Cav pumppu
+3
Tessu
erkki
vuotava
7 posters
Sivu 1 / 1
Cav pumppu
Minkä vehkeen pumpun saa käymään DB 990. Eiks noita Cav:n pumppuja aika monessa laitteessa ?
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: Cav pumppu
Samoja jakajapumppuja on ainakin Massey Fergusonissa ja taitaa olla ajoittain Fordeissakin, Leylandista ja Fiatista en ihan varmasti muista, mutta saattapi olla myös ainakin joissakin malleissa tai vuosimalleissa. Jakopäähän tulevat käyttöakselit saattaa olla erilaiset, joten tuskin onnistuu asennus ns. heittämällä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Cav pumppu
samoin on IH B-275 sama pumppu ja muutoin samanlainenkin ulkoisesti että tässä IH ei ole pakkosyöttöruuvia ollenkaan vaan tulppa siinä kohdilla.
Sitä entistä kannattaa näyttää ammattimiehelle että onko tuomio täysin hylkäävä...
Sitä entistä kannattaa näyttää ammattimiehelle että onko tuomio täysin hylkäävä...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Cav pumppu
Minun tuli aivan pakottava tarve hieman kommentoida tätä CAV jakajapumppu keskustelua. Jakajapumpussa ei ole pakkosyöttöä ollenkaan. Pumpun alla oleva ruuvi lukitse automaattisen ennakonsäätimen myöhäisempään ruiskutushetkeen. Ruuvi pitää kiertää sisään ennen kun starttimoottori pistetään töihin, muuten lukitus ei toimi. Lukituksen avulla saadaan hieman vähemmän ruiskutuksesta johtuvaa vastusta mäntien päälle, jolloin käynnistysmoottori pystyy pyörimään hieman nopeammin. Tämä taas nostaa lämpötilaa mäntien päälle ja polttoaine syttyy herkemmin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Cav pumppu
ok kiitos Olle jälleen, itsellä ei ole nimityksistä tietoa koska meidän 850 Taavissa on se ruuvi NIIN tiukaan juuttunu että ei pyöriny penkissä pihdeilläkään jotenka jätin sen siihen asentoon missä oli eli auki,kun taas muistin että AHAA onhan mulla 900 taavin pumppu ja siinä sama ruuvi että vaihdetaan siitä,no joo sepä ei olekkaan samanlainen heh,näin se on erilaiset vaikka pälleppäin ovatkin samanlaiset,900 oli vm:-58 tai 59? ja 850 on -61 että niin ovat erilaiset tehneet.
Eipä ole sitten käytetty koko ruuvia kun ei liikunu
Eipä ole sitten käytetty koko ruuvia kun ei liikunu
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Cav pumppu
Niin, ensimmäisissä ysisatasissa ei pumpussa ollut kylmäkäynnistysavustinta. Käyttäjät raportoivat huonosta käynnistyvyydestä kylmissä oloissa. Pumppuun lisätty ruiskutusennakon lukitusruuvi oli yksi tehdyistä parannuksista. Ja kuten Olle kirjoittaa, se ruuvi pitää kiristää kiinni ennen käynnistysyritystä. Jos sen pyörittää kiinni traktorin käydessä, ennakko jämähtää sille kohdalle millä sattuu olemaan eikä säädy moottorin kierrosten mukaan.
Yhtä asiaa vain en oikein ymmärrä. Boschin VE pumpussa on kylmäkäynnistyvyyden parantamiseksi joko napilla tai automaattisesti tapahtuva ennakon lisääminen eli juuurikin päinvastoin kuin DPA:ssa. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Pumput kyllä ovat päällisin puolin sen verran saman näköisiä, että ne tunnistaa jakajapumpuiksi, mutta sisäinen rakenne mukaanlukien annosteluperiaate on tyystin erilainen.
Rivipumpussa "pakkosyöttäminen" tapahtuu päästämällä annostelua säätelevä hammastanko ohi max annoksen stopin. Vanhoissa Taaveteissa (CAV BPE pumppu) tämä taikanappi on ko. hammastangon etupäässä jakokopan etupuolella. Minimecissä se on nälkääntappovivun akselilla, mutta periaatteessa toiminta sama. Nappi alhaalla ei kursailla sopan annossa ja sen kyllä huomaa käyntiinlähdön savunmuodostuksessa
Yhtä asiaa vain en oikein ymmärrä. Boschin VE pumpussa on kylmäkäynnistyvyyden parantamiseksi joko napilla tai automaattisesti tapahtuva ennakon lisääminen eli juuurikin päinvastoin kuin DPA:ssa. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Pumput kyllä ovat päällisin puolin sen verran saman näköisiä, että ne tunnistaa jakajapumpuiksi, mutta sisäinen rakenne mukaanlukien annosteluperiaate on tyystin erilainen.
Rivipumpussa "pakkosyöttäminen" tapahtuu päästämällä annostelua säätelevä hammastanko ohi max annoksen stopin. Vanhoissa Taaveteissa (CAV BPE pumppu) tämä taikanappi on ko. hammastangon etupäässä jakokopan etupuolella. Minimecissä se on nälkääntappovivun akselilla, mutta periaatteessa toiminta sama. Nappi alhaalla ei kursailla sopan annossa ja sen kyllä huomaa käyntiinlähdön savunmuodostuksessa
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Cav pumppu
Jakajapumpun ennakon säädin on myöhäisemmässä mahdollisessa asennossa kun moottori ei käy. Ennakonsäädin on mäntä jonka taakse tulee painetta välipumpusta (siipi pumpusta). Saatava paine ei kaikissa pumppuversioissa ja tilanteissa pysty säätämään ennakkoa aikaisemmalle starttimoottorin aikaansaamilla kierrosnopeuksilla. Ennakko säätyy näin ollen oikeaan kohtaan (aikaisemmalle) kun moottori lähtee käyntiin ja välipumpun paine kasvaa. Tämä välipumpun paineen nouseminen kierrosluvun kasvaessa on joissakin pumpuissa hyödynnetty niin, että ulkopuolista ruuvia ei ole, vaan ennakonsäätimen männän jousen jäykkyys on sovitettu halutulle kierrosluvulle, siis välipumpun paineeseen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Cav pumppu
Niin tässä ei ollut pumppua kun sen ostin /otin vaihdossa se on varastettu jo vuosia sitten . Sen takia pitäs löytää pumppu mut ei tunnu mistään löytyvän. Sääli olis panna purkuun kun muuten hyväkuntoinen ja remppakin tehty mut ei kai muu auta kun pumppua ei löydy ja uudet aivan liian kallita
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: Cav pumppu
Pitääpä tarkistaa hyllyt ,lötyiskö 990 sopivaa pumppua.Luulisin että jonkinlainen apu löytyy .älä purkuun konetta laita.
Englnnistakin saa reiluun 300 puntaan tehdaskunnostetun pumpun.Sinne pitää vain vanha lähettää tilalle.
Tarkistan tänään pumpputilanteen ja palaan asiaan.
Imple vai selecta kyseessä??
Englnnistakin saa reiluun 300 puntaan tehdaskunnostetun pumpun.Sinne pitää vain vanha lähettää tilalle.
Tarkistan tänään pumpputilanteen ja palaan asiaan.
Imple vai selecta kyseessä??
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
cav pumppu
Niin tää onkin 950 katsoin aikasemmin väärin ja vuosimalli -62
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: Cav pumppu
950:n pumppu löytyy joutilaana. Kunnosta ei muuta tietoa, kuin että kampivikaisesta lohkosta poistettu. Sisällä säilytetty kuitenkin. Minkähän arvoinen mahtaa olla?
MikkoT- David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 103
Similar topics
» 950 CAV pumppu
» 950 polttoaine pumppu
» M:Ohjaustehostajan pumppu
» ohjaustehostimen pumppu
» Orbivika
» 950 polttoaine pumppu
» M:Ohjaustehostajan pumppu
» ohjaustehostimen pumppu
» Orbivika
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa