1690 öljypumpun rattaiden sovitus
+4
Tessu
outsider
OlleK
BonaFide
8 posters
Sivu 1 / 1
1690 öljypumpun rattaiden sovitus
Moro
Mitä tarkoittaa öljypumpun rattaiden "sovitus"? Omassa koneessa 1690 T on noita tunteja noin 6800. Kaikki kehottavat vaihtamaan ko. moottoriin (6s turbo) öljypumpun rattaat kovemmasta materiaalista valmistettuihin noin 5000 t kohilla tai aiemmin.. En tiedä onko ne tähän jo vaihdettu aiemmin ja missä kunnossa nykyiset ovat. Ainekovuuden saa kuulemma selville "viilalla kokeilemalla"? Jos hankin jostakin uudet rattaat öljypumppuun, niin pitääkö ne vielä jotenkin sovittaa? Voiko tuon viilatestin tehdä irrottamalla öljypohjan? Siis pääseekö niihin käsiksi viilan kanssa silloin? Olisi kätevää tehdä se nyt keväänkorvalla öljynvaihdon yhteydessä. Ja lopuksi tiedoksi kaikille, jotka ovat varanneet kuutostaavettiinsa kytkimen työsylinterin Lehtolasta, ne ovat valmiina....pyysivät tiedottamaan:!:
Mitä tarkoittaa öljypumpun rattaiden "sovitus"? Omassa koneessa 1690 T on noita tunteja noin 6800. Kaikki kehottavat vaihtamaan ko. moottoriin (6s turbo) öljypumpun rattaat kovemmasta materiaalista valmistettuihin noin 5000 t kohilla tai aiemmin.. En tiedä onko ne tähän jo vaihdettu aiemmin ja missä kunnossa nykyiset ovat. Ainekovuuden saa kuulemma selville "viilalla kokeilemalla"? Jos hankin jostakin uudet rattaat öljypumppuun, niin pitääkö ne vielä jotenkin sovittaa? Voiko tuon viilatestin tehdä irrottamalla öljypohjan? Siis pääseekö niihin käsiksi viilan kanssa silloin? Olisi kätevää tehdä se nyt keväänkorvalla öljynvaihdon yhteydessä. Ja lopuksi tiedoksi kaikille, jotka ovat varanneet kuutostaavettiinsa kytkimen työsylinterin Lehtolasta, ne ovat valmiina....pyysivät tiedottamaan:!:
BonaFide- David Brown : 1690T
DBTCF:n jäsen nro : 153
Viestien lukumäärä : 29
Ikä : 61
Paikkakunta : Ivalo
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
1690 moottorin öljypumpun hammaspyöriin pääsee käsiksi sen jälkeen kun pumppu on irrotettu ja purettu. Uusia teräksisiä hammaspyöriä ei tarvitse millään tavalla "sovittaa". Pumpun irrotus alakautta on mahdollista, mutta tilaa on todella vähän. Parasta olisi mielestäni vaihtaa koko pumppu uuteen. Englannista voi tilata kunnostettuja pumppuja jotka vastaavat uusia.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
OK, mutta mistä UKsta noita rattaita saa? Siis niitä, jotka ovat sitä kestävää sorttia?
BonaFide- David Brown : 1690T
DBTCF:n jäsen nro : 153
Viestien lukumäärä : 29
Ikä : 61
Paikkakunta : Ivalo
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
En minä ole kehottanut hankkimaan uusia hammaspyöriä, vaan täydellistä, kunnostettua pumppua. Ota yhteyttä firmaan nimeltä Davidbrownparts ja siinä Peter:iin. Yhteystiedot löytyvät seuraavasta linkistä http://www.davidbrownparts.com/
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
Barcley Williamsilta Englannista ostin muutama viikko sitten öljypumpun korjaussarjan.
Ei pumpusta kuoret yleensä huonoksi mene .Turha niitä on edestakaisin lähetellä.
Toki heiltä saa kunnostetun pumpun mutta vanha pitää lähettää tilalle.
250 punnan paikkeilla taisi olla hinta.
ALVia ei tarvi maksaa jos on alv tunnus.
Haastava homma pumpun irroitus öljypohjan kautta on ,mutta onnistuu kyllä.
Se on neljällä pultilla kiinni jotka on lukkopeltillä lukittu.Vaativin homma on saada lukkolevyn kulmat "auki"
Puolen tuuman kiintoavain pitää olla ja puolen tuuman pikku hylsy nivelvarrella auttaa irroituksessa ja takaisinlaitossa.
Komisen tuntia meni että sain pumpun irti.Takaisilaitto hieman nopeammin.Lukkolevyt kannatta modifioida niin että saa "korvat" käännettyä helpommin kiinnityksen jälkeen.
Minulla oli 1690t .siitä oli pumpun rattaat menny 3800 tunnin kohdalla.
Ei pumpusta kuoret yleensä huonoksi mene .Turha niitä on edestakaisin lähetellä.
Toki heiltä saa kunnostetun pumpun mutta vanha pitää lähettää tilalle.
250 punnan paikkeilla taisi olla hinta.
ALVia ei tarvi maksaa jos on alv tunnus.
Haastava homma pumpun irroitus öljypohjan kautta on ,mutta onnistuu kyllä.
Se on neljällä pultilla kiinni jotka on lukkopeltillä lukittu.Vaativin homma on saada lukkolevyn kulmat "auki"
Puolen tuuman kiintoavain pitää olla ja puolen tuuman pikku hylsy nivelvarrella auttaa irroituksessa ja takaisinlaitossa.
Komisen tuntia meni että sain pumpun irti.Takaisilaitto hieman nopeammin.Lukkolevyt kannatta modifioida niin että saa "korvat" käännettyä helpommin kiinnityksen jälkeen.
Minulla oli 1690t .siitä oli pumpun rattaat menny 3800 tunnin kohdalla.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
Kannattaa sitte varmaan vielä katsoa ja kokeilla kun saa sen korjatun pumpun sieltä Briteistä että siinä TODELLAKIN on ne kovemmat rattaat... jos levii uudella niin tuskimpa on paljoa takuuta...itse en semmoista reklamaatiota ainakaan osaisi tehdä,en tiedä osaako joku muu?
On vaan jääny PAHA maku noista tehdaskorjatuista,yksi tuttava osti Brittiautoonsa tehdaskorjatun vaihteiston Briteistä ja se osottautuikin "tehdasmaalatuksi" eli oli huonompi kuin paikoillaan oleva.
Sai sitten täällä korjauttaa ja maksella itse.
En maalaa piruja seinille mutta itte kyllä varmistuisin rattaista kun se varmasti irtopumpussa on helppoa tehdä.
On vaan jääny PAHA maku noista tehdaskorjatuista,yksi tuttava osti Brittiautoonsa tehdaskorjatun vaihteiston Briteistä ja se osottautuikin "tehdasmaalatuksi" eli oli huonompi kuin paikoillaan oleva.
Sai sitten täällä korjauttaa ja maksella itse.
En maalaa piruja seinille mutta itte kyllä varmistuisin rattaista kun se varmasti irtopumpussa on helppoa tehdä.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
Jos tunteja jo noin paljon niin varmaan se remontti jo tehty. Ennemmin selvittäisin aiemmilta omistajilta jos löytyy niin onko tehty eikä lähdetä aukomaan turhaan. kun nuo huonot rattaat lauennu kuulemma aikaisimmillaan 2000tuntiin. Toisaalta, 2600h ajetun 1594 rattaat oli kuin uudet, mutta pientä kuluman alkua oli.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
Näissä kulumisjutuissakin varmaan myös paljonkin vaikuttaa se, että miten öljyjä on vaihdeltu ....
Hiukan taaja vaihtoväli lisää tietty öljykustannuksia, mut vaikka hiukkan turhan taajaankin vaihtaisi, niin tuskin 10v aikana vielä kunnon moottoriremontin osien hintaa menee .....
( + työvaiva ja kone pois käytöstä, todennäköisesti juuri silloin kun kiirein aika olisi ja sitä eniten tarvittaisiin ... )
Hiukan taaja vaihtoväli lisää tietty öljykustannuksia, mut vaikka hiukkan turhan taajaankin vaihtaisi, niin tuskin 10v aikana vielä kunnon moottoriremontin osien hintaa menee .....
( + työvaiva ja kone pois käytöstä, todennäköisesti juuri silloin kun kiirein aika olisi ja sitä eniten tarvittaisiin ... )
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
Naulan kantaan Jusape. Öljy- ja suodatinhuolto on ensiarvoisen tärkeä, kun halutaan välttää ongelmia. Voihan jotain ongelmaa siltikin löytyä, mutta huonoilla öljyillä ajo kyllä takaa sen.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
Josko ölpit + suodatin maksaa vaikkas nyt kertavaihtoon sen 50-70ekua, niin 10v aikana se tekee 500-700ekua, josta vähennetään ne "jos muistaa" ( 2-3v välein ) vaihdot, niin parikytä vuotta saa vaihdella vähilläkin tunneilla VUOSITTAIN, eikä silti konerempan hintaa kerry .........mattkau kirjoitti:Naulan kantaan Jusape. Öljy- ja suodatinhuolto on ensiarvoisen tärkeä, kun halutaan välttää ongelmia. Voihan jotain ongelmaa siltikin löytyä, mutta huonoilla öljyillä ajo kyllä takaa sen.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
Niin, ja jos aina välillä muistaa kuikkia tikusta öljyn määrää ja väriä niin hyvä. Jotkut on huolestuneita kun öljy mustuu. Minusta se vain on terveen merkki, öljy hoitaa hommaansa ja tuo moskaa pois koneesta. Eri asia jos alkaa harmaantuun, sotkee vettä sekaan.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
itteä kans hirvittää noiden uusien autojen öljynvaihtovälit 10 tuhansia kilsoja!! ehkä joku ajaa mutta minä en,eli itte vaihtasin täysin turhaan kallit täys synteettiset öljyt kertavuoteen kun kilsoja se 3000-6000tkm.
Kalliiksi se sitten tulis ja uusiin kun ei itte voi paljoa tehdäkkään mitään...
MIten muutes noissa uusissa raksoissamenee tuntivälivaihdot? kallista se varmaan on niissäkin,no onneksi semmosia ei koskaan itte tarvii.
Tuossa tuli vanhan auton moottori avattua ja todettua että puhdas oli vaikka se 10tkm vaihtoväli ajetaankin hieman pidemmän aikaa,eli kondenssiovesi jutut voi unohtaa jos moottori ajetaan kuumaksi eikä ajeta pätkäajoa,uudetautot sitten eri juttu niistä ei tietoa.
Kalliiksi se sitten tulis ja uusiin kun ei itte voi paljoa tehdäkkään mitään...
MIten muutes noissa uusissa raksoissamenee tuntivälivaihdot? kallista se varmaan on niissäkin,no onneksi semmosia ei koskaan itte tarvii.
Tuossa tuli vanhan auton moottori avattua ja todettua että puhdas oli vaikka se 10tkm vaihtoväli ajetaankin hieman pidemmän aikaa,eli kondenssiovesi jutut voi unohtaa jos moottori ajetaan kuumaksi eikä ajeta pätkäajoa,uudetautot sitten eri juttu niistä ei tietoa.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
Taitaa uusissa raksoissa olla 400-600h vaihtoväli
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
ok kiitos tiedosta,itellä tulee vähän tunteja vanhoissa,aikoinaanvaihtu joka vuosi putsari ja öljyt,nyt joka toinen tai kolmas riippuu onko ajettavana lunta taipuita paljoakaan...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
Mikä on normaali moottoriöljynpaine db 1690 lämpimillä öljyillä, minkä alle kannattaa lähteä aukomaan pumppua.
kola8- Viestien lukumäärä : 4
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
Lämpimän 1690 moottorin öljynpainearvot ovat:
700 k/min: 2 bar
1800 k/min: 2,8-3,4 bar
700 k/min: 2 bar
1800 k/min: 2,8-3,4 bar
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
Miten ja mihin asennetaan öljynpainemittari tai siis se anturi niin, että se näyttää luotettavasti öljynpaineen? Onko sille joku valmis paikka esim. kuutoskoneessa?
BonaFide- David Brown : 1690T
DBTCF:n jäsen nro : 153
Viestien lukumäärä : 29
Ikä : 61
Paikkakunta : Ivalo
Vs: 1690 öljypumpun rattaiden sovitus
Moottorilohkon vasemmalla puolen öljynsuodattimen etupuolella on öljynpaineanturi.Sen tilalle voi asentaa öljynpainemittarin.
Uskoisin että sinun koneeseen on noilla tunneilla vaihdettu öljypumpun sisuskalut tai uusi pumppu.
Uskoisin että sinun koneeseen on noilla tunneilla vaihdettu öljypumpun sisuskalut tai uusi pumppu.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Similar topics
» M:öljypumpun rattaat
» 25D Rattaiden asennukseen
» 1594 Öljypumpun remontti
» Ulosoton rattaiden vaihto 1290 -81
» 1690 vs. 1690 turbo
» 25D Rattaiden asennukseen
» 1594 Öljypumpun remontti
» Ulosoton rattaiden vaihto 1290 -81
» 1690 vs. 1690 turbo
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa