DB 1490 tuulettajanhihnan vaihto
4 posters
Sivu 1 / 1
DB 1490 tuulettajanhihnan vaihto
Moro,
linkoillessa meni hihna poikki. Oliko minkälainen projekti vaihtaa? Ei äkkiseltään taida mennä heittämällä...
Onko mitata nuo 10x8 1175?
linkoillessa meni hihna poikki. Oliko minkälainen projekti vaihtaa? Ei äkkiseltään taida mennä heittämällä...
Onko mitata nuo 10x8 1175?
MipHe- David Brown : DB 1490
Viestien lukumäärä : 16
Vs: DB 1490 tuulettajanhihnan vaihto
Irrota laippa, viite (26) hihnapyörästä. Vedä tämän jälkeen laippa eteenpäin ja ota talteen kumilaippa, viite (35). Katso seuraavaa linkkiä http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr55169ar1303527 Minä kyllä ottaisin hydrauliikkapumpun ja koko pumpun vetoakselin irti. On nimittäin erittäin todennäköistä että akselin ja laippojen uritukset ovat täysin kuivat ja vaativat rasvaa. Samalla selviää myös uritusten kunto, on nimittäin mahdollista että urat ovet kuluneet pahasti.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 1490 tuulettajanhihnan vaihto
Laitatko samalla varahihnan paikoilleen . Minulla edellinen omistaja / omistajat laittaneet
parikin hihnaa . Jotenkin sen näköisiä ettei kestävyys oikein vakuuta . Voi olla vanhat jätetty
varalle . Onhan se hieno apu jos pääsee edes reissulta kotiin
parikin hihnaa . Jotenkin sen näköisiä ettei kestävyys oikein vakuuta . Voi olla vanhat jätetty
varalle . Onhan se hieno apu jos pääsee edes reissulta kotiin
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Vs: DB 1490 tuulettajanhihnan vaihto
Joo, ei tuo paha rasti ole, kunhan vaan sopivat avaimet on. Pumpun painepuolen laipan kuusioruuvit vaatii oikeankokoisen kuusioavaimen, 5/16 ehdottomasti, millikokoinen tölvii piloille ne ruuvit, crc reilusti ennen availua ruuveille. Kannattaa putsata laippaliitokset pumpun molemmin puolin ettei töhnää mene sisään. Öljyä ei paljoa tule.
O-renkaat myös kannattaa vaihtaa samalla laippaliitoksista. Tuleepahan huollettua pumpun akseli samalla!
Pumpun kiinnitysruuvit 4 kpl taisi olla 7/16 avainkoko. Pikkuräikkä ja hylsy. Myös lenkkiavain
Muut ruuvit taisi olla 1/2 kokoinen eli 13mm pärjää niissä.
O-renkaat myös kannattaa vaihtaa samalla laippaliitoksista. Tuleepahan huollettua pumpun akseli samalla!
Pumpun kiinnitysruuvit 4 kpl taisi olla 7/16 avainkoko. Pikkuräikkä ja hylsy. Myös lenkkiavain
Muut ruuvit taisi olla 1/2 kokoinen eli 13mm pärjää niissä.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: DB 1490 tuulettajanhihnan vaihto
Kiitoksia vinkeistä, hihna tuli tien poskessa vaihdettua. Enpä huomannut laittaa varahihnaa samalla, olisi kieltämättä ollut hyvä idea.
Aika kuivat oli akselin ja laipan uritukset, ne tuli samalla rasvailtua. Pumpun puolelta oli uritukset saaneet jo jonkin verran siipeensä.
Kiitoksia!
Aika kuivat oli akselin ja laipan uritukset, ne tuli samalla rasvailtua. Pumpun puolelta oli uritukset saaneet jo jonkin verran siipeensä.
Kiitoksia!
MipHe- David Brown : DB 1490
Viestien lukumäärä : 16
Similar topics
» DB 1490 pallonivelien vaihto
» Jarrupääsylinterin vaihto
» Kannentiivisteen vaihto
» Jäähdytysnesteen vaihto.
» 995 Polttoainesuodattimien vaihto
» Jarrupääsylinterin vaihto
» Kannentiivisteen vaihto
» Jäähdytysnesteen vaihto.
» 995 Polttoainesuodattimien vaihto
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa