990 selectan kytkinpokjin
5 posters
Sivu 1 / 1
990 selectan kytkinpokjin
Elikkäs 990 selectassa (kaksoiskytkin)on todella kankea polkea pohjaan.mitäs kohtaa olis hyvä voidella?
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 990 selectan kytkinpokjin
Nippojen rasvaus ei auta..pitää vissiin "hyökätä" sisäosiin..
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 990 selectan kytkinpokjin
Kyl siel sitte jotain vikaa on Taaveteissahan ollu perinteisesti tosi herkkä kytkin,ihan kämmenellä voi pohjaan painaa ainakin ykslevystä...
Onko kuulunu/tuntunu mitään outoa ajossa/tyhjäkäynnillä?
Se sitten enteilis jotain
Onko kuulunu/tuntunu mitään outoa ajossa/tyhjäkäynnillä?
Se sitten enteilis jotain
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 990 selectan kytkinpokjin
Ei oo kuulunu ja muuten kyllä tuntuu pelittävän ihan hyvin.tuo ääretön kankeus vaa syö miestä.voisko johtua käytön puutteesta? Vm 70 ja mittarissa vain 2000h
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 990 selectan kytkinpokjin
Tuplakytkimen ominaisuuksiin kyllä kuuluu, että on raskaampi kun perän kytkin lähtee mukaan. Miltä tuntuu se alkupää eli pelkkä ajokytkin?
Esimerkiksi fegutsonissa se on varsin raskas polkee alas, oikeestaan pelkkä ajokytkinkin ja näin taavettimiehen kytkinjalalle outo liikerata. Kun hetken kolailee lunta tai jotain muuta missä tarvitaan paljon kytkintä, niin seuraavana päivänä pitää nilkuttaa.
Esimerkiksi fegutsonissa se on varsin raskas polkee alas, oikeestaan pelkkä ajokytkinkin ja näin taavettimiehen kytkinjalalle outo liikerata. Kun hetken kolailee lunta tai jotain muuta missä tarvitaan paljon kytkintä, niin seuraavana päivänä pitää nilkuttaa.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1657
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 990 selectan kytkinpokjin
Ajokytkin on reilustikkin puolta keveempi polkee.juuri tuo perän kytkin mikä vastustaa.tosin.hieman autto kun ruikiin crceetä joka liikkuuvaan "niveleen"ja pumppilin oikee urakalla pohjaan.
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 990 selectan kytkinpokjin
Joo on se aika metka tuo Taavetin kytkin ja tietty riippuu säädöistä ja kengistä ja miehen mitastakin miten jalkaan käy,ihan erilainen se kyl on kun Natikassa,siinäkin on se kaksoiskytkin todella jäykkä,tossa huomasinkin että musta tuntuu että se ei ees irrota vaan vetotumppi perässä pyörii vaikka on kytkin pohjassa...
Meillä kun ei ulosotolle ole käyttöä niin ei aikasemmin huomannu,ihme sitten ku nmenee veto perään päälle ilman kytkintä aika outo on sekin juttu.. epäilen että tuollakin kytkimessä jo kulumaa kun aina ei irrota
Meillä kun ei ulosotolle ole käyttöä niin ei aikasemmin huomannu,ihme sitten ku nmenee veto perään päälle ilman kytkintä aika outo on sekin juttu.. epäilen että tuollakin kytkimessä jo kulumaa kun aina ei irrota
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 990 selectan kytkinpokjin
Tessu, mikä Natikka malli on kysymyksessä, kun kerrot traktorin voimanoton ja sen kytkimen toiminnasta?
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 990 selectan kytkinpokjin
Tämä on B-275 ja tuo kytkinmen toimita ollu jo siitä asti sama kun taloon tuli eli 1993, taas tuo ulosoton toimita on kyllä pelannu kun aikoinaan perunan nostokonetta pyöritettiin,nyt en sitte tiedä pitäskö laittaa kone perään ja laskee maahan että sais vastuksella selville et onko joku jumissa vai pyöriikö se vaan tyhjänä??
No ulosotolla ei paljon merkitystä, mutta tuo irrotus ongelma onkin toisinaan paha,ei niinkään isollapuolella mutta mettä ajossa pikkupuoli haraa vastaan eikä meinaa keppi siirtyä.
Entisen omistajan mukaa kytkintä oli laitettu... silmämääränen tarkistus kuitenkin sillon osoitti ettei mihinkään kytkinkehän pultteihin oltu kosketu,taitaa ollakkin niin että kytkimen säätöjä oli vaan kirrattu sieltä kehältä kenties?
Tai sitten oli tekijä vaan puhunu entiselle omistajalle lämpimikseen...
Nyt en kuiteskaan viittis suurta remppaa tehdä kun on perikunnan verme ja laskut siitä tulee mulle,ajoa kun on vähän.
No ulosotolla ei paljon merkitystä, mutta tuo irrotus ongelma onkin toisinaan paha,ei niinkään isollapuolella mutta mettä ajossa pikkupuoli haraa vastaan eikä meinaa keppi siirtyä.
Entisen omistajan mukaa kytkintä oli laitettu... silmämääränen tarkistus kuitenkin sillon osoitti ettei mihinkään kytkinkehän pultteihin oltu kosketu,taitaa ollakkin niin että kytkimen säätöjä oli vaan kirrattu sieltä kehältä kenties?
Tai sitten oli tekijä vaan puhunu entiselle omistajalle lämpimikseen...
Nyt en kuiteskaan viittis suurta remppaa tehdä kun on perikunnan verme ja laskut siitä tulee mulle,ajoa kun on vähän.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 990 selectan kytkinpokjin
Voitelemalla siellä pitäisi kaiken alkaa liikkua kohtuullisella poljinvoimalla. Jos ja kun on tilaisuus mennä traktorin alle ja avata kytkinkopan alaluukku, niin sen kautta pääsee näkemään kytkinasetelman. Tunnetaan tapauksia, että yhden kytkinkäpälän saranatappi on alkanut luistaa pois paikaltaan, mistä yhdeksi oireeksi on ilmestynyt polkimen kasvanut vastus. Tuo on helppo tarkistaa. Huhu kertoo, että on olemassa sellaisiakin taikureita, jotka saavat tuon tapin ujutettua alaluukun kautta työskentelemällä takaisin asemaansa jos noin on päässyt käymään. Sitä en valitettavasti tiedä minkälaista tekniikkaa toimenpiteeseen käytetään.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5097
Similar topics
» selectan pudotusventtiili
» 990 selectan moottorilämmitin
» Selectan vaihdekeppi
» AD4.47 Selectan öljyntihkuminen
» Selectan ohjetarrat
» 990 selectan moottorilämmitin
» Selectan vaihdekeppi
» AD4.47 Selectan öljyntihkuminen
» Selectan ohjetarrat
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa