690 oli kauan seisonut yksilö, kytkinsylinterit oli kummatkin niin huonot ettei auttanut tiivisteiden vaihtokaan. Uudet kun laitoin niin alkoi pelaamaan. 110€ maksaa se kappaleelta. Hyväkuntoisen kytkinsylinterin ilmaus kestää n. 1minuutin. Huonokuntoista saa pumpata vaikka kuinka kauan.
Taavetti on siitä kiitollinen laite ettei kytkimen työsylinteriä ole piilotettu kytkinkopan sisälle niinkuin joissain traktoreissa. Sellainen imuvaihtaja/alipaine ilmauskannu on muuten erikätevä etenkin fuskaavan kytkinjärjestelmän ilmaukseen, kävin erään cnh tuotteen pelastamassa katkaisulta kun työsylinteri on kytkinkopan sisällä ja kovien pakkasten jälkeen poljin meni aivan veltoksi eikä alkanut ilmaantua ennenkuin veti alipaineella puoli säiliöllistä öljyä (LHM) järjestelmän läpi.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: uusi kone, uudet murheet
Se että kytkinsylinterihin on tiivisteet vaihdettu viittaa siihen että pikku ongelmaa on ollut.
Aina se tiivisteiden vaihto ei auta , voi olla että joutuu sylinerit vaihtaa.
Kokeile nyt ensin kuitenkin ilmata uudestaan se kytkinpuoli LHM nestettä pullo varastoon.
Kyllä se normaalisti ilmaantuu ihan avaamalla työsylinterin ilmausruuvi ja samalla kaataa nestettä säiliöön.
Itse en ole tarvinnut mitään kommervenkkejä tehdä noitten ilmaamisessa.
Työsylinteri eli se mikä on hytin kannakkeessa kiinni voi olla vaikeampi löytää uusi.Joten kannatta yrittää vanhan tunnollista hoonausta jos sieltä sylinteristä löytyy sisältä rokonarpia.
Toimimattomalla kytkimellä ei kannata vaihdelaatikkoa pilata.Se on paljon suurempi murhe.
Kytkinkopan öljyvuoto voi toki johtua kuljetuksestakin jos kone on ollut lastatessa nokka alas tai ylös niin vanha öljy voi nyt sitten valua ulos.
Jos valuminen jatkuu pitempään niin luultavasti moottorin takapään stefa on söko.
Olen omissani kerran törmännyt tapaukseen että takapään stefan huulessa oli viilto.
Konella voi ajaa vaikka vuotoa vähän olisikin kunhan pitää huolen että moottorissa on öljyä riittävästi.
Moottorissa on kaksi huohotinputkea joten tukkeutumiseen en oikein usko.
Niin voi se öljyvuoto olla myös vaihdelaatikon puolelta jos on stefa mennyt sieltä.
Tuota Matin väittämää että taavetista vuotaa aina jostakin öljyä en ihan allekirjoita.
Aina se tiivisteiden vaihto ei auta , voi olla että joutuu sylinerit vaihtaa.
Kokeile nyt ensin kuitenkin ilmata uudestaan se kytkinpuoli LHM nestettä pullo varastoon.
Kyllä se normaalisti ilmaantuu ihan avaamalla työsylinterin ilmausruuvi ja samalla kaataa nestettä säiliöön.
Itse en ole tarvinnut mitään kommervenkkejä tehdä noitten ilmaamisessa.
Työsylinteri eli se mikä on hytin kannakkeessa kiinni voi olla vaikeampi löytää uusi.Joten kannatta yrittää vanhan tunnollista hoonausta jos sieltä sylinteristä löytyy sisältä rokonarpia.
Toimimattomalla kytkimellä ei kannata vaihdelaatikkoa pilata.Se on paljon suurempi murhe.
Kytkinkopan öljyvuoto voi toki johtua kuljetuksestakin jos kone on ollut lastatessa nokka alas tai ylös niin vanha öljy voi nyt sitten valua ulos.
Jos valuminen jatkuu pitempään niin luultavasti moottorin takapään stefa on söko.
Olen omissani kerran törmännyt tapaukseen että takapään stefan huulessa oli viilto.
Konella voi ajaa vaikka vuotoa vähän olisikin kunhan pitää huolen että moottorissa on öljyä riittävästi.
Moottorissa on kaksi huohotinputkea joten tukkeutumiseen en oikein usko.
Niin voi se öljyvuoto olla myös vaihdelaatikon puolelta jos on stefa mennyt sieltä.
Tuota Matin väittämää että taavetista vuotaa aina jostakin öljyä en ihan allekirjoita.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: uusi kone, uudet murheet
Näkyy Marjakankaalta löytyvän uusi sylinteri, mutta ei näy ihan ilmainen olevan.
http://www.konekorjaamo.fi/traktorit/traktorin-osat/david-brown/1690/alasylinteri.html
http://www.konekorjaamo.fi/traktorit/traktorin-osat/david-brown/1690/alasylinteri.html
Rokressi- Viestien lukumäärä : 129
Vs: uusi kone, uudet murheet
Ei välttämättä ihan ilmainen.....
Itsellä konerempassa parhaillaan 685XL Natikka, moottorin osat tilaan ihan oikein Case-liikkeestä ( Loimihuolto - Loimaa ), ja he tilaavat ne tarvikkeena suoraan Englannista, Spareksilta. Kansitiiviste tulee kylläkin originaali versio, siinä en tarvikkeeseen luota, omiin kokemuksiin perustuen, on paksuusheittoja ja ylipaksuja tiippareita, heikompi rakenne, tms....
Hintataso jäänee näin osille 25-35% edullisemmaksi, mitä iikoohoon tai marjakankaan myymät, täysin vastaavat ja samanmerkkiset tuotteet.....
Että esim tälläistäkin vaihtoehtoa kannattanee mahdollisesti ihan jopa merkkiliikkeestä tiedustella, tosin, kaikki merkkiliikkeet tuskin tälleen näin palveluhalukkaita ole välttämättä ......
Teenpäs osaluettelon aikanaan tähän, ja hinnat IKH ja MArjakankaan nettikaupasta koostettuna, sekä mitä osalasku tulee olemaan tuota kautta tilattuna, niin näkee vertailla.....
Itsellä konerempassa parhaillaan 685XL Natikka, moottorin osat tilaan ihan oikein Case-liikkeestä ( Loimihuolto - Loimaa ), ja he tilaavat ne tarvikkeena suoraan Englannista, Spareksilta. Kansitiiviste tulee kylläkin originaali versio, siinä en tarvikkeeseen luota, omiin kokemuksiin perustuen, on paksuusheittoja ja ylipaksuja tiippareita, heikompi rakenne, tms....
Hintataso jäänee näin osille 25-35% edullisemmaksi, mitä iikoohoon tai marjakankaan myymät, täysin vastaavat ja samanmerkkiset tuotteet.....
Että esim tälläistäkin vaihtoehtoa kannattanee mahdollisesti ihan jopa merkkiliikkeestä tiedustella, tosin, kaikki merkkiliikkeet tuskin tälleen näin palveluhalukkaita ole välttämättä ......
Teenpäs osaluettelon aikanaan tähän, ja hinnat IKH ja MArjakankaan nettikaupasta koostettuna, sekä mitä osalasku tulee olemaan tuota kautta tilattuna, niin näkee vertailla.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: uusi kone, uudet murheet
Rokressi kirjoitti:Näkyy Marjakankaalta löytyvän uusi sylinteri, mutta ei näy ihan ilmainen olevan.
http://www.konekorjaamo.fi/traktorit/traktorin-osat/david-brown/1690/alasylinteri.html
Epäilen että tuo ei ole kytkimen työsylinteri.
Luulisin että jarrun työsylinteri.
Voin olla väärässäkin
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: uusi kone, uudet murheet
Jarrusylkky tuo ilmeisesti on, mutta alareunassa kuitenkin maininta:
" SOPII MYÖS KYTKIMEEN PIENILLÄ MUUTOKSILLA. SOPII VAIN KYTKIMEEN 990. 995. 996. 1690 "
" SOPII MYÖS KYTKIMEEN PIENILLÄ MUUTOKSILLA. SOPII VAIN KYTKIMEEN 990. 995. 996. 1690 "
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: uusi kone, uudet murheet
Joo, erinäköinen alkuperäinen vähän on, mutta ulkomainen tarjontakin näkyy tyrkyttävän tuota. Hieman vain kukkaroystävällisempään hintaan, mitä suomessa
http://www.agrilineproducts.com/Catalogue/NavigateProduct/5908-clutch-slave-cylinder?categoryId=david-brown-1390
http://www.agrilineproducts.com/Catalogue/NavigateProduct/5908-clutch-slave-cylinder?categoryId=david-brown-1390
Rokressi- Viestien lukumäärä : 129
Vs: uusi kone, uudet murheet
Rokressi kirjoitti:Joo, erinäköinen alkuperäinen vähän on, mutta ulkomainen tarjontakin näkyy tyrkyttävän tuota. Hieman vain kukkaroystävällisempään hintaan, mitä suomessa
http://www.agrilineproducts.com/Catalogue/NavigateProduct/5908-clutch-slave-cylinder?categoryId=david-brown-1390
Ohhoh, ei paha. Jotain 70 euroo
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: uusi kone, uudet murheet
TIKO kirjoitti:Rokressi kirjoitti:Joo, erinäköinen alkuperäinen vähän on, mutta ulkomainen tarjontakin näkyy tyrkyttävän tuota. Hieman vain kukkaroystävällisempään hintaan, mitä suomessa
http://www.agrilineproducts.com/Catalogue/NavigateProduct/5908-clutch-slave-cylinder?categoryId=david-brown-1390
Ohhoh, ei paha. Jotain 70 euroo
Taitaa olla noin 90 euroa alv 0.
Mutta ei tuokaan K304693 ole oikealla varaosanumerolla.
Pitäis olla K306544.
Voi olla että pelittääkin
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: uusi kone, uudet murheet
Jaa, punnan kurssi muuttunut sitten. Kumminkin. Jos joku tekisi kimppatilauksen niin voisin 2kpl noita ottaa. Alasylintereitä. monet rutinat johtuu siitä pikkujutusta ettei kytkin irroita kunnolla niin voi johtaa kalliisiin remontteihin. Kun tuo lämpötilanvaihtelukin vaikuttaa.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: uusi kone, uudet murheet
Puolasta vieläkin kohtuullisemmin, jotain 52euroa. Tuolle tarjoaa sitä ihan alkuperäisnumeroakin (K306544), mutta silti luettelossa ei ole 1690 mallia. Onko 1694 mallisa vielä erilainen sylinteri?
http://www.rol-parts.pl/wysprzeglik-case-new-holland-320711200-5119605-5177914-k306544,id14507.html
http://www.rol-parts.pl/wysprzeglik-case-new-holland-320711200-5119605-5177914-k306544,id14507.html
Rokressi- Viestien lukumäärä : 129
Vs: uusi kone, uudet murheet
http://www.agricolors.fr/new-holland/cylindre-recepteur-d-embrayage-320711200-29349.html#googtrans(fr|fi)
Hollannista löytyy myös ja nyykkärivaraosat suomessa
ja marjakangas http://www.konekorjaamo.fi/catalogsearch/result/?q=5177914
Bepco 23/228-5
Hollannista löytyy myös ja nyykkärivaraosat suomessa
ja marjakangas http://www.konekorjaamo.fi/catalogsearch/result/?q=5177914
Bepco 23/228-5
Viimeinen muokkaaja, outsider pvm Su Helmi 05 2017, 18:12, muokattu 1 kertaa
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: uusi kone, uudet murheet
[quote="Rokressi"]Puolasta vieläkin kohtuullisemmin, jotain 52euroa. Tuolle tarjoaa sitä ihan alkuperäisnumeroakin (K306544), mutta silti luettelossa ei ole 1690 mallia. Onko 1694 mallisa vielä erilainen sylinteri?
Tuosta en ole satavarma onko 1690T:ssä sama.
Joidenkin luetteloiden mukaan on
Ja 1690T on liki sama traktori kuin 1694 mutta kovalla laatikolla.
Puolasta tilattuna hinta noin 60 euroa.Mutta luottokortin numeron lähettäminen Puolaan vähän arveluttaa
Tuosta en ole satavarma onko 1690T:ssä sama.
Joidenkin luetteloiden mukaan on
Ja 1690T on liki sama traktori kuin 1694 mutta kovalla laatikolla.
Puolasta tilattuna hinta noin 60 euroa.Mutta luottokortin numeron lähettäminen Puolaan vähän arveluttaa
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: uusi kone, uudet murheet
Jos osakauppias hyväksyy maksuvälineeksi PayPal'n, niin ostaminen on turvllista, oli se myyjä sitten vaikkapa Puolassa. PayPal maksuvälineenä menestyy sillä ja vain sillä, että sen käyttö on turvallista. Onhan niitä tietysti muitakin nettimaksuyhtiöitä, mutta tämä ehkä tunnetuin ja itse käytän sitä. Tämä ei ole ko. firman mainos
Markku, tarkoitin kaikkia saarella valmistettuja koneita, eikä taavetit ole niistä ollenkaan pahimpia. Ja minä kyllä tiedän, että sinä osaat tehdä öljynpitävän liitoksen
Markku, tarkoitin kaikkia saarella valmistettuja koneita, eikä taavetit ole niistä ollenkaan pahimpia. Ja minä kyllä tiedän, että sinä osaat tehdä öljynpitävän liitoksen
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: uusi kone, uudet murheet
Jos Puola arveluttaa, niin sitten Englannista saisi satasella lähetyskuluineen uuden sylinterin.
http://www.johnconaty.com/DAVID-BROWN-FIAT-CLUTCH-SLAVE-CYLINDER-5177914-p/7640.htm
http://www.johnconaty.com/DAVID-BROWN-FIAT-CLUTCH-SLAVE-CYLINDER-5177914-p/7640.htm
Rokressi- Viestien lukumäärä : 129
Vs: uusi kone, uudet murheet
Tämä jarrusylinteri on sovitettavissa pienempiin koneisiin kytkimen työsylinteriksi mm. 1390,vain pyöröviilaa vähän reikiin niin menee tilaansa mutta mäntä parimilliä pienempi joten poljinvoimaa tarvitaan lisää mutta toimii,uudempiin ja isompiin brauneihin se ei käy.
Tuo Fiatin sylinteri on varmasti parempi,en ole sovittanu noita brauneihin ja epäilen että ei mene tuollaisenaan,fiatithan on millimitoitettuja koneita joten putkikierre ym. voi olla eri.
Kuutostaavetin omaa työsylinteriä ei taida löytyä mistään ja silloin kun löyty niin jotain älyttöntä oli hinta,tonnin korville.
Tuo Fiatin sylinteri on varmasti parempi,en ole sovittanu noita brauneihin ja epäilen että ei mene tuollaisenaan,fiatithan on millimitoitettuja koneita joten putkikierre ym. voi olla eri.
Kuutostaavetin omaa työsylinteriä ei taida löytyä mistään ja silloin kun löyty niin jotain älyttöntä oli hinta,tonnin korville.
Goodtractor- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 32
Vs: uusi kone, uudet murheet
Minulla saattaa olla muutama juttu mielessä tuohon öljyvuotoon liittyen... Mutta puhelimessa on helpompi käydä asiaa läpi, joten soitappas numerooni: 050-5054280
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Vs: uusi kone, uudet murheet
No nyt on kelit taas kohillaan. - 24 ja tuulee. Ei ole selvillyt ongelmat...Tiko, jos tilaat sylinterit niin otan yhden...sen alasylinterin. Vaihdoin öljyt koneeseen, hydrauliikkaan ja perään. Myös nesteet. Yritän selvitä kesään. Olis inhmillisempää tehrä muut huoltohommat kesäaikaan...Moottori kehrää komeasti...taas olen töissä mettissä, tunturissa...viikonloppuna taas koneen kimppuun. Aattelin ottaa huoltomiehen "perushuoltoon" keväällä. Mikä olisi viisainta? Haluan varmistaa koneen toiminnan tulevaisuuteen. Kaikki on täysin erilaista täällä lapissa...jossain jääkarhujen maassa; )). Muutoin kaikki pelittää mut tuo kytkin on kyllä hebreaa, eli rutinaa...ilmasin mut ei muttunu. Voiko olla jokin perussäätö poskellaan? Käpälät ja niiden säätö?
BonaFide- David Brown : 1690T
DBTCF:n jäsen nro : 153
Viestien lukumäärä : 29
Ikä : 61
Paikkakunta : Ivalo
Vs: uusi kone, uudet murheet
Onko kytkimessä "automaattisäätö" vai täytyykö säätää käsin? Ohjekirja puhuu automaattisäädöstä. Tällä palstalla puhutaan säätämisestä. Mikä on oikea tapa? Mitä voin tehdä että voin saada vaihteiston pelittämään ilman rutinaa ja vaurioita?
BonaFide- David Brown : 1690T
DBTCF:n jäsen nro : 153
Viestien lukumäärä : 29
Ikä : 61
Paikkakunta : Ivalo
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» DB 1200:n Ohjaustehostimeen uudet liemet
» Uusi Taavetti perheeseen, ei enää uusi mutta toimiva
» 950 uudet männät
» Mistä uudet hf levyt halvalla
» DB 950 kone
» Uusi Taavetti perheeseen, ei enää uusi mutta toimiva
» 950 uudet männät
» Mistä uudet hf levyt halvalla
» DB 950 kone
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa