Kysymys Scania tuntijoille, 111 vaihde kaavio
3 posters
Sivu 1 / 1
Kysymys Scania tuntijoille, 111 vaihde kaavio
Mistä löytyy 1 ja Pakki?
Ei ole suunnan vaihtajaa peräkärrissä ja pitäisi vetävää peräkärriä käyttää.
Kiitos etukäteen.
Ei ole suunnan vaihtajaa peräkärrissä ja pitäisi vetävää peräkärriä käyttää.
Kiitos etukäteen.
hannutt- Viestien lukumäärä : 618
Vs: Kysymys Scania tuntijoille, 111 vaihde kaavio
Millä koneella meinasit kärryä vetää ?
Normi voa-pyörii eri suuntaan kuin moottori, ja autoissa siten myöskin kardaani. Suunnanvaihtajan yleensä vaatii, ajo-voa kyllä taasen pyörii taissa eri suuntaan kuin normi voa.
Normi voa-pyörii eri suuntaan kuin moottori, ja autoissa siten myöskin kardaani. Suunnanvaihtajan yleensä vaatii, ajo-voa kyllä taasen pyörii taissa eri suuntaan kuin normi voa.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Kysymys Scania tuntijoille, 111 vaihde kaavio
Taavetilla. Kuvittelin että pakki avittaa eteenpäin ja ykkönen peruuttamaan. Ihan pientä siirtoa syksyn hieman kosteessa olosuhteissa.
hannutt- Viestien lukumäärä : 618
Vs: Kysymys Scania tuntijoille, 111 vaihde kaavio
Hankalaksi mennee ???
VOA-tapin pyörimisen suhde käytettävään vaihteeseen, ja sitten niiden molempien kytkimien yhtäaikasen käytön edes "noin" saaminen samanaikaisesti toimivaksi ????
Esim 903 valmetissa VOA-tapin pyörimissuhde AJO-VOAlla on ( hiukan koneesta riippuen ) n. 33kierrosta / renkaan kierros, kun taas esim joissain fiateissa AJO-voa:n suhde taasen on lähempänä 15r/renkaan kierros.....
Ja näissäkin kärrryissä, mitä tuollaisten perässä on käytetty, on ollut suunnanvaihtaja/alennusvaihde välityssuhteella 2-3.5:1 .....
VOA-tapin pyörimisen suhde käytettävään vaihteeseen, ja sitten niiden molempien kytkimien yhtäaikasen käytön edes "noin" saaminen samanaikaisesti toimivaksi ????
Esim 903 valmetissa VOA-tapin pyörimissuhde AJO-VOAlla on ( hiukan koneesta riippuen ) n. 33kierrosta / renkaan kierros, kun taas esim joissain fiateissa AJO-voa:n suhde taasen on lähempänä 15r/renkaan kierros.....
Ja näissäkin kärrryissä, mitä tuollaisten perässä on käytetty, on ollut suunnanvaihtaja/alennusvaihde välityssuhteella 2-3.5:1 .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Kysymys Scania tuntijoille, 111 vaihde kaavio
Näin on, mutta käyttö on tosiaan tilapäistä ja on sen verran liukasta, että poikkeava suhde hukkuu "mutaan"
Lähinnä nyt etsin vastausta siihen että miten saan pakin päälle, pitääkö Scanian laatikon vaihdekeppiä nostaa vai painaa ja kummassa reunassa?
Lähinnä nyt etsin vastausta siihen että miten saan pakin päälle, pitääkö Scanian laatikon vaihdekeppiä nostaa vai painaa ja kummassa reunassa?
hannutt- Viestien lukumäärä : 618
Vs: Kysymys Scania tuntijoille, 111 vaihde kaavio
Ei mitään varmaa faktaa 111 kohdalta, mutta 124 ja 82 Scaniassa mitä olen ohjastanut pakki löytyi vasemmasta reunasta ja eteenpäin keppiä vietynä. Keppiä pitää vetää jousta vasten vasemmalle ja siitä eteen.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: Kysymys Scania tuntijoille, 111 vaihde kaavio
Kiitti tiedosta. Onko se yksinään vasemmalla jousen takana, ja ykkönen normaalisti siinä vieressä?
hannutt- Viestien lukumäärä : 618
Vs: Kysymys Scania tuntijoille, 111 vaihde kaavio
Nyt pitää tarkentaa. Molemmat autothan oli nokattomia, joten vaihteisto on hytin takapuolella ja vastaavasti vaihdekeppihän tuodaan sitten vivuilla hyttiin.. Äkkiä ajateltuna, mutta tämäkään ei ole varmaa faktaa, niin voisi kuvitella että itse vaihteiston luona kepin liikkeet menevät päinvastaisiksi kuin itse kepin päähän merkitty vaihdekaavio on... Tiedä sitten.
Mutta kuitenkin vaihdekepin päässä oleva kaavio oli niin, että äärivasemmalla ja eteen, jousen takana on pakki. Siitä seuraava ennen jousta oleva eteenpäin oleva vaihde on kakkonen, ykkönen on periaatteessa pakin alla, taakse vedettynä.
Mutta jos sinulla on loota irrallaan, niin siitähän on vielä helppo käsin pyöritellä vaihteistoa ja katsoa kardaaninlaippaa, että mihin suuntaan se pyörii eri vaihteilla...
Tai sitten jos se on jo kiinni, niin nostaa kärryn vetävät ilmaan ja taas pyörittelee vaihteistoa jonkin työkalun avustuksella, huomioiden sitten vielä tasauspyörästön vaikutuksen, jos toinen vetävä on maassa ja toinen ilmassa.
Mutta kuitenkin vaihdekepin päässä oleva kaavio oli niin, että äärivasemmalla ja eteen, jousen takana on pakki. Siitä seuraava ennen jousta oleva eteenpäin oleva vaihde on kakkonen, ykkönen on periaatteessa pakin alla, taakse vedettynä.
Mutta jos sinulla on loota irrallaan, niin siitähän on vielä helppo käsin pyöritellä vaihteistoa ja katsoa kardaaninlaippaa, että mihin suuntaan se pyörii eri vaihteilla...
Tai sitten jos se on jo kiinni, niin nostaa kärryn vetävät ilmaan ja taas pyörittelee vaihteistoa jonkin työkalun avustuksella, huomioiden sitten vielä tasauspyörästön vaikutuksen, jos toinen vetävä on maassa ja toinen ilmassa.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa