db 885 jarrut.
3 posters
Sivu 1 / 1
Vs: db 885 jarrut.
Voi jostain löytyä kuviakin, mutta ei minun arkistostani.
Onko jarrujen säätö ihan päässä? Siis ne kierretangot, jota tulevat polkimille on kiristetty niin pitkälle kuin menee? Onko joku muu syy otaksua, että jarrukengät ovat loppuun kuluneet?
Ittellä tuli ekana mieleen, että vetokseleiden stefat ovat vuotaneet öljyä jarruihin ja pito on hävinnyt sen seurauksena. Öljyyntynty jarru ei nimittäin pidä oikein mitään, joten jarruttomaksi menee traktori silläkin tavoin.
Lyhyesti homma menee suraavasti: Oikea puoli: ensin lukitaan tasauspyörästön lukko pohjaan niin, ettei se varmasti räpsähdä auki kun portaali on irrallaan.
Takapyörä pois, jarrulle menevä vetotanko pois, portaalin pultit pois ja sitten koputellaan portaali irti ohjuritapeistaan. Alla on hyvä olla jonkinlainen taso, vaikka trukklavoista tehty peti, että kun portaali löystyy, niin sen saa tulemaan ulos tasoa pitkin vetämällä ilman, että sisään menevä vetoakseli murjoo läpiviennissä olevan stefan.
Jarrukengät jäävät sitten näkyviin ja siitä eteenpäin juttu onkin normaalia jarruremonttia. Vasen puoli menee samalla tavalla, mutta tasauspyörästön lukkoa ei tarvitse sitoa pohjaan. Jos jarrut ovat öljyiset, on vaihdettava vetoakseleiden stefat.
Onko jarrujen säätö ihan päässä? Siis ne kierretangot, jota tulevat polkimille on kiristetty niin pitkälle kuin menee? Onko joku muu syy otaksua, että jarrukengät ovat loppuun kuluneet?
Ittellä tuli ekana mieleen, että vetokseleiden stefat ovat vuotaneet öljyä jarruihin ja pito on hävinnyt sen seurauksena. Öljyyntynty jarru ei nimittäin pidä oikein mitään, joten jarruttomaksi menee traktori silläkin tavoin.
Lyhyesti homma menee suraavasti: Oikea puoli: ensin lukitaan tasauspyörästön lukko pohjaan niin, ettei se varmasti räpsähdä auki kun portaali on irrallaan.
Takapyörä pois, jarrulle menevä vetotanko pois, portaalin pultit pois ja sitten koputellaan portaali irti ohjuritapeistaan. Alla on hyvä olla jonkinlainen taso, vaikka trukklavoista tehty peti, että kun portaali löystyy, niin sen saa tulemaan ulos tasoa pitkin vetämällä ilman, että sisään menevä vetoakseli murjoo läpiviennissä olevan stefan.
Jarrukengät jäävät sitten näkyviin ja siitä eteenpäin juttu onkin normaalia jarruremonttia. Vasen puoli menee samalla tavalla, mutta tasauspyörästön lukkoa ei tarvitse sitoa pohjaan. Jos jarrut ovat öljyiset, on vaihdettava vetoakseleiden stefat.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: db 885 jarrut.
Tämän jutun loppupuolelta löytyy muutamat kuvat ko. hommasta:
https://www.taavetti-talli.net/t144p150-david-brown-990-73-projekti-valmis
https://www.taavetti-talli.net/t144p150-david-brown-990-73-projekti-valmis
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa