Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

996 syöttöpumppu vuotaa

+5
tapsa.jalonen
Tessu
erkki
Riku
Reisrdok
9 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  Reisrdok Pe Marras 06 2009, 07:52

Nyt on melkein kaikki muut vuodot (öljyt, vesi, ilma, lämpö) tukittu paitsi yksi. Alkaa pikkuhiljaa mennä naftaa enemmän maahan kuin koneeseen joten asialle täytyisi tehdä jotain. Ainakin 'kaasu'akselin juuresta ja ilmeisesti kylmäkäynnistyshanan paikkeilta pisaroi polttoainetta.

Saako näihin vaihdettua tiivisteet purkamatta koko laitosta?

Reisrdok

Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  Riku Pe Marras 06 2009, 08:15

Saa vaihdettua, mutta hankala irroittaa esim. pumpun vesipyörä. Ei ole kallin koko korjaussarja jossa tulee pumpun päällylaippa, vesipyörä, kiilapyörä sekä ne tiivisteet.

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  Reisrdok Pe Marras 06 2009, 08:19

syöttöpumppu, ei vesipumppu Smile Taisin kirjoittaa aika sekavasti.

Reisrdok

Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  erkki Pe Marras 06 2009, 09:28

Kaasu- ja sammutinvipujen akseleilla on 0-rengastiivistys. Ne saa vaihdettua kun käytät pumpusta yläkopan irti.Ennakuin irrioitat koppaa niin hommaa uusi tiiviste valmiiksi. Vanhalla sitä ei tahdo saada uudestaan pitämään.

Koppaa irroittaessa nosta varovasti, siellä on oikein hieno jousi kaasuvivusta säätimelle. Jos se jousi venähtää niin säädöt menee huonoiksi. Samaten katso miten hilut siellä kannen alla kuuluvat olla että onnistuu kootessa oikein. Vivut purkaantuu alaspäin kun yläpään mutterin löysää. Siellä taitaa olla kolme 0-rengasta per akseli. Ei ole hankala homma, mutta älä sovita mitään tarvikeliikkeen yleismallin 0-renkaita, ne ei välttämättä siedä polttoainetta vaan saattavat turvota tms. Dieselkorjaamolta siihen löytyy osat, CAV:n jakakajapumppua on monissa vehkeissä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty nyt sitte samaa vikaa

Viesti  Tessu Ke Syys 28 2011, 23:27

Nyt sitte samaa vikaa mun 850 Taavissa,täytyy lähtee hakemaan niistä oos renkahia kans.
On se muutes jännä se sammutinvipu siel sisällä,mitähän sen pitäis siel tehä kun tossa ei näy mitää konkreettista toimintaa muuta kun painaa sitä kaasuvivustoa,sulkeekos se sitten sillälailla polttoaineen saannin?
Toinen erikoisuus on sitte pakkosyötön venttiili siel pohjassa,sainpas sen irti siitä mutta ei liiku koko kara EI MIHINKÄÄN vaikka lukkopihdeillä yrittää kääntää,tossa oli kuulakin mutta kun vanhempaa jakopumppua tutkin siitä en sitä löytäny tai sitten se purkaantui erilailla?
Oisinpa vaihtanu siitä toimivan karan mutta eipä nyt onnistunu kun ei ollu samanlainen jostai syystä sisäpuolen osat,liekö tuo juuttunu jumiin vai ruostunu? hieman uskalti lämmittääkin mutta ei paljoa viitti kun en tiedä onkos siinäkin joku tiiviste?
Toivottavasti menee sit tossakin ne sisus hilut kohalleen kun laittaa kannen kiinni,eipä ne sinne monella tavalla kyllä edes käykään kunhan vaan sammuu ja käy ja kiihtyy,ai niin mistähän sit sen kopan tiivarin teen tai löydän?
se onkin sitten jo ihan toinen juttu?

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  erkki To Syys 29 2011, 09:16

Kopan tiivistesarjoja täytyy löytyä mistä tahansa dieselkorjaamolta. Kopan alla on yksi avainkomponentti, eli annosteluventtiili. Sitä kääntämällä sopan saanti lisääntyy ja vähenee ja toiseen laitaan käännettynä loppuu syöttö kokonaan, eli on sammutusasento. Annosteluventtiiliä liikuttaa keskipakosäädin ohuen jousen välityksellä ja kaasuvipu vaikuttaa siihen vain saman säätimen välityksellä. Sammutinvivusta annosteluventtiili sulkeutuu kokonaan.

Ennakonsäätöventtiili pumpun pohjalla kuuluu normaalisti olla auki ruuvattuna. Kun sen kääntää kiinni, sulkeutuu kanava ruiskutusennakon säätimeen, joka on heti kyseisen ruuvin yläpuolella. Kun kanava on kiinni niin ajoitus jää myöhäiselle ja kone käynnistyy kylmästä paremmin.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty pumppu vuotaa

Viesti  tapsa.jalonen To Syys 29 2011, 15:03

marjakankaalta saa cav jakajapumppuun tiivistesarjan 15€ +alv jos 1490 on sama pumppu löytyy 1490 sivulta varastossa on vaikka näyttää punaista

tapsa.jalonen

Viestien lukumäärä : 22

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty kiitosta vaan

Viesti  Tessu To Syys 29 2011, 22:55

Juu kiitoksia informaatiosta,täytyypi kysellä Lahdesta Traktorivarusteesta ensin mitä sanovat,taitaa tääl vaan nuo Diesel huoltoliikkeet olla senverta nuoria pajoja että ovatko tuollasta pumppua nähneetkään?
Ja auki joo on se pakkosyötön ruuvi juuttunu ja saakin olla eipä tuolla talvella edes ajella,jos nyt vielä kesällä pelais jonkin aikaa rupee vaan senverta loppu olee jokapuolelta,mut tuo diesel vuoto kyl pitää pois saada senverran tiputti et hukkaan meni jo ja sotkee paikatkin

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty sain kuin sainkin tiivisteitä!!

Viesti  Tessu La Loka 01 2011, 00:46

jep sain mitä hainkin ja ihan Lahdesta,(ihme) olipa sillä kaverilla ihan hyllyssä oos renkaat ja kopantiiviste hintaan 5e.
traktorivarustesta olis saanu koko sarjan tai vain nuo niin 20-40e!! no enpä pura koko pumppua niin en niitä muita nyt tartte,eipä ollu kuullukkaan Marjakankaan 15e tiivisteistä tokas vaan että maksaa se tilauskin heeh,no toinen diesel liike olis myyny kokosarjan 40e hyllystä joo o.
Niin tuo palveleva liike oli Dieselcity A.Silventoinen,hyvä tyyppi kysyin että vieläkös tämmöseen tiivisteitä sais niin kaveri tokas että joo viikottain vielä kysellään kun on samaa pumppua Ferkuissa ym että onneksi sitten vieläkin löytyy.
Olenpa muutes huomannu että mitä hienommat tilat ja kauniimmat värivalot liikkeessä on niin eipä aina ymmärretä alkuunkaan vanhojen rakentelijoita,kaverini haki kesällä Fordsonin kuormaajaan etuplaneettapyöriin ohjauslaakereita niin Lahessa vaan tokastiin että "ei tommosii enää mistään saa kun tilaamalla jos tuuri käy" no ottipa toinen tuttu sitten nettiyhteyden johonkin isonveden taakse ja sieltä tuli TÄYSIN samanlaiset laakerit ja hintakin vielä edullinen!
Että kyllä sitä tavaraa maailmalla on kun vaan joku sen osaa penkoa esiin ja on järkevään hintaan,eikä ole paikkakunnan hinnankorotusta päällä heh.
Paras oli se että varusteliike väitti vielä että nuo oos renkaat olis jotain "erikoisen muotoisia"? no on tai ei nyt ainakin semmoset pussissa on.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  erkki La Loka 01 2011, 11:51

Samaa CAV DPA pumppua pyörii maailmalla niin valtaisia määrä, ettei varaosapulaa taida tulla vielä pitkiin aikoihin.
Mutta mikä on ilahduttavaa, niin enneaikaan pidettiin syöttöpumppua niin hydgieenisenä laitteena ettei saanut edes uneksia sellaisen avaamisesta kotioloissa. Nykyään pumpun uskaltaa aukaista ja tiivisteen vaihtaa monikin jolla on hiukan tajua puhtauden tärkeydestä.

Samaisella pumpulla on mielenkiintoinen liittymäkohta David Browneihin. Ensimmäisen kerran se tuli traktoriin DB 900 -mallissa, jolloin kyseistä pumppua ei tainnut olla juuri autoissakaan, se oli suuri uutuus. Traktoreita lähti maailmalle ja pian alkoi tull palautetta: pumput leikkasivat kiinni muutamien kymmenien ajotuntien jälkeen. 900:n maine sai ankaran kolauksen. Syytä etsittiin mutta mitään ei löydetty kunnes joku keksi tarkkailla miten CAV:n tehtaalta tulevia pumppulähetyksiä käsiteltiin asemilla. Selvisi, että jos laatikko paiskataan alas vaunusta niin pumppu saa liian kovan kolauksen, joka johtaa siihen, että korkeapainepäässä männistä laukeaa jäännösjännityksiä. Kun jäännösjäänitykset laukeavat niin pumpun mäntä taipuu ja alkaa hankaamaan poraukseen ja pitemmän päälle johtaa kiinnileikaantumiseen.

Onneksi pumpun akseli oli niin ohut, että kiinnileikkaaminen ei hajottanut jakopäitä, joten remontit eivät olleet kovin suuria. Traktorin maine meni kuitenkin niin kehnoksi että myynti alkoi tökkiä. Asia korjattiin tekemällä 900:lle kasvojenkohotus, uusi ilme, uudet värit, lisää tehoa ja uusi numero 950. Se kyllä menikin sitten hyvin kaupaksi ja palautti ostajakunnan luottamuksen.


erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty ja taas pelaa

Viesti  Tessu Su Loka 02 2011, 01:07

ja taas pelaa Taavetti tiivisteet tuli vaihdettua ja mettässä tökittyä vanhoja kantoja pois ja näköjään laite pelaa.
Kertoi varaosaliikkeen kaveri että oli ostanu 880 Taavetin lumikoneeksi ja sano et oli emännälle näyttäny et mitä osti niin sammu perkule mäkeen heeh no aukas saman kannen kun minäkin niin se sammutusliuska siel sisäl olikin liukunu sammutusasentoon,samaa meinasin ittekin et saako noita osia oikeille paikoille mut tais ne mennä?
käyntinopeutta sai jostain syystä ruuvata pienemmälle syytä en kyl tiedä kun kaikki toimii oikeinpäin noo aika näyttää.
Totta myös sekin että likaa eikä roskia polttoainelaitteisiin saa päästää,tuossakin katoin kannen alle heti kun irrotin niin eipä montaa likasta kohtaa ees ollu,hyvä merkkihän se vaan on että suodattimet on toiminu.
Ton 900 pumppu jutun olen kuullu ennenkin joo,nopeestipa on sitten maine kärsiny jos tommosesta lähti,no tietty ennenvanhaan oltiin AINA epäileväisiä uusista vehkeistä miten lie nykyään kun kukaan ei paljoo noista enää ymmärrä?
Siitä onkin varmaan 30v kun täs pihal on 900 Taavilla ajeltu,oli se vaan hyvä laite sekin mutta jää teki tehtävänsä,ainut tietysti miinus siinä että ei ole tasauspyörästönlukkoa tuol mettässä kun rinteessä nytkin menin ja huonoilla renkailla niin kyllä siitä lukosta on apua onneksi 850 jo semmonen on.
No tietty kaikilla pärjää kun tietää ettei pahaan paikkaan mene,samahan se pätee henkilöautoihinkin vaikka meikäläinen niilläkin tuol mettäs rymyää,tänääkin otin yhen katkennen koivun auton konttiin ja toin pesään,kuiva kun melkein oli.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Polttoaine vuoto

Viesti  WKW Ke Syys 18 2013, 01:18

Joo, täällä vuotaa 880 Imple pumpun pohjasta ja ennakkoruuvi on jumissa. Tilaan tiivisteet, mutta onko jossain polttoaineen sulkuhanaa? Vai tuleeko tankki tyhjäksi?

WKW

David Brown : 880 Implematic -64
Viestien lukumäärä : 17

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  käyttäjä Ke Syys 18 2013, 07:45

WKW kirjoitti:Joo, täällä vuotaa 880 Imple pumpun pohjasta ja ennakkoruuvi on jumissa. Tilaan tiivisteet, mutta onko jossain polttoaineen sulkuhanaa? Vai tuleeko tankki tyhjäksi?
Seuraa sitä polttoainelinjaa siltä siirtopumpulta.
Omassa 880:sessa sulku on oikealla kädellä jarrupedaalien kohalla siinä kyljessä.
Semmottinen pyöree juttu.

Edit: Löytyhän se kuva kun oikein kaiveli tietämyskonetta happy

996 syöttöpumppu vuotaa Hana

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  Riku Ke Syys 18 2013, 12:00

Yllä oleva kuva kolmisylinterisen DB 880 polttoainehanan kuva. Nelisyliterisessä hana "sakkakupin" päällä, ruuvattava hana tunnet vivun siivet sormiisi kupin päältä.

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Polttoainehana

Viesti  WKW Pe Syys 20 2013, 14:45

Joo, eli 4 pyttyinen on. Hana löytyi sakkakupin päältä. Seuraava kysymys:

Onko hana
a)"mallia moottoripyörä", kääntyy 90*, vai
b) venttiili, pyöritetään kunnes kiristyy?

Hyvin on jäykkä.

Nimim: Vuoto ei lopu

WKW

David Brown : 880 Implematic -64
Viestien lukumäärä : 17

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  WKW Pe Syys 20 2013, 19:50

No niin. Hyvin jäykkiä siipiä pyöriteltelty sakkakupin päältä kiinni-päin, kunnes siivet vain suttaa akselin ympärillä. Ei auttanut, vuoti edelleen ja moottori kävikin, kun testasin josko löpö loppuis.

Onko jollain niksejä miten polttoaineen tulon saa loppumaan? Onko joku asentanut parempaa polttoainehanaa?

Tässä pumpussa ei muuten ole lainkaan sitä ennakosäätöruuvia? Umpinainen kuparimutteri vain pumpun pohjassa? Säätöruuvinhan pitäisi tulla siitä läpi.

WKW

David Brown : 880 Implematic -64
Viestien lukumäärä : 17

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  Tessu Pe Syys 20 2013, 23:06

Sitten sen sulun karanakseli on juuttunu auki asentoon ja ratti mistä käännät pyörii akselissa tyhjää,eipä muuta vaihtoehtoa oikei ole.
Onkos siinä raksassa hehkutus jos on niin sillon ei näköjään aina olekkaan pakkosyöttöruuvia,jollei pumppua joku ole jo vaihtanu muunmalliseen?
Ainakin meillä kun Natikassa on hehkut niin pakkosyöttöä ei olekkaan,liekö sääntö vai poikkeus? pumppu muuten samanlainen CAV

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  WKW La Syys 21 2013, 20:25

Oisko kellään kuvaa mistä polttoainehanan (4-pyttyinen) kuuluisi pyöriä ja kuinka paljon? Hyvin on vaikeaan paikkaan engelsmannit sen sijoittanut.

Ei ole 880:ssa hehkutusta eikä pakkosyöttöruuvia.

WKW

David Brown : 880 Implematic -64
Viestien lukumäärä : 17

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  Tessu Su Syys 22 2013, 15:30

Saa sitä kääntää reilusti mutta jos se ei stoppaa olleskaan niin tyhjää se pyörii jostain,taitaa olla ainut vaihtoehto että laskee polttoaineet pois ja  alkaa tutkimaan kunnolla koko järjestelmää samalal menee se hana ja vuotokohdatkin,saat samalla tankinkin putsattua!

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  WKW To Loka 03 2013, 18:56

Mistähän tommosen hanan/sakkakupin yms. sais ostettua? Ei ainakaan Marjakankaalla näkyny.

WKW

David Brown : 880 Implematic -64
Viestien lukumäärä : 17

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  Riku To Loka 03 2013, 20:37

Varmaankaan et löydä samanlaista hana/sakkakuppi systeemiä kuin purmaamolta jotka purkavat vanhojakin traktoreita vielä esim. Mähönen Töysässä tms. purkaamo.
Yritin skannata kuvan ja ohjeen DB 850 käsikirjasta, mutta en oikein osaa liittää sitä tänne vastaukseen. Siinä sanotaan: Venttiili on uloskierrettynä auki-asennossa ja kiinnikierrettynä suljettu asennossa. Eli kun suljet hanaa sinun pitäisi pyörittää sitä myötäpäivään ( niin päin kuin kello kiertää ).
Minä laitoin DB 885 huoltohanaksi letkunväliin tulevan muovihanan jonka löysin pienkonekorjaamosta. Siinä se ajoin hyvin asiansa, ainakin niin kauan kuin kone minulla oli.

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  Tessu To Loka 03 2013, 23:32

Jes jos omaa hieman putkityötaitoja eikä kaasuhitsitkään kaukana ole niin johonkin väliin saa kyllä hanan tehtyä ihan mistä vaan mikä polttoöljyä/dieseliä kestää eik äala muuteskaan vuotaa.
Aikanaan tehtiin ihan pienestä kupariputkesta isäukonkanssa Allis Chalmeriin bensa/petrooli putkia kun olivat entiset jo niin korppuuntuneita että eipä paljoa ollu jälellä. Juottipa se isä 900 DB dieselputkiakin hyvällä tuloksella,oli se vaan semmonen putkimies vaikkei moottoreista paljoo tienny heeh!
Alavesiletkussa oleva tyhjennyshanakin poistettiin ja koko kulma tehtii mustasta putkesta ja siihen poistotulppa jos? pitää viel tyhjentää,nyt kun siel ollu glykolit jo vuosia vaik sil ei ees enää ajookaan oo,no eipä ainakaan ruostu.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  Paulig Su Loka 27 2013, 11:44

kysytään tässä, siirtopumpun lasikuvun tiiviste jäi vuotamaan. Uusi tiiviste oli olemassa, mutta väärä ja jouduin kasaamaan vanhalla tiivisteellä. Tuleeko koko polttoainelinja (suodattimet jne) tyhjäksi polttoaineesta, kun otan lasikuvun irti? Meinasin napata vain tuloputken irti ja pitää sen tukossa, vaihtaa tiivisteen ja kiinnittää tuloputki takaisin, joka omalla paineella jo työntää polttoainetta linjastolle.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  erkki Su Loka 27 2013, 11:50

Jos pumpun läpät pitää niin ei linjasta pitäisi tulla mitään ulos. En nyt ole ihan varma 996:n kohdalta että miten on, mutta eikös tankin imuputki siinä ime ylhäältä päin? Jos tankin linjaan suhauttaa paineilmaa niin sen pitäisi katkaista lappoamis-ilmiö eikä tankista pitäisi tulla mitään ennekuin siirtopumppu imaisee. Anteeksi, että arvailen.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

996 syöttöpumppu vuotaa Empty Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa

Viesti  Paulig Su Loka 27 2013, 11:54

erkki kirjoitti:Jos pumpun läpät pitää niin ei linjasta pitäisi tulla mitään ulos. En nyt ole ihan varma 996:n kohdalta että miten on, mutta eikös tankin imuputki siinä ime ylhäältä päin? Jos tankin linjaan suhauttaa paineilmaa niin sen pitäisi katkaista lappoamis-ilmiö eikä tankista pitäisi tulla mitään ennekuin siirtopumppu imaisee. Anteeksi, että arvailen.
Olet oikeassa. Mutta tiivisteenhän vaihtaa helposti, minusta on hyvä kun putkesta tulisikin polttoainetta lappo ilmiöllä. silloinhan lasikupu jo täyttyy itsestään eikä tarvitse alkaa irroittelemaan putkia ja ilmaamaan. Jos tankin letku on tyhjä, jostain liittimestä pitää pumpata letkun + siirtopumpun ilmat pois. Yritän säästyä vaivalta Very Happy 
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa