950 polttoaine pumppu
+3
Pakki
harrastaja
vuotava
7 posters
Sivu 1 / 1
950 polttoaine pumppu
Millaisia tiivisteitä olette käyttäneet niissä polttoainepumpun banjo liittimissä ? Laitoin uudet kupari prikat mut edelleen hikoilee siitä eli hiukan vuotaa niin et kangas märkä. kannattako fiber laittaa ? Vai miten saa pitämää
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 950 polttoaine pumppu
laita sinne usit-tiiviste,niin pitää.
harrastaja- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 153
Vs: 950 polttoaine pumppu
Ns. Banjoliittimessä on suuri merkitys oikealla keskityksellä. Liitin on jäykkä ja pienikin kiero kosketus heikentää tiivisteen pitävyyttä. Sitten voi helposti kiristää liian tiukalle jolloin alumiinista korkkaa jenka jolloin pitoa on enää vaikeaa saada aikaiseksi. Vähäisellä kostumisella on kyllä mitätön merkitys ja usein sekin loppuu ajanoloon itsestään.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: 950 polttoaine pumppu
Uzit tai aluprikkoja olen käyttänyt. Kupariset tahtoo noihin kohteisiin olla liian kovia vaan.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Cav pumppu
Kun ilmaa yksin järjestelmää niin mitä keinoa olette käyttäneet ? En ole saanut startilla nousee suutin putkille polttoainetta ilmaus muuten ok ?
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 950 polttoaine pumppu
Jos nyt kuitenkin selittäis alusta lähtien. Tankkihana auki, suodatinpaketista syöttöpumpun puoleinen ilmaruuvi auki ja käsipumpulla pumppausta. Kuplien loputtua kiinni silleen ettei päästä imaisemaan ilmaa. Syöttöpumpusta alempi ilmaruuvi (CAV kyltin vierestä) auki ja käsipumpulla kaikki kuplat pois ja sitten kiinni. Pumpun kannessa oleva ruuvi auki ja taas kaikki kuplat pois ja kiinni. Sitten suutinputki suuttimesta (tai kahdesta tai vaikka kaikista) löysälle. Nälkääntappovipu varmasti käyntiasentoon ja kaasu täysille. Pitäis alkaa putkista ruikkimaan kun startilla sitten pyörittää. Jos ei ala, niin sama uudestaan. Minulla kun tuo 3-pyttynen ja pumppu pystyssä, niin saattaa vaatia pumpun ilmauksen useampaankin kertaan. Meinaa aina joskus jostain kolosta löytyä ilmaa, jos on sitkeästi yrittänyt käyntiin ilman polttoainetta.
Joskus saattaa vaatia ilmaamisen syöttöpumpun tuloputken tyvestä ennen pumpun ilmaamista. Tärkeäähän tässä on ilmausjärjestys tankilta pumpun suuntaan ja pumpusta ensin alempi, sitten ylempi ja varmasti kaikki kuplat pois
Joskus saattaa vaatia ilmaamisen syöttöpumpun tuloputken tyvestä ennen pumpun ilmaamista. Tärkeäähän tässä on ilmausjärjestys tankilta pumpun suuntaan ja pumpusta ensin alempi, sitten ylempi ja varmasti kaikki kuplat pois
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 950 polttoaine pumppu
Semmonen täydennys vielä, kun sinähän kysyit miten yksin tehdä tätä. Nämä jutut pystyy kyllä tekemään ilman avustajaa. Minun silloin 16v poika ilmasi taavetin mettässä yksin ilman avustajaa - puhelinneuvonnalla kun olin 400km päässä, ja teki sen eläissään ensimmäisen kerran.
Jos muutaman kierroksen jälkeen ei ala tulla polttoainetta, niin sitten pitää alkaa etsiin vikaa muualta. Ihan ensimmäiseksi voisi katsoa että nälkääntappo ja kaasuvipu liikkuvat pumpun päällä asiallisesti. Sammu mulla kerran ja vika oli sammutusvaijerissa, oli katki.
Jos muutaman kierroksen jälkeen ei ala tulla polttoainetta, niin sitten pitää alkaa etsiin vikaa muualta. Ihan ensimmäiseksi voisi katsoa että nälkääntappo ja kaasuvipu liikkuvat pumpun päällä asiallisesti. Sammu mulla kerran ja vika oli sammutusvaijerissa, oli katki.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 950 polttoaine pumppu
Tuota olikos toi kysyjän pumppu miloin ollu viimeksi toimintakunnossa. Sehän käsitääkseni voi sisäisesti jumittua sammutus asentoon pitkän tauon aikana.
Hinaamalla ne on tällä kylällä saanu kiukuttelevia CAV pumppuja toimimaan. Hinaamalla sinne saa kierroksia enemmän kun startilla.
Hinaamalla ne on tällä kylällä saanu kiukuttelevia CAV pumppuja toimimaan. Hinaamalla sinne saa kierroksia enemmän kun startilla.
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: 950 polttoaine pumppu
Sammutinjumeja on joillekkin sattunut vaikka kyntäes, lähdetty vartin kahvipaussille kone sammuttaen pellon laitaan, ja ei lupaakkaan sitten ....
Ei siis aina välttämättä tarvii päivien, viikkojen saati sitten kuukausien seisontaa ....
Ei siis aina välttämättä tarvii päivien, viikkojen saati sitten kuukausien seisontaa ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Cav pumppu
Traktorihan tuli mulle ilman pumppua ja hankin pumpun siihen en tiedä kauanko ollut käyttämättä. Kaikki näyttäs pelaavan noista vivuista kun oli puhe ja tässä sammutus tangolla ei vaijeria. Paljonko polttoainetta pitäis olla ? Tankki oli tyhjä laitoin n 5 l sinne. Tarvii kokeilla hinausta jos muu ei auta . Käyn läpi vielä ton ilmauksen kertaalleen .
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: 950 polttoaine pumppu
Varmuudenvuoksi laitaisin polttoainetta enemmän ja jos pumppu on ollu käyttämättä pitkään vois olla hyvä laitta pari % 2T öljyä tankkiin myös
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: 950 polttoaine pumppu
Aina kannattaa käydä polttoainelinjat läpi tankista loppuun asti että kaikki putket jasuodattiemt on auki,ja jos pumppu ym on ollu kuivina pitkän aikaa voipi tehdä työtä että päästää aineet läpi,se tulee ainakin tietää että kaikki on ok ettei tee turhaa työtä,monesti onkin ollu epäkunnossa juurikin se vaihdettu siirto tai jakopumppu ja työtä on tehty turhaan!
Ainakin meillä on nää pikku raksat saatu ilmattua ensin käsipumpulla jakopumpulle asti ja sitten startilla suuttimille,sen jälkeen on lähteny käymään ja myös jääny käyntiin.
Mitään fiiberi/lingerit tiivareita en banjopultteihin suosittele,murenevat heti ekassa kirrauksessa ja sitten tiputtavat kun ei ole aikaa uusia.
vanhassa Cortinassa laitoin öljynsuodattimen pulttiin juurikin epähuomioissani alumiinin tilalle lingeritin ja jonkin ajan päästä jäi öljynen viiru pihalle,tiiviste oli pehmentyny ja vuoti,ehjällä metalliprikalla ei ole vuotanu enää.
Ainakin meillä on nää pikku raksat saatu ilmattua ensin käsipumpulla jakopumpulle asti ja sitten startilla suuttimille,sen jälkeen on lähteny käymään ja myös jääny käyntiin.
Mitään fiiberi/lingerit tiivareita en banjopultteihin suosittele,murenevat heti ekassa kirrauksessa ja sitten tiputtavat kun ei ole aikaa uusia.
vanhassa Cortinassa laitoin öljynsuodattimen pulttiin juurikin epähuomioissani alumiinin tilalle lingeritin ja jonkin ajan päästä jäi öljynen viiru pihalle,tiiviste oli pehmentyny ja vuoti,ehjällä metalliprikalla ei ole vuotanu enää.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» 880 polttoaine ongelma
» polttoaine putket
» Polttoaine mittari
» 996 syöttöpumppu vuotaa
» Polttoaine suutin
» polttoaine putket
» Polttoaine mittari
» 996 syöttöpumppu vuotaa
» Polttoaine suutin
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa