Case 1394 kardaanin stefa
3 posters
Sivu 1 / 1
Case 1394 kardaanin stefa
Kone merkkaa reviiriänsä, näyttäisi vuotavan kardaanin juuresta vaihdelaatikon päästä. Ilmeisesti siellä on jokin stefa, joka pitäisi vaihtaa.
Kuinkas homma tehdään? Kardaaniakseli näyttäis lähtevän irti, kun ruuvaa kiinnikkeet auki ja löy ne akselin keskelle päin. Sitten näyttäis oleva jokin kotelo neljällä ruuvilla kiinni vaihdelaatikon tumpin ympärillä. Tuleeko sen jälkeen stefa jo näkyviin? Lähteekö helposti irti ja miten uus laitetaan paikalleen? Öljyt tietysti pitää laskea pois etukäteen.
Kuinkas homma tehdään? Kardaaniakseli näyttäis lähtevän irti, kun ruuvaa kiinnikkeet auki ja löy ne akselin keskelle päin. Sitten näyttäis oleva jokin kotelo neljällä ruuvilla kiinni vaihdelaatikon tumpin ympärillä. Tuleeko sen jälkeen stefa jo näkyviin? Lähteekö helposti irti ja miten uus laitetaan paikalleen? Öljyt tietysti pitää laskea pois etukäteen.
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: Case 1394 kardaanin stefa
Stefan vaihdon työselitys olikin jo aika valmiina kysymyksessä. Onko koneessa vielä joku kardaanin peltinen suoja jäljellä ? Stefa näkyy omassa koneessa olevan pudotuslaatikon akselitumpin tyvellä olevassa laipassa. Joskus viime vuosituhanella olen sen vaihtanut, enkä enää muista tarviko laippa irrottaa. Vanha stefa saattaa irrota nyppäsemällä ilman laipan irrotustakin mikäli olaketta ei ole haittaamassa ja uusi painetaan vaan paikalleen samoin päin kuin vanhakin. Ei laipan irrotuskaan ole paha rasti, neljällä pikku pultilla näkyi olevan kiinni.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: Case 1394 kardaanin stefa
Meneekö se ihan käsin painamalla?
mtalo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 252
Vs: Case 1394 kardaanin stefa
Aika kovanäppinen pitää olla jos paljain käsin stefan saa paikoilleen.
Kevyesti kioputtelee vanhalla stefalla uuden paikoileen.
Akselia kannattaa hieman "hoonata" stefan kohdalta niin pitää paremmin tai laittaa uuden huulet hieman eri kohdalle kuin vanhat.
Kevyesti kioputtelee vanhalla stefalla uuden paikoileen.
Akselia kannattaa hieman "hoonata" stefan kohdalta niin pitää paremmin tai laittaa uuden huulet hieman eri kohdalle kuin vanhat.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa