996 syöttöpumppu vuotaa
+5
tapsa.jalonen
Tessu
erkki
Riku
Reisrdok
9 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
996 syöttöpumppu vuotaa
Nyt on melkein kaikki muut vuodot (öljyt, vesi, ilma, lämpö) tukittu paitsi yksi. Alkaa pikkuhiljaa mennä naftaa enemmän maahan kuin koneeseen joten asialle täytyisi tehdä jotain. Ainakin 'kaasu'akselin juuresta ja ilmeisesti kylmäkäynnistyshanan paikkeilta pisaroi polttoainetta.
Saako näihin vaihdettua tiivisteet purkamatta koko laitosta?
Saako näihin vaihdettua tiivisteet purkamatta koko laitosta?
Reisrdok- Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 47
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
Saa vaihdettua, mutta hankala irroittaa esim. pumpun vesipyörä. Ei ole kallin koko korjaussarja jossa tulee pumpun päällylaippa, vesipyörä, kiilapyörä sekä ne tiivisteet.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
syöttöpumppu, ei vesipumppu Taisin kirjoittaa aika sekavasti.
Reisrdok- Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 47
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
Kaasu- ja sammutinvipujen akseleilla on 0-rengastiivistys. Ne saa vaihdettua kun käytät pumpusta yläkopan irti.Ennakuin irrioitat koppaa niin hommaa uusi tiiviste valmiiksi. Vanhalla sitä ei tahdo saada uudestaan pitämään.
Koppaa irroittaessa nosta varovasti, siellä on oikein hieno jousi kaasuvivusta säätimelle. Jos se jousi venähtää niin säädöt menee huonoiksi. Samaten katso miten hilut siellä kannen alla kuuluvat olla että onnistuu kootessa oikein. Vivut purkaantuu alaspäin kun yläpään mutterin löysää. Siellä taitaa olla kolme 0-rengasta per akseli. Ei ole hankala homma, mutta älä sovita mitään tarvikeliikkeen yleismallin 0-renkaita, ne ei välttämättä siedä polttoainetta vaan saattavat turvota tms. Dieselkorjaamolta siihen löytyy osat, CAV:n jakakajapumppua on monissa vehkeissä.
Koppaa irroittaessa nosta varovasti, siellä on oikein hieno jousi kaasuvivusta säätimelle. Jos se jousi venähtää niin säädöt menee huonoiksi. Samaten katso miten hilut siellä kannen alla kuuluvat olla että onnistuu kootessa oikein. Vivut purkaantuu alaspäin kun yläpään mutterin löysää. Siellä taitaa olla kolme 0-rengasta per akseli. Ei ole hankala homma, mutta älä sovita mitään tarvikeliikkeen yleismallin 0-renkaita, ne ei välttämättä siedä polttoainetta vaan saattavat turvota tms. Dieselkorjaamolta siihen löytyy osat, CAV:n jakakajapumppua on monissa vehkeissä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
nyt sitte samaa vikaa
Nyt sitte samaa vikaa mun 850 Taavissa,täytyy lähtee hakemaan niistä oos renkahia kans.
On se muutes jännä se sammutinvipu siel sisällä,mitähän sen pitäis siel tehä kun tossa ei näy mitää konkreettista toimintaa muuta kun painaa sitä kaasuvivustoa,sulkeekos se sitten sillälailla polttoaineen saannin?
Toinen erikoisuus on sitte pakkosyötön venttiili siel pohjassa,sainpas sen irti siitä mutta ei liiku koko kara EI MIHINKÄÄN vaikka lukkopihdeillä yrittää kääntää,tossa oli kuulakin mutta kun vanhempaa jakopumppua tutkin siitä en sitä löytäny tai sitten se purkaantui erilailla?
Oisinpa vaihtanu siitä toimivan karan mutta eipä nyt onnistunu kun ei ollu samanlainen jostai syystä sisäpuolen osat,liekö tuo juuttunu jumiin vai ruostunu? hieman uskalti lämmittääkin mutta ei paljoa viitti kun en tiedä onkos siinäkin joku tiiviste?
Toivottavasti menee sit tossakin ne sisus hilut kohalleen kun laittaa kannen kiinni,eipä ne sinne monella tavalla kyllä edes käykään kunhan vaan sammuu ja käy ja kiihtyy,ai niin mistähän sit sen kopan tiivarin teen tai löydän?
se onkin sitten jo ihan toinen juttu?
On se muutes jännä se sammutinvipu siel sisällä,mitähän sen pitäis siel tehä kun tossa ei näy mitää konkreettista toimintaa muuta kun painaa sitä kaasuvivustoa,sulkeekos se sitten sillälailla polttoaineen saannin?
Toinen erikoisuus on sitte pakkosyötön venttiili siel pohjassa,sainpas sen irti siitä mutta ei liiku koko kara EI MIHINKÄÄN vaikka lukkopihdeillä yrittää kääntää,tossa oli kuulakin mutta kun vanhempaa jakopumppua tutkin siitä en sitä löytäny tai sitten se purkaantui erilailla?
Oisinpa vaihtanu siitä toimivan karan mutta eipä nyt onnistunu kun ei ollu samanlainen jostai syystä sisäpuolen osat,liekö tuo juuttunu jumiin vai ruostunu? hieman uskalti lämmittääkin mutta ei paljoa viitti kun en tiedä onkos siinäkin joku tiiviste?
Toivottavasti menee sit tossakin ne sisus hilut kohalleen kun laittaa kannen kiinni,eipä ne sinne monella tavalla kyllä edes käykään kunhan vaan sammuu ja käy ja kiihtyy,ai niin mistähän sit sen kopan tiivarin teen tai löydän?
se onkin sitten jo ihan toinen juttu?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
Kopan tiivistesarjoja täytyy löytyä mistä tahansa dieselkorjaamolta. Kopan alla on yksi avainkomponentti, eli annosteluventtiili. Sitä kääntämällä sopan saanti lisääntyy ja vähenee ja toiseen laitaan käännettynä loppuu syöttö kokonaan, eli on sammutusasento. Annosteluventtiiliä liikuttaa keskipakosäädin ohuen jousen välityksellä ja kaasuvipu vaikuttaa siihen vain saman säätimen välityksellä. Sammutinvivusta annosteluventtiili sulkeutuu kokonaan.
Ennakonsäätöventtiili pumpun pohjalla kuuluu normaalisti olla auki ruuvattuna. Kun sen kääntää kiinni, sulkeutuu kanava ruiskutusennakon säätimeen, joka on heti kyseisen ruuvin yläpuolella. Kun kanava on kiinni niin ajoitus jää myöhäiselle ja kone käynnistyy kylmästä paremmin.
Ennakonsäätöventtiili pumpun pohjalla kuuluu normaalisti olla auki ruuvattuna. Kun sen kääntää kiinni, sulkeutuu kanava ruiskutusennakon säätimeen, joka on heti kyseisen ruuvin yläpuolella. Kun kanava on kiinni niin ajoitus jää myöhäiselle ja kone käynnistyy kylmästä paremmin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
pumppu vuotaa
marjakankaalta saa cav jakajapumppuun tiivistesarjan 15€ +alv jos 1490 on sama pumppu löytyy 1490 sivulta varastossa on vaikka näyttää punaista
tapsa.jalonen- Viestien lukumäärä : 22
kiitosta vaan
Juu kiitoksia informaatiosta,täytyypi kysellä Lahdesta Traktorivarusteesta ensin mitä sanovat,taitaa tääl vaan nuo Diesel huoltoliikkeet olla senverta nuoria pajoja että ovatko tuollasta pumppua nähneetkään?
Ja auki joo on se pakkosyötön ruuvi juuttunu ja saakin olla eipä tuolla talvella edes ajella,jos nyt vielä kesällä pelais jonkin aikaa rupee vaan senverta loppu olee jokapuolelta,mut tuo diesel vuoto kyl pitää pois saada senverran tiputti et hukkaan meni jo ja sotkee paikatkin
Ja auki joo on se pakkosyötön ruuvi juuttunu ja saakin olla eipä tuolla talvella edes ajella,jos nyt vielä kesällä pelais jonkin aikaa rupee vaan senverta loppu olee jokapuolelta,mut tuo diesel vuoto kyl pitää pois saada senverran tiputti et hukkaan meni jo ja sotkee paikatkin
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
sain kuin sainkin tiivisteitä!!
jep sain mitä hainkin ja ihan Lahdesta,(ihme) olipa sillä kaverilla ihan hyllyssä oos renkaat ja kopantiiviste hintaan 5e.
traktorivarustesta olis saanu koko sarjan tai vain nuo niin 20-40e!! no enpä pura koko pumppua niin en niitä muita nyt tartte,eipä ollu kuullukkaan Marjakankaan 15e tiivisteistä tokas vaan että maksaa se tilauskin heeh,no toinen diesel liike olis myyny kokosarjan 40e hyllystä joo o.
Niin tuo palveleva liike oli Dieselcity A.Silventoinen,hyvä tyyppi kysyin että vieläkös tämmöseen tiivisteitä sais niin kaveri tokas että joo viikottain vielä kysellään kun on samaa pumppua Ferkuissa ym että onneksi sitten vieläkin löytyy.
Olenpa muutes huomannu että mitä hienommat tilat ja kauniimmat värivalot liikkeessä on niin eipä aina ymmärretä alkuunkaan vanhojen rakentelijoita,kaverini haki kesällä Fordsonin kuormaajaan etuplaneettapyöriin ohjauslaakereita niin Lahessa vaan tokastiin että "ei tommosii enää mistään saa kun tilaamalla jos tuuri käy" no ottipa toinen tuttu sitten nettiyhteyden johonkin isonveden taakse ja sieltä tuli TÄYSIN samanlaiset laakerit ja hintakin vielä edullinen!
Että kyllä sitä tavaraa maailmalla on kun vaan joku sen osaa penkoa esiin ja on järkevään hintaan,eikä ole paikkakunnan hinnankorotusta päällä heh.
Paras oli se että varusteliike väitti vielä että nuo oos renkaat olis jotain "erikoisen muotoisia"? no on tai ei nyt ainakin semmoset pussissa on.
traktorivarustesta olis saanu koko sarjan tai vain nuo niin 20-40e!! no enpä pura koko pumppua niin en niitä muita nyt tartte,eipä ollu kuullukkaan Marjakankaan 15e tiivisteistä tokas vaan että maksaa se tilauskin heeh,no toinen diesel liike olis myyny kokosarjan 40e hyllystä joo o.
Niin tuo palveleva liike oli Dieselcity A.Silventoinen,hyvä tyyppi kysyin että vieläkös tämmöseen tiivisteitä sais niin kaveri tokas että joo viikottain vielä kysellään kun on samaa pumppua Ferkuissa ym että onneksi sitten vieläkin löytyy.
Olenpa muutes huomannu että mitä hienommat tilat ja kauniimmat värivalot liikkeessä on niin eipä aina ymmärretä alkuunkaan vanhojen rakentelijoita,kaverini haki kesällä Fordsonin kuormaajaan etuplaneettapyöriin ohjauslaakereita niin Lahessa vaan tokastiin että "ei tommosii enää mistään saa kun tilaamalla jos tuuri käy" no ottipa toinen tuttu sitten nettiyhteyden johonkin isonveden taakse ja sieltä tuli TÄYSIN samanlaiset laakerit ja hintakin vielä edullinen!
Että kyllä sitä tavaraa maailmalla on kun vaan joku sen osaa penkoa esiin ja on järkevään hintaan,eikä ole paikkakunnan hinnankorotusta päällä heh.
Paras oli se että varusteliike väitti vielä että nuo oos renkaat olis jotain "erikoisen muotoisia"? no on tai ei nyt ainakin semmoset pussissa on.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
Samaa CAV DPA pumppua pyörii maailmalla niin valtaisia määrä, ettei varaosapulaa taida tulla vielä pitkiin aikoihin.
Mutta mikä on ilahduttavaa, niin enneaikaan pidettiin syöttöpumppua niin hydgieenisenä laitteena ettei saanut edes uneksia sellaisen avaamisesta kotioloissa. Nykyään pumpun uskaltaa aukaista ja tiivisteen vaihtaa monikin jolla on hiukan tajua puhtauden tärkeydestä.
Samaisella pumpulla on mielenkiintoinen liittymäkohta David Browneihin. Ensimmäisen kerran se tuli traktoriin DB 900 -mallissa, jolloin kyseistä pumppua ei tainnut olla juuri autoissakaan, se oli suuri uutuus. Traktoreita lähti maailmalle ja pian alkoi tull palautetta: pumput leikkasivat kiinni muutamien kymmenien ajotuntien jälkeen. 900:n maine sai ankaran kolauksen. Syytä etsittiin mutta mitään ei löydetty kunnes joku keksi tarkkailla miten CAV:n tehtaalta tulevia pumppulähetyksiä käsiteltiin asemilla. Selvisi, että jos laatikko paiskataan alas vaunusta niin pumppu saa liian kovan kolauksen, joka johtaa siihen, että korkeapainepäässä männistä laukeaa jäännösjännityksiä. Kun jäännösjäänitykset laukeavat niin pumpun mäntä taipuu ja alkaa hankaamaan poraukseen ja pitemmän päälle johtaa kiinnileikaantumiseen.
Onneksi pumpun akseli oli niin ohut, että kiinnileikkaaminen ei hajottanut jakopäitä, joten remontit eivät olleet kovin suuria. Traktorin maine meni kuitenkin niin kehnoksi että myynti alkoi tökkiä. Asia korjattiin tekemällä 900:lle kasvojenkohotus, uusi ilme, uudet värit, lisää tehoa ja uusi numero 950. Se kyllä menikin sitten hyvin kaupaksi ja palautti ostajakunnan luottamuksen.
Mutta mikä on ilahduttavaa, niin enneaikaan pidettiin syöttöpumppua niin hydgieenisenä laitteena ettei saanut edes uneksia sellaisen avaamisesta kotioloissa. Nykyään pumpun uskaltaa aukaista ja tiivisteen vaihtaa monikin jolla on hiukan tajua puhtauden tärkeydestä.
Samaisella pumpulla on mielenkiintoinen liittymäkohta David Browneihin. Ensimmäisen kerran se tuli traktoriin DB 900 -mallissa, jolloin kyseistä pumppua ei tainnut olla juuri autoissakaan, se oli suuri uutuus. Traktoreita lähti maailmalle ja pian alkoi tull palautetta: pumput leikkasivat kiinni muutamien kymmenien ajotuntien jälkeen. 900:n maine sai ankaran kolauksen. Syytä etsittiin mutta mitään ei löydetty kunnes joku keksi tarkkailla miten CAV:n tehtaalta tulevia pumppulähetyksiä käsiteltiin asemilla. Selvisi, että jos laatikko paiskataan alas vaunusta niin pumppu saa liian kovan kolauksen, joka johtaa siihen, että korkeapainepäässä männistä laukeaa jäännösjännityksiä. Kun jäännösjäänitykset laukeavat niin pumpun mäntä taipuu ja alkaa hankaamaan poraukseen ja pitemmän päälle johtaa kiinnileikaantumiseen.
Onneksi pumpun akseli oli niin ohut, että kiinnileikkaaminen ei hajottanut jakopäitä, joten remontit eivät olleet kovin suuria. Traktorin maine meni kuitenkin niin kehnoksi että myynti alkoi tökkiä. Asia korjattiin tekemällä 900:lle kasvojenkohotus, uusi ilme, uudet värit, lisää tehoa ja uusi numero 950. Se kyllä menikin sitten hyvin kaupaksi ja palautti ostajakunnan luottamuksen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
ja taas pelaa
ja taas pelaa Taavetti tiivisteet tuli vaihdettua ja mettässä tökittyä vanhoja kantoja pois ja näköjään laite pelaa.
Kertoi varaosaliikkeen kaveri että oli ostanu 880 Taavetin lumikoneeksi ja sano et oli emännälle näyttäny et mitä osti niin sammu perkule mäkeen heeh no aukas saman kannen kun minäkin niin se sammutusliuska siel sisäl olikin liukunu sammutusasentoon,samaa meinasin ittekin et saako noita osia oikeille paikoille mut tais ne mennä?
käyntinopeutta sai jostain syystä ruuvata pienemmälle syytä en kyl tiedä kun kaikki toimii oikeinpäin noo aika näyttää.
Totta myös sekin että likaa eikä roskia polttoainelaitteisiin saa päästää,tuossakin katoin kannen alle heti kun irrotin niin eipä montaa likasta kohtaa ees ollu,hyvä merkkihän se vaan on että suodattimet on toiminu.
Ton 900 pumppu jutun olen kuullu ennenkin joo,nopeestipa on sitten maine kärsiny jos tommosesta lähti,no tietty ennenvanhaan oltiin AINA epäileväisiä uusista vehkeistä miten lie nykyään kun kukaan ei paljoo noista enää ymmärrä?
Siitä onkin varmaan 30v kun täs pihal on 900 Taavilla ajeltu,oli se vaan hyvä laite sekin mutta jää teki tehtävänsä,ainut tietysti miinus siinä että ei ole tasauspyörästönlukkoa tuol mettässä kun rinteessä nytkin menin ja huonoilla renkailla niin kyllä siitä lukosta on apua onneksi 850 jo semmonen on.
No tietty kaikilla pärjää kun tietää ettei pahaan paikkaan mene,samahan se pätee henkilöautoihinkin vaikka meikäläinen niilläkin tuol mettäs rymyää,tänääkin otin yhen katkennen koivun auton konttiin ja toin pesään,kuiva kun melkein oli.
Kertoi varaosaliikkeen kaveri että oli ostanu 880 Taavetin lumikoneeksi ja sano et oli emännälle näyttäny et mitä osti niin sammu perkule mäkeen heeh no aukas saman kannen kun minäkin niin se sammutusliuska siel sisäl olikin liukunu sammutusasentoon,samaa meinasin ittekin et saako noita osia oikeille paikoille mut tais ne mennä?
käyntinopeutta sai jostain syystä ruuvata pienemmälle syytä en kyl tiedä kun kaikki toimii oikeinpäin noo aika näyttää.
Totta myös sekin että likaa eikä roskia polttoainelaitteisiin saa päästää,tuossakin katoin kannen alle heti kun irrotin niin eipä montaa likasta kohtaa ees ollu,hyvä merkkihän se vaan on että suodattimet on toiminu.
Ton 900 pumppu jutun olen kuullu ennenkin joo,nopeestipa on sitten maine kärsiny jos tommosesta lähti,no tietty ennenvanhaan oltiin AINA epäileväisiä uusista vehkeistä miten lie nykyään kun kukaan ei paljoo noista enää ymmärrä?
Siitä onkin varmaan 30v kun täs pihal on 900 Taavilla ajeltu,oli se vaan hyvä laite sekin mutta jää teki tehtävänsä,ainut tietysti miinus siinä että ei ole tasauspyörästönlukkoa tuol mettässä kun rinteessä nytkin menin ja huonoilla renkailla niin kyllä siitä lukosta on apua onneksi 850 jo semmonen on.
No tietty kaikilla pärjää kun tietää ettei pahaan paikkaan mene,samahan se pätee henkilöautoihinkin vaikka meikäläinen niilläkin tuol mettäs rymyää,tänääkin otin yhen katkennen koivun auton konttiin ja toin pesään,kuiva kun melkein oli.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Polttoaine vuoto
Joo, täällä vuotaa 880 Imple pumpun pohjasta ja ennakkoruuvi on jumissa. Tilaan tiivisteet, mutta onko jossain polttoaineen sulkuhanaa? Vai tuleeko tankki tyhjäksi?
WKW- David Brown : 880 Implematic -64
Viestien lukumäärä : 17
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
Seuraa sitä polttoainelinjaa siltä siirtopumpulta.WKW kirjoitti:Joo, täällä vuotaa 880 Imple pumpun pohjasta ja ennakkoruuvi on jumissa. Tilaan tiivisteet, mutta onko jossain polttoaineen sulkuhanaa? Vai tuleeko tankki tyhjäksi?
Omassa 880:sessa sulku on oikealla kädellä jarrupedaalien kohalla siinä kyljessä.
Semmottinen pyöree juttu.
Edit: Löytyhän se kuva kun oikein kaiveli tietämyskonetta
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
Yllä oleva kuva kolmisylinterisen DB 880 polttoainehanan kuva. Nelisyliterisessä hana "sakkakupin" päällä, ruuvattava hana tunnet vivun siivet sormiisi kupin päältä.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Polttoainehana
Joo, eli 4 pyttyinen on. Hana löytyi sakkakupin päältä. Seuraava kysymys:
Onko hana
a)"mallia moottoripyörä", kääntyy 90*, vai
b) venttiili, pyöritetään kunnes kiristyy?
Hyvin on jäykkä.
Nimim: Vuoto ei lopu
Onko hana
a)"mallia moottoripyörä", kääntyy 90*, vai
b) venttiili, pyöritetään kunnes kiristyy?
Hyvin on jäykkä.
Nimim: Vuoto ei lopu
WKW- David Brown : 880 Implematic -64
Viestien lukumäärä : 17
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
No niin. Hyvin jäykkiä siipiä pyöriteltelty sakkakupin päältä kiinni-päin, kunnes siivet vain suttaa akselin ympärillä. Ei auttanut, vuoti edelleen ja moottori kävikin, kun testasin josko löpö loppuis.
Onko jollain niksejä miten polttoaineen tulon saa loppumaan? Onko joku asentanut parempaa polttoainehanaa?
Tässä pumpussa ei muuten ole lainkaan sitä ennakosäätöruuvia? Umpinainen kuparimutteri vain pumpun pohjassa? Säätöruuvinhan pitäisi tulla siitä läpi.
Onko jollain niksejä miten polttoaineen tulon saa loppumaan? Onko joku asentanut parempaa polttoainehanaa?
Tässä pumpussa ei muuten ole lainkaan sitä ennakosäätöruuvia? Umpinainen kuparimutteri vain pumpun pohjassa? Säätöruuvinhan pitäisi tulla siitä läpi.
WKW- David Brown : 880 Implematic -64
Viestien lukumäärä : 17
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
Sitten sen sulun karanakseli on juuttunu auki asentoon ja ratti mistä käännät pyörii akselissa tyhjää,eipä muuta vaihtoehtoa oikei ole.
Onkos siinä raksassa hehkutus jos on niin sillon ei näköjään aina olekkaan pakkosyöttöruuvia,jollei pumppua joku ole jo vaihtanu muunmalliseen?
Ainakin meillä kun Natikassa on hehkut niin pakkosyöttöä ei olekkaan,liekö sääntö vai poikkeus? pumppu muuten samanlainen CAV
Onkos siinä raksassa hehkutus jos on niin sillon ei näköjään aina olekkaan pakkosyöttöruuvia,jollei pumppua joku ole jo vaihtanu muunmalliseen?
Ainakin meillä kun Natikassa on hehkut niin pakkosyöttöä ei olekkaan,liekö sääntö vai poikkeus? pumppu muuten samanlainen CAV
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
Oisko kellään kuvaa mistä polttoainehanan (4-pyttyinen) kuuluisi pyöriä ja kuinka paljon? Hyvin on vaikeaan paikkaan engelsmannit sen sijoittanut.
Ei ole 880:ssa hehkutusta eikä pakkosyöttöruuvia.
Ei ole 880:ssa hehkutusta eikä pakkosyöttöruuvia.
WKW- David Brown : 880 Implematic -64
Viestien lukumäärä : 17
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
Saa sitä kääntää reilusti mutta jos se ei stoppaa olleskaan niin tyhjää se pyörii jostain,taitaa olla ainut vaihtoehto että laskee polttoaineet pois ja alkaa tutkimaan kunnolla koko järjestelmää samalal menee se hana ja vuotokohdatkin,saat samalla tankinkin putsattua!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
Mistähän tommosen hanan/sakkakupin yms. sais ostettua? Ei ainakaan Marjakankaalla näkyny.
WKW- David Brown : 880 Implematic -64
Viestien lukumäärä : 17
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
Varmaankaan et löydä samanlaista hana/sakkakuppi systeemiä kuin purmaamolta jotka purkavat vanhojakin traktoreita vielä esim. Mähönen Töysässä tms. purkaamo.
Yritin skannata kuvan ja ohjeen DB 850 käsikirjasta, mutta en oikein osaa liittää sitä tänne vastaukseen. Siinä sanotaan: Venttiili on uloskierrettynä auki-asennossa ja kiinnikierrettynä suljettu asennossa. Eli kun suljet hanaa sinun pitäisi pyörittää sitä myötäpäivään ( niin päin kuin kello kiertää ).
Minä laitoin DB 885 huoltohanaksi letkunväliin tulevan muovihanan jonka löysin pienkonekorjaamosta. Siinä se ajoin hyvin asiansa, ainakin niin kauan kuin kone minulla oli.
Yritin skannata kuvan ja ohjeen DB 850 käsikirjasta, mutta en oikein osaa liittää sitä tänne vastaukseen. Siinä sanotaan: Venttiili on uloskierrettynä auki-asennossa ja kiinnikierrettynä suljettu asennossa. Eli kun suljet hanaa sinun pitäisi pyörittää sitä myötäpäivään ( niin päin kuin kello kiertää ).
Minä laitoin DB 885 huoltohanaksi letkunväliin tulevan muovihanan jonka löysin pienkonekorjaamosta. Siinä se ajoin hyvin asiansa, ainakin niin kauan kuin kone minulla oli.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
Jes jos omaa hieman putkityötaitoja eikä kaasuhitsitkään kaukana ole niin johonkin väliin saa kyllä hanan tehtyä ihan mistä vaan mikä polttoöljyä/dieseliä kestää eik äala muuteskaan vuotaa.
Aikanaan tehtiin ihan pienestä kupariputkesta isäukonkanssa Allis Chalmeriin bensa/petrooli putkia kun olivat entiset jo niin korppuuntuneita että eipä paljoa ollu jälellä. Juottipa se isä 900 DB dieselputkiakin hyvällä tuloksella,oli se vaan semmonen putkimies vaikkei moottoreista paljoo tienny heeh!
Alavesiletkussa oleva tyhjennyshanakin poistettiin ja koko kulma tehtii mustasta putkesta ja siihen poistotulppa jos? pitää viel tyhjentää,nyt kun siel ollu glykolit jo vuosia vaik sil ei ees enää ajookaan oo,no eipä ainakaan ruostu.
Aikanaan tehtiin ihan pienestä kupariputkesta isäukonkanssa Allis Chalmeriin bensa/petrooli putkia kun olivat entiset jo niin korppuuntuneita että eipä paljoa ollu jälellä. Juottipa se isä 900 DB dieselputkiakin hyvällä tuloksella,oli se vaan semmonen putkimies vaikkei moottoreista paljoo tienny heeh!
Alavesiletkussa oleva tyhjennyshanakin poistettiin ja koko kulma tehtii mustasta putkesta ja siihen poistotulppa jos? pitää viel tyhjentää,nyt kun siel ollu glykolit jo vuosia vaik sil ei ees enää ajookaan oo,no eipä ainakaan ruostu.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
kysytään tässä, siirtopumpun lasikuvun tiiviste jäi vuotamaan. Uusi tiiviste oli olemassa, mutta väärä ja jouduin kasaamaan vanhalla tiivisteellä. Tuleeko koko polttoainelinja (suodattimet jne) tyhjäksi polttoaineesta, kun otan lasikuvun irti? Meinasin napata vain tuloputken irti ja pitää sen tukossa, vaihtaa tiivisteen ja kiinnittää tuloputki takaisin, joka omalla paineella jo työntää polttoainetta linjastolle.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
Jos pumpun läpät pitää niin ei linjasta pitäisi tulla mitään ulos. En nyt ole ihan varma 996:n kohdalta että miten on, mutta eikös tankin imuputki siinä ime ylhäältä päin? Jos tankin linjaan suhauttaa paineilmaa niin sen pitäisi katkaista lappoamis-ilmiö eikä tankista pitäisi tulla mitään ennekuin siirtopumppu imaisee. Anteeksi, että arvailen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 996 syöttöpumppu vuotaa
Olet oikeassa. Mutta tiivisteenhän vaihtaa helposti, minusta on hyvä kun putkesta tulisikin polttoainetta lappo ilmiöllä. silloinhan lasikupu jo täyttyy itsestään eikä tarvitse alkaa irroittelemaan putkia ja ilmaamaan. Jos tankin letku on tyhjä, jostain liittimestä pitää pumpata letkun + siirtopumpun ilmat pois. Yritän säästyä vaivaltaerkki kirjoitti:Jos pumpun läpät pitää niin ei linjasta pitäisi tulla mitään ulos. En nyt ole ihan varma 996:n kohdalta että miten on, mutta eikös tankin imuputki siinä ime ylhäältä päin? Jos tankin linjaan suhauttaa paineilmaa niin sen pitäisi katkaista lappoamis-ilmiö eikä tankista pitäisi tulla mitään ennekuin siirtopumppu imaisee. Anteeksi, että arvailen.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» David Brown 25D syöttöpumppu vuotaa
» Syöttöpumppu
» Ihan eka ikioma ja taavetti.
» DB25 syöttöpumppu
» DB-995 Syöttöpumppu.
» Syöttöpumppu
» Ihan eka ikioma ja taavetti.
» DB25 syöttöpumppu
» DB-995 Syöttöpumppu.
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa