nyt peukku pyllyyn
2 posters
Sivu 1 / 1
nyt peukku pyllyyn
käy ja kukkuu tosi nätisti ei mitään ehkä ropleemaa, öljynpaine ihmetyttää, tyhjäkäynillä aparaatin paineet näyttää 70 jotain en tie mitä kun mittari hivenen kulunnu mut näyttää painetta, kierroksia kun nostaa n 400 ni loppuu näytöstä skaala eli paineet nousee nollatapin nurjalle puolelle eli paineita on, pitäiskö olla huolissaan vai antaa mokoman olla, paineitahan ei vissiin koskaan liikaa vai? Starttimosa oli kuollu remontin aikana mut uus on kotona huomenna, cav clock luki kilves ja positive grounded 12v oisko Erkillä jotain valaisevaa informaatiota asiasta?
Taavetti 30- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 56
Paikkakunta : Kustavi
Vs: nyt peukku pyllyyn
Öljynpaineelle pitäisi pumpussa olla rajoitusventtiili. Pumppu ei kestä jatkuvaa isoilla paineella kirnuttamista eikä siitä taida oiken tykätä öljytkään. En ole varma miten se 30:ssä menee,mutta arvaukseni on, että pumpun jalassa on ylipaineventtiili, siis erillinen ruuvi jonka takana on jousi ja luisti. Jos on luistin väliin mennyt jotain moskaa niin voi olla ettei se halua liikkua porauksessaan. Harvoin se käy noin päin, useammin jää jokin karsta tai hitula luistin ja karan väliin ja jättää venttiilin raolleen niin sitten ei meinaa riittää paineet pienillä kierroksilla.
Tuskin siinä startissa isoa vikaa on. Jos ei solenoidi vedä niin siellä on kosketushäiriö, johto poikki tai maavuoto.
Jos solenoidi vetää mutta ei lähde pyörimään, niin voi olla hiili lopussa. Jos lähtee surisemaan muttei pyöritä moottoria, on bendixratas vaihtokunnossa. Dieseleisä on voimakkaammat startit kuin besakoneissa, joten jos tarvit joskus käytettyä ostaa niin älä huoli bensa-petroolin starttia. Ne taitaa olla 6-volttisiakin kaiken lisäksi.
Tuskin siinä startissa isoa vikaa on. Jos ei solenoidi vedä niin siellä on kosketushäiriö, johto poikki tai maavuoto.
Jos solenoidi vetää mutta ei lähde pyörimään, niin voi olla hiili lopussa. Jos lähtee surisemaan muttei pyöritä moottoria, on bendixratas vaihtokunnossa. Dieseleisä on voimakkaammat startit kuin besakoneissa, joten jos tarvit joskus käytettyä ostaa niin älä huoli bensa-petroolin starttia. Ne taitaa olla 6-volttisiakin kaiken lisäksi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
eli
tarkottanet sitä ruuvia joka lukittu mutterilla ja rautsikanpätkällä ? jospa nyt kuitenkin käyttäis kunnolla lämpimäks ensteks jos vaik auttais eikä se nii vähästä ärjäse, startti löyty uutena Farmilaitteesta, ei kannattanu vanhaa korajata, Ankkuri oli sökö, tai mikä se iso osa siel sisäl nyt onkaan, mihin hiilet kohtaa, osa ois mksanu 390 ekkua, ja uus tehdasviritetty 490e, nökötti kiltisti portailla kun tulin kotio.
Kiitos taas.
Kiitos taas.
Taavetti 30- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 56
Paikkakunta : Kustavi
Vs: nyt peukku pyllyyn
Semmoinen lukittu ruuvi se tapaa olla. Laske kierrokset kun avaat tai koeta muuten vaan saada jousi suunnilleen samaan kireyteen missä se oli (edellyttäen ettei sitä ole joku edellinen omistaja pyöräyttänyt ns.pohjaan)
Hirmu hintainen on ankkuri eikä kovin huokea uusi starttikaan. Mutta hyvä se että pelaa.
Hirmu hintainen on ankkuri eikä kovin huokea uusi starttikaan. Mutta hyvä se että pelaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa